مرسدس بنز

نسل آینده مرسدس-ای‌ام‌جی A45 با قدرت بالای 400 اسب بخار

زمانی که حدود ۴ سال پیش مرسدس-ای‌ام‌جی A45 رونمایی شد، نشریات خودرویی جهان لقب قدرتمندترین هاچبک دنیا را به آن دادند.

2016-mercedes-amg-a45-1
پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری خودرو در آن زمان قدرت ۳۵۵ اسب بخاری داشت اما با اعمال یک فیس لیفت قدرت خودرو افزایش یافته و به ۳۷۶ اسب بخار رسید. این امر به A45 اجازه داد تا دوباره لقب قدرتمندترین را از چنگ آئودی RS3 خارج کند.

2016-mercedes-amg-a45-4
مرسدس پیش از این کار بر روی نسل جدید این خودرو را تأیید کرده و البته اعلام نسل جدید از پیشرانه‌ی فعلی استفاده نخواهد کرد.

2016-mercedes-amg-a45-2
مهندسان مرسدس-ای‌ام‌جی وقتی بحث پیشرانه‌ای جدید پیش می‌آید روی “قطعه کاغذ سفید” کار می‌کنند. مدیر ارشد کمپانی در پاسخ به این سؤال که آیا قدرت پیشرانه مرز ۴۰۰ اسب بخار را رد خواهد کرد یا خیر گفته که: “بله فکر می‌کنم این‌طور خواهد بود.”

2016-mercedes-amg-a45-5
همچنین این احتمال وجود دارد که نسل جدید A کلاس نسخه‌ی کم‌توان‌تری نیز داشته باشد و در جایگاهی بین A250 و A45 قرار گیرد تا به مصاف رقبایی چون ب ام و M140i و آئودی S3 برود.

2016-mercedes-amg-a45-3

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Parker

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    از رقابت بین آئودی ، بنز و ب ام و خیلی خوشم میاد.
    مخصوصا از اینکه مراعات هیچ چیزی رو نمیکنن !!
    فقط هدفشون رو کم کنی هست ! کم کردن روی خریف در سرعت، کیفیت، قدرت ، امنیت و …

    آخه یکی نیست به این بنز بگه آخه پدرصلواتی ! یک هاچیبک 400 و خورده ای اسب بخار میخواد واسه چی ؟
    نمیدونم این افزایش قدرت با توربو تا کجا میخواد ادامه پیدا کنه؟ آیا شرکت هایی مثل لامبورگینی و فراری در 12 سیلندر ها و بخصوص لامبورگینی در سوپراسپرت هایی مثل اوراکان از توربو استفاده خواهند کرد یا نه؟
    چون میشه گفت قدرت یک موتور تنفس طبیعی الان دیگه به حداکثر تکاملش رسیده ، موتور های تنفس طبیعی با حجم موتور زیر 6.5 لیتر به سختی از 800 اسب بخار بالاتر میرند. ولی از اون طرف قدرت موتور های توربو داره روز به روز افزایش میکنه.
    یعنی واقعا روزی میرسه که وقتی سوار یک 12 سیلندر نیم میلیون دلاری از لامبورگینی باشی با دیدن یک هاچبک چند ده هزار دلاری روی نقشه مجبور بشی مسیرت رو عوض کنی تا طعم شکست رو نچشی؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. الف.ی

      ۱۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1642 ديدگاه)

      چه اشکالی داره استفاده از توربو؟؟؟
      یه مدت که بگذره اونم جاشو به یه تکنولوژی دیگه میده.
      اینم یه شاهکار از بنز

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Parker

        ۱۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        کی گفت اشکال داره دوست من؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. الف.ی

          ۱۹ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (1642 ديدگاه)

          مستقیما نگفتی ولی طوری نوشتی انگار توربو رو تحقیر میکنی!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. F40

      ۱۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (38 ديدگاه)

      بعضی چیزا قدیمیشون بهتره (نظر شخصی من البته)مثل V12 تنفس طبیعی که ایتالیاییم باشه!
      قدرت بیشتر چه فایده ای داره وقتی از ماشینت لذت نمیبری.
      فراری و لامبورگینی و رویس و بنتلی و جگوار و … هیچ وقت تو جنگ اسب بخار نبودن چون یه خودروسار واقعین.و ماشناشون سال ها تو موزه ها میمونه و ارزشش میره بالا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elemento

        ۱۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        درسته F40 عزیز

        بهترین سرعت و شتاب هدف نبوده، اما شکست خوردن از یک هاچبک توربو خیلی تحقیر کنندست.
        یعنی برای این 2 شرکت سرعت و شتاب عالی هدف اول نیست. منم موافقم. اما مطمئنا جزو 5 اولویت اوله.
        به نظر من تکنولوژی هیبرید چیزی هست که فراری و لامیورگینی در آینده برای حفظ پرفورمنس بالا بهش روی میارن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. F40

          ۱۹ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (38 ديدگاه)

          فراری به سنت ها علاقه داره دقیقا مثل لامبورگینی
          فرار ی برای ساخت مدل هیبریدش مثل بقیه عمل نکرد اونا از قدرت موتور برقی مثل یه توربو شارژر استفاده کردن و قدرتشو به نیروی موتور درونسوز V12 اضافه کردن.
          فراری هدفش افزایش فروش نبوده چون همیشه مشتریای خاص خودشو داشته.
          وقتی میبینم لامبورگینی یا فراری تو یه درگ شکست میخوره ناراحت نمیشم.دنیای اینا فرق میکنه.چون اصلا واسه درگ ساخته نشدن!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. خسرو

      ۱۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      افرین پارکر /// شاید باید قانونی بود که برای هر سگمنت سقفی تایین میشد /// اینجوری دنیای اتومبیل داره لوث میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Viper ACR

        ۱۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        ممنون خسروی گرامی.
        ولی من منظورم این نبود.
        فقط سوالی رو پرسیدم که تو ذهنم بوده برای چند وقت.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. faramarz

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    عاشق این هاچبک بنزم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ENER-G-FORCE

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    این افزایش قدرت و کیفیت در یک هاچبک نشون دهنده اینه که بنز دوست داره حتی ماشین های رده پایینش هم لیاقت داشتن لوگوی عظیم بنز رو داشته باشن تا دیگه دوستانی که S کلاس سوار میشن بادیدن آرم ماشین فوق لوکسشون روی یک هاچ بک احساس ضعف نکنن …(فکر کنم بنز انتقادات کاربرای پدال رو شنیده!)

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. F40

      ۱۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (38 ديدگاه)

      بنز همیشه نشون داده هیچ وقت ماشینه بد نمیسازه
      شاید کمپانیایه دیگه شکست بخورن یکی دوباری
      ولی بنز هرچی ساخته حرف نداشته

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. abdol jalile gol cheshme

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    کاش مثل فورد حجمشو بىشتر مىکرد آخه اىن ماشىن بعد از ھر فشار اسباش کم مىشن تا دوباره بھ حالت نرمال برسھ ولى اگه مثل پورش 500 سىسى بىشتر داشت لازم نبود تراکم رو ببره بالا کھ حرات زىاد بشه بھ ھر حال اىن 4 سىلنداى پر زوره فورد ولو بنز اومدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. javadm4

      ۱۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (53 ديدگاه)

      ماشین هاچبک سبک چابک و خوش فرمون نباید یه متور سنگین w16 روش نصب کنن که

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. رامکال

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (594 ديدگاه)

    از a کلاس خیلی خوشم میاد توی اهواز تا حالا چندین مرتبه ملاقاتش کردم.
    بی نهایت خواستنیه.
    دم بنز گرم.

    یکی از دوستانم که سوار یکیشون شده بود میگفت کیفیت مواد داخلش رویاییه.
    و حس حرکتش بی نظیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. خسرو

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    تنفس طبیعی یه چیز دیگست /// ماشین توربو مصنوعی راه میره /// قدرتی توی دستات و پا حس نمیکنی /// انگار داره خلاص راه میره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا