مرسدس بنز

آشنایی با مرسدس-ای ام جی GLE 63 S کوپه تیون شده

مرسدس-ای ام جی GLE 63 S کوپه در حالت استوک نیز یک شاسی‌بلند توانمند است اما کمپانی پرفورم مستر اقدام به ارتقای این خودرو نموده تا نظر مالکانی را که به نسخه استاندارد قانع نیستند جلب کند.

با استفاده از ماژول تیونینگ PEC، این تیونر آلمانی توانسته قدرت ۷۱۲ اسب بخاری و گشتاور ۹۶۵ نیوتون متری را آزاد کند. نتیجه این بهبود قدرت کسب شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۶ ثانیه‌ای است که دو دهم ثانیه بهتر از فراری ۴۵۸ ایتالیا می‌باشد. حداکثر سرعت این قدبلند لوکس نیز با حذف محدود کننده سرعت به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

ماژول تیونینگ PEC پرفورم مستر برخلاف دیگر برنامه‌ها زمانی وارد عمل می‌شود که پیشرانه به دمای بهینه خود رسد بنابراین از نظر استهلاک عملکرد خوبی خواهد داشت. این شرکت همچنین گفته ماژول یاد شده به راحتی قابل حذف است بنابراین بازگرداندن GLE 63 S کوپه به حالت استاندارد زمانی نخواهد برد. این سیستم همچنین تأییدیه TUV آلمان را کسب کرده هرچند سازنده هنوز قیمت آن را به‌صورت عمومی اعلام نکرده است.

پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو GLE 63 S کوپه در حالت استوک قدرت ۶۱۲ اسبی و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری تولید می‌کند. مرسدس می‌گوید این شاسی‌بلند برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۳.۸ ثانیه زمان نیاز دارد و در صورت استفاده از پکیج AMG درایور حداکثر سرعت آن ۲۸۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد. مدل استاندارد GLE 63 که قدرت ۵۷۱ اسبی و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری دارد در بحث شتاب دو دهم ثانیه کندتر از مدل S است.

قیمت مرسدس-ای ام جی GLE 63 S کوپه در آلمان از ۱۴۲۵۸۵ یورو و در آمریکا از ۱۱۶ هزار دلار شروع می‌شود.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه

  1. Mopar

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    جالبه میپسندمش

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۲
    1. محمد رستمی نژاد

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (730 ديدگاه)

      قبول دارین جلو این ماشین شبیه نهنگ هست

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۱۱
      1. Reza

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1742 ديدگاه)

        آخ نهنگ گفتی منو یاد SLS کیخرر انداختی، یه نهنگ تمام عیار بود لامصب

        موافقم ۳
        مخالفم ۵
      2. S

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (352 ديدگاه)

        اقای رستمی ببخشید دستم بند بود نتونستم زیر کامنتتون راجع به وارد کردن ماشین پاسخ بدم
        واردات ماشین آمریکایی توی ایران از سال ۲۰۱۶ برای مناطق آزاد هم ممنوع شد اگر اشتباه نکنم دوج دارت بود جزو آخریاش و حتی سفارش آمریکا هم نذاشتن بره ایران
        این اواخرم واردات ماشین دست دوم رو ممنون کردن الانم که کلا واردات ممنوعه اگر اگر بخوای آمریکایی ملی کنی هم احتمالش صفره چون هم آمریکاییه هم از طرف محدودیت حجم موتور به مشکل میخوره
        اگر ماشین خاص بخوای باید بایستی سفارت ها ماشین برای مزایده بذارن حتی لندکروز مدل بالا هم میشه پیدا کرد

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
        1. محمد رستمی نژاد

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (730 ديدگاه)

          تشکر S جان
          راستی نام شما چیست
          که دیگه S جان نگیم

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
    2. محمد رستمی نژاد

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (730 ديدگاه)

      راستی چرا دیگه سامان آذری خیلی کم تو پدال هست
      قبلا بیشتر فعال بود

      موافقم ۶
      مخالفم ۴
      1. MahyarMAR

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (191 ديدگاه)

        علی نوا هم کم پیداست

        موافقم ۳
        مخالفم ۱
    3. parsa_ashgh.mashine

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (96 ديدگاه)

      منم ولی طراحی نسخه قبلی این محصول به طوری قشنگ بودکه چند روزی گذاشته بودمش تو والپیپر لپتاپم
      دقیقا همین
      https://www.google.com/search?q=GLE&rlz=1C1GCEA_enIR901IR901&sxsrf=ALeKk03QtWl_LiuFnPzKARtyDD1-nFMehQ:1618757627636&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjZmf2KhojwAhWWURUIHcPCBYMQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1536&bih=763#imgrc=UNI0Kr5F_BknpM&imgdii=plaV8tkp-twRUM

      موافقم ۲
      مخالفم ۳
  2. Amirreza

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (729 ديدگاه)

    فرم بدنش خیلی قشنگه

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۲
  3. علی turbo s

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (210 ديدگاه)

    اعتبار وتکنواوژی تیونرهای المانی ٬برابوس-الپینا-کلاسن -هوفله٬مانتی ریسینگ-پرفورم مستر و…. از کل صنعت خودروسازی چین +ایران بیشتره.
    حیف این همه منابع که دو کشور دارن تمومش میکنن سر این افتابه سازیشون.

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۲
    1. BenzSLR

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (816 ديدگاه)

      ایران رتبه اول استفاده نکردن از منابع رو داره . اگه این اقتصاد رو دست یه آدم کار بلد بدن هم تحریم ۰ میشه هم گرونی تموم میشه هم تولید بهتر میشه هم واردات صادرات باز میشه و ارز از کشور خارج شه چند برابرش وارد میشه.حالا این روز کی میاد معلوم نیست

      موافقم ۴
      مخالفم ۲
  4. محمد مختاری آذر

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (180 ديدگاه)

    یکی از اس یو وی های خوب واقعا قدرتمند هستش ولی به گرد پورش تایکان کراس توریزمو و همچنین لوتوس لامبادا شاید نرسه

    موافقم ۵
    مخالفم ۱۲
  5. Ramin

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1385 ديدگاه)

    قیمت پایه ۱۴۲ هزار یورو ؟ خداوکیلی زیاد نیست؟
    البته قیمتش به دلار خوبه. قیمت پایه ۱۱۶ هزار دلاره شروع میشه.
    به دلار خوبه.
    ولی به یورو خیلی… خیلی… گرونه. 😑

    امان از پول برند گیری… 🙄🙄🙄🙄

    موافقم ۷
    مخالفم ۳۹
    1. علی turbo s

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (210 ديدگاه)

      امان از کسایی که افتابه پلاستیکی میسازن و به اسم ماشین میدن بیرون (چینی بی کیفیت)

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۵
    2. محمد رستمی نژاد

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (730 ديدگاه)

      رامین جان قضیه قیمت BMW M5 CS رو به یاد بیار که در آمریکا و اروپا و اللخوص فرانسه چه قدر تفاوت قیمت وجود داشت

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۴
      1. RezaRs

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (907 ديدگاه)

        چرا یادش بباره؟

        موافقم ۷
        مخالفم ۱
    3. parsa_ashgh.mashine

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (96 ديدگاه)

      قیمت اروپا گرون تر از امریکاس

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
    4. mahan

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1269 ديدگاه)

      اره گرون چانگان اس پلید میخریم بقیه رو میدیم به فقرا.😂😂

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۳
    5. Abbas.Lambo

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (867 ديدگاه)

      رامین جان،خداییش،دارم میگم خداییش،فقط یک بارم که شده زیر هر پستی رسیدی بحث چینی و قیمت رو پیش نکش،بس که خودمون تو دنیای واقعیت کم اسم این دوتا واژه ی نکبت رو می‌شنویم تو هم دم به دقیقه میای اینجا و میگی((قیمت،چینی))
      من خودم تو پتروشیمی کار میکنم،تو واحد کمپرسورمون دوتا کمپرسور و دوتا توربین زیمنس آلمانی داریم یه دونه کمپرسور و توربین چینی هم کنارشونه،به جرات میگم اون چینیه یه اسباب بازی بیش نیست،کیفیت آشغالش کیلومتری داد میزنه مخصوصا که کنار اون دوتا شاهکار آلمانیه،تو صنعت نفت این تجهیزات چینی و آشغال کم جوونای مملکت رو به نابودی نکشوندن،اینجاست که دلیل اختلاف قیمت جنس آلمانی و چینی مشخص میشه

      موافقم ۷
      مخالفم ۳
  6. mahan

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1269 ديدگاه)

    هردو خوبند هم این هم x6M ولی انتخاب من x6M هستش.ولی هردو عالی هستند.ازون دوراهی هایی هستش که باید بگی نمیشه هردو برداریم!

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۵
  7. Kato

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (55 ديدگاه)

    پیش لکسوس هیچی نیست
    مخصوصا قیمتش که حداقل دوبرابر لکسوس است

    چه خبره ۱۴۸۰۰۰ یورو
    با نصف این پول میشه یه لکسوس lx570
    یا اینفینیتی یا آکورا گرفت

    فقط ژاپن عشقه

    موافقم ۳
    مخالفم ۸
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (5473 ديدگاه)

      Kato جان
      بیخیال رفیق
      حالا شما را میگویند فیک نوید هستی 🤦‍♂️😂
      یکی از دوستان که میگفت من علی بخردی هستم و به طور نامحسوس اسمم نوید هست 🖤 !
      لکسوس LX چیکار داره به این خودرو !
      کلاس کارشون متفاوته !
      مدل اتاقشون متفاوته !
      کاربریشون متفاوته !
      کلاً تفاوت در تفاوت در این تشابه شما ، موج میزنه !

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
  8. یوسف

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (235 ديدگاه)

    خدایی طراحی اطاق و ریخت و قیافش در حد اسم مرسدس نیست. خیلی برام نامأنوسه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  9. Mohamad rahmati

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (33 ديدگاه)

    بعضی از طراحیها میشه گفت جسورانست یعنی ،الان شاید مقطعش نرسیده که همه پسند باشن یکم طول میکشه، با اومدن چند طرح مشابه شما هم خواهید دید که نظرتون عوض میشه،در کل بنظر من طراحی جالبی داره ومخصوصا که یه مرسدسم هست،قبلا گفتم یه w110 داریم بعد حدود ۶۵ سال هنوز کاربردیه،و هنوزم از خیلی ماشینای جدید نرمتر و کم صداتره،سوار میشی واقعا دست انداز رو متوجه نمیشی البته دیزلم هستش (شخصا عاشق اون چق چق پمپ فارسونگاشم وقتی درجا کارمیکنه) اینارو گفتم که برا کسی که بنز میخواد بخره قیمت جزو اولویتها نیست،

    موافقم ۲
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا