مرسدس بنز

مرسدس AMG GT 4، محبوب‌ترین سدان کوپه به انتخاب مخاطبین پدال

هرچند سدان‌های سنتی از قدیمی‌ترین نوع خودروها هستند اما سدان‌های کوپه سابقه و پیشینهٔ بسیار کوتاه‌تری دارند. این خودروها که به آن‌ها کوپه‌های چهاردر هم گفته می‌شود، همان‌طور که از نامشان مشخص است ترکیبی از سدان‌ها و کوپه‌ها هستند. مرسدس بنز با معرفی مدل CLS در سال 2004 رسماً برای اولین بار این کلاس نوظهور را پایه‌گذاری کرد و سپس به دنبال آن دیگر خودروسازان نیز به آن وارد شدند. بااین‌حال گروه سدان‌های کوپه خلوت‌ترین گروه در رقابت‌های پدال بود و تنها شش شرکت‌کننده در آن حضور داشتند که این خودروها عبارت‌اند از:

ب‌ام‌و سری 6 گرن‌کوپه

آئودی A7

ب‌ام‌و سری 6 گرن‌توریزمو

مرسدس CLS

مرسدس AMG GT 4

پورشه پانامرا

در مرحلهٔ مقدماتی این شش کوپهٔ چهاردر طی سه دوئل باهم به رقابت پرداختند و از این طریق سه خودرو مستقیماً جواز حضور در مرحلهٔ نیمه‌نهایی را دریافت کردند اما چون تعداد آن‌ها فرد بود، ب‌ام‌و سری 6 گرن کوپه هم که در مرحلهٔ مقدماتی با کمتری اختلاف شکست خورده بود به برندگان پیوست تا تعداد آن‌ها به چهار خودرو افزایش پیدا کند. از بین این چهار شرکت‌کننده، نهایتاً آئودی A7 و مرسدس AMG GT 4 به‌عنوان فینالیست توسط شما انتخاب شده و به مرحلهٔ نهایی راه پیدا کردند.

این دو سدان کوپهٔ آلمانی در آخرین دوئل گروه خود رقابت جذابی را به نمایش گذاشتند و هردو شایستهٔ کسب عنوان قهرمانی بودند ولی نهایتاً باید یکی از آن‌ها با رأی شما انتخاب می‌شد. در این دوئل مجموعاً تعداد 1545 رأی به ثبت رسیده است که سهم مرسدس از آن 887 رأی و آئودی 658 رأی بوده است. بدین ترتیب نهایتاً این AMG GT 4 است که با کسب 57 درصد از کل آراء و با اختلافی نه‌چندان زیاد، رقیب هم‌وطن خود را مغلوب کرده و محبوب‌ترین سدان کوپه لقب گرفته است. این ماشین برای رسیدن به این عنوان در مرحلهٔ مقدماتی پورشه پانامرا را مغلوب ساخت و در مرحلهٔ نیمه‌نهایی ب‌ام‌و سری 6 گرن کوپه را از سر راه برداشت.

 

رقبای مرسدس بنز AMG GT 4 در مراحل مختلف رقابت‌ها

مرحله

رقیب

درصد آراء

مقدماتی پورشه پانامرا 59
نیمه‌نهایی ب‌ام‌و سری 6 گرن‌کوپه 75
نهایی آئودی A7 57

 

همان‌طور که در ابتدا گفتیم، مرسدس بنز با مدل CLS برای اولین بار کلاس کوپه‌های چهاردر را ابداع کرد. از سوی دیگر اما مرسدس که در سال 2014 مدل AMG GT را برای رقابت با پورشه 911 معرفی کرده بود، تصمیم گرفت نسخهٔ چهاردر این خودرو را هم برای رقابت مستقیم با پورشه پانامرا تولید کند. این خودرو که AMG GT 4 نام گرفت، پس از معرفی یک کانسپت در نمایشگاه ژنو 2017، دقیقاً یک سال بعد در همان نمایشگاه رسماً رونمایی شد. این خودرو در سه نسخهٔ 43، 53 و 63 به بازار عرضه می‌شود که آخری خود در دو نسخهٔ استاندارد و S قابل خریداری است. AMG GT63 S که قوی‌ترین عضو خانوادهٔ این ماشین محسوب می‌شود، به یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو با 640 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور مجهز است.

 

مشخصات فنی

مدل GT63 S
پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو
قدرت 640 اسب بخار
گشتاور 900 نیوتن متر
گیربکس 9 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 3.2 ثانیه
حداکثر سرعت 315 کیلومتر/ساعت
طول 5,054 میلی‌متر
فاصلهٔ محوری 2,951 میلی‌متر
وزن 2045 کیلوگرم
مصرف سوخت 11.3 لیتر ترکیبی
قیمت 155,000 دلار
[دانلود ویدئو]
برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه

  1. بهراد

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (343 ديدگاه)

    معلوم بود

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2292 ديدگاه)

      به غیر از این میشد تعجب میکردیم

      1. محمد

        ۲۶ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (1437 ديدگاه)

        یعنی پورشه پانامرا انتخاب میشد تعجب میکردید؟
        شخصا که تعجب کردم چرا پانامرا انتخاب نشده
        پورشه پانامرا نشانه این کلاسه
        .
        اما بهرحال جالبه نتایج و سلایق هموطنان عزیز
        و همینطور هم قابل احترام

        1. Seyed AMG

          ۲۶ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (145 ديدگاه)

          همونطور که در متن هم اشاره شده CLS بنیان گذار این کلاس بعد چجوری پانامرا میشه نماد این کلاس ؟؟ البته من به شخصه خیلی از پانامرای نسل جدید خوشم میاد ولی فرم استیشن داره به همین دلیل هم نسبت به AMG GT63S برتری هایی داره اما اصلا یک صدم از جذابیت GT4 رو نداره …

        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۶ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (2292 ديدگاه)

          پورشه پانامرا هم توپه .

          سخته انتخاب بین اینها .

          ولی فُرم و مدل پانامرا خاص پسندتر هست و اینکه حالت خشونت و فرم بدنه بنز دیوانه کنندست .

          در یک کلام ، هر گُلی یه بویی داره که بنز GT4 بوی دلنشینتری دارد .

  2. ایمان

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1905 ديدگاه)

    پورشه پانامرا اصلی ترین رقیب AMG GT۴ هست
    جاش تو فینال بود ولی تازه نفس بودن بنز کار خودشو کرد

    1. Me

      ۲۵ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (59 ديدگاه)

      نه دوست عزیز.من تو هامبورگ زندگی میکنم خیلی وقتا میشه که تو خیابون هردوتاشون رو باهم میبینم اصلا از لحاظ ظاهری و گیرایی نمیشه بهش ایراد گرفت.در واقع پورشه پانامرا کنارش گم میشه.هرچقدر که ظاهر پانامرا روی لوکس بودن تمرکز کرده این خشن و اسپرت و تهاجمیه.ولی متاسفانه زیر کاپوت شرایط کاملا متفاوته و پانامرای هیبرید میتونه نظر ادم راجع به ظاهرش کاملا عوض کنه.کاش مرسدس یا حداقل فقط آ ام گ یه پاورترین هیبرید در اون حد به بازار ارایه بدن

  3. Seyed AMG

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (145 ديدگاه)

    سلطان سدان ها در پیست و گل سرسبد محصولات مرسدس خیلی طرفدار داره👍👍👍

  4. Ferrari Fxx K Evo

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (809 ديدگاه)

    سلطان سوپر‌سدان ها 🔥

  5. BMW

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (446 ديدگاه)

    من که پانامرا رو تو این کلاس بهترین میدونم.

  6. ADAK

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (720 ديدگاه)

    پانامرا

  7. مرسدس مایباخ

    ۲۵ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (151 ديدگاه)

    مثل همیشه مرسدس برنده میشه👌💪
    اون از A کلاس تو هاچبک های کامپکت لوکس
    اون از AMG A45 تو هاچبک های اسپرت
    اون از E کلاس تو سدان های متوسط لوکس
    اون از S کلاس تو سدان های بزرگ لوکس
    تو سدان های فوق لوکس هم مایباخ با اختلاف فقط ۸ رای باخت
    اینجا هم AMG GT4 بهترین سدان کوپه شد

  8. نوید جهرمی

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2841 ديدگاه)

    چقد مات بهش میاد. صداش جیگرتو حال میاره. شاید آخرین ماشینایی باشن که اینجور میشه تمام و کمال ازشون لذت برد.

  9. محمد

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (45 ديدگاه)

    وقتی پانامرا رو انتخاب نمیکنن دوستان!!!
    حرفی برای گفتن نمی مونه واقعا…

    1. OMID

      ۲۶ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (926 ديدگاه)

      پانامرا به هم تو درگ هم تو پیست توسط این له میشه
      حالا چون چهارتا پانامرا تو ایران هست که نباید حتما بهش رای بدیم!

      1. porschesport

        ۲۶ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (141 ديدگاه)

        اها یعنی چون۴ تا پانامرا تو ایران هست بهش رای میدن؟ یعنی هیچ دلیل دیگه ای نداره؟ معیار برتر بودن یه خودرو هم فقط درگ و پیست نیست و گسترده تر از این حرفاست ، پانامرا از ۲۰۰۹ در حال تولید و فیسلیفت دادنه و تا حالا ۲۲ جایزه برای پورشه به ارمغان اورده حتی با اینکه مدل ۱۰ سال پیشه باز هم جوایز رو درو میکنه ، gt63s هم خودروی قابل احترامیه و عالی عمل کرده ولی اگه میخوای تعریف کنی خودروی مقابلو نکوب.

  10. porschesport

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    بسیار هم عالی , با اینکه انتظار دیگه ای داشتم ولی قطعا GT63s هم شایستگیهای زیادی داره و از هر نظر عالی عمل کرده👌

  11. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۲۶ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (855 ديدگاه)

    بهترین انتخاب.جدا از زیبایی های ماشین که وصف ناپذیره صدای موتور خیلی جذابی هم داره.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن