بررسی مرسدس AMG S63 مدل 2018
بررسی مرسدس AMG S63 مدل 2018

بررسی مرسدس AMG S63 مدل 2018

ویژگی‌هایی نظیر فرهنگ متمدنانه و خوی وحشی مآبانه در مرسدس AMG S63 به هم می‌رسند، چیزی شبیه به شخصیت دوگانه غول هالیوودی هالک؛ آرامش و خشونت، لطافت و زمختی، سنت و مدرنیته در این خودرو گردهم آمده‌اند. به لطف پیشرانه جدید V8 تویین توربوشارژ ساخت AMG به حجم 4 لیتر و توان خروجی 603 اسب بخار، اس63 از قلب یک خودروی اسپرت نیز بهره‌مند شده است.


پیشرانه دست ساز هشت سیلندر که در منطقه‌ای در آلمان تولید می‌شود، یارای تولید گشتاوری معادل 900 نیوتن متر را در دور موتور 2750 تا 4500rpm داشته و در دور 7000rpm به محدوده قرمز رنگ دوران موتور می‌رسد. این پیشرانه با بهره‌گیری از توربوشارژرهای تویین اسکرول به همراه سیستم اگزوز متغیر، نوای هیجان‌انگیزی از خود تولید می‌نماید که هر شنونده‌ای را نسبت به قدرت فوق‌العاده خود آگاه می‌سازد.


ضمنا با تغییر حالت از وضعیت کامفورت به اسپرت پلاس، خشونت صدای اگزوز S63 بیش از پیش افزایش خواهد یافت. یک جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک جدید نیز این پیشرانه را در امر انتقال نیرو همراهی می‌کند و یک سامانه کلاچ چندگانه هم ارتباط بین پیشرانه و گیربکس را برقرار می‌نماید. گیربکس قبلی دارای اشکالات جزئی در عملکرد بود که در گیربکس جدید تا حدودی برطرف شده، اما عملکرد آن در ترافیک سنگین و حین شتابگیری تفاوتی نکرده است.


شتاب صفر تا 96 این خودرو معادل 3 ثانیه است که در حدود 0.7 ثانیه سریع تر از S63 با پیشرانه هشت سیلندر قبلی بوده است. همچنین این خودرو 2170 کیلوگرمی در حدود 0.2 ثانیه نسبت به مرسدس GT R با 500 واحد وزن کمتر، سریعتر است.


نتایج حاصل از آزمون یک چهارم مایل نیز معادل 11.2 ثانیه در سرعت 202.7 کیلومتربرساعت است. میزان مصرف سوخت s63 جدید در حد مناسبی قرار داشته و معادل 13.8 (شهر)، 8.7 (بزرگراه) و 13 لیتر در هر 100 کیلومتر (سیکل ترکیبی) ارزیابی شده است.


این خودرو به سامانه غیرفعال‌سازی سیلندرها مجهز شده که قادر است تا حداکثر، سوخت رسانی به نیمی از آنها را برحسب شرایط متوقف نماید. این حالت در وضعیت کامفورت و بین دور موتور 1000 تا 3250rpm شروع به فعالیت خواهد کرد. میزان مسافت مورد نیاز برای توقف این خودرو از سرعت 112 کیلومتر بر ساعت نیز معادل 50.2 متر است که چندان مناسب شاخص‌های عملکردی مرسدس AMG S63 نیست.


ترمزهای ۱۵.۴ اینچی جلو به شش پیستون و انواع ۱۴.۲ اینچی عقب به یک جفت پیستون مجهز شده‌اند. میزان چسبندگی خودرو در پیست مخصوص معادل 0.94جی برآورد شد که رقم بسیار مناسبی است. فنرهای بادی به همراه تعلیق تطبیق پذیر، سه وضعیت کامفورت، اسپرت و اسپرت پلاس را برای شما ایجاد خواهند نمود که در حالت کامفورت، سواری S63 بسیار شناور بوده و در حالت اسپرت پلاسنیر کاملا سفت می‌شود.


حین عبور پرسرعت از پیچ‌ها کم‌فرمانی مشاهده می‌شود و عملکرد سیستم فرمان در این مواقع چندان که باید اطمینان بخش نیست. رانندگی با این خودرو به لطف قدرت عالی و هندلینگ مناسبش، در سرعت‌های عادی بسیار جذاب و لذت بخش است. عملکرد سیستم چهارچرخ محرک آن بسیار یکپارچه و دقیق بوده و گیربکس نسبت به فشردن پدل شیفترها به سرعت پاسخگو خواهد بود.


تجهیزات رفاهی استاندارد موجود در کابین اس63، مواردی همچون: صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم ۱۲ حالته و مجهز به گرمکن و سردکن، دوربین دید اطراف، نور بالای خودکار، هشدار انحراف از مسیر، سامانه کمکی نقاط کور و سیستم مسیریابی را شامل می‌شود. سیستم اطلاعات سرگرمی COMAND مرسدس بنز به یک جفت نمایشگر 12.3 اینچی مجهز شده که یکی در پشت غربیلک فرمان و در حکم پنل کیلومتر شمار بوده و دیگری نقش نمایشگر مرکزی را ایفا می‌نماید.


صندلی‌های عقب نیز بسیار خوش ساخت و راحت هستند، فقدان ستون‌های B دید خوبی ایجاد کرده و درهای بزرگ سهولت بیشتری برای ورود و خروج به ردیف عقب صندلی‌ها ایجاد نموده است. ادوات کابین نیز از بهترین مواد موجود شکل یافته‌اند و بسیار لوکس به نظر می‌رسند.


آپشن‌هایی نظیر سیستم صوتی پریمیوم burmester با ۲۶ اسپیکر، تریم پیانو بلک فیبر کربنی، صندلی‌های چرمی سیاه و قرمز رنگ، سقف شیشه‌ای با قابلیت تغییر میزان کدر بودن، دوربین دید در شب، کروز کنترل، هشدار انحراف از مسیر به همراه سایر سامانه‌های کمکی راننده و یخچال عقب نیز برای این خودرو قابل سفارش هستند.


در پایان به ذکر این نکته بسنده می‌نماییم که مرسدس AMG S63 یک کوپه مجلل است که شکوه مدل S560 را با شتاب و عملکرد فوق العاده مدل GT R در هم آمیخته و طبعی دلپذیر و مخصوص به خود را داراست.

منبع: caranddriver

درباره نویسنده

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مرتبط

15 دیدگاه

  1. yaser1986
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    و ما همچنان تماشا
    اونم نه از نزدیک
    فقط حسرت

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (3 دیدگاه) ,

      من از نزدیک زیاد میبینم فقط بیشتر افسوس میخوری:/

      پاسخ
      1. yaser1986
        سوابق: (13 دیدگاه) ,

        شاید اگه ما هم شرایط کشورهای اروپایی یا آمریکا رو هم داشتم بازم خریدن همچین خودروهایی با این قیمت همراه با هزینه هایه نگهداریش سخت بود البته بازم به اوضاع مالی بستگی داره چون ما همینجا تو کشور خودمون استعدادهایی داریم که تو خرج زندگیشون موندن در صورتی که شاید اگه اونور بودن ثروتمند بودن

        پاسخ
  2. #ali.m#
    سوابق: (1850 دیدگاه) ,

    ظاهر فوق العاده
    قدرت و شتاب بالا
    تنها کلمه ای که برای وصف این ماشن به ذهنم میرسه اینه : الماس

    پاسخ
  3. امین
    سوابق: (68 دیدگاه) ,

    آخه این که با AMG GT همپوشانی پیدا می‌کنه.چرا مرسدس واسه محصولات خودش رقیب درست میکنه؟

    پاسخ
    1. الف.ی
      سوابق: (1493 دیدگاه) ,

      با هم هم پوشانی ندارن
      مرسدس هم این کار رو نمیکنه
      اتفاقا سی ال اس رو بر همین نابود کرد که رقیبی برای ای ام جی جی تی ۴ نباشه

      پاسخ
  4. ا.سد.مرتضی
    سوابق: (127 دیدگاه) ,

    تو کلاس خودش رو دستش نباشه ولی حیف s65 که دیگه نیست
    خدایی صدای موتور های amg به سلیقه من بهترین صدای 12 سیلندر رو دارن چه رو قهرمان صدا پاگانی چه روی خود محصولات amg تا حالا صدای خور خور موتورشو شنیدم

    پاسخ
  5. mehran911
    سوابق: (1768 دیدگاه) ,

    بینظیره بینظیر
    طبق معمول پدر خودروسازی جهان همه رو شگفت زده کرد
    .
    جواهراتی مثل S63amg و m5 و پورشه پانامرا و m8 و amg gt4 رو فقط از آلمانی ها می بینیم

    پاسخ
  6. مانی
    سوابق: (1442 دیدگاه) ,

    آخه مگه داریم فرمون اینقدر خوشگل باشه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.