مرسدس بنز

وداع تلخ با مرسدس-ای‌ام‌جی S65 دوازده سیلندر…

قطعاً صحبت درباره‌ی سبد محصولات گسترده‌ی مرسدس برای نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ روز خوب ما و شما را خراب خواهد کرد. ژرمن‌ها در این رویداد مهم خودرویی از S65 فاینال ادیشن رونمایی خواهند کرد که به معنی پایان عصر موفق پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر بای توربو در سدان پرچم‌دار S کلاس می‌باشد. بله درست است، سدان S65 همانند خودروی SLC فاینال ادیشن دیگر تولید نخواهد شد.


اگرچه این یک خبر ناگوار برای طرفداران پر و پا قرص خودروهای کار درست جهان است اما خب خیلی هم سورپرایز کننده نبوده است. توبیاس موئرز رئیس مرسدس-ای ام جی دو بار در سال پیش به این اتفاق اشاره کرده بود. همچنین گفته شده بود که شاسی‌بلند جدید G65 هم تولید نخواهد شد.


حالا هم باید با مرسدس-ای ام جی S کلاس ۱۲ سیلندر وداع کنیم. این اتفاق تنها به خاطر مسئله زمان رخ نداده بود چراکه همین داستان برای کوپه و کانورتیبل دو درب ای ام جی هم اتفاق افتاده است.


البته پیشرانه‌ی موردبحث به‌صورت کامل بازنشست نخواهد شد. موئرز حدود یک سال پیش درباره‌ی برنامه‌های ای ام جی برای ساخت پیشرانه برای دیگر زیر برندها صحبت کرده بود؛ به عبارت دیگر برند مایباخ همچنان این قوای محرکه را حفظ کرده بود. البته مشخص نیست که این قلب آهنین تا چه زمانی در قلب مایباخ خواهد تپید.

در دنیای کنونی که همه از پیشرانه‌های کم‌حجم استفاده می‌کنند پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر همانند یک دایناسور در قرن ۲۱ است. خبر جدید منتشر شده نشان می‌دهد BMW نه تنها پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر را در نسل بعدی سری ۷ عرضه نخواهد کرد بلکه احتمال حذف قلب ۸ سیلندر آن‌هم وجود دارد. بوگاتی نیز قبلاً اذعان کرده بود پیشرانه‌ی ۱۶ سیلندر ۸ لیتری کوادتوربو آخرین نمونه از نوع خود بوده و همچنین نسل آتی آئودی A8 هم فاقد پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (10174 ديدگاه)

    اصلاً نباید تا همین اَلانِشَم ارائه میشد .

    وقتی شما همین لذت و صدای معرکه پیشرانه های ۱۲ سیلندر را میتونید در حجمهای کمتر با استهلاک و هزینه کمتر بدست بیارین ، چه کاریه دیگه ۱۲ یا ۸ سیلندر باشه .

    من با توربو موافقم در خودروهای امروزی و مکمل شدنشون با برق که میشه یه چیزی تو مایه های پورشه ۹۱۸ ، یا مرسدس (( پروجکت وان )) که از ۱۶۰۰cc که با برق همراه شده و موتور اصلاح شده فرمول وان هست ، توانسته ۱۰۰۶ اسب بخار بیرون بده .

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. hami

      ۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2 ديدگاه)

      وقتی شما همین لذت و صدای معرکه پیشرانه های ۱۲ سیلندر را میتونید در حجمهای کمتر با استهلاک و هزینه کمتر بدست بیارین ، چه کاریه دیگه ۱۲ یا ۸ سیلندر باشه .

      **** شما قطعا ماشین باز(عاشق واقعی ماشین) نیستی با این جمله ***

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۵ اسفند ۱۳۹۷
        سوابق: (10174 ديدگاه)

        عشق خودروهای عزیز ، دنیا داره تغییر میکنه ، وقتی یه ۶سیلندر با توربو داره بهتر از ۱۲ و ۸ سیلندر کار میکنه ، هزینه تولید موتور هم برای شرکت اَرزونتر دَر میاد ، کدوم عقلی میگه که چون شما عشق ماشینی ، پس بنز و bmw باید تجارت خودشون را بگذارند کنار ، تا من و شما که عشق ماشین هستیم با ۱۲ تا سیلندر حال کنیم .
        دنیا تغییر میکنه ، همینطور که ماشینها تغییر میکنند ، آدمها هم مجبور به تغییر هستند دوست عزیز .

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. Khosrow

          ۵ اسفند ۱۳۹۷
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          فکر میکردیم بنز و بقیه به فکر مشتری و خواسته های اونان / نگو عشقی کار میکنن / دنیاتغییرمیکنه و رفته رفته به بن بست میرسه / اقا مارو عفو کنید ..

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. حامد

      ۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (58 ديدگاه)

      درست اومدی اینجا پداله
      جایی که عشق خودرو ها هستن
      درست اومدی؟؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 0
    3. Khosrow

      ۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      ازحجم کمتر بخوای قدرت بیشتر بگیری استهلاک به شدت میره بالا / فکر کن یه الاغ بخواد مثل اسب بتازه – هرپنج متر باید بره پیت استاپ ..

      موافقم 0
      مخالفم 1
    4. اعتمادیان

      ۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (257 ديدگاه)

      داستان حجم با تعداد سیلندر فرق داره در همین پست قبلی مقایسه بنتلی و مایباخ اگه دقت کرده باشید بنتلی با هشت سیلندر حجم بیشتر و مصرف سوخت بیشتری از مایباخ V12 داشت ، فکر نکنم توقف تولید 12 سیلندری ها فقط به دلیل حجم زیاد باشد، قطعا دلایل منطقی دیگه ای هم داره که بنده بیخبرم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. OMID

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    هععی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (10174 ديدگاه)

    البته با توربو در خودروهای وارداتی و منتاژی در ایران به شدت مُخالف هستم ، به ۴ دلیل :

    ۱ – بنزین نامرغوب که به شدت تاثیر گذاره
    ۲ – نَحوه رانندگی بَد ما ایرانیها
    ۳ – شرایط و هزینه های نگهداری در ایران
    ۴ – مکمل هایی که به جرئت میگم بالای ۹۰٪ در کشور تقلبی هستن و اگر هم اصل باشند و اگر گیر آوردین بخاطر گرونی دلار و یورو به شدت گران هست و کاراییش را زیر سوال میبره ، و اینکه سایت خودروبانک ، جمعه همین هفته میخواد مستندی را ارائه بده از مکملهایی که شما از بازار خریداری میکنید و به صورت مستند میبینید که پول اَلَکی میدین برای خرید مکمل .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    سال ۲۰۵۰ ، مرسدس اس کلاس که از بلندگوهاش صدا پخش میشه و موتور نداره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا

      ۵ اسفند ۱۳۹۷
      سوابق: (804 ديدگاه)

      تاسال ۲۰۲۵ در کشور هایی مثل نروژ خوروی درون سوز پلاک نخواهد شد
      احتمالا تا ۲۰۳۰ اکثر لوکس ساز ها برقی بشن

      موافقم 1
      مخالفم 0
  5. مهدی

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    دوستان قسمت جدید گرندتور BMW M5 وهمینطور آلپیناB5 روباهم تست میکنن.ودرآخر باM5دور پیست زمان گیری میکنن.زمان به دست آمده خیلی خیلی عجیبه.ازخودروهای سریع تربوده که اگه من اسمشون روبیارم یه عده از دوستان بازم میگن چرا دروغ میگی! اما پیشنهاد میکنم این قسمت رو ببینید

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    BMWهم فکرکنم دیگه M760 باموتور12سیلندر رو دیگه تولیدنکنه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. اعتمادیان

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (257 ديدگاه)

    منتظر بودم که ی روز مرسدس S65 4matic رو تولید کنه که نشد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  8. بهراد

    ۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (753 ديدگاه)

    لعنت به الکتریکی ها.
    من میگفتم چهار نوع ماشین میاد که اولینش بنزینی خالصه.دومی هیبریدی (الکتریکی ضعیف بنزینی معمولی یا قوی)سومی پلاگین هیبریدی(الکتریکی قوی و بنزینی قوی) که مثلا 700 اسب به بالا میشه و چهارمیم تماما الکتریکی . البته نوع اول و چهارم هم میتونن قوی باشن یا ضعیف.

    در نظر داشته باشید که الکتریکی قوی و بنزینی ضعیف به درد نمی خوره چون وزن زیادی تحمیل می کنه و اگرم باشه به منظور افزایش برد ماشین هست نه چیز دیگه.یعنی عامل مستقیم جلو برنده نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حسین

    ۶ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (17 ديدگاه)

    حالا چرا اینقدر ناراحتین که تولید نمیشه؟ مثلا تولید نشه به حال شما چه فرقی داره؟ انتخاب اول و آخر شما پراید و در صورت لوکس سواری سمنده والسلام.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا