هیولای 12 سیلندر برابوس با 888 اسب بی‌رحم!

احتمالاً پیشرانه‌های 12 سیلندر با هجوم روزافزون خودروهای هیبریدی و الکتریکی به موزه‌ها بپیوندند. مرسدس هم تقریباً با پیشرانه‌ی 12 سیلندر 6 لیتری توئین توربوی خود خداحافظی کرده و سدان لوکس فول سایز خود را برای آخرین بار با نام AMG S65 فاینال ادیشن معرفی کرده است. اگرچه این نیروگاه عظیم همچنان در بطن برخی از مدل‌های مایباخ خواهد تپید اما خب نفس این پیشرانه به شماره افتاده است. تقاضا برای مدل‌های مجهز به پیشرانه‌های بزرگ خیلی پایین بوده و هزینه‌هایی که برای هماهنگ کردن یک پیشرانه‌ی 12 سیلندر با قوانین آلایندگی پرداخت می‌شود بسیار بالاست بنابراین به نظر نمی‌رسد که حفظ این‌گونه پیشرانه‌ها توجیه اقتصادی داشته باشد.


به همین خاطر مرسدس احتمالاً جدیدترین نسل G کلاس را در نسخه‌ی AMG G65 عرضه نخواهد کرد اما اگر واقعاً خواهان یک شاسی‌بلند جعبه‌ای آفرود با 12 سیلندر و نشان ستاره سه پر روی کاپوت باشید شاید بهتر باشد هرچه سریع‌تر با برابوس تماس بگیرید. خودروی G V12 900 یکی از لوکس‌ترین شاسی بلندهایی است که تاریخ صنعت خودرو به خود دیده و در دل آن‌هم نیروگاه 12 سیلندر 6.3 لیتری توئین توربو با 888 اسب بخار (900ps) قدرت قرار گرفته است.


اگرچه این پیشرانه می‌تواند گشتاور فوق‌العاده‌ی 1500 نیوتون متری برابر با بوگاتی ویرون سوپر اسپورت تولید کند اما به خاطر بحث قابلیت اطمینان گشتاور آن به 1200 نیوتون متر محدود شده است. این قدرت و گشتاور فوق‌العاده زیاد از طریق گیربکس 9 سرعته اتوماتیکی که فکر می‌کنیم تقویت شده به تمامی چرخ ها منتقل می‌شود.


اما برابوس چگونه توانسته قدرت 888 اسبی و گشتاور 1000 نیوتون متری این پیشرانه را به اعداد یاد شده برساند؟ در آغاز باید گفت حجم پیشرانه از 6 به 6.3 لیتر رسیده و توربوشارژرهای بزرگ‌تری هم روی آن نصب شده است. همچنین منیفولدهای اگزوز سفارشی، منیفولد جذب جدید با فیلتر هوای سفارشی و سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ نیز وجود دارد.


به لطف ارتقای این نیروگاه 12 سیلندر، G کلاس می‌تواند در 3.8 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت 280 کیلومتر در ساعت را داشته باشد. البته سرعت این خودرو هنوز هم کمتر از سرعت 305 کیلومتر در ساعت بنتلی بنتایگا اسپید به عنوان سریع‌ترین شاسی‌بلند تولیدی دنیاست.


برابوس علاوه بر بهبودهای فنی اقدام به نصب کیت بدنه‌ی پهن روی خودرو کرده که باعث افزایش 10 سانتی‌متری پهنای خودرو شده است. همچنین فاصله‌ی بین چرخ های روبرویی نیز افزایش یافته تا هندلینگ بهتری ایجاد شود. رینگ‌های 24 اینچی نیز با لاستیک‌های غول‌پیکری همراه شده‌اند. از دیگر ویژگی‌های G کلاس برابوس می‌توان به عناصر فیبر کربنی زیاد، بال عقب نصب شده روی سقف، سیستم تعلیق سفارشی و کابین تمام چرمی و پدال‌های آلومینیومی اشاره کرد.


بد نیست بدانید قیمت پایه‌ی این هیولا برابر با 605055 یورو می‌باشد. برابوس تنها 10 دستگاه از G کلاس یاد شده را خواهد ساخت و آن را در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش خواهد گذاشت.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

16 دیدگاه

  1. MAHDI
    سوابق: (3109 دیدگاه) ,

    خوده AMG خیلی بهتر از برابوس هستش!!!
    چون هم رنگ بندی کابین AMG بهتره و هم آرم بنز روی جلوپنجره جذابیت بیشتری داره!!!!

    پاسخ
    1. ایمان
      سوابق: (1487 دیدگاه) ,

      مهدی جان
      AMG زیر مجموعه و شرکت تابعه مرسدس بنز هست
      برابوس بزرگ ترین تیونر ماشین های مرسدس بنز هست
      دقیقاً مثل M Power و آلپینا برای BMW

      پاسخ
  2. zeg
    سوابق: (35 دیدگاه) ,

    این در برابر کوئنیک زگ هیچی نیست.
    برید کنار!
    زگ می درد!

    پاسخ
    1. ایمان
      سوابق: (1487 دیدگاه) ,

      دوست عزیز این کامنت جاش اینجا نیست
      احتمالاً Page رو اشتباهی اومدی
      یک شاسی بلند رو با یک هایپر کار مقایسه میکنی ؟؟؟؟

      پاسخ
      1. zeg
        سوابق: (35 دیدگاه) ,

        تو این هفته تا میتونستن زگ رو کوبیدن و بوگاتی رو بالا بردن.

        پاسخ
        1. Infinite
          سوابق: (381 دیدگاه) ,

          zeg
          چه ربطی به جی کلاس داره خب؟ :)))

        1. Saeed
          سوابق: (185 دیدگاه) ,

          داداش اینجا مطلب مرسدسه نه کونیگ‌زگ😐😐 من خودم عشق کونیگ‌زگ هستم و بار ها تو پدال بحث کردم….ولی خداییش اسمش رو هرجایی نیار😐 میخوای درموردش بحث کنی؟ برو تو مطلب های کونیگ‌زگ بحث کن هر اسم برندی باید تو مطلب مربوط به خودش آورده شه نه هر جایی

    2. AMANTE
      سوابق: (273 دیدگاه) ,

      اگه به مقایسه باشه، اینطور هم میشه گفت کونیگزگ در برابر این هیچی نیست.
      شاید مرسدس جی کلاس در بحث شتاب و سرعت از کونیگزگ اگرا یا هر محصولش کم بیاره.
      ولی وقتی بحث راحتی و تعداد سرنشین و فضای بار و کاربردی بودن و قابلیت های آفرود پیش بیاد این کونیگزگ اگرا یا هر محصول دیگه کمپانی کونیگزگ هست که پیش مرسدس جی کلاس کم میاره.
      ( من هیچ دشمنی با کمپانی کونیگزگ ندارم و یک فرد کاملا بی طرف در دنیای بزرگ خودروها هستم.)

      پاسخ
  3. Amir.ferrari
    سوابق: (75 دیدگاه) ,

    یا خدا،قدرت، شتاب، گشتاور، ابهت، آفرود، زیبایی و…. همه چی تاماااام…

    پاسخ
  4. Behrouz. anzali
    سوابق: (129 دیدگاه) ,

    عجب غولی شده. با این پیشرانه همخوانی داره

    پاسخ
  5. LEWIS HAMILTON (مجید)
    سوابق: (11279 دیدگاه) ,

    من اگه پولشو داشتم یکی از اینا رو حتما میخریدم.
    قبلنا روی حذف آرم بنز گیر داشتم ولی الان حس میکنم براباس هم مال خود بنزه و شاید لوگوش نسبت به بنز ارزشمندتر هم باشه چون نشون دهنده ی یک مرسدس خاص و منحصر به فرده.
    20 سال پیش این شتاب 3/8 ثانیه رو فقط در محصولات پورشه و فراری و لامبورگینی میشد پیدا کرد. الان در شاسی بلندی به این هیکل !

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.