مرسدس بنز

معرفی مرسدس GLC و GLE پلاگین هیبریدی جدید

تنها چند ساعت تا آغاز نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹ باقی مانده و مرسدس نیز با رونمایی از خودروی جدید GLC 350e 4MATIC EQ Power آماده‌ی حضور در این رویداد مهم می‌شود.


جدای از نام نه چندان دل‌چسب باید گفت GLC 350e یک شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی است که از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۰۸ اسب بخار و گشتاور ۳۴۹ نیوتون متر استفاده می‌کند. این خودرو همچنین به مجموعه باتری ۱۳.۵ کیلووات ساعتی و پیشرانه‌ای الکتریکی با قدرت ۱۲۱ اسب و گشتاور ۴۴۰ نیوتون متر مجهز شده است.


اما قدرت ترکیبی این قدبلند آلمانی برابر با ۳۱۵ اسب بخار و گشتاور آن‌هم ۷۰۰ نیوتون متر است که باعث می‌شود شاسی‌بلند مرسدس شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۷ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعتی داشته باشد؛ اما مهم‌تر اینکه GLC پلاگین هیبریدی می‌تواند برد ۳۹ تا ۴۳ کیلومتری را در حالت تمام الکتریکی داشته باشد.


از نظر طراحی ظاهری چیز خاصی وجود ندارد اما خب مدل‌های GLC 350e با چراغ‌های جلوی LED، نشان‌های EQ و درگاه شارژ عقب عرضه می‌شوند. مرسدس همچنین گفته این کراس اوور دارای فضای بار ۳۹۵/۱۴۴۵ لیتری بوده و تنها اندکی کمتر از ظرفیت بار دیگر مدل‌های GLC می‌باشد.

این خودرو پس از رونمایی در فرانکفورت از نیمه‌ی اول سال آینده میلادی وارد بازار آمریکا خواهد شد.


اما مرسدس جدای از GLC اقدام به معرفی GLE 350 de 4MATIC هم کرده که آن‌هم دارای قوای محرکه‌ی پلاگین هیبریدی است. این خودرو در دل خود یک پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی، مجموعه باتری ۳۱.۲ کیلووات ساعتی و پیشرانه‌ای الکتریکی را جای داده است. البته این مدل هم قدرت ترکیبی ۳۱۵ اسبی و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری دارد.


اما همین‌جاست که تشابهات به پایان می‌رسد چراکه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این نسخه از GLE برابر با ۶.۸ ثانیه و حداکثر سرعتش نیز ۲۱۰ کیلومتر در ساعت است. به لطف استفاده از باتری بزرگ‌تر، GLE 350 de 4MATIC می‌تواند برد ۹۰ تا ۹۹ کیلومتری را در حالت تمام الکتریکی داشته باشد.

این کراس اوور هم نمای عقب متمایزی داشته و اکسل عقب اصلاح شده‌ی آن باعث می‌شود فضای بیشتری برای مجموعه باتری ایجاد شود. همین امر باعث شده حداکثر ظرفیت بار خودرو به ۱۹۱۵ لیتر برسد.

مرسدس GLE 350 de 4MATIC در آمریکا عرضه نخواهد شد اما مرسدس برنامه‌هایش برای داشتن بیش از ۲۰ محصول پلاگین هیبریدی در سال ۲۰۲۰ را اعلام کرده است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Behrouz. anzali

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    Gle 350 رو بیشتر میپسندم. جمع جور تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. مک وال

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (217 ديدگاه)

    قیافه اش چندان جذاب و گیرا نیست!
    اون ابهت بنز رو تو نگاه اول تداعی نمیکنه.
    البته از نظر امکانات و قابلیت ها و سطح رفاهی قطعا جایگاه خوبی دارد ولی شاسی بلند با ظاهر باابهت تر رو بیشتر میپسندم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مسعود

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (72 ديدگاه)

    چرا هیچی درباره مصرف سوخت ماشینای هیبریدی نمیگن .
    اصل مزیت هیبریدی ها کاهش مصرف بنزینشونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مانی

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    جی ال‌ای ۳۵۰ دیزل عالی‌ شده
    ۱۰۰ کیلومتر برد تمام برقی داره که برای مصرف روزمره
    مثل خرید،بردن بچه‌ها به مدرسه و … کاملا کافیه
    برای حرکت تو اوتوبان با سرعت‌های بالا هم موتور دیزل وارد مدار میشه
    که باز هم بسیار کم مصرف هست
    هم کار ماشین‌های ریزه میزه برقی با برد کم رو تا اندازه زیادی انجام میده
    هم کار ماشین‌های جادار و لوکس البته چنین مرسدسی ارزون نیست

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا