معرفی مرسدس GLC و GLE پلاگین هیبریدی جدید

تنها چند ساعت تا آغاز نمایشگاه فرانکفورت 2019 باقی مانده و مرسدس نیز با رونمایی از خودروی جدید GLC 350e 4MATIC EQ Power آماده‌ی حضور در این رویداد مهم می‌شود.


جدای از نام نه چندان دل‌چسب باید گفت GLC 350e یک شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی است که از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربو با قدرت 208 اسب بخار و گشتاور 349 نیوتون متر استفاده می‌کند. این خودرو همچنین به مجموعه باتری 13.5 کیلووات ساعتی و پیشرانه‌ای الکتریکی با قدرت 121 اسب و گشتاور 440 نیوتون متر مجهز شده است.


اما قدرت ترکیبی این قدبلند آلمانی برابر با 315 اسب بخار و گشتاور آن‌هم 700 نیوتون متر است که باعث می‌شود شاسی‌بلند مرسدس شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 5.7 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 230 کیلومتر در ساعتی داشته باشد؛ اما مهم‌تر اینکه GLC پلاگین هیبریدی می‌تواند برد 39 تا 43 کیلومتری را در حالت تمام الکتریکی داشته باشد.


از نظر طراحی ظاهری چیز خاصی وجود ندارد اما خب مدل‌های GLC 350e با چراغ‌های جلوی LED، نشان‌های EQ و درگاه شارژ عقب عرضه می‌شوند. مرسدس همچنین گفته این کراس اوور دارای فضای بار 395/1445 لیتری بوده و تنها اندکی کمتر از ظرفیت بار دیگر مدل‌های GLC می‌باشد.

این خودرو پس از رونمایی در فرانکفورت از نیمه‌ی اول سال آینده میلادی وارد بازار آمریکا خواهد شد.


اما مرسدس جدای از GLC اقدام به معرفی GLE 350 de 4MATIC هم کرده که آن‌هم دارای قوای محرکه‌ی پلاگین هیبریدی است. این خودرو در دل خود یک پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری دیزلی، مجموعه باتری 31.2 کیلووات ساعتی و پیشرانه‌ای الکتریکی را جای داده است. البته این مدل هم قدرت ترکیبی 315 اسبی و گشتاور 700 نیوتون متری دارد.


اما همین‌جاست که تشابهات به پایان می‌رسد چراکه شتاب صفر تا 100 کیلومتر این نسخه از GLE برابر با 6.8 ثانیه و حداکثر سرعتش نیز 210 کیلومتر در ساعت است. به لطف استفاده از باتری بزرگ‌تر، GLE 350 de 4MATIC می‌تواند برد 90 تا 99 کیلومتری را در حالت تمام الکتریکی داشته باشد.


این کراس اوور هم نمای عقب متمایزی داشته و اکسل عقب اصلاح شده‌ی آن باعث می‌شود فضای بیشتری برای مجموعه باتری ایجاد شود. همین امر باعث شده حداکثر ظرفیت بار خودرو به 1915 لیتر برسد.


مرسدس GLE 350 de 4MATIC در آمریکا عرضه نخواهد شد اما مرسدس برنامه‌هایش برای داشتن بیش از 20 محصول پلاگین هیبریدی در سال 2020 را اعلام کرده است.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

4 دیدگاه

  1. Behrouz. anzali
    سوابق: (129 دیدگاه) ,

    Gle 350 رو بیشتر میپسندم. جمع جور تره

    پاسخ
  2. مک وال
    سوابق: (53 دیدگاه) ,

    قیافه اش چندان جذاب و گیرا نیست!
    اون ابهت بنز رو تو نگاه اول تداعی نمیکنه.
    البته از نظر امکانات و قابلیت ها و سطح رفاهی قطعا جایگاه خوبی دارد ولی شاسی بلند با ظاهر باابهت تر رو بیشتر میپسندم

    پاسخ
  3. مسعود
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    چرا هیچی درباره مصرف سوخت ماشینای هیبریدی نمیگن .
    اصل مزیت هیبریدی ها کاهش مصرف بنزینشونه.

    پاسخ
  4. مانی
    سوابق: (1303 دیدگاه) ,

    جی ال‌ای ۳۵۰ دیزل عالی‌ شده
    ۱۰۰ کیلومتر برد تمام برقی داره که برای مصرف روزمره
    مثل خرید،بردن بچه‌ها به مدرسه و … کاملا کافیه
    برای حرکت تو اوتوبان با سرعت‌های بالا هم موتور دیزل وارد مدار میشه
    که باز هم بسیار کم مصرف هست
    هم کار ماشین‌های ریزه میزه برقی با برد کم رو تا اندازه زیادی انجام میده
    هم کار ماشین‌های جادار و لوکس البته چنین مرسدسی ارزون نیست

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.