مرسدس بنز

پروژه خاص مرسدس-ای‌ام‌جی GLE 63 S کوپه اینفرنو

شاید سایت‌های خبری به خاطر کریسمس کمی استراحت بکنند اما تیونرها هرگز نمی‌خوابند. یکی از تیونرهای لهستانی پروجکت اینفرنو است که مرسدس-ای‌ام‌جی GLE 63 S کوپه را به گونه‌ای ارتقا داده که هم‌اینک آن را می‌توان یکی از سریع‌ترین شاسی بلندهای دنیا دانست. این تیونر اصلاحات فراوانی در پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو انجام داده است. به منظور انعکاس بهتر توانایی‌های این شاسی‌بلند آلمانی، اینفرنو قدرت پیشرانه را با برخی از شاسی بلندهای قوی همچون پورشه کاین توربو و لامبورگینی اوروس مقایسه کرده است.


ما شما را با اعداد زیاد گیج نمی‌کنیم بنابراین اینجا دو عدد مهم را که باید به یاد بیاورید ذکر می‌کنیم. ۸۰۶ اسب بخار قدرت و ۱۱۸۱ نیوتون متر گشتاور. به لطف این قدرت و گشتاور عظیم، گفته شده این شاسی‌بلند کوپه تنها در عرض ۳.۲۵ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و شتاب ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت آن نیز ۷.۸ ثانیه می‌باشد. حداکثر سرعت GLE 63 S کوپه تیون شده هم به عدد قابل‌توجه ۳۳۶ کیلومتر در ساعت رسیده است.


این قدرت عظیم با نصب توربوهای سفارشی، سیستم اگزوز جدید و برنامه‌ریزی دوباره ECU به دست آمده است. شایان ذکر است گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک نیز ارتقا یافته تا با قدرت بیشتر پیشرانه هماهنگ شود.


رینگ‌های استاندارد مرسدس جای خود را به نمونه‌های بزرگ‌تر ۲۳ اینچی ساخت ووسن داده‌اند. سیستم تعلیق نیز با مدول کاهش ارتفاع ساخت برابوس ارتقا یافته است. این شاسی‌بلند لوکس و سریع مرسدس با کیت بدنه‌ی تاپ کار متفاوت شده است.

به جرات می‌توان گفت این خودرو یکی از بهترین نمونه‌های تیون شده‌ی بازار می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. OMID

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (2172 ديدگاه)

    قیافش که خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۴ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      فرم آیرودینامیک‌تر شاسی بلندهای کوپه اینجا خوب به کمکشون میاد
      البته که پیشرانه هم بشدت قویه
      اما شاسی بلند با شتاب ۳.۲ قطعا جذابه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. اعتمادیان

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (257 ديدگاه)

    آقا خوشگله چه دلبری میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. mohammad

    ۴ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    فک کنم پرواز بکنه 1181 نیوتون گشتاور داره هر قدر اونا دارن پیشرفت میکنن ما هم میریم جلو فردا یه فرغون میسازیم میزنیم سایپا …… جدید با قبلیت راه رفتن. افسوس که چیزی ندارم بگم فقط نشستیم ببینیم اینا چه بلای جدیدی میخوان سرمون بیارن خودمونو باهاش وفق میدیم و سر همدیگرو کلاه بزاریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. کاوا

    ۸ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    مرسدس،نمیخواست،اینجور ،دست به طراحی،فوق اسپرتو،تولید انبوه این کلاس از خودروها بشه،بیشتر تمرکزش رو،مشتریهای،سن کرده ،و البته باکلاسش بود،اما اونقد بعضی شرکتای،مثلا اسپرتی،اسمشو نمیارم،همین بی ام ب،رجز خونی کرد،تامرسدس مجبور شد کاری کنه،ک واقعا دیگه قابل رقابت با هیچ خودرو سازی نباشه.من نمیدونم اینا چند خط تولید و چند طراح ناب دارن،ک هیچ وقت ،جای صحبت برا رقبا نمیزارن،زنده باد .سایپا،پاینده باد،131

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا