مرسدس بنز

مرسدس-ای‌ام‌جی C53 تولید می‌شود؟

مرسدس-ای‌ام‌جی C43 به اندازه کافی قوی نیست؟ C63 هم خیلی گران است؟ خب مرسدس گزینه دیگری را پیشنهاد می‌کند. یک ثبت نام تجاری جدید نشان می‌دهد که احتمالاً یک عضو جدید دیگر با نام C53 به خانواده این خودرو اضافه خواهد شد و رویه برادران بزرگ‌تر یعنی E53 و CLS53 را ادامه خواهد داد. این دو خودرو اوایل سال جاری در دیترویت معرفی شده‌اند.


هنوز مشخص نیست که قوای محرکه مرسدس-ای‌ام‌جی C53 چند اسب بخار خواهد داشت اما واضح است که خروجی آن از ۳۸۵ اسب بخار C43 2019 بیشتر و از ۴۶۹ اسب بخار C63 پایه کمتر خواهد بود. شاید مرسدس تصمیم به استفاده از همان قوای محرکه بکار رفته در E53 و CLS53 بگیرد. این پیشرانه از نوع ۶ سیلندر ۳ لیتری به همراه یک واحد الکتریکی بوده و قدرت ترکیبی ۴۲۹ اسبی دارد.

مرسدس-ای‌ام‌جی C43
اما از نظر گشتاور پیشرانه باید گفت مدل C43 گشتاور ۵۲۰ نیوتون متری و مدل C63 پایه گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری دارد بنابراین نسخه جدید C53 فاصله بین این دو را پر خواهد کرد. شایان ذکر است مدل‌های ۵۳ ای‌ام‌جی حداکثر گشتاور ۵۲۰ نیوتون متری به علاوه ۲۵۰ نیوتون متر گشتاور واحد EQ را دارند.


جدای از ارتقای پیشرانه، مرسدس-ای‌ام‌جی C53 دارای برخی بازنگری‌های ظاهری و سیستم اگزوز متفاوت با خروجی‌های جدید خواهد بود.

مرسدس-ای‌ام‌جی C43
به یاد داشته باشید که C53 می‌تواند جایگزین C43 نیز بشود زیرا مرسدس قبلاً مدل E43 را پس از معرفی نسخه جدیدتر E53 بازنشسته کرده است. البته این کار به این زودی‌ها رخ نمی‌دهد زیرا مدل سال ۲۰۱۹ مرسدس C کلاس به تازگی معرفی شده بنابراین احتمال عرضه نسخه C53 در سال آینده و به عنوان مدل سال ۲۰۲۰ وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا