معرفی مرسدس بنز A250e و B250e پلاگین هیبریدی

شایعات منتشر شده به حقیقت پیوست و مرسدس بنز سرانجام برخی از محصولات کامپکت خود را با نصب قوای محرکه‌ی پلاگین هیبریدی در A کلاس هاچبک و سدان و B کلاس مینی ون وارد جاده‌ی الکتریکی‌ها کرد. این خودروها که با پسوند 250e و برند EQ Power شناخته می‌شوند در بخش طراحی تفاوت چندانی با نسخه‌های استاندارد ندارند اما در روی گلگیر عقب آن‌ها یک درپوش اضافی برای شارژ باتری 15.6 کیلووات ساعتی دیده می‌شود.


در قلب مدل‌های 250e همان پیشرانه‌ی 1.33 لیتری توربوی بکار رفته در A و B کلاس عادی قرار گرفته است. این پیشرانه قدرت 158 اسبی و گشتاور 250 نیوتون متری داشته و با یک واحد الکتریکی که خروجی 101 اسبی و گشتاور 300 نیوتون متری را ارائه می‌کند همکاری دارد. کل این سیستم خروجی ترکیبی 215 اسب بخاری و گشتاور 450 نیوتون متری تولید کرده و با یک گیربکس 8 سرعته دوکلاچه اتوماتیک همکاری می‌کند.


قوای محرکه‌ی الکتریکی شده به هاچبک 5 درب مرسدس کمک می‌کند در عرض 6.6 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد درحالی‌که برادر سدان یک‌دهم ثانیه کندتر است؛ اما این زمان برای B کلاس به 6.8 ثانیه افزایش می‌یابد. حداکثر سرعت مدل‌های هاچبک و مینی ون مرسدس برابر با 235 کیلومتر در ساعت بوده درحالی‌که A کلاس سدان به سقف سرعت 240 کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند. حداکثر سرعت هر سه خودرو در حالت الکتریکی به 140 کیلومتر در ساعت محدود شده است.


مجموعه باتری آب خنک این خودروها حدود 150 کیلوگرم وزن داشته و برد بین 60 تا 68 کیلومتری را برای A250e هاچبک ایجاد می‌نماید. برد مدل سدان هم بین 61 تا 69 کیلومتر است؛ اما B250e محدوده‌ی حرکتی 56 تا 67 کیلومتری دارد.


با شارژرهای کنونی حدود 1 ساعت و 45 دقیقه طول خواهد کشید تا باتری این خودروها شارژ شود درحالی‌که شارژرهای قوی‌تر باعث می‌شوند 80 درصد ظرفیت باتری در 25 دقیقه شارژ شود.


مرسدس می‌گوید به لطف فضاسازی هوشمندانه‌ی صورت گرفته استفاده از سخت‌افزار جدید تأثیر چندانی روی فضای بار نداشته است. یکی از مثال‌ها دراین‌باره سیستم اگزوز است که بجای گسترش یافتن در انتهای خودرو در همان مرکز خاتمه پیدا کرده و خروجی اگزوز زیر کف پنهان شده است. همچنین باک سوخت نیز در فضای نصب اکسل قرار گرفته و فضا برای جا دادن مجموعه باتری زیر صندلی‌های عقب فراهم شده است.


این خودروساز آلمانی پیش از این فروش نسخه‌های الکتریکی شده‌ی A و B کلاس را شروع کرده است. قیمت A250e هاچبک در آلمان از 36943 یورو آغاز می‌شود و قیمت A250e سدان و B250e مینی ون هم به ترتیب برابر با 37300 و 37663 یورو است.


از سال 2020 به بعد بیش از 20 خودرو با برند EQ Power تولید خواهند شد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

4 دیدگاه

  1. MAHDI
    سوابق: (3099 دیدگاه) ,

    متاسفانه مرسدس a کلاس از زمان معرفی چندین رقابتی که مجلات خودرویی ازش انجام دادن اون انتظاری که ازش میرفت رو برآورده نکرده.برای مثال مجله اتو اکسپرس a35 amg رو مقابل هوندا سویک و گلف r قرار داده که a35 آخر شده.
    مجله wat car مرسدس a35 amg رو مقابل ب ام و
    m140 نسل قبل قرار داده که m140 اول شده وa35 amg دوم شده.
    مجله auto car مرسدس a35 amg رو مقابل گلف r قرار داده که گلف r اول شده و a35 amg دوم.
    مجله auto sport مرسدس a200 رو مقابل کیا سید
    قرار داده که بازهم کیا سید اول شده و a200 دوم شده.
    چندین رقابت دیگه همین نتایج رو داشتن.البته رقابت های هم هستش که جایگاه بهتری داره اما تعداد اونا کمتره.اما بعید میدونم a45 amg اینطور باشه وقطعا عملکرد خیلی بهتری خواهد داشت نسبت به a35 amg

    پاسخ
    1. MAHDI
      سوابق: (3099 دیدگاه) ,

      باید منتظر رقابت های بیشتری بود.که دید نتایج اونها چطورقراره بشه.چون نمیشه با چندرقابت قضاوت کرد.!!!!!

      پاسخ
  2. Me
    سوابق: (50 دیدگاه) ,

    خبر خوب اینکه این همون پیشرانه مشترک رنو نیسان و بنز هستش که روی داستر کپچر و قشقایی هم سوار شده.این یعنی این کانفیگ به مرور به ماشینهای ارزونتر هم میرسه.یا مدلهای میان قیمت مثل جوک و مگان

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.