مرسدس بنز

معرفی مرسدس بنز C کلاس L در شانگهای، یک مینی مایباخ برای چینی‌ها

مرسدس بنز در نمایشگاه شانگهای از C کلاس L رونمایی کرده است. این خودرو همان‌طور که از نامش پیدا است، نسخهٔ کشیده از نسل جدید C کلاس است. این سدان لوکس علاوه بر فاصلهٔ بیشتر بین محورها، از طرح کلاسیک جلوپنجرهٔ مرسدس با لوگوی روی کاپوت هم برخوردار شده که در کنار جلوپنجرهٔ معمول C کلاس جدید ارائه می‌شود.

در C کلاس L علاوه بر فضای پای بیشتر در صندلی‌های عقب، راحتی سرنشینان عقب هم با پشت‌سری‌های ویژه، زیر آرنجی بزرگ‌تر، نگه‌دارنده‌های لیوان، پورت‌های USB، عایق بهتر سروصدا و تعلیق نرم‌تر، بیشتر شده که دو مورد آخر خاص بازار چین است. به گفتهٔ رسانه‌های چینی، فاصلهٔ محوری این نسخه برابر با ۲,۹۵۴ میلی‌متر است که افزایشی ۸۹ میلی‌متری را نسبت به نسخهٔ معمولی C کلاس نشان می‌دهد. طول کلی C کلاس L هم ۴,۸۸۲ میلی‌متر اعلام شده است.

C کلاس L که به‌طور خاص برای چین توسعه یافته و فقط در این کشور عرضه می‌شود، در دو نسخهٔ C200 L و C260 L قابل خریداری خواهد بود. هنوز مشخصات این مدل‌ها اعلام نشده اما به نظر می‌رسد C200 L به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری ۱۷۰ اسب بخاری و C260 L به موتور ۲ لیتری هیبریدی خفیف با ۲۰۴ اسب بخار قدرت مجهز باشد. انتقال نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد درحالی‌که برای نسخهٔ بالایی سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic هم قابل سفارش خواهد بود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه

  1. ""new ""RAMIN

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1385 ديدگاه)

    دیروز گفتم پورشه فن شدم ! و به پورشه علاقه پیدا کردم.

    اینم جایزه پورشه به من 😋😋 👇
    http://www.uplooder.net/img/image/36/37d65d9e03fb2f3dbaf93a66f0950a71/Porsche-Taycan-Turbo-S-01.jpg

    اینم جایزه دوم 👇
    http://www.uplooder.net/img/image/4/6ad530f4fbe59fa7495df694a9fe8b71/article-637505418514646442-thumb-960-542.jpg

    پدال کامنتمو منتشر کن. 🙏 با سپاس

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۹
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (5473 ديدگاه)

      رامین
      شما دیروز این را گفتی !
      اما من از روزی که آمدی به پدال به همه گفتم و کامنتام ذخیره شده و کاملاً نمایان ، که شما همه‌ی ما را فیلم کردی و برای همین هم هست که دیگر جوابی به کامنت‌هایت ندادم و کاملاً با کامنت‌هایت به ریش متعصبان میخندی و برای همینه که چین چین میکنی ، حتی خودت هم به حرف‌هایت باور نداری و میخندی !

      بعد از یه عمر سروکله زدن با مردم در دنیای حقیقی ، حتی میتوانیم تشخیص بدیم کی نقش بازی میکند و نمیکند ، اما برای شما را هُوِیدا بیان میکنم ولی برای برخی‌ها را به سبب رودربایستی فقط نگاه میکنیم با اینکه خودشان خودشان را در کامنت‌ها لو میدهند !

      موافقم ۷
      مخالفم ۶
      1. قاسم

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (79 ديدگاه)

        😂😂😂😂

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
      2. ""new ""RAMIN

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1385 ديدگاه)

        http://www.salehcars.com/storage/products/out_5fa005f55818a1604322805.jpg

        من شما را فیلم نکردم.
        حداقل درمورد changan هرچی گفتم واقعیت بود.
        .
        موضوع این بود قبول کردم پورشه خوب است.
        حالا بنز و بی ام و دوست خواهم داشت یا نه باید در آینده دید چه خودرو هایی تولید میکند. ولی با اینکه پورشه پول برندش را میگیرد. خودرو های ارزشمندی تولید میکند. 😋🤗

        پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس..

        موافقم ۵
        مخالفم ۲
    2. hssn

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (73 ديدگاه)

      تو چرا نمیمیری بشر؟:/

      موافقم ۶
      مخالفم ۴
  2. بهنام

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (120 ديدگاه)

    نسل قبلی جذابتر نبود؟

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۲۰
    1. MehdiTurbo

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1089 ديدگاه)

      صد در صد
      اکثرا موافقند نسل قبل جذابتر بود مخصوصا از داخل ولی فکر کنم به لطف امکانات بسیار زیاد و شباهت به اس کلاس به اندازه نسل قبل بتونه بفروشه

      موافقم ۸
      مخالفم ۴
    2. mahan

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (1269 ديدگاه)

      به من باشه میگم دو نسل قبل یعنی w204 از همه جذاب تره برام.رخ گرگ داشت جلوش.یک موقعی با کیت ای ام جی پاخورش خیلی ملس بود البته الانم هست😂😂😂.کاپل دوردور جوونا c200 فیس لیفت کرده سفید با پیراهن ورساچه سینه چاک دل کباب (همراه با کارتیر) و شلوار کرپ کشی تنگ با کالج😂😂😂

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۷
  3. F22RAPTOR

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2074 ديدگاه)

    این نمایشگرها کل کابینو گرفتن
    به نظرم قبلنا جالبتر بود
    اینگار کل داشبورد جوری طراحی شده که یه جایگاه واسه نمایشگر باشه

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۴
    1. Reza Hosseini

      ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (64 ديدگاه)

      قبلا واقعا بهتر بود
      قشنگ هنر طراحی جلوه میکرد

      الان همه ی داشبورد ها مثل هم
      بدون ابتکار متفاوت

      امیدوارم مثل اوایل قرن ۲۱ که اکثر خودرو ها طراحی های گنگ داشتند و بعد راه خودشون رو پیدا کردند
      الان هم همین بشه

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۱
      1. Sajjad

        ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1802 ديدگاه)

        اینجوری کار برای خودروساز راحت تره
        مشتری کیلو چند؟
        هیچ شرکتی به فکر مشتریاش نیست اگرم باشه ظاهریه و به سود خودش تموم میشه
        بر قرض یه شرکت فراخوان میده
        نشونه احترام به مشتری نیست
        مجبوره چون فراخوان نده اعتبارش لطمه میخوره فروشش کم میشه، فراخوانم میده میشه مشتری مدار و ملت کیف میکنن

        موافقم ۸
        مخالفم ۲
        1. mahdi_Abdi

          ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (41 ديدگاه)

          مهم اینه مشتریا راضین

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
  4. iman

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنز از نظر طراحی که اولین ملاک برای خرید یه ماشین هست تو نسل قبلی ماشیناش به اوج رسیده بود و واقعا از هیچ لحاظ نمیشد بهش ایراد گرفت ولی رویه ای که الان پیش گرفته جدا از بحث کیفیت تو طراحی کابین و بیرون بدجور عقب گرد زده . با احترام به نظر دوستان من اصلا تو بخش سدان ماشیناشو نمیپسندم ترجیح میدم یه ب ام و یا ائودی داشته باشم تا بنز

    موافقم ۴
    مخالفم ۵
  5. محمد مختاری آذر

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (180 ديدگاه)

    کاش یکم طراحی خارجی تفاوت می کرد فقط کابینش خوبه
    واقعا بی ام و بهتره

    موافقم ۴
    مخالفم ۴
  6. HamiD

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1240 ديدگاه)

    خیلی از این شرکت ها نمیخوان بهترین طراحی خودشون رو تو یه ماشین پیاده کنن … اگه بخوان به راحتی میتونن! به راحتی!
    شما فرض کن اس کلس ۲۰۲۱ زیباترین و بهترین طراحی داخلی و خارجی رو داشته باشه و مرسدس براش سنگ تموم بزاره … بروز ترین تکنولوژی ها رو بکار ببره ( همه رو و اونم یکجا) با صفر تا صد زیر ۲ ثانیه مثلا … تکنولوژی هایی بکار ببره که ۳ سال دیگه بقیه شرکت ها بهش میرسن مثلا … تموم زورش رو بزنه …
    خب …
    سه سال دیگه
    چهار سال دیگه
    پنج سال دیگه
    چی بسازه؟! اگه بخواد ی چیز بسازه باید بهتر از این باشه تا بتونه که بفروشه ، و گرنه خریدار مگه مریضه بره نسل جدید رو که مثلا سال ۲۰۲۶ میاد بخره؟ ولی دیگه بهترین ها رو استفاده کرده!!! چیزی نمیمونه!!!!!
    از طرفی هم توی سال ۲۰۲۷ میگن این طراحی مرسدس قدیمی شده و ملت کمتر سمتش میرن ، حالا هر چقدر که این طراحی خوب باشه … فرقی نداره … تو یکی از پست ها یکی از دوستان به تکراری شدن طراحی های آئودی اشاره کرد که منم باهاش موافقم ؛ با اینکه واقعا ماشیناش جزو زیباترین ها هستن بین رقبا ، اما همونا هم دل زده میشن و آئودی باید بیاد برای نسل بعدی ی چیز بهتر از اون بده! واقعا کار سختیه که بهتر از اون بتونی طراحی کنی!
    حد نهاییشع! واسه همین میان کلا از بیس میکوبن میسازن تا یه تغییراتی داشته باشه … و بهترین رو هم نمیسازن ، ی چیزی رو میسازن که خوب باشه … از بقیه بهتر اما بهترین نه! مرسدس … بی ام و … هر دو دارن این کارو میکنن …
    بهترین رو اکثرا میشه تو کانسپت ها دید …

    این نظر شخصیه … صرفا خواستم نظر خودم رو گفته باشم تا ببینم بقیه چه نظری دارن با این استدلال من …

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  7. mahan

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1269 ديدگاه)

    من همیشه دلیل این جور ماشین هارو متوجه نمیشم که چینیا میخرن.مثلا سری ۳ لانگ یا c کلاس لانگ میخرید اونم با قیمت تقریبا بالا خب برید سری ۵ و e کلاس استاندارد بخرید. هم هندلینگش بهتره و هم ظاهرش بهتره.

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  8. Amirreza

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (729 ديدگاه)

    این کابین بهش نمیاد

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  9. دانیال

    ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    موتور ۱.۵ لیتریش هم صرفاً برای بازار چینِ؟
    چرا چینی ها از موتور ۱.۵ خوششون میاد؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. حسین دهمرد

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1569 ديدگاه)

    من احساس میکنم دارن مسخره بازی در میارن.
    لامصب لانگ چی کشک چی؟
    یعنی وقعا مشتری با همین ۸۹ میلیمتر فکر میکنه ماشینش کشیده تره؟
    البته همون پسوند L از لحاظ تبلیغاتی شاید طرف پیش خودش فک کنه لیموزین سواره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا