مرسدس بنز

معرفی مرسدس بنز EQT کانسپت، پیش‌نمایشی از ون جدید T کلاس

مرسدس بنز با معرفی کانسپت EQT، رسماً پیش‌نمایشی از ون جدید خود که T کلاس نام خواهد داشت ارائه کرده است. T کلاس نسخهٔ مسافری از ون کوچک مرسدس بنز محسوب می‌شود که جایگزین سیتان کنونی خواهد شد اما موضوع عجیب اینکه نسخهٔ تجاری این ون جدید همچنان با همان نام سیتان عرضه خواهد شد. مثل سیتان کنونی که بر اساس رنو کانگو ساخته شده، T کلاس هم از پلت‌فرم ون فرانسوی‌ها استفاده می‌کند اما تیم طراحی مرسدس بنز میزان تجمل آن‌را افزایش داده‌اند تا هیچ‌کس خریداران T کلاس را با یک کشاورز فرانسوی اشتباه نگیرد.

در جلوی EQT کانسپت، جلوپنجره‌ای مشابه EQS با انبوهی از ستاره‌های سه‌پر نورانی به همراه چراغ‌های LED باریک، مجموعهٔ بسیار جذابی را ایجاد کرده‌اند. در پروفیل جانبی خودرو، دستگیرهای مخفی درها جلب‌توجه می‌کنند درحالی‌که برای عقب این ون جدید هم چراغ‌های عمودی زیبایی طراحی شده که توسط یک نوار LED در زیر شیشهٔ عقب به هم متصل شده‌اند. این ون ۴,۹۴۵ میلی‌متری در هردو طرف به درهای کشویی مجهز است که به‌اندازهٔ کافی باز می‌شوند تا دسترسی آسان سرنشینان به صندلی‌های ردیف دوم و سوم را فراهم کنند.

علیرغم طراحی بیرونی جذاب و آینده‌نگرانهٔ EQT، در داخل خودرو از تریم آبی براق در کنسول میانی و دور دریچه‌های تهویه که صرف‌نظر کنیم، کابین این ون کانسپت در مقایسه با C کلاس جدید و EQS کاملاً معمولی به نظر می‌رسد. البته باید توجه داشت که این یک ون است و داخل آن نسبت به همتای رنویی هنوز هم مکان بهتری برای گذراندن وقت خواهد بود زیرا راننده و سرنشینان در اینجا از غربیلک فرمان چندمنظوره، صندلی‌های چرمی ناپا، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX و سانروف پانوراما بهره‌مند می‌شوند.

حروف EQ در نام این کانسپت نشان از قوای محرکهٔ الکتریکی آن دارد و یادآوری می‌کند که تکنولوژی الکتریکی مرسدس بنز صرفاً به سدان‌ها و شاسی‌بلندها اختصاص ندارد. به همین دلیل، مرسدس بنز اعلام کرده است که ون آیندهٔ T کلاس در کنار موتورهای سنتی بنزینی و دیزلی، قطعاً نسخهٔ الکتریکی هم خواهد داشت. فعلاً اطلاعات رسمی در مورد قوای محرکهٔ T کلاس منتشر نشده اما می‌توانیم انتظار ارائهٔ پیشرانه‌های ۱.۳ لیتری بنزینی و ۱.۵ لیتری دیزلی را داشته باشیم که هردو ساخت رنو هستند.

به همین ترتیب انتظار داریم همانند رنو کانگو E-Tech در اینجا هم شاهد یک موتور الکتریکی ۱۰۱ اسب بخاری در ترکیب با باتری‌های ۴۵ کیلووات ساعتی باشیم. این ترکیب بردی ۲۶۵ کیلومتری را فراهم می‌سازد. T کلاس و EQT هردو در تاسیسات رنو در Maubeuge فرانسه تولید خواهند شد.

[دانلود ویدئو]

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه

  1. PHILIPP

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    چقدر خوشگله

    فقط اگه موقع عرضه گند نزنن بهش

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
    1. RezaRs

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1107 ديدگاه)

      شت بعد eqs واقعا بجا بود

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
      1. مسعود

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (165 ديدگاه)

        این طرح،چیزیه که سفارش میدی
        چیزی که تحویلت میدن معلون نیس چی از توش در بیاد
        درست مث eqs که کانسپتشو دوس داشتم ولی خودشو اصلا

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. مسعود

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (165 ديدگاه)

          معلوم*

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  2. مسعود بهروان

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (43 ديدگاه)

    بعد مدت ها یه دیزاین از مرسدس که به دلم نشست …

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
    1. - A M I R -

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (666 ديدگاه)

      دیزاین تمام کانسپت های بنز به دل میشینه، اما وقتی نسخه تولیدی رونمایی میشه گند میزنه به تمام تصورات.

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  3. مهزیار

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (408 ديدگاه)

    فقط اون صفحه نمایش پنجاه سال پیشش

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
    1. Erfan

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (132 ديدگاه)

      بعله صفحه نمایش با سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX برای ۵۰ سال پیشه؟
      برای اینکه مطمئن شم یادتون نرفته این ماشین یک ون هستش ??

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  4. امیرعلی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (32 ديدگاه)

    یک‌ سوال دارم می دونم که جاش اینجا نیست ولی خوب می پرسم
    چرا با اینکه خود شرکت های امریکایی هم‌ماشین های ارزون با استهلاک کم مثل شورلت بلیزر rs تولید می کنند ولی امریکایی ها اگه ماشین ارزون و کم استهلاک بخوان برند های ژاپنی و کره ای رو می خرن آیا این به خاطر اسمی که از برند های آمریکایی به عنوان پراستهلاک و از برند های ژاپنی و کره ای به عنوان کم استهلاک یاد شده هست؟

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
  5. 2646

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (303 ديدگاه)

    چه طراحی طنازانه ای داره! واقعا اول صبحی به سرم زد که بچه دار بشم، بعد یکی از این خوشگل بخرم و باهاش پسرم رو ببرم مدرسه …
    منتها خوشبختانه نه از این ماشین ها وارد کشور می شود، نه به خاطر ماه رمضون میشه شمشیر رو درست در نیام قرار داد، نه به خاطر کرونا می توان مراسم عروسی برگزار کرد و نه این وقت صبح، وقت چنین کارهایی است! خدا رو شکر …
    فارغ از شوخی، طراحی خندون سپر جلو من رو یاد Mazde 3N انداخت. یادش بخیر، Mazda 3N هاچبک با رنگ قرمز و آبی آسمانی هم عجیب من رو به حفظ نژاد انسان تشویق می کرد! ?

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
    1. mahan

      ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1715 ديدگاه)

      مهندس اشتباه نکن باهاش پسرام رو ببرم؟یک پسر که فایده نداره.یک پسر بود که با کروک و کوپه میرفتی بیشتر با خاله های مهدکودکش در مورد روند تحصیلی بچه اطلاعات کسب میکردی??.اینی که گفتی یاد خاطره یکی از همکار ها افتادم که باهاشون ارتباط خانوادگی دارم یک بار صبح قرار بود اول پسرش رو برسونیم مدرسه و بعد بریم سر پروژه.بنده خدا e250 داشت بعد که بچه رو میرسونیم یکم میمونیم نگو یک رسمی تو ایرانه که اولیا ها اول بچه هارو میرسوند بعد باید بشینند با هم حرف بزنند این بنده خدا تا نمونه راننده ام وی ام ۱۱۰ بهش لبخند نزنه که محل رو ترک نمی کنه!?‍♂️? خلاصه مواظب باش.در مورد استعاره شمشیر هم شکسته نفسی نکن برای سامورایی همه جا ژاپنه.

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
      1. 2646

        ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (303 ديدگاه)

        ماهان جان
        دوره آتش به اختیاری من به سر آمده عزیزم. از اون روزگارانی که وقتی خشم بر من مستولی می گشت، شمشیر برمی کشیدم و خون ها می ریختم، امروز فقط خاطره ای مانده است! شاید روزگاری سامورایی خوبی بودم اما تاهل از من همه چیز رو گرفت. کاتانا محبوبم، ناگاباکاما ذرین ام و موهای بلند باعث افتخارم! این روزها، من Keanu Reeves هستم در فیلم ۷ Ronin. فقط وظیفه حمل کاتانا را بر عهده دارم و اجازه استفاده ام از آن، منوط به تایید شوگون ام است …

        ممنونم از ماهان عزیز و رامین جان که فیلم های خوب سینمای ژاپن رو به من معرفی کردین. متن بالای ادای دینی بود به این لطف شما، البته در حد و اندازه های بضاعت خودم. ارادت.

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
        1. mahan

          ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1715 ديدگاه)

          مهندس یک کامنت برات نوشتم مثل اینکه نیومد.ضمن ارادت افتخار می کنم به این روحیه و تعهد برات ارزوی بهترین هارو می کنم.دیشب قفلی زدم رو فیلم پرواز برفراز آشیانهٔ فاخته حتما ببین من دوبار پشت هم دیدم مطمئنا ارزش دیدن داره.

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  6. Erfan

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (132 ديدگاه)

    خیلی قشنگه البته EQS هم در نسخه کانسپت خیلی قشنگ بود امیدوارم زیاد تغییر نکنه و همینطوری بمونه.

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  7. Sina10

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1611 ديدگاه)

    خوب شد بالاخره یه کابین زیبا دیدیم از مرسدس بنز
    کابین EQS که متوسط بود
    کابین S کلاس هم نسبت به نسل قبلش کاملا پسرفت داشت
    ولی طراحی داخلی این زیبا در اومده
    چرا حتما باید صفحه نمایش به اون بزرگی بذارن تو ماشین ، یدونه کوچیکش کافیه دیگه

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  8. مهدی

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (795 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوشگلیه بخصوص داخلش داشبورد جلوش واقعا طراحی خوبی داره

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  9. ماکان

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (457 ديدگاه)

    سلام . با اینکه البته من بقیه خبر های بنز را هم دوست دارم ، ولی بیشتر از همه منتظر معرفی رسمی نسخه ۱۲سیلندر از بنز کلاس S مایباخ هستم .

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  10. mahan

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1715 ديدگاه)

    بامزه هست کلا بنز توی ساختن ون و مینی ون مهارت داره.اون از کلاس v یا همون ویتو اونم از اسپرینتر!یک دونه وی ای پی کلاس ویتو رو از سال ۲۰۰۸ داریم وفق العاده نرم و استثنایی هست یکی از بهترین ون های ایران هست که مدل های جدیدش هم یکی از بهترین های این کلاس هست.در رابطه با کانسپت خیلی کیوت هست و خوشم اومده اگه این طوری تولید کنند که خیلی خوبه.

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  11. میثم

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1568 ديدگاه)

    طراحی عالی
    موتور رنو گند زد به این طراحی

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  12. Amirreza

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1065 ديدگاه)

    خیلی شیک و قشنگه کاش نزدیک این باشه تولیدیشم

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  13. تحت پیگرد

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (93 ديدگاه)

    طراحی داخل خیلی خوب از آب در نیومده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. porsche

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (392 ديدگاه)

    من از ماشینی که صفحه نمایش لمسی داشته باشه خیلی خوشم نمی یاد دوست دارم عین پارس های داشبورد جدید پر دکمه باشه (البته کیفیتش? نباشه)?

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا