مرسدس بنز

معرفی مرسدس EQS53 AMG، اولین محصول الکتریکی افالترباخ

مرسدس بنز EQS اوایل امسال به‌عنوان پرچم‌دار الکتریکی این شرکت معرفی شد و حالا نسخهٔ پرفورمنس بالای AMG آن در کنار دیگر مدل‌های الکتریکی مرسدس بنز در نمایشگاه مونیخ به نمایش درآمده است. این خودرو به‌عنوان اولین مدل AMG در خانوادهٔ EQ، ظاهری زیبا و پرفورمنسی فوق‌العاده دارد. AMG در EQS53 ارتقاءهای زیادی انجام داده و حداکثر خروجی موتورهای آن‌را به اعداد چشمگیر ۷۵۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است.

البته این نیرو تنها زمانی در دسترس است که خودرو به لطف پکیج استاندارد داینامیک پلاس AMG با حالت بوست، در حالت استارت مسابقه‌ای قرار گیرد. در این صورت، خودرو ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. خروجی عادی موتورها اما ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور خواهد بود که شتاب خودرو در این حالت اعلام نشده اما حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

انرژی موردنیاز این موتورها توسط یک پکیج باطری بزرگ ۱۰۷.۸ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که هرچند برد دقیق آن‌ها هنوز مشخص نیست اما به گفتهٔ مرسدس، چیزی بین ۵۳۰ تا ۵۸۰ کیلومتر خواهد بود. هرچند این اعداد از برد ۷۷۰ کیلومتری EQS معمولی بسیار کمتر هستند اما هنوز هم برای یک خودروی پرفورمنس ۲۶۵۵ کیلوگرمی مناسب به نظر می‌رسد. همچنین به لطف شارژ سریع، با تنها ۱۵ دقیقه شارژ ۳۰۰ کیلومتر به برد خودرو اضافه می‌شود. امکان به‌روزرسانی سیستم مدیریت این باطری‌ها هم از طریق به‌روزرسانی از راه دور وجود خواهد داشت.

نیروی این سدان الکتریکی اسپرت توسط موتورهای خاص AMG تولید می‌شود اما غیرازاین، EQS53 چند ارتقاء دیگر را هم تجربه کرده است. به‌عنوان‌مثال، مردان افالترباخ اکسل عقب، دسته‌موتورها و ساب‌فریم را به‌طور خاص برای این مدل از نو توسعه داده‌اند. همچنین بازوهای کنترل چرخ‌ها نیز از دیگر محصولات AMG گرفته شده‌اند. قوای محرکهٔ دو موتورهٔ این خودرو سامانهٔ چهارچرخ محرک با تنظیم خاص AMG را فراهم کرده و به‌صورت استاندارد با سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب (تا ۹ درجه) همراه است.

در EQS53 پنج حالت رانندگی مختلف شامل لغزنده، راحت، اسپرت، اسپرت پلاس و شخصی وجود دارد که حالت راحت روی به حداکثر رساندن برد تمرکز دارد درحالی‌که اسپرت و اسپرت پلاس به پرفورمنس توجه می‌کند. در کنار این حالات رانندگی، سیستم تجربهٔ صوتی AMG هم وجود دارد که به حال و هوای پرفورمنس خودرو اضافه می‌کند. این سیستم امکان انتخاب از بین سه حالت صدای مختلف شامل متعادل، اسپرت و قدرتمند را فراهم می‌کند و هنگام ورود راننده یا در حالت استارت مسابقه‌ای هم صداهای خاصی را پخش می‌کند.

برای متوقف کردن این موشک الکتریکی سیستم ترمز پرفورمنس بالای AMG با دیسک‌های جلوی ۱۷ اینچی و کالیپرهای شش پیستونه در نظر گرفته شده درحالی‌که سیستم ترمز کامپوزیت سرامیکی AMG با کالیپرهای قرمزرنگ هم قابل سفارش خواهد بود. این خودرو به سیستم احیای انرژی ترمزها با سه حالت مختلف هم مجهز است که از طریق پدال‌های پشت غربیلک فرمان قابل تنظیم خواهد بود. رینگ‌های استاندارد این ماشین ۲۱ اینچی خاص AMG هستند اما نمونه‌های ۲۲ اینچی با طرح‌های دیگر هم قابل سفارش خواهد بود.

در داخل، هایپراسکرین مرسدس به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود که از صفحه‌های خاص AMG و سایر ویژگی‌های اختصاصی برای یک مدل پرفورمنس برخوردار است. غربیلک فرمان D شکل AMG پرفورمنس، پدال‌های اسپرت AMG، نشان AMG روی پارکابی‌ها، کف‌پوش‌های AMG، تریم فیبر کربنی، تزئینات قرمزرنگ و صندلی‌های AMG هم از دیگر ویژگی‌های کابین این خودرو هستند.

EQS53 از تجهیزات رفاهی زیادی مثل گرم‌کن غربیلک فرمان، گرم‌کن صندلی‌های عقب، گرم‌کن، تهویه و ماساژور صندلی‌های جلو، سانروف پانوراما، پکیج زمستان، شش پورت USB-C و سیستم صوتی برمستر به همراه جدیدترین سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده بهره می‌برد. علاوه بر این، امکان سفارش پکیج اجرایی صندلی‌های عقب با ماساژور هم وجود خواهد داشت.

مرسدس EQS53 AMG از اوایل سال آینده راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد شد اما هنوز قیمت آن مشخص نیست. بااین‌حال، خریداران باید انتظار قیمت بسیار بیشتری نسبت به قیمت EQS پایه را داشته باشند که از حدود صد هزار دلار آغاز می‌شود.

 

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. RezaRs

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1544 ديدگاه)

    ماشالا دوسش دارم و تا اینجا روند الکتریکی شدن مرسدس رو مثبت دیدم

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  2. M

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (115 ديدگاه)

    نمای جانبی خیلی قوس داره ، طراحی فدای ایرودینامیک شد …

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  3. Karl Benz

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1722 ديدگاه)

    از اونی که فکر میکردم خیلی بهتر شده فقط یه سوال : مدل بالاتر این مدل amg مثلا مدل ۶۳ و ۷۳ میان یا خیر ؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
    1. Karl Benz

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1722 ديدگاه)

      پرفورمنس این خودرو با توجه به وزنش خوبه و تازه یه مدل لوکس _ اسپرته که هدفش هم راحتیه هم پرفورمنس پس اندازه هدف ساختش عالیه .

      موافقم ۱
      مخالفم ۳
    2. Audi rs e_tron gt

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (419 ديدگاه)

      پدال ببخشید لطفا اخبار مرسدس eqs suv را می ذاری

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. Reza Waffen SS

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2690 ديدگاه)

      عالیه عالی عاشقشم

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  4. امیر

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (443 ديدگاه)

    واقعا عالی و معرکه ، منتظر رقابت این با رقبا هستیم.
    ولی اون تلویزیون رو از وسط داشبورد بردارید چیه آخه.

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  5. محمد امین

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1068 ديدگاه)

    همه چیزش خوبه ، خیلی زیبا و دقیق ساخته شد
    اما وزن الکتریکی ها دیگه داره وارد محدوده ی ۳ تن میشه

    موافقم ۴
    مخالفم ۲
  6. AMG GT R

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (322 ديدگاه)

    بسیار عالی هست
    من همه ی مدل های لوکس اسپرت AMG رو دوست دارم

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
  7. عرفان

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (121 ديدگاه)

    داخلش که عالی تریم کربن و جیر بهش اومده کاملا هم اسپرت شده هم مدرن هم لوکس
    بحث فنی که که بنز گل کاشته واقعا هم بحث برد و زمان شارژ و ….
    طراحی بیرونی هم که فرقی نکرده غیر از جلوپنجره
    ولیییییییی
    میخوام به چیزی گیر بدم که شاید بی اخمیت باشه ولی مهمه بنظرم
    اونم این رینگای مزخرفشه
    که جدیدا بنز داره همه ماشیناشو با پره های نازک و زیاد معرفی میکنه
    که واقعا واقعا واقعا ماشینو زشت میکنه به تمام معنا
    چند وقت پیش یه ای کیو اس نقره ای با رینگ های زیبای بزرگ ۵ پر تو اینیستا دیدم باورتون نمیشه
    تمام نقوص طراحی این ماشین که به علت ایرودینامیک به وجود اومده تو چشم بر طرف شد
    ابهتش ۱۰ برابر شده بود
    نمیدونم بنز چه اصراری داره چسبیده به این رینگای زشت (بدترینش که در ای کیو بی بود انگار کالسکه های قدیممی بود رینگش )

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
    1. امین

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (181 ديدگاه)

      رنگها برای آیرودینامیک بیشتر و مقاومت باد به این شکل درست شدن. چاره ای نیست. ولی مشتری میتونه رینگ دیگه ای انتخاب کنه که کمتر مهندسی باشه ولی طراحی زیبا داشته باشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. Mad.z.Max

      ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1136 ديدگاه)

      اینیستا یه فوتبالیسته که بارسلونا بازی میکرد! اون که میفرمایید، اینستاگرام هست

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  8. حشمت ۰۲۱

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (92 ديدگاه)

    اگه همین روال طراحی برقی‌ های بنز رو چینی ها یا کره ای ها داشتن الان همه داشتن مسخرشون میکردن

    کانسپت مایباخ برقی که دیگه اصلا افتضاحه

    ولی چون بنز میگن خیلی خوب شده 🤦

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
  9. Porsche

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (364 ديدگاه)

    خیلی خوب شده
    زمان شارژ و قدرت و طراحی درجه یکه
    واقعا شاهکاره

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  10. GT

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (360 ديدگاه)

    من نسخه معمولی رو انتخاب می‌کنم
    وزنش زیاده و شتابش کمه با اینکه فوق‌العاده قدرتمنده و در نتیجه برد خیلی کمتر
    از نظر پرفورمنس در برابر تایکان توربو اس حرفی برای گفتن نداره

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  11. Philipp

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (565 ديدگاه)

    بد نیست
    نکته ناراحت کننده اینه که AMG هم نتونست از پس زشتیش بر بیاد…

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  12. ارش

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1379 ديدگاه)

    ترکیب هیجان انگیزی از لوکس بودن واسپرت و الکتریکی شده عالیه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۲
  13. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2183 ديدگاه)

    بردش که عالیه ، ولی ببینین چیشده ، مسخه پایه amg که پسوند ۵۳ داره شتابش ۳.۴ ثانیس ، این فوق العادس ، احتمالا اگر قرار باشه نسخه ۶۵ یا ۷۳ رو داشته باشیم شتابش حتی ممکنه به ۲.۲ یا حتی ۲ هم برسه ، خیلی منتظر بودم amg هم وارد شه که وارد شد بسیار خوب هم وارد شد منتظر نسخل های بالاتر و amg های بیشتر هستیم ، پدرخودروسازی جهان پرقدرت برقی سازیو شرول کرده

    موافقم ۰
    مخالفم ۳
  14. رامتین

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2276 ديدگاه)

    طراحی عقب بهتر از جلوست. کابین البته عالی.

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  15. محمد مختاری آذر

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (815 ديدگاه)

    واقعا قدرتمند شده ولی یک مقدار واقعا طویل هستش

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  16. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3569 ديدگاه)

    معرکه ست ولی به پای کانسپت میباخ جدید نمیرسه،واقعا اون از لحاظ طراحی یه چیز دیگه ست….

    موافقم ۱
    مخالفم ۱
  17. حسن

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    چه طراحی زشتی بنزم کپی چینیهارو میزنه کارش تمومه ماله کشی هم دردی ازبنزودرمان نمیکنه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  18. Omid622

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (728 ديدگاه)

    در خوب بودن وعالی بودنش شکی نیست اما واقعا طراحی خارجی تایکان و لوسید ازین جلوتره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  19. امیر

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (48 ديدگاه)

    با اون جلو پنجره و تریم فیبر کربنی یکم نقص در طراحیش برطرف شد اما یکم مرسدس باید روی طراحیش نظارت بیشتری بکنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا