مرسدس بنز

معرفی مرسدس-ای ام جی GT 43 چهار درب کوپه

پس از معرفی مدل‌های GT 53، GT 63 و GT 63 S در اوایل سال جاری، مرسدس-ای ام جی با رونمایی از مدل پایه‌ی GT 43 اقدام به گسترش خانواده‌ی چهار درب کوپه کرد. این خودرو که از رینگ‌های مونوبلاک رترو سود می‌برد از همان پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توربوی مدل GT 53 استفاده می‌کند اما قدرت کمتری دارد. البته همین میزان خروجی نیز برای اکثر مالکان کافی خواهد بود.


اگرچه مدل 53 دارای قدرت 435 اسب بخاری و گشتاور 520 نیوتون متری است اما مدل پایه‌ی جدید تنها 367 اسب بخار قدرت و 500 نیوتون متر گشتاور دارد. از دست رفتن 68 اسب بخار قدرت و 20 نیوتون متر گشتاور باعث شده شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت GT 43 برابر با 4.9 ثانیه باشد که چهاردهم ثانیه کندتر از برادر قوی‌تر خود است. حداکثر سرعت این خودرو نیز با کاهش 15 واحدی به 270 کیلومتر در ساعت رسیده است.


اگرچه قدرت این خودرو کاهش یافته اما حداکثر گشتاور پیشرانه در همان دور 1800 حاصل می‌شود. هر دو نسخه‌ی GT 43 و GT 53 به سیستم چهار چرخ محرک 4Matic+ مجهز بوده و از توزیع گشتاور کاملاً متغیر، گیربکس 9 سرعته اتوماتیک و سیستم EQ بوست با 22 اسب بخار قدرت و 250 نیوتون متر گشتاور بیشتر در شتاب‌های لحظه‌ای سود می‌برند.

قیمت مرسدس-ای ام جی GT 53 چهار درب کوپه در آلمان از 109182 یورو شروع می‌شود درحالی‌که قیمت مدل کم‌توان‌تر 43 برابر با 95259 یورو است. این خودروساز آلمانی قبلاً پیش‌فروش مدل پایه را آغاز کرده است. این نسخه تقریباً از همان تجهیزات و آپشن های برادر قوی‌تر سود می‌برد.


هنوز مشخص نیست که آیا GT 43 در آمریکا نیز عرضه خواهد شد یا خیر اما مرسدس-ای ام جی تأیید کرده مدل‌های 63 و 63 S اوایل سال آینده و مدل 53 نیز اواسط همان سال وارد این بازار خواهند شد.

برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه

  1. mahdy

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2325 ديدگاه)

    خیلی خوب شده ولی من اصلا این رینگ هارو درک نمیکنم عکس اولو ببینید
    آخه چرا مرسدس؟

    1. مزدا

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1438 ديدگاه)

      انفاقا رینگ هاش خیلی باحال و قشنگ شده
      من که بسی ازش خوشم اومد

    2. بهزاد

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (29 ديدگاه)

      راست میگی. اصلا جالب نیس. قالپاق پیکان از این خوشگل تره.

  2. علی

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (849 ديدگاه)

    ساده، شیک ، کاربردی و جادار .
    تبریک به این سگمنت که ناجی طراحی کوپه دو درهای درشت هیکل بی مصرف شد.خدا عمرشون بده با ابتکار این سگمنت.
    رینگهای خاصی هم داره و غیر تکراری.
    با تچکر

    1. mahdy

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2325 ديدگاه)

      هرخاصی که خوب نیست
      این رینگ ها با ظاهر سنتی اصلا به طراحی مدرن این ماشین نمیخوره

      1. علی

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (849 ديدگاه)

        دوست عزیز من منظورم زیبایی نبود بلکه حالت تکراری نداره. اگر اونجوری که میگی فکر کنیم طراحی داخل این مدل بنز هم با بیرونش زیاد همخونی نداره،
        ولی فقط در ی کلام بگم مرسدس بنز عالیه و جاش هم تو قلبه هم تو روان و مغز.
        با تچکر

      2. ahmad

        ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (26 ديدگاه)

        اتفاقا مدرنترین رینگ هایی که بعد از رینگ EQC مرسدس دیدم اینه
        باعث میشه ضریب درگ کمتر بشه،بسیار عالی و هوشمندانه و لوکس شده

  3. shirko

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (488 ديدگاه)

    ینی واقعا از این طراحی چشمگیر بنز بسیار حیرت زده ام .

    1. سید

      ۳۰ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (132 ديدگاه)

      درعین سادگی،زیبا و دلرباست…دمه طراحش گرررم

  4. AMANTE

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (346 ديدگاه)

    در فوق العاده و کم نظیر بودن این ماشین شکی نیست و جزو محدود سدان های مرسدس که از زبان طراحی جدید جون سالم بدر برده. زیبا، جذاب، خشن چیزی که از مرسدس و آ م جی ( اگه اشتباه گفتن معذرت ) انتظار میره و هندلینگ و سواری دیوانه و سرکش که منو عاشق خودش کرده.

  5. Morteza

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (117 ديدگاه)

    واقعا رینگ های عجیب و زشتیه
    خب چی هستن اینا؟

    ولی در کل ماشین زیبایی هست، خشن و با ابهت و با پرستیژ و لوکس
    اگه کلیپ هاش رو دیده باشید متوجه زیباییش شدید
    در بعضی عکس ها واقعا زشت و بد قیافه هستش ولی بعضی جاها هم دلبری میکنه. من که پس از بررسی های زیاد ایراد رو از عکس و زاویه عکاسی میدونم😂 و گرنه ماشین خوشگلیه خداییش.
    نسل اولش هست ک در اینده کامل تر میشه و عیب هاش کمتر
    طراحی داخلیش هم عالیه ولی من خودم طراحی داخلی gt های دو درب رو بیشتر میپسندم.

    و این که مدل هایی که اسپویلر عقب ثابت هستش نمای عقب زیباتری دارن

  6. psycho CIVIC

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    واقعا این همپوشانی ای که بین این مدل و cls وجود داره جای سوال داره که چرا اصلا مرسدس به تولید این خودرو چراغ سبز نشون داد؟!
    اگر این مدل مثل GT coupe فقط تو کلاس high performance تولید میشد باز میشد گفت که رده ی کاربری این مدل و cls فرق میکنه اما الان که اومده مدل های بسیار پایین رده با موتور ۶ سیلندر رو معرفی کرده که دیگه عملا این مدل و cls دارن با هم رقابت میکنن!
    من حس میکنم این جمله معروف که همه میگن مرسدس خوب میفروشه پس یعنی داره درست پیش میره یه جایی تمام خواهد شد! مرسدس داره کمتر از انتظار ها ظاهر میشه . طراحی خوبه ولی عالی نیس! پرفرومنس خوبه ولی بازم نامبر وان نیس! در حالیکه رقبا دارن بهتر از خوب وحتی عالی ظاهر میشن و میبینیم که مثلا x5 و m5 جدید چقدر همه رو شگفت رده و راضی میکنه اما GLE و EQC جدید خیر !! تنها میمونه کیفیت که در حال حاضر شرکت هایی مثل کیا هم تو این زمینه ادعا دارن و دیگه نمیشه گفت برگ برنده مرسدس !
    با اینکه با قلبم این شرکت رو دوست دارم ولی فکر میکنم این شرکت خیلی راه درستی رو نمیره و در آینده شرکت هایی که به جای خوب و کافی دارن عالی و پرقدرت کار میکنن مثل بی ام و ؛ آئودی و حتی ولوو بخش اعظمی از فروش این شرکت را اشغال خواهند کرد.

    1. Morteza

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (117 ديدگاه)

      درسته هر دو کوپه و چهار درب هستن ولی اصلا همپوشانی ندارن
      از لحاظ قیمتی این بسیار گرون تره

      Looking at the prices in domestic market Germany, the CLS 53 kicks off at €84,162 while the base GT 4-Door coupe costs an eye-watering €150,118
      در موارد دیگه مانند عملکرد هم قطعا amg gt4 در رده بالا تری قرار میگیره
      All things considered, while it seems a little odd that Mercedes offers two similar-looking and -sized cars, it becomes less strange when looking at the details. Each supplies low-slung coupe looks to different buyers. The CLS-Class is aimed at those that want style and great performance, but don’t need to slay supercars on the weekend. The AMG GT is for those that demand world-class performance, but need something more practical than the two-door AMG GT.

      And when the AMG GT’s pricing is released, that will undoubtedly separate the two even more.

      دو خودرویی که تقریبا در یک کلاس هستن ولی در اصل با هم تفاوت های بسیاری دارن

      در مورد بقیه صحبت هاتون هم زمان همه چیز رو مشخص خواهد کرد…
      مرسدس در کلاس های‌ مختلف در حال اماده سازی نسل جدید هستش و باید دید اونا چیکار‌ میکنن
      B class- GLB- S class- gle coupe – gls
      و فیس لیفت هایی که در حال انجام هستن مانند GLC

  7. AMG 63

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (107 ديدگاه)

    خانواده GT کلاً طراحى و موتورهاى فوق العاده خشن و جذابى دارن . AMG بهترینه تو کاره خودش

    1. mahdy

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2325 ديدگاه)

      ماشین فوق العاده جذابیه اما موتور 43 خیلی چیز شاخی نیست
      367 اسب واسه یه سدان چهار در واقعا خیلی جذاب نیست

  8. دانیال روشنی

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (133 ديدگاه)

    توجیه عقلانی نداره به نظرم . با همین پول میشه پورش پونامرا خرید نسخه قویترو! توربوی ۴ اس هم قیمت اینه ،اما قوی تر ، شناخته شده تر و شاخص تره.
    از اون گذشته میشه cls رو با قیمت کمتر و قدرت بیشتر خرید!
    مرسدس علاوه بر طراحی هاش ،توی سیاست هاش هم باید یه تجدید نظر بکنه

    1. Morteza

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (117 ديدگاه)

      دوست من اگه بخوایم از این حرف ها بزنیم که هیچ کمپانی ای نباید خودرویی بسازه
      رولزرویس بگه خب بنتلی ارزون تره
      بنتلی هم بگه مایباخ ارزون تره ملت اون رو میخرن
      یا فراری و لامبو و پورشه هم همینطور
      با این تفکر هیچکس نباید برای دیگری رقیبی بسازه
      مرسدس سی ال‌اس رو ساخت فوری واسش رقیب اومد
      بی ام و x6 رو ساخت مرسدس و آئودی و پورشه واسش رقیب ساختن.
      کسی هم نگفت چون ایکس‌۶ سابقه بیشتری داره پس‌ ماشین های هم کلاسش از کمپانی های دیگه به فروش نمیرسن، یا از کمپانی هایی که واسش رقیب زدن انتقاد نکرد کسی.

      همین جسارت و ریسک پذیری مرسدس باعث شده که خیلی ازاولین ها و نواوری ها و پیشرفت های صنعت خودرو سازی به اسمش زده بشه و هر روز هم پیشرفت کنه
      این هم همونه، ورود به یک کلاس جدید و زدن رقیب واسه پورشه پانامرا و تلاش به در دست گرفتن بازار
      و البته زیبایی های دنیای خودرو سازی همین رقابت هاست.

      و یادمودن نره در چند سال اخیر مرسدس در حال گسترده کردن سبد محصولاتش و تست و معرفی مدل های جدید بوده و کلی هم سرمایه گذاری واسه تولید خودروهای برقی کرده ولی در عین حال سود دهی و ارزش برندش بیشتر شده
      پس نشون میده سیاست هاش تا به اینجا درست بودن

  9. مهدی

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (235 ديدگاه)

    رینگش شبیه تشتک های نوشابه ست
    چراغ های جلو و عقب خوشگل نیست
    غیر از ایندو ایراد البته که سلیقه ایی است
    کلا مرسدس زیباست

    1. NOTHING

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (104 ديدگاه)

      اقا مهدی شما از همه جاش که ایراد گرفتی
      پس منظورتون از اون کلاً کجاست دقیقاً

  10. NAVID۰۰۹۸

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2926 ديدگاه)

    چه ایرادات بنی اسرائیلی گرفته میشه و بعضی کامنتها رو آدم میخونه ، نمیدونه که شوخیه یا جدی .

    از طراحی cls و gle میشه ایراد گرفت ، اما از این خودرو واقعاً ایراد گرفتن سخته ، به قول معروف عجب ماشینه خَریه برای خودش ، اُبُهَت از سر و کَلَش میچکه .
    رینگهاش هم نمیگم زیباست ، اما زشت هم نیست و بسیار خاص و سنگین (( وَزنش رو نمیگم )) طراحی شده .
    بنظرِ خودم رقیبی میشه برای cls و بسیار من عاشقشم و ای کاش یه روزی میشد که به دستش بیارم ، کِیف میده شب تو اتوبان بندازی با سرعت کم ، یه آهنگ اِمینم هم بزاری ، چه حالی میده ، یعنی میشه به گور نبریم آرزوهامونو .

    1. emad1990

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      البته امینم رو با سرعت کم گوش نمیدنا(ایموجی خنده)

  11. psycho CIVIC

    ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    حرف های اونایی که میگن این از نظر پرفورمنس در سطح بالاتری نسبت به cls قرار داره رو قبول دارم ولی بیاین خودتون رو بذارین جای مردمی که برخلاف ما حق انتخاب دارن !
    بین انتخاب ها مرسدس gt تنها با ۳۶۷ اسب بخار و ۱۰۰ هزارتا قیمت رو داریم که تقریبا با نصف همین قیمت و یا کتر میشه kia stinger رو خرید که تو بحث شتاب و پرفورمنس واقعا نصفه بنز نیست ! و یا میشه از خود مرسدس cls رو با موتور قویتر و تریم بالاتر و قیمت کمتر خرید !
    حالا اینکه چند نفر میخوان gt رو بخرن برای حمله به پیچ ها و لایی کشی ای که با cls نمیشه رو باید از بنز پرسید

    1. کاوه

      ۲۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (149 ديدگاه)

      خریدجی تی برای لایی کشیدن؟ یا حضرت عباس

  12. psycho CIVIC

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    حتما انتظار دارین کشی که GT میخره باهاش بره شمال و بیاد . مطمئنا کسی که این ماشین رو با این قیمت میخره و کلی هرینه نگه داری متقبل میشه دنبال لذت بردن از رانندگی و رسوندن ماشین به مرز محدودیت هاش هست . حالا کلمه لایی کشی استعاره ای بود از این نوع استفاده و نگاه به ماشین به عنوان یه وسیله برای لذت بردن . کامنتا رو که میخونم هرکسی دنبال پیدا کردن یه کلمه و بولد کردن اون بین کامنت های بقیه اس ! دوستان کنه مطلب رو دریابید نه واژه ها رو .

    1. کاوه

      ۲۹ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (149 ديدگاه)

      اتفاقا کلمه لایی کشیدن کنه نگاه شما به خودرو لوکس بود. شما احساس قدرت راننده از مهار یک شیر غران را به سطح لایی کشیدن تقلیل می دین. این یه دنیای دیگس.
      ارادت

  13. رامتین

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1839 ديدگاه)

    با 630 اسب بخار و نرسیدن به سرعت 320 کیلومتر یک عیب فنی به حساب میاد.
    بهترین از این انتظار داشیم. m5 از نظر موتوری کیفیت برتری را اذعان داره.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن