مرسدس بنز

معرفی نسل جدید مرسدس بنز A کلاس، هوشمندتر و پیشرفته‌تر

درنهایت مرسدس بنز از نسل جدید یا چهارم مدل A کلاس خود پرده‌برداری کرد. این نسل طراحی کاملاً متفاوتی با نسل قبلی داشته و به پیشرانه‌های کارآمد و فناوری‌های رفاهی و ایمنی پیشرفته‌ای مجهز شده است. در نمای بیرونی A کلاس جدید بی‌شک شباهت فراوان با نسل جدید مدل CLS دیده می‌شود. در این ماشین خطوط تهاجمی نسل قبلی حذف شده و خطوط ظریفی جایگزین آن‌ها شده‌اند یعنی مشابه طراحی CLS جدید.

برای ارائهٔ طراحی جدید و برجسته در نمای جلو، ارتفاع کاپوت کمتر شده و از چراغ‌های LED تخت با دی‌لایت‌های زاویه‌دار استفاده شده است. همچنین همان‌طور که گفته شد، در نسل جدید A کلاس در مقایسه با نسل قبلی ارتفاع کاپوت تا حد زیادی کمتر شده تا نمای جلویی خودرو ظاهر پویاتری پیدا کند. در همین حال دهانهٔ گلگیرها بزرگ‌تر به نظر می‌رسند تا بتوانند چرخ‌های ۱۶ تا ۱۹ اینچی را در خود جای دهند.

در عقب خودرو نیز شاهد طراحی جدیدی هستیم که در آن برخلاف نسل قبلی چراغ‌های افقی باریکی دیده می‌شود. درون چراغ‌ها نیز دو نوار باریک LED کشیده شده است. به‌طورکلی طراحی عقبی A کلاس جدید عضلانی‌تر از قبل به نظر می‌رسد. فاصلهٔ محوری نسل جدید A کلاس نیز به میزان ۳ سانتیمتر افزایش پیدا کرده که موجب افزایش فضای داخلی شده است.

با نگاهی به داخل این هاچ‌بک جدید می‌بینیم که تا چه حد کابین آن تحت تأثیر مرسدس بنزهای بزرگ‌تر طراحی شده است. کابین خودرو طراحی مدرن‌تری دارد یعنی همان چیزی که از مرسدس بنز انتظار می‌رود. از ویژگی‌های کابین A کلاس جدید می‌توان به قسمت بال مانندی اشاره کرد که روی بخش بالایی داشبورد کار شده و تا روی درها کشیده شده است. همچنین ۶۴ رنگ مختلف برای نورپردازی داخلی خودرو قابل انتخاب است اما آنچه که واقعاً در نسل جدید A کلاس جلب‌توجه می‌کند، صفحه‌نمایش عریض آن است.

خریداران A کلاس جدید می‌توانند از بین سه گزینهٔ مختلف صفحه‌نمایش، یکی را انتخاب کنند. این گزینه‌ها شامل دو نمایشگر هفت اینچی، یک نمایشگر هفت اینچی و یک نمونهٔ ۱۰.۲ اینچی و یا دو نمایشگر بزرگ ۱۰.۲ اینچی می‌شود. همچنین مرسدس بنز در این ماشین برای اولین بار سیستم چندرسانه‌ای جدیدی بنام MBUX را ارائه کرده است. ویژگی برجستهٔ این سیستم توانایی برقراری ارتباط عاطفی بین خودرو و راننده یا سرنشینان با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی است.

ازآنجایی‌که ابعاد نسل جدید A کلاس نسبت به قبل رشد داشته است، فضای شانه، سر و آرنج در کابین آن بیشتر از قبل شده که این مهم به لطف افزایش فاصلهٔ محوری و همین‌طور افزایش فاصلهٔ عرضی محورها به دست آمده است. این امر موجب شده که فضای بار خودرو نیز افزایش یابد به‌نحوی‌که صندوق بار A کلاس حالا ۳۷۰ لیتر ظرفیت دارد که ۲۹ لیتر بیشتر از نسل قبلی است. اگر این هم کافی نیست در نظر داشته باشید که نسل جدید A کلاس علاوه بر گرم‌کن صندلی‌ها، به تهویهٔ صندلی‌ها و همین‌طور ماساژور (در صندلی‌های جلو) هم مجهز است.

در بخش تجهیزات و سیستم‌های ایمنی هم A کلاس بشدت مدیون بزرگ خاندان مرسدس یعنی مدل S کلاس است به‌نحوی‌که سیستم‌های پیشرفته‌ای چون دستیار فعال تشخیص فاصله، ترمز خودکار اضطراری، دستیار فعال تغییر خط و ترمز کمکی فعال را از برادر بزرگ‌ترش قرض گرفته است. علاوه بر این، A کلاس جدید به سیستم Pre Safe Plus هم مجهز شده که در صورت تشخیص تصادف از عقب، ترمزها را بشدت فعال می‌کند تا پرتاب خودرو به سمت جلو به حداقل برسد.

مرسدس بنز در ابتدا برای نسل جدید A کلاس سه پیشرانهٔ مختلف را در نظر گرفته که یکی دیزلی و بقیه بنزینی هستند. مدل پایهٔ بنزینی که A200 نام دارد از یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر با ۱۶۳ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که انتقال این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد. مدل بنزینی بعدی هم A250 است که به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر با ۲۲۴ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. مدل دیزلی A250d نام داشته و در زیر کاپوت آن یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر دیزلی با ۱۱۶ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. مدل‌های A250 و A250d صرفاً با گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک عرضه می‌گردند.

از لحاظ عملکرد، مدل A200 با گیربکس دستی ظرف ۸.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و در هر صد کیلومتر به‌طور متوسط ۵.۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند. این در حالی است که نسخهٔ اتوماتیک این مدل برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت به ۸ ثانیه زمان احتیاج دارد و میانگین مصرف سوخت آن‌هم برابر با ۵.۱ لیتر در هر صد کیلومتر است. هردوی این مدل‌ها توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت را هم دارند. مدل قوی‌تر A200 اما تنها در ۶.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند. این مدل برای پیمودن هر صد کیلومتر به‌صورت میانگین به ۶ لیتر بنزین نیاز دارد.

و نهایتاً مدل دیزلی A250d نیز همان‌طور که انتظار می‌رود کمتری مصرف سوخت را دارد به‌نحوی‌که در هر صد کیلومتر تنها ۴.۱ لیتر گازوئیل مصرف می‌کند. این مدل شتاب صفرتاصد را ظرف ۱۰.۵ ثانیه طی می‌کند و می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۰۲ کیلومتر در ساعت دست یابد. برای این هاچ‌بک آلمانی سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic هم قابل سفارش است و خریداران می‌توانند نوع سیستم تعلیق با کنترل فعال کمک‌فنرها را هم انتخاب کنند. نسل جدید مرسدس بنز A کلاس از ماه آینده در اروپا عرضه خواهد شد و با خودروهایی چون ب‌ام‌و سری ۱، آئودی A3، اینفینیتی QX30 و ولوو V40 به رقابت خواهد پرداخت.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. FEHRAT

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (19 ديدگاه)

    مرسدس بنز یعنی متر دنیای خودروسازی. یاشاسین بنز و یاشاسین بنز سونلر.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهزاد

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (29 ديدگاه)

      بنز رو تو آذربایجان میسازن و ما خبر نداشتیم ؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Behnam

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (155 ديدگاه)

        آزربایجان‌و از کجای کامنت این دوستمون در آوردید؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهزاد

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (29 ديدگاه)

          از یاشاسینش

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. BMW

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (577 ديدگاه)

        بهزاد چقدر سخت میگیری اومده به زبان مادریش تعریف کرده چه عیبی داره….البته این دوستمون که به جایه آذربایجانی گفته آزربایجانی اگه از عمد گفتی معنیشو میدونیم که اصلا قشنگ نیست…..

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Behnam

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (155 ديدگاه)

          ببخشید معنیش چی میشه؟!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. BMW

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (577 ديدگاه)

          داداش اینجور که من برداشت کردم یه نوع تعصبِ که به نژاد پرستی منتهی میشه این چیزیه که من برداشت کردم چون یه رفیق تبریزی دارم تو چت هاش همیشه میگه آزری دلیلشم توضیح نمیده…بخاطر همین من اینو برداشت کردم اگه اشتباهه به بزرگواری خودت ببخش و توضیح بده که چرا بعضیها از آزری به جای آذری استفاده میکنن؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. بهزاد

          ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (29 ديدگاه)

          داداش خودم آذرى ام. قصد جسارت نداشتم، خواستم با همزبونم یه شوخى ساده کنم، شرمنده اگه کسى ناراحت شد. چاکر همه یا على.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. سروش

          ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
          سوابق: (176 ديدگاه)

          داداش من شنا هم این معنی رو از کجا دراوردی؟ کلا زبان پارسی بجای ت‌ط‌س‌ص‌ث‌ز‌ذ‌ظ و حرفهای اضافه یه دونه س ی دونه ت یه دونه ز داره . و این حرفهای اضافی با حمله احراب از زبان عربی وارد زبان پارسی شده و در نتیجه ازربایجان درسته

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Behi

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (145 ديدگاه)

        اونایی که لایکت کردن حالشون از شما هم بدتره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. Behnam.xan

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (155 ديدگاه)

        اینجا رو با افکار نژاد پرستیتون گند نزنید.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Ali qanavati

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (124 ديدگاه)

    همون cls دیگه
    فقط چراغ پشتشو چراغ سراتو گذاشته ?
    حالا نه که کپی کرده باشه ولی شبیه در اومده :/
    پرفورمنس که مرسدس همیشه خوب بوده حرفی نمیمونه
    ولی طراحی های اخیرش جالب نیست خیلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Javad

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (141 ديدگاه)

    بسیار عالی، نسبت به نسل قبل خیلی پیشرفت کرده مصرف سوختشم عالیه
    فقط طراحی عقبش منو یکم یاد DS4 میندازه
    البته نمیخوام بگم بنز کپی کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (599 ديدگاه)

    الان یه عده میریزن با برلیانس مقایسش میکنن!!!! ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (599 ديدگاه)

    پدال…. تو دوئلات اینو با سایپا 111 بنداز، یه کم دلمون شاد شه!!!! ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سعید(تهران)

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    همه چیش خوبه فقط من با این صفحه نمایشای جدید بنز کنار نمیام! انگار یه قطعه اضافه اس با چسب چسبوندن روی داشبورد!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سامان اذری

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    وقتی سال ۲۰۱۲ خودروی چینی برلیانس H230 رونمایی شد یه پست فان تو فیسبوک گذاشتم و نوشتم که با کمی اغراق، این زشت ترین و کریه المنظرترین خودروی ساخته بشر در طول تاریخ هست! به گمونم واقعا هم بود و هست و خواهدبود. بخصوص اون چراغ های نامنتظم هندسی که بیشتر به درد نقاشی های سبک کوبیسم میخوره تا واقعیت! اما راستش اگر میدونستم که هفت سال بعد، طراحان شرکت مرسدس بنز، نسل نو A-Class 2018 رو این چنین طراحی میکنند حتما با احتیاط بیشتری در مورد برلیانس صحبت میکردم! لابد تیم طراحی مرسدس بنز یه چیزی در نگاه نافذ برلیانس دیدند که A-Class جدید رو با الهام گرفتن از این ماشین چینی طراحی کردند! البته که کار از “الهام” گذشته و الان حوالی “کپی/پیست” هستیم. ولی برای اینکه حرمت ها حفظ بشه ما میگیم الهام، شما هم بگید الهام :))
    .
    البته این همه ماجرا نیست. نیمه پر لیوان رو هم باید دید! در صورت عرضه احتمالی A-Class 2018 در ایران، دیگه تصادف با این ماشین، برخلاف اون یکی محصولات لوکس آلمانی اونقدرا هم خسارت سنگین نخواهد داشت. الحمدالله چراغ جلوی برلیانس همه جا هست و خیلی راحت تو راسته لوازم یدکی فروش های تهران پیدا میشه! فک کنم با چهارصد پونصد تومن بشه جلوی ماشین رو جمع کرد! =))
    .
    به قلم.دوست عزیزم ارسلان سلیمانیان

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (599 ديدگاه)

      فقط این نیست دادا
      کیت بدنه بنز… از نوع AMG هم برای برلیانس قابل سفارشه
      اگه دو فردای دیگه، تو خیابون یه بنز سی ال اس یا ای کلاس دیدی، محتاطانه ذوق کن…
      ولکن برلیانس باشد?????

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مجید سبزواری

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (82 ديدگاه)

      جلو برلیانس عقب کیا « بهترین یا هیچ »

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. بهراد

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (537 ديدگاه)

      نئون هم نتونستی پیدا کنی از چراغای دنا قدرمطلق استفاده کن???، طراحی بنز داره طوری میشه که با دقت بیشتر به رازشون پی خواهیم برد، اونی که تو نگاه اول معلوم میشد دیگه نیس. سیستم مالتی مدیا جدید هم محشره، مصرفشم که خوبه اگر نسخه ی هیبرید داشت فکر کنم صدی کمتر از یک لیتر میشد!!!! ولی اون قابلیت pre safe plus هم ممکنه بعضی موقع ها آسیب رو زیاد کنه، فک کن تو آینه میبینی یه نیسان آبی با سرعت صدو بیست داره میاد سمتت پاتو میزاری رو گاز که یا بکشی کنار یا فرار کنی ، میبینی ترمزا قفل کردن قبل از رسیدن نیسان فاتحه ی ماشینو میخونی و خودتم دو سه تا سکته درجا پشت سر هم میزنی ???، البته این ماشینا برای ما ساخته نشدن ما برای این اومدیم که استادیوم خالی نمونه ??، یه پراید ١١١ داشته باشیم مدل ٩٧ فرمون هیدرولیک داشبورد جدید HP+ عشق دنیا رو میکنیم. این بیاد با این تعرفه و نرخ مسخره ی دلار و قیمت دادن بر اساس ظاهر کمتر از یه میلیارد نمیشه!!! هیبریدش رو هم تولید کنن به قول بزرگان ” چون فقط از سیستم برقی در سرعت های بالا استفاده می کنه پس هیچ فرقی در مصرف بنزین و آلایندگی با خودروی ملی نداره”بنابر این تعرفه ١۵٠ درصدی میزارن روش، البته باید خدا خدا کنیم نسخه ی پایش زیر ۴٠ هزار دلار باشه وگرنه حراااامه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Just bentley continental

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (539 ديدگاه)

    بنز زدی خراب کردی داداش
    نسل قبل بی نظیر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saeed Boroomand

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (477 ديدگاه)

      خطوط ملایمش خیلی زیباش کرده که.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. NAVID۰۰۹۸

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    طراحی چراغ عقباش منو ناخداگاه یاد سراتو نسل ۳ میندازه .
    ولی چیزی که هست اینه که ماشینا تقریبا دارن شبه هم میشن و برخی از جزییاته که امضاء شرکته مثل جلو پنجره یا طراحی داخل چراغها یا نوع شیب وطرح ستونها که به خودرو هویت میبخشه و باعث میشه یه خودرو را از فاصله چند صد متری هم تشخیص بدی
    مثلا دیلایت بی ام و یا جلوپنجره بزرگ بنز
    این خودرو هم مثل بقیه سازه های بنز بینظیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. ali a

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (775 ديدگاه)

    طراحی جلو ماشین خیلی جالب نیست تو مدل cls هم همین مدل چراغا رو کار کرده بود. چراغای پشت هم منو یاد چراغ سراتو میندازه !. طراحی داخلی خیلی زیبا و لوکسه.در کل خوبه. ولی قیمتش هم بالاست بی شک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. الف.ی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1632 ديدگاه)

    مرسدس داری چیکار میکنی؟
    چرا طراحی ماشیناتو این ریختی کردی؟
    مرسدس داره زیبایی رو با چیز دیگه ای تعریف میکنه که من اقلا به عنوان یکی از دوآتیشه ها که صد تا تست خوندم از مرسدس و از بچگی وقتی بنز میدیدم مات و مبهوت نگاش میکردم از این رویه خوشم نمیاد
    دوستان نمیدونم چند نفرتون با خودروساز ها مکاتبه دارید
    من به کرات با خودروساز های گوناگون مکاتبه اینترنتی کردم بهتون قول میدم در اولین فرصت که بتونم با مرسدس یه پرسش و پاسخ اساسی در مورد طراحی خودروهاشون بکنم و پاسخی که میفرستن رو احتمالا به عینه ( اگر محدودیت جا نباشه ) براتون تو پدال مینویسم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید فورد

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (78 ديدگاه)

      رفیق الف ی خیلیم بد نیست طراحیش حالا عقبش شبیه این کره ای ها شده ولی بازم جذابه خدای

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. emad1990

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (999 ديدگاه)

      الف.ی
      به نظر من این طراحی مرسدس خوبه داداش.ولی اگه حوصلشو داشتی یه پیام به فورد بده بگو چرا ماستنگ جدیدرو بدترش کردید.اوج زیبایی ماستنگ مال سال 2013-14 بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. الف.ی

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
        سوابق: (1632 ديدگاه)

        چشم سعی ام رو میکنم
        ولی اگه نشد دیگه اون با علی آقا و مهدی و هلکت و بقیه رفقای آمریکایی باز

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. محمد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (599 ديدگاه)

    من علت این نو ع طراحی رو درک میکنم و مرسدس رو تحسین میکنم
    خیلیها به مرسدس خرده گرفتن که چرا کلاس سی، ئی و اس شبیه هم شدن
    خوب کاملا مشخصه چه طیف افرادی مشتری اون کلاسها هستن
    به همین خاطر مرسدس ژن لوکس رو به سدانهاش تزریق کرد و ژن اسپرت رو به کلاس سی ال اس و ای کلاس
    اینجوری تفکیک پذیری بهتری صورت میگیره
    به نظرتون خوب بود اگه سی ال اس مثل نسل قبل لوکس و شبیه اس کلاس میشد، در صورتیکه ماهیت اسپرت داشت؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. mehran.Jy

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (232 ديدگاه)

    نه. مثل اینکه خیال دارن این طرحو بکنن زبان جدید.
    دلم برای مرسدس تنگ میشه. بدرود زیبا رویان??????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Hami

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    طراحی های مرسدس اصول خاص خودشو داره وقتی از نزدیک نگاه میکنید واقعا خیلی زیباس حالا یه عده یاد گرفتن برلیانس برلیانس میکنن خب اینا که چیزی از طراحی خودرو نمیفهمن حالا چراغ های این و cls مثلثیه قرار نیست شبیه برلیانس باشه اصلا کجای این شبیه برلیانسه واقعا؟؟؟

    یه عده فکر کردن با این حرفا میتونن مرسدس رو بکوبن که واقعا اینا خیلی خوش خیالن و جالبه مث طوطی همجا ی سری کلمات رو تکرار میکنن و احساس بامزگی میکنن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Aston

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    چقدر همه تعصب دارن اکثر کامنت ها دلشون نمیادعبارت “کپی کردن” رو براش استفاده کنن همش غیر مستقیم میخوان این موضوع رو بگن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. Pooriya:::BMW:::GERMANY

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (584 ديدگاه)

    جلو برلیانس
    عقب کیا فورته هاچ بک
    باز هم اون صفحه کیلومتر مسخره
    بنز داری چیکار میکنی
    اون سی ال اس افسانه ای که زدی نابود کردی
    اینم از این
    چند وقت دیگه نسل جدید اس کلاس میاد اونم بزن نابود کن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Bilbo

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (516 ديدگاه)

    بنظرم ذات نقلی و چابک بودن که DNA کلاس هاچبک هاست تو طراحیش جریان داره و از این نظر بنظرم لایق ستایش هست. اما آیا زیبا هم هست؟
    از یه فرد تا فرد دیگه سلیقه ها و نظرات متفاوته.
    شاید اگر این اولین یا دومین نسل از این ماشین و متعلق به یه شرکت نوپا بود، میشد اون رو توجیه کرد و حتی تحسین کرد، اما وقتی برندی مثل مرسدس بنز مسئولیت زیبایی این ماشین رو متقبل میشه دیگه قضیه به طور کلی تحت الشعاع قرار میگیره. با چیزی که ما از مرسدس تو ذهنمون هست، این ماشین یه زیبایی کاملا، کاملا و کاملا معمولی داره و این رویه بنظرم رویه جالبی نیست که مرسدس پیش گرفته.

    قبلا هم ابراز امیدواری کرده بودم که این طراحی به سی، ای و اس کلاس نرسه و همچنان هم امیدوارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. رامتین

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    بنظرم زیاد بد نشده، البته هیچگاه هم به ایران نخواهد آمد، چرا که تقاضایی برای هاچبک وجود نداره. کسی که هاچبک دوست داره کمی صبر کنه و نسل هشتم گلف که طراحی کاملا جدیدی پیدا خواهد کرد را با موتورهای مختلف از 100 تا 354 اسب بگیره!
    البته مدل سدان همین خودرو بزودی تولید خواهد شد که با موتور 1.4 لیتری 163 اسبی توسط ستاره ایران مونتاژ خواهد شد. من فکر میکنم مدل سدان بسیار طرفدار خواهد داشت و بشدت گزینه جالبی برای خرید خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین دهمرد

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2416 ديدگاه)

      هه مونتاژ بنز …
      باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. پرهام

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    اتفاقا فوق الاده خوش استایله .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. نویدی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (409 ديدگاه)

    بنز هم داره مثل کره ایها همش شکل عوض میکنه!
    یعنی اگر آرم بنز رو نداشت نمیشد تشخیص داد که ساخت کدوم خودروسازه!اصلا هم جالب نشده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. امیر رضا

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    طراحی داخلیش ولی واقعا قشنگ و جالب شده…
    صفحه ی پشت آمپر رو چسبونده به مانیتور…
    خروجی های کولربنز واقعا زیبا بود و هست!!!!!این یکم زیبا تر شده…
    یه ایراد هست اونم اینکه سمت رانندرو شلوغ کرده سمت کمک راننده فقط یه خروجی کولر قرار داده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. علی

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (158 ديدگاه)

    با سلام
    نظرات برخی از دوستان منو یاد زمانی می اندازه که بنز در سال 1999 بنز ای کلاس رو با دو چراغ گرد مجزا تولید کرد اون روزها که اینترنت نبود ولی تو محافل دوستانه همه اش از این می گفتیم که این طرح فلانه و بهمانه و ….ولی بعدش دیدیم همه شرکتهای دنیا به این نوع طراحی روی آوردن.الان خیلی از دوستان طرح های سی کلاس و ای کلاس و اس رو که شبیه هم هستند را مسخره می کنند و …. کاری به این نظرات به اصطلاح کارشناسی ندارم ولی در عمل می بینیم نه تنها کسی زده نشده بلکه فروش اینها هم بیشتر شده یعنی بازار اینطور می خاد و بازاریابهای بنز کارشون رو خوب بلدن که امسال تونستن اینقدر سود برسونند اگه نظرات دوستان درست بود الان شرکتش ورشکست شده بود. در مورد شکل این a کلاس هم من نسل قبلش رو بیشتر دوست داشتم ولی تا از نزدیک نبینم در موردش قضاوت نمی کنم و مطمعن هستم بازاریابها و طراححهای این شرکت کهنه کار کارشون رو خیلی خیلی بهتر از کارشناسهای ما بلدن ما داریم در مورد مرسدس حرف می زنیم نه یه کمپانی دست چندم تو دنیا …..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. مهران

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    به نظر من که عالی شده بسیار زیبا شده و مرسدس هم داره رو به جلو حرکت میکنه و مطمعنم دوستانی هم که از طراحیش خورده میگیرن بعد از یه مدت که زبان جدید طراحی مرسدس واسشون جا بیفته میفهمن که چقد این شرکت داره خوب عمل میکنه که این رو آمار و ارقام مربوط به فروش هم تایید میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. سروش

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (176 ديدگاه)

    اگه عکس این ماشین رو بدون ارم بنز بهم نشون میدادن میگفتم ماشین مال سنگ یانگه. البته تا وقتی از نزدیک ماشین رو نبینی نمیشه نظر قطعی داد واسه زشتی یا قشنگیش . بعضی ماشینها فتوژنیک نیستن و از نزدیک که میبینی خیلی قشنگتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. حسین وی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (463 ديدگاه)

    کاش یکم از پورش یاد بگیری اصالتت رو حفظ کنی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. matin

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (11 ديدگاه)

    دم همه دوستانی که با این زبان طراحی جدید و مسخره بنز مخالفت کردن گررررم
    رسما صنعت خودرو برگشته به دهه 90
    خودشونو گم کردن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا