مرسدس بنزهفته نامه

معرفی نسل جدید مرسدس مایباخ S کلاس، تعریف دوبارهٔ تجمل در خودرو

مرسدس پادشاه تجمل جدیدی را در قالب نسل جدید مایباخ S کلاس معرفی کرده است که تصویری فوق لوکس از S کلاس جدید را نشان می‌دهد. فاصلهٔ محوری مایباخ S کلاس جدید با ۱۸ سانتی‌متر افزایش به ۳,۳۹۶ میلی‌متر رسیده که نسبت به نسخهٔ استاندارد، فضای جادارتری را برای سرنشینان عقب فراهم می‌کند. این سدان فوق لوکس همچنین در عقب به‌صورت استاندارد به صندلی‌های اجرایی دوتایی مجهز است که از ماساژور ساق پا هم برخوردارند. در این صندلی‌ها سرنشینان عقب می‌توانند سطح نشیمنگاه، تکیه‌گاه و زیر پایی را تنظیم کنند.

ویژگی جالب دیگر S کلاس مایباخ قابلیت جلو آوردن کمربند ایمنی است که معمولاً آن‌را در خودروهای کابریولت می‌بینیم. با وجود این ویژگی، به‌محض اینکه دستیار داخلی سیستم MBUX حرکت دست سرنشین برای گرفتن کمربند ایمنی را تشخیص دهد، به‌طور خودکار کمربند را جلو می‌آورد. این دستیار داخلی همچنین دیگر حرکات دست سرنشینان عقب را هم تشخیص می‌دهد و امکان باز و بسته کردن آفتاب‌گیر و همین‌طور خاموش و روشن کردن چراغ مطالعه را فراهم می‌کند.

این سیستم حتی وقتی یکی از سرنشینان عقب دست خود را به سمت قسمتی دراز کند، آن‌را تشخیص داده و به‌طور خودکار چراغ را روشن می‌کند تا وی بهتر بتواند ببیند. از سوی دیگر، مایباخ S کلاس جدید به یک سیستم فعال مقابله با سروصدا هم مجهز است که برای حذف سروصدای جاده پیش از رسیدن به گوش سرنشینان، سیگنال‌های صوتی ارسال می‌کند. این سدان فوق لوکس همچنین از سیستم خودران سطح سه هم برخوردار است که به راننده امکان می‌دهد در مواقعی مثل ترافیک سنگین یا بزرگراه‌های خاص، دست‌های خود را از روی غربیلک فرمان بردارد. البته این سیستم از نیمهٔ دوم سال آینده قانونی خواهد شد.

مایباخ S کلاس در بیرون با جلوپنجره و رینگ‌های ویژه و همین‌طور تریم کرومی در سپرها، از نسخهٔ معمولی S کلاس متمایز شده است. علاوه بر این، طرح دورنگ بدنه هم برای این ماشین قابل سفارش است که خط تقسیم رنگ‌ها با دست کشیده می‌شود و کل فرایند تا یک هفته طول می‌کشد. همچنین برای اولین بار در یک محصول مایباخ، درهای عقب با فشردن یک دکمه به‌صورت برقی باز یا بسته می‌شوند.

مایباخ S کلاس با دو پیشرانهٔ مختلف در مدل‌های S580 و S650 به بازار عرضه می‌شود. مدل اول به پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای مرسدس مجهز است که ۵۰۳ اسب بخار قدرت دارد و سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت هم آن‌را همراهی می‌کند. در سینهٔ مدل S650 اما نیروگاه دوست‌داشتنی ۶ لیتری V12 توئین توربو با ۶۳۰ اسب بخار قدرت قرار می‌گیرد که احتمالاً با سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic همراه خواهد بود. علاوه بر این، در آینده در برخی از بازارها نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی مایباخ S کلاس جدید نیز ارائه خواهد شد که به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی به همراه یک موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۵۰۳ اسب بخار مجهز خواهد بود.

این S کلاس فوق لوکس روی سیستم تعلیق بادی مخصوصی قرار گرفته که به حالتی بنام مایباخ مجهز است و سواری حتی نرم‌تری را نسبت به S کلاس معمولی ارائه می‌کند. با فعال کردن حالت مایباخ، پدال گاز برای شتاب ملایم‌تری تنظیم می‌شود، گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک خودرو حرکت را با دندهٔ دو آغاز می‌کند و تعویض دنده‌ها نرم‌تر صورت می‌گیرد. برای این سدان بزرگ سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب هم قابل سفارش است که چرخ‌های عقب را تا ۱۰ درجه می‌چرخاند تا قدرت مانور خودرو بهتر شود.

مرسدس بنز، چین، کره جنوبی، روسیه، ایالات‌متحده و آلمان را به‌عنوان بازارهای اصلی مایباخ S کلاس جدید معرفی کرده است. دراین‌بین، چین یکی از بهترین بازارها برای این خودرو به‌حساب می‌آید و رشد فروش آن در این کشور دورقمی است. فروش نسل جدید مایباخ S کلاس تا قبل از پایان سال جاری آغاز خواهد شد تا این موفقیت ادامه پیدا کند.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

امین دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۴۹ دیدگاه

  1. محمد

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (614 ديدگاه)

    چرا حس میکنم از رولز رویس بهتره
    یعنی هم آرامش و نرمیه بیشتر مثل پایش دقیق ناهواری های جاده
    هم آپشن های رفاهی بیشتر مثل این سیستم کمربند

    موافقم ۱۶۶
    مخالفم ۳۸
    1. Reza

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1412 ديدگاه)

      صد در صد حق با شماست آقا محمد، من که این الماسو با هیچی عوض نمیکنم 💎💎💎

      موافقم ۱۰۲
      مخالفم ۱۸
      1. ممد ژانگولر

        ۳۰ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1132 ديدگاه)

        داداش بیخود بهش زئوس ماشینا نمیگن که

        حتما حرفای زیادی داره

        این دو رنگ‌بودنش و الخصوص رنگ طلایی قهوه ایش خیلی زیباست 😍

        موافقم ۶۷
        مخالفم ۹
        1. 600000

          ۱ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (325 ديدگاه)

          داشبورد فقد گاست جدید…

          موافقم ۴
          مخالفم ۱۲
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۳۰ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (4020 ديدگاه)

        آخه طراحیش همون S کلاسِ با آپشن‌های گرون .
        تنها تفاوتی که با S داره و میپسندم ، دو رنگ بودنش هست که بسیار جِلوه داره .

        نمیشه گفت از رولزرویس بهتره اما نوآوری‌های این همیشه دست اول هست و بی‌رقیب و با رولزرویس و بنتلی در یک ترازو حرکت می‌کنند اما به نطر من رولزرویس یه هیبت دیگری داره و من به جای خرید مایباخ ، یه S کلاس فول فول میخرم .

        ولی خب ما که نه میخریم و نه می‌توانیم ثروتمندان را درک کنیم ، کسی که این خودروها را میخره ، یعنی پول براش در اولویت نیست و هدفش خرید یک خودروی لاکچری از هر برندی میخواد باشه باشه .

        موافقم ۱۹
        مخالفم ۴۱
        1. ADAK

          ۳ آذر ۱۳۹۹
          سوابق: (977 ديدگاه)

          شما بجا خرید اینا یه تویوتا هایلوکس فول فول فول فول بخر اصن 🙂

          موافقم ۲
          مخالفم ۱
    2. مهدی

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (180 ديدگاه)

      حس نکن آقا محمد چون واقعا بهتره

      موافقم ۴۴
      مخالفم ۱۵
    3. یانکی

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1105 ديدگاه)

      راحت میشه قیمت ۷۰۰۰۰۰ دلار روش گذاشت.ولی کاش داشبردش انقدر زشت نبود.دمش گرم بنز.این ماشین نیست اثر هنریه.

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۲۷
  2. میلاد

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (17 ديدگاه)

    اووووووف.چی شده.من که دوسش دارم.

    موافقم ۷۵
    مخالفم ۷
    1. سهند

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (157 ديدگاه)

      بسیار زیبا شده و بهترین سدان فوق لوکس جهان است

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۶
  3. رضا

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    The best or nothing👌👌👌👌👏👏👏

    موافقم ۴۸
    مخالفم ۹
  4. ارشیاsvj

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1282 ديدگاه)

    بنتلی رو بهش ترجیح میدم.
    هم سریعتره.
    هم خوشگل تر.
    و اتاقش هم دکمه داره نه تبلت!

    موافقم ۵۰
    مخالفم ۹۱
    1. MAGG

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (67 ديدگاه)

      اگه منظورت فلایینگ اسپارت هست که اون سدان لوکس و پرفورمنس هست و من هم خیلی دوستش دارم ولی مایباخ ، فانتوم و مولسان ( خدا بیامرز ) کاخ متحرک هستند یعنی فوق لوکس پس اصلا فلایینگ اسپار و مایباخ را با هم مقایسه نکن
      و اگه منظورت مولسان هست که اون نه خوشگل تره و نه به گرد مرسدس می رسه

      موافقم ۴۶
      مخالفم ۲۱
    2. [—{^AMIN_MC20^}—]

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1402 ديدگاه)

      قسمت آخرش رو موافقم ، به نظرم تنها ایرادی که این ماشین داره طراحی کنسول وسطه وگرنه هییییییچ ایراد دیکه ای نمیشه ازش گرفت

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۲۸
    3. Reza

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1412 ديدگاه)

      بتنلی اگه عرضه داشت مولسان رو به باد نمی‌داد مقابل رولزرویس

      موافقم ۴۰
      مخالفم ۱۶
  5. MAGG

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (67 ديدگاه)

    بعضی ها فکر میکنند الهه زیبایی فراریه در حالی که الهه زیبایی واقعی اینه 😍💟

    تصویر اول بهترین ترکیب رنگه و من عاشق رینگ هاش شدم 👌

    موافقم ۴۵
    مخالفم ۲۹
    1. Saeed

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (719 ديدگاه)

      رو چه حسابی فراری که سوپر اسپرت میسازه رو با میباخ که سدان فول سایز لوکسه مقایسه میکنی؟
      دوتاشون دنیای جدایی دارن حتی از لحاظ طراحی ظاهری هم کاملا این مقایسه اشتباهه
      طراحی میباخ رو باید با رولزرویس و بنتلی که رقیباش هستن مقایسه کنی که از نظر خودم این میباخ همه چیزش عالیه به جز نمای عقب که واقعا بد دراومده و انتخابم با احترام به مرسدس بنز فنا،فانتوم هستش

      موافقم ۲۹
      مخالفم ۹
    2. JDM

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (210 ديدگاه)

      من خودم بین اروپاییا مرسدس از همه بیشتر دوست دارم
      ولی متاسفانه این اونقدر ام الهه زیبایی نیس چون نسبت به نسل قبل اکستریور و اینتریور پسرفت داشته اما به جز این دو مورد بقیه اش فوق العاده بوده

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۱۴
  6. زیزیگولو

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (829 ديدگاه)

    زیباست

    موافقم ۴۶
    مخالفم ۶
    1. Hadi

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1344 ديدگاه)

      بهتر از قبل شده…
      از بدنه دو رنگ خوشم نمیاد…
      همون تک رنگ بهتره
      به قول جرمی کلارکسون این مرسدس مثل یک سیتروئن نرمه 😂

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۱۱
      1. زیزیگولو

        ۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (829 ديدگاه)

        دو رنگم زیباییای خودشو داره

        موافقم ۵
        مخالفم ۱
  7. MAGG

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (67 ديدگاه)

    به جز فرمونش بقیه اش عالیه
    با اینکه طرف دار دو آتیشه بنز هستم اما باید اعتراف کنم فانتوم از مایباخ برتره متاسفانه

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۳۵
    1. مهدی

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (180 ديدگاه)

      از بعضی از مایباخ ها اره ولی از بعضیاشون نه

      موافقم ۶
      مخالفم ۴
  8. MjM

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (627 ديدگاه)

    مثل اس کلاس، غیر از داشبورد و تبلت هاش بقیش حرفی برای گفتن نمیذاره

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۵
  9. Cadillac

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (61 ديدگاه)

    حرف نداره

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۳
  10. Ahmadreza

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (30 ديدگاه)

    ماشین معرکه ای هست
    اما گذاشتن یه تبلت پشت فرمون اصلا باحال نیست
    بنتلی و مخصوصا رولزرویس خیلی بیشتر دوس دارم

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱۰
    1. مهدی

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (180 ديدگاه)

      منم اون یه تیکه پشت فرمونو دوست ندارم ولی من این ماشینو به بنتلیو رولزرویس ترجیح میدم

      موافقم ۹
      مخالفم ۹
  11. AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (875 ديدگاه)

    عجب چیزی شده
    به معنای واقعی لوکس……

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۵
  12. [—{^AMIN_MC20^}—]

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1402 ديدگاه)

    به نظر من بنز تو لوکس بودن از رولزویس و بنتلی بهتره فقط قیمتش کمتره ولی تا هرچی به ذهنشون رسیده ریختن تو ماشین
    درکل همه چیز عالیه ولی اگه من قرار باشه این ماشین رو بخرم میگم این تبلت مسخره رو برداره کنسول نسل قبل رو بزاره وسطش

    راستی مازراتی کواتروپورته با این مقایسه میشه؟از نظر اپشن کمتره ولی قیمتش نزدیک نسخه معمولی s هست

    موافقم ۹
    مخالفم ۲۰
    1. مهدی

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (180 ديدگاه)

      کنسول وسطتش خیلی بد نیست فقط اون یه تیکه پشت فرمون بده کلا بنز یه طراحی انتخاب میکنه بعد اونو روی همه ی ماشیناش پیاده میکنه منظورم طراحی داخل توی بنز های قبلی همشون صفحه نمایشو سرعت سنج به هم وصل بودن حالا بنز اومده تو این طراحی بنز ای کیو اس و اس کلاس ۲۰۲۰ الان این طراحیو دارن تا چند سال این طراحی باقی میمونه بعد دوباره میرن تویه طراحیه جدید

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۰
      1. [—{^AMIN_MC20^}—]

        ۳۰ آبان ۱۳۹۹
        سوابق: (1402 ديدگاه)

        تبلت اون وسطش واقعا رو مخه خیلی یوقوره

        موافقم ۱
        مخالفم ۱۰
    2. OMID

      ۳۰ آبان ۱۳۹۹
      سوابق: (1776 ديدگاه)

      اره رقباش سری هفت و اس کلاس و ائودی ای هشت هستن

      موافقم ۳
      مخالفم ۵
  13. محمد

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (219 ديدگاه)

    از اس کلاس بیشتر دوسش دارم اون جلو پنجره ای که گذاشتن بیشتر به ماشین میاد تا اونی که تو اس کلاس گذاشتن.بقیه چیزاش هم که مثل قبل خوبن

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
  14. Ho3in

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    من بنتلی رو خیلی دوست دارم
    واقعا بنتلی یه چیز دیگه س و همچنین قیافه ش از نزدیک یه دنیا دیگه س،اشرافی بودن ،خاص بودن از روش میباره البخصوص کنسول و صندلی هاش و چراغاش😍
    ولی مرسدس هم خاصه این نسخه که مایباخ هم هست و دورنگ 👌 لاکچری بودن رو داد میزنه
    دیگه میاد سر علاقه و بودجه که شخص انتخاب میکنه

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲
  15. sina

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (559 ديدگاه)

    تا حالا خبرها و مقاله های زیادی از ماشین های لوکس گذاشته شده ولی نمیدونم چرا هیچ کدوم رو به اندازه این بنز میباخ شیفته ش نشدم
    بنظرم بنز حد اعلای لوکس بودنه و باقی شرکتها مثل بنتلی یا رولزرویس حد افراطی یه لوکس بودن
    بنز لوکس بودنهاش منطقیه و لذت بخش و قابل دیدنه اما رولزرویس علارغم اینکه معرکه ست و جای حرفی نداره اما واسه چیزهایی مثل //استفاده از فلان چوب که فقط توی فلان جا رشد میکنه و به دست آدم معروفی که اثرات هنری میسازه تراش خورده// یا چرم۱۲ مدل حیوون مختلف و…/واسه این چیزها گرون شده
    واقعا بنز حد اعلا و سنگ محک لوکس بودنه

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۴
  16. بهنام

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    عالی. ترکیب رنگ کرم قهوه ای خیلی بهش میاد واقعا شیکه و اشرافی و رسمی. رینگ هاش هم زیباست. فقط چراغ جلو اصلا وصله ی ناجوره انگار، کاش زودتر یه فیس لیفت بدن چراغ جلو رو اصلاح کنن. این جلوپنجره از اس کلاس به مراتب زیباتر و برازنده تره. حتی در کمال تعجب چراغ عقبش هم زیبا شده تو این مدل جل الخالق. با تبلت و فرمونش هم کاری ندارم چون خودم پشت قراره بشینم و سعی می کنم یه راننده که ازش خوشش میاد استخدام کنم 😁

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  17. (Saeed(peugeot

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (282 ديدگاه)

    خدای متن …… چقدر خارق العاده هست این ماشین ….

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۲
  18. Elmiraj

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (1758 ديدگاه)

    این طراحی داشبورد با این تبلت هایی که انگار آدم خودش گذاشته اونجا اصلا در حد یه مایباخ و کلا یک سدان فوق لوکس نیست….

    به نظر من مرسدس می‌بایست برای مایباخ داشبورد را بازطراحی می‌کرد و یک شخصیت مستقل بهش می‌داد .

    موافقم ۶
    مخالفم ۲۱
  19. مهدی

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (180 ديدگاه)

    عالی شده ترکیبی از اس کلاس ۲۰۲۰ و GLS 600 خیلی لوکسه

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
  20. ...

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بنز توی تکنولوژی خیلی باهوشه اما رولزرویس فقط بفکر لوکس بودنه در کل چیزی نمیشه گفت بجز تحسین به همشون…

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۴
  21. سامورایی از قله فوجی

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (245 ديدگاه)

    عالیه

    موافقم ۹
    مخالفم ۱
  22. محمد

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (273 ديدگاه)

    وقتی رندرهای اس کلاس جدید منتشر می‌شد،،،، آماج حمله های کابرا قرار گرفت
    بعد معرفی رسمی،،،،، نرمشهای قهرمانانه شروع شد
    کامنتی گذاشتم و عرض کردم با معرفی مدل مایباخ،،،، اوضاع از نرمش به گردش قهرمانانه تغییر حالت خواهد داد
    و الان کامنتا……. 😏

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۶
  23. مهرداد كمال

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (301 ديدگاه)

    به بنتلی و رولزرویس ترجیح میدمش خیلی خاصه

    موافقم ۸
    مخالفم ۳
  24. حسن

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (88 ديدگاه)

    لکسوس ازاین خیلی بهتره وزیباتره انتخاب دومم اینه افتخارالمانه هست

    موافقم ۱
    مخالفم ۱۰
  25. ح ع

    ۳۰ آبان ۱۳۹۹
    سوابق: (207 ديدگاه)

    نسل قبل زیباتر بود.هم از داخل و هم از بیرون..نسل قبل بی نقص بود و من همون موقع معرفیش به این فک میکردم که دیگه نسل بعدش رو میخواد چجوری بهتر ازین دربیاره..صد البته که نتونسته..نمای جلوی این اصلا در حد نسل قبلی نیست..نمای عقب این نسل که اصلا فاجعه هست..این طرح تو cls خیلی نقد منفی گرفت.عجیبه که تو اس کلاس هم از همون سبک استفاده شده..برای اولین بار ب ام و و آئودی محصولات زیباتری از اس کلاس تو بازار دارن.تنها برگ برنده اس کلاس تکنولوژی ها و قابلیت های فنیش هست..

    موافقم ۳
    مخالفم ۳
  26. حسین

    ۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (40 ديدگاه)

    از چراغ عقبش خوشم اومد

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  27. MAGG

    ۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (67 ديدگاه)

    درود بر پدر خودروسازی جهان ❤

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  28. RezaRs

    ۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (44 ديدگاه)

    ۶۰۰۰۰۰ عزیز گوست تلفظ درسته دایی تو لانگ من هم بزن تو آکسفوردم بزن

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  29. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1290 ديدگاه)

    اگه زیبایی و شکوه نسل قبل رو با این مقایسه نکنیم واقعا زیباست به خصوص نسخه دو رنگ تو تصویر اول، ولی تنها چیزی که هنوز برام قابل هضم نیست داشبورد هست نمیدونم چرا اصلا نمیشه باهاش کنار اومد 🙁

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا