بی ام ومرسدس بنز

مقایسهٔ ب‌ام‌و M850i با مرسدس-آام‌گ S63 کوپه

پیدا کردن رقیب مستقیم در بین محصولات مرسدس-آام‌گ برای ب‌ام‌و M850i کمی دشوار است زیرا از یک سو ب‌ام‌و این ساختهٔ جدید خود را خودرویی اسپرت می‌داند که بنابراین می‌توان آن‌را رقیبی برای مرسدس-آام‌گ GT دانست اما از سوی دیگر M850i یک کوپهٔ ۲+۲ یا همان گرند تورر محسوب می‌شود که آن‌را در برابر مرسدس-آام‌گ S63 کوپه قرار می‌دهد. بااین‌حال نهایتاً ما مورد دوم را انتخاب کردیم زیرا M850i و S63 کوپه هردو گرند توررهای اسپرتی هستند که قیمت و اندازهٔ یکسانی باهم دارند درحالی‌که AMG GT یک خودروی اسپرت دونفره است و در کلاس این دو کوپهٔ لوکس قرار نمی‌گیرد؛ اما پیش از آغاز مقایسه بین ب‌ام‌و M850i و مرسدس-آام‌گ S63 باید گفت که فعلاً نمی‌دانیم کدام‌یک از این خودروها سریع‌تر بوده، سرگرم‌کننده‌تر است و رانندگی بهتری دارد زیرا ب‌ام‌و به‌تازگی معرفی شده و حتی با نمونهٔ پروتوتایپ آن‌هم تجربهٔ رانندگی نداشته‌ایم؛ بنابراین در رابطه با این کوپهٔ باواریایی هیچ اطلاعاتی نداریم. به همین دلیل در این مطلب این دو کوپهٔ آلمانی را صرفاً از لحاظ طراحی بیرونی، داخلی و مشخصات فنی روی کاغذ مقایسه می‌کنیم.

این مقایسه را می‌توان یکی از سخت‌ترین مقایسه‌هایی دانست که تاکنون انجام داده‌ایم زیرا هردو خودرو استایل بسیار زیبایی دارند و همچنین استایل آن‌ها بسیار باهم متفاوت است که این موضوع، انتخاب خودروی برتر را واقعاً دشوار می‌کند. بااین‌حال نهایتاً تصمیم گرفتیم دست بکار شده و انتخاب را آغاز کنیم. در نمای جلویی، هردو خودرو واقعاً زیبا هستند اما اگر مجبور به انتخاب یکی از آن‌ها باشیم، آن خودرو M850i خواهد بود زیرا این کوپهٔ باواریایی کمی هیجان‌انگیزتر است درحالی‌که S63 نمای آرامی دارد. جلوپنجرهٔ سری ۸ نیز کمی بزرگ‌تر است اما خوب به نظر می‌رسد درحالی‌که چراغ‌های آن جلوهٔ بیشتری داشته و کاپوت آن نیز عضلانی‌تر به نظر می‌رسد که نمای اسپرت‌تر و تهاجمی‌تری به خودرو بخشیده‌اند؛ بنابراین در نمای جلویی ب‌ام‌و با اختلافی جزئی پیروز می‌شود.

در پروفیل جانبی اما انتخاب بسیار سخت‌تر می‌شود زیرا ما همیشه طرفدار طراحی S کلاس کوپه بوده‌ایم. این ماشین در نمای جانبی همانند تیری احساس می‌شود که در کمانی کشیده شده قرار داشته و آمادهٔ پرتاب است. این در حالی است که نمای جانبی سری ۸ زرق‌وبرق بیشتری دارد. S63 AMG در این نما کلاسیک‌تر به نظر می‌رسد و بیشتر به یک گرند تورر سنتی شباهت دارد درحالی‌که M850i نمایی ورزشکاری، اسپرت‌تر و عضلانی‌تر دارد؛ بنابراین در این قسمت نمی‌تواند خودروی برتر را انتخاب نمود.

در نمای عقبی اما انتخاب آسان‌تر است زیرا هرچند طراحی کلی قسمت عقبی S63 زیبا است اما در برابر M850i حرف چندانی برای گفتن ندارد. این موضوع در مورد زبان طراحی مرسدس بنز در همهٔ محصولاتش وجود دارد به‌گونه‌ای که به نظر می‌رسد طراحی خودرو در قسمت عقبی افت داشته است. این در حالی است که سری ۸ از عقب خودروی خیره‌کننده‌ای است. این ماشین از یکی از برترین چراغ‌های عقب در صنعت خودروسازی برخوردار بوده و نمای کلی عقب آن نیز عضلانی و فوق‌العاده است؛ بنابراین در این قسمت هم ب‌ام‌و برتر است.

در داخل کار دوباره سخت می‌شود. M850i با کنسول میانی آبشاری، انتخاب‌کنندهٔ دندهٔ روی کنسول مرکزی و طراحی ساده، اسپرت‌تر و هیجان‌انگیزتر به نظر می‌رسد درحالی‌که S63 AMG با لیور دوار دنده، نمایشگرهای ادغام‌شده و دریچه‌های تهویهٔ دایره‌ای، کمی کلاسیک‌تر و لوکس‌تر به نظر می‌رسد؛ بنابراین نهایتاً می‌توان گفت از دید یک بینندهٔ صرف، در این قسمت S63 خودروی بهتری است اما در شرایطی که ما رانندگی می‌کنیم، M850i برنده است. برای این انتخاب دو دلیل داریم. اول اینکه صفحه‌نمایش‌های دوگانهٔ ادغام‌شدهٔ مرسدس کمی ارزان‌قیمت به نظر می‌رسند و گویی دو تبلت بزرگ به هم چسبانده شده و روی داشبورد قرار داده شده است. دلیل دوم هم لیور انتخاب‌کنندهٔ دنده است که همانند بیوک‌های قدیمی به نظر می‌رسد نه محصولات اسپرت و مدرن AMG.

در بخش قوای محرکه اما فعلاً اطلاعات چندان زیادی از سری ۸ منتشر نشده است. بااین‌حال ب‌ام‌و این کوپهٔ جدید خود را در ابتدا تنها در دو مدل مختلف بنام‌های ۸۴۰d XDtive و M850i XDrive عرضه می‌کند که اولی دیزلی و دومی بنزینی است و همان‌طور که گفته شده برای این مقایسه مدل بنزینی را انتخاب کرده‌ایم. این مدل به یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 بای‌توربو مجهز است که ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. از سوی دیگر، مرسدس S کلاس کوپه در چهار مدل مختلف ارائه می‌شود که دو مدل آن‌ها از انواع اسپرت AMG هستند. از بین این چهار مدل، نزدیک‌ترین مدل به M850i مدل S63 AMG است که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که کاملاً قدرتمندتر از موتور ب‌ام‌و است. همچنین انتقال نیرو در S63 نیز توسط یک گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد درحالی‌که این کار در M850i بر عهدهٔ یک گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک است؛ اما درحالی‌که S63 به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک ۴Matic مجهز است، M850i هم از سیستم XDrive استفاده می‌کند.

درنهایت به‌طورکلی ب‌ام‌و M850i به‌عنوان پیروز این مقایسهٔ انتخاب می‌شود (صرفاً از لحاظ طراحی ظاهری و داخلی) اما اختلاف و حاشیهٔ پیروزی آن زیاد نیست. مرسدس-آام‌گ S63 کوپه، خودرویی جلوه‌گر است که برای رانندگی روزانه مناسب است اما ب‌ام‌و M850i کوپه‌ای هیجان‌انگیزتر و جذاب‌تر است که به رانندگی با آن بیشتر علاقه داریم پس برندهٔ این رقابت لقب می‌گیرد.

 

مقایسه مشخصات فنی

 

مرسدس-آام‌گ S63

ب‌ام‌و M850i

پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو ۴.۴ لیتری V8 بای‌توربو
قدرت ۶۱۰ اسب بخار ۵۳۰ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۳.۵ ثانیه ۳.۷ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
طول ۵.۰۵ متر ۴.۸۴ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۹۴ متر ۲.۸۲ متر

 

 

منبع: BMWBlog

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. الف.ی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1632 ديدگاه)

    رقیب قدریه
    ولی باید منتظر موند تا جواب مرسدس رو دید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (848 ديدگاه)

      هر جفتشون فوق العاده زیبا و دوست داشتنی هستن. فقط ای کاش به جای ۲ در چهار در بود تا کاربردی تر میشد . من مابین ۸۵ تا ۹۰ بهشون امتیاز میدم .
      با تچکر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. s.h

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (712 ديدگاه)

      جواب مرسدس رو دید‌؟؟ داداش s63 ثابت شدست چه جوابی این خیلی خوبه ولی s63 بهتره همه جوره حتی رو کاغد شایدم منظور شما یه درگ یا مابقه ای چیزی هست

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. رامتین

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    صحبتها حاکی از اینه که M8 با چهره عضلانی تر و فناوری جدید توربو که الترونیکی است و لگ توربو بهیچ وجه نداره از همین موتور 4.4 لیتری، توان 670 اسب (نیم مگاوات) ایجاد میکنه که S63 در برابرش نابود میشه. بینظیری bmw.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. f35

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (139 ديدگاه)

      جلو جلو نرو مصلی وتا خرسم شکار نکردی پوستشو نفروش حالا کو تا چهره جدید بیاد و توربو ام روش باشه اما اگر حرف شمام درست باشه این رو بدونید مرسدس هم دست به کار میشه و برتری رو حفظ میکنه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. جنوب

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (315 ديدگاه)

    ای جااانم
    سری S

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. Dante

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (99 ديدگاه)

    یعنی BMW با ۸۰ اسب بخار قدرت کمتر و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور کمتر فقط دو دهم ثانیه شتاب کمتری داره ؟
    احتمال میدم BMW سنگین تر هم باشه .
    در لذت رانندگی و انجین بهتر BMW هم شکی نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 1
  5. سام

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    هر دو خودروی ب ام و 850i و مرسدس بنز E63 AMG خودروهای قدر و در کلاس خود نمونه اند ولی آنچه در پایان حرف آخر در یک خودرو می زند طراحی ظاهری آن است که در این مورد ب ام و 850i به مراتب تر جذاب تر و تهاجمی تر از بنز E63 AMG است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. پیکان جوانان گوجه ای

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    شیب سقف bmw به نظر من برای این کلاس زیادی هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Kamran

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    قطـعا در اینـده نزدیک قطعا مرسدس بنز
    جواب دندان شکنی به بی ام و خواهد داد

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Bilbo

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (516 ديدگاه)

      به به….! این یعنی رقابت، یه رقابت سالم، کاش یه روزی رو می‌دیدم که ایران خودرو علیه مدل معرفی شده سایپا وعده معرفی بده، اما به گور می‌برم این آرزو رو تو این مملکت. فلذا از این مملکت میرم من، خیلی زود…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بهراد

        ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (537 ديدگاه)

        نه بابا این دوتا بزرگوار از این لوس بازیا خوششون نمیاد
        میان مسابقه میزارن کی با کمترین تلاش از آشغالا وانت آشغالتر و بی مصرف تر و پر فروش تری میتونه بسازه که با سدانش مو نزنه، امکان افزایش قیمت و تشکیل صف هم براش وجود داشته باشه

        و از همه مهم تر تو تصادف کسی ازش زنده بیرون نیاد

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. Kamran

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (919 ديدگاه)

    در این کلاس انتخاب من بنتلی کانتینتال هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مهدی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    M850خیلی جذاب تره.تازه این نسخه ساده سری۸ هستش ولی بازطراحی زیباتر وخشن تری داره ومدلM8 خیلی بهتر خواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  10. javad

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (141 ديدگاه)

    انتخاب من s63هست
    بخاطر طراحی جلو و داخل جذاب تر
    البته این کلاس متعلق به بنتلی کنتیننتال هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. مهدی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    bmw همیشه اختلاف طراحی بین سری های معمولیش وMپرفومنسش خیلی زیاد بوده.برای مثال سری ۵ روبااون طراحی آروم وزیباش رو درm5 به یه طراحی وحشی وخشن تبدیل کرده.الانم سری۸ خیلی باوقارو زیباس وهمینطورخیلی اسپرت بااون چراغ هایی که ازنظر زیبایی قابل وصف نیست پس درمدلm8قطعا طراحیش خیره کننده خواهد بود

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Morteza

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (123 ديدگاه)

      m850
      همین هم سری ام هستش
      پشت ماشین رو بخون
      طراحی خیره کننده ای که ازش حرف میزنی همینه!!!

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Morteza

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (123 ديدگاه)

        من اشتباه کردم??

        موافقم 0
        مخالفم 0
  12. Amir Machine

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    تو این کلاس انتخاب من هم نه سری 8 و نه S کلاس کوپه بلکه بنتلی کانتیننتاله.
    یه کوپۀ لوکس واقعی با موتور دوازده سیلندر با 635 اسب بخار قدرت که جای هیچ حرفی باقی نمیذاره.
    البته این دو گرند تورر آلمانی هم قطعاً قابل احترام هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Just bentley continental

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (539 ديدگاه)

      قطعا بنتلی کانتیننتال بهتره
      در نسل جدید هم ظاهر عضلانی تری داره
      هم موتور و پرفورمنس پرقدرت تری و با قیمت معقول ۲۰۰ هزار دلار به نظرم بهترین انتخابه
      تازه افرادی که از تکنولوژی این ماشین ایراد می گیرن این ماشین تو نسل جدیدش هیچ چیزی کم نداره و از تکنولژی بینظیر پورشه و ائودی توش استفاده شده.
      بین این دوتا هم واقعا انتخاب سخته واقعا.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir Amini

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (225 ديدگاه)

        تو این کلاس فقط db11 استون مارتین عشقه ولی حیف که ونکوییش برای رقابت با اینا نیست وگرنه اون دیگه تهشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
  13. مهدی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    آخه عاشق کدوم ماشینbmw باشمM5 یاM2کامپتیشن.X5 یا M3csویاM4cs.سری۸ یاM760.X6m.و… این همه جواهرهمراه با هندلینگ سرسام آور ولذت مختص ساخته های این غول خودروسازی.عجب عشقیه bmw

    موافقم 0
    مخالفم 1
  14. Bilbo

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (516 ديدگاه)

    اگه تا این حد M850i خوبه پس M8 قراره چه کار کنه؟ ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Morteza

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (123 ديدگاه)

    جفت ماشین ها زیبا هستن
    ولی من اس کوپه رو بیشتر میپسندم
    خوشبحال کسایی که تو دوراهی خرید یکی از این دوتا گیر میکنن!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. امیرمحمد

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (238 ديدگاه)

      کاش میشد هردوتاشونو همراه با یه بنتلی کانتیننتال و یه رولزرویس ریث خرید و هرروز یکدومشونو سوار شد…اصلا فکرشم ادمو به شدت شاد میکنه…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. مهدی

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    طراحی عقب sکوپه خیلی ساده است.حتی درمدلs63.شاید بخاطرچراغ هاش باشه که نه تونسته طراحی عقب رولوکس جلوه بده ونه اسپرت.اماعقب ۸۵۰ انصافا یه سروگردن زیباتره.حالا درمدلm8چه شود چون در اون مدل جفت اگزوز اسپرت همراه دیفیوزرباعث میشه عقب m8 خیلی گیراترمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. shirko

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    واقعا بدون تعصب کورکورانه ب ام و یه سر وگردن از اس کوپه در جایگاه بالاتری قرار داره ، تازه این نسخه خیلی معمولیه ب ام و هستش شتاب و طراحیش این جوریه وای به حال نسخه های ام ، راستی اس کوپه هم خوب ماشینه .

    موافقم 0
    مخالفم 1
  18. Bideski

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (82 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان به نظرم از بین این دوتا طراحی خارجی بی ام بهتره و از نظر طراحی داخلی مرسدس بهتره و هر دوشون خیلی عالین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. Omid622

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    با اینکه بین این دو غول خودروسازی
    طرفدار بنز هستم اونم یخاطر سلیقه شخصیم که بیشتر به لوکس بودن اهمیت میدم و بنز هم در نمای داخلی ماشین هاش چندین طرح بی نظیر داره
    اما بین این دو مدل نمای خارجی بی ام و رو میپسندم انما تو بحث داخل ماشین بنز رو انتخاب میکنم
    یکی از جالبترین آپشن های داخل بنز S class
    صندلی رانندش هستش که بدن انسان رو از ۷۲ جهت چک میکنه که حتی از اتاق آی سی یو هم بهتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. Saied

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    تجربه ثابت کرده بی ام دبلیو در مقابل s زیاد حرفی واسه گفتن نداره.
    این حرفو میگم در حالی که ۱۰۰‎٪ طرف دار بی ام دبلیو هستم

    موافقم 1
    مخالفم 0
  21. مانی

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    وقتی‌ منبع BMW بلاگ باشه نتیجه کاملا مشخصه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. نیما

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    گشتاورش 900 نیوتن متره . واقعا زبونم بند اومده :|
    نمیتونم با فرمون بنز ارتباط بگیرم اصلا
    نمیدونم شماهم حس منو تجربه کردین که یه چیز شاید کاملا بی ربط یا حتی جزئی حس تونو نسبت به ماشین کم کنه تو بنز عاشق s63 و amg gt هستم ولی تا یاد فرمونشون میوفتم یکم دلمو میزنه هیچ دلیلی ام ندارم قط خوشم نمیاد از فرمونش
    واقعا این حسه اعصاب خرد کنه امیدوارم تجربه اش نکنین

    موافقم 1
    مخالفم 0
  23. رضا

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    پدال تو هم معلوم نیست چند چندیا. یرو راجبه مالتی مدیا بنز میگی چون بزرگه هزینه تعمیرش بالاست و ازین حرفا چون خاصه ممکنه خریدار به مشکل بخوره بعد چند سال استفاده.الان میگی ارزان قیمت پس تسلا و ولوو و تالیسمان هم تبلت هستند و ارزان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. sevlan

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (186 ديدگاه)

    بی ام دبلوی ، زیباست ، شکی نیست ، ولی در زیبایی اس ۶۳ کوپه هم شکی نیست ، از bmwblogمقایسه های احمقانه اینچنینی زیاد دیدم ، ولی خداوکیلی هیچوقت در سایتهای مرسدس ندیدم بیان خودرویی از رقبا رو بکوبن ، کوپه بزگ مرسدس اثبات شده است ، و متاسفم که نشانگرهای زیبای مرسدس رو نویسنده در حد دوتا تبلت ارزون قیمت پایین آورد !

    موافقم 1
    مخالفم 0
  25. farzad

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کلاس کاری بنز یه چیز دیگست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  26. More

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (72 ديدگاه)

    امیدوارم روزی برسه بین این دوتا گیر کنم بعدش جفتشونو بخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا