مرسدس بنز

مقایسه مرسدس بنز A کلاس سدان و CLA

تفاوت‌ها را بشمارید!
مرسدس بنز پیش از این یک سدان جمع و جور با نام CLA را در سبد خود داشته است بنابراین زمانی که شاهد رونمایی از A کلاس سدان جدید در نمایشگاه خودروی پکن بودیم، از طرز تفکر اشتوتگارتی‌ها شگفت زده شدیم زیرا که این خودرو نیز یک سدان دیفرانسیل جلو بوده و دارای ابعاد جمع و جور و کامپکت می‌باشد.


پیش از اینکه به مقایسه این دو برادر بپردازیم بهتر است به برخی ویژگی‌های A کلاس L سدان اشاره نماییم. نسخه کشیده یا همان L فقط مختص بازار چین بوده بنابراین زمانی که A کلاس سدان در بازارهای دیگر عرضه شد پسوند L را از دست خواهد داد و فاصله بین محوری آن چند میلی‌متری کاهش خواهد یافت. آیا این اخبار قطعی و تأیید شده هستند؟ خب نه اما نسل فعلی CLA و نسل قبل A کلاس هاچبک فاصله بین محوری مشابه ۲۶۹۹ میلی‌متری دارند.

مرسدس بنز A کلاس سدان


خب با این تفاسیر اجازه دهید اولین موضوعی را که سریعاً با دیدن CLA و A کلاس سدان جدید به نظر می‌رسند را مقایسه کنیم: استایل و طراحی.

مرسدس بنز A کلاس سدان


جدای از نظر شخصی شما درباره CLA امکان ندارد که آن را با هر محصول دیگر مرسدس بنز اشتباه بگیرید. برخی افراد آن را مینی CLS می‌نامند اما به سختی می‌توان شاخصه‌های طراحی برادر بزرگ‌تر را در این سدان جمع و جور مشاهده کرد.

مطمئناً CLA دارای برخی ویژگی‌های طراحی نسل قبلی A کلاس بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به جلوپنجره، شکل کاپوت و کابین اشاره کرد؛ اما این خودرو به‌طور سورپرایز کننده‌ای یک طراحی اصیل برای مرسدس بوده و در سراسر جهان محبوبیت زیادی را به دست آورده است.

مرسدس بنز A کلاس سدان
با مقایسه شانه‌به‌شانه CLA و A کلاس سدان جدید تفاوت‌های این دو خودرو فوراً به چشم می‌آیند. A کلاس سدان طراحی به‌روزتری داشته درحالی‌که خط سقف آن به اندازه برادر خود خمیده نبوده و خط شانه نیز سر راست تر است. همچنین طراحی بخش عقبی A کلاس سدان نیز ساده‌تر می‌باشد.

2014 Mercedes-Benz CLA 250
شاید با برانداز کردن کامل هر دو محصول مرسدس بنز با خود بگویید: “بهتر است شیر یا خط بیندازم!” و البته ما هم خیلی شما را سرزنش نخواهیم کرد.

به سختی می‌توان انتقادی را متوجه سیستم اطلاعات سرگرمی A کلاس سدان کرد زیرا ظاهر و طراحی صفحه‌نمایش آن بهتر از CLA می‌باشد.

همین داستان درباره ورودی‌های هوای توربین مانند و سیستم نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ و همچنین کنترل صوتی، تشخیص صوتی و توانایی‌های هوش مصنوعی صادق است. واضح است که CLA طراحی داشبورد خود را از A کلاس قبلی گرفته و البته دارای برخی مشکلات کیفیتی سؤال‌برانگیز حداقل از نظر استانداردهای مرسدس بنز بوده است.

2014 Mercedes-Benz CLA250
مرسدس بنز پس از سال ۲۰۱۶ اقدام به اضافه کردن پوشش‌های کابین و کنترل‌های جدید کرده است. با این وجود هم کابین A کلاس سدان حس و حال بهتری دارد.

مرسدس بنز A کلاس سدان
یکی دیگر از فاکتورهای مقایسه هر دو خودرو به تکنولوژی‌های ایمنی جدید مربوط می‌شود. CLA فیس لیفت شده دارای سیستم ترمز فعال یا سیستم دسترسی هندزفری بوده اما A کلاس به لطف دستیار فاصله فعال، دستیار توقف اضطراری فعال، دستیار تغییر لاین حرکتی فعال و… دست برتر را دارد. نمی‌دانیم تمامی این تجهیزات در نسخه بازار چین هم عرضه خواهند شد یا خیر اما در بازارهای دیگر این خودرو دارای همان ویژگی‌های مدل ۵ درب هاچبک خود خواهد بود.


A کلاس سدان در خارج از بازار چین قوای محرکه مشترکی با برادر هاچبک خود خواهد داشت. احتمالاً این خودرو دارای خروجی‌های ۱۶۳ و ۲۲۴ اسبی در نسخه‌های بنزینی خواهد بود و مدل دیزلی آن نیز قدرت ۱۱۶ اسب بخاری ارائه خواهد داد.

2014 Mercedes-Benz CLA250 interior
خریداران چینی حداقل در ابتدا با تنها پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۳۳ لیتری که دو خروجی ۱۳۶ و ۱۶۳ اسب بخاری دارد روبرو خواهند شد.

CLA قدیمی‌تر با پیشرانه‌های پرمصرف‌تر و بزرگ‌تر عرضه می‌شود. پیشرانه مدل‌های دیزلی این خودرو حجم ۲.۲ لیتری دارد.

2014 Mercedes-Benz CLA 250
در بالا اشاره شد که نسل قبلی A کلاس ۵ درب و CLA فعلی فاصله بین محوری مشترکی دارند. فاصله بین محوری نسل جدید A کلاس هاچبک به ۲۷۲۹ میلی‌متر رسیده که باعث ایجاد فضای بیشتر در بخش عقب نسبت به مدل CLA می‌شود.


البته فاصله بین محوری مدل کشیده L بیشتر و برابر با ۲۷۸۹ میلی‌متر است. محفظه بار این خودرو حجم ۴۲۰ لیتری دارد که کمتر از صندوق‌عقب ۴۷۰ لیتری CLA می‌باشد.

Mercedes-AMG CLA 45 AMG
بسیار مشتاقیم ببینیم که آیا نسل جدید CLA نیز همان نمای جلوی A کلاس جدید را خواهد داشت یا خیر. حداقل می‌دانیم که طراحی بخش عقب این خودرو متفاوت خواهد بود و شاید ما را به یاد CLS جدید بیندازد.

خب سؤال آخر این است. اگر شما مالک CLA کنونی باشید، آیا هنوز هم نسل جدید این خودرو را خواهد خرید یا اینکه A کلاس سدان جدید را ترجیح خواهید داد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Khosrow

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    Cla فاجعه هست برای مرسدس / تولیدش رو تموم کن و به روت نیار / شایدبدترین درتاریخ مرسدس ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. akbar

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (3 ديدگاه)

      واقعا برام عجیبه سی ال ا اینقدر بی کیفیت باشه
      تو خود امریکا هرکی خریده ناراضی بوده
      تو دست دومم دوبرابر بقیه مدلای بنز ارزششو از دست میده
      ولی باید کیفیتشو ببره بالا

      اینا دقیقا چرا بهت منفی دادن؟ خب وقتی کیفیتش بده خب بده دیگه
      حالا میخواد بنز باشه یا سایپا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (990 ديدگاه)

    حالا خوبه خودروهای کلاس A بنز بودن که باعث شدن بعد سالها بنز به سلطه BMWتو کلاس لوکسها پایان بده اونوقت اینو فاجعه میخونن دیگه ادم چی بگه …. در ضمن اگه به عکسها نگاه کنید چراغهای جدید بنز از جلو خوبن در واقع وقتی از نما سه گوش بهش نگاه کنید جالب به نظر نمیرسن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. shirko

      ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (21 ديدگاه)

      دادا تو کل عمرش یه سال ازش جلو زده ، شاهکار که نکرده ،،!،، ب ام و دوباره به دور افتاده فقط یه کم صبر کن نتیجه معلوم می شه به زودی .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمدرضا

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (91 ديدگاه)

    من سوار cla 250 شدم درسته که در حد برادرای بزرگترش نیست اما واقعا ماشین عالی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رامتین

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    کاملا مشخصه A کلاس بهتر و برتره. بیشک قیمت مدل 2لیتری توربو 224 اسبیش زیر 40 هزار دلاره و میتونه وارد کشور بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سعید(تهران)

    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (496 ديدگاه)

    بنظرم من اولین و ارزانترین مرسدس واقعی که میشه خرید C کلاس هست، زیر C کلاس در واقع نوعی خود گول زدنه که آره من مرسدس دارم…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (1585 ديدگاه)

    با توجه به اینکه تو اهواز سوار دوتا cla شدم و تجربه بلند مدت رانندگی رو دارم از نظر من در کل ماشین بی مصرفی هست . اتاقشون یه مقدار تو صدا میفته که این دلیلش استفاده زیاد از پلاستیک خشک تو کابین و به خصوص سیستم تعلیق خیلی خشکی هست که داره. کلا ماشینی هست که صاحباش از خریدش پشیمونن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا