مرسدس بنز

ملاقات با سوپرسدان آلمانی، مرسدس بنز E63 AMG S مدل 2017

پرچم‌دار مرسدس بنز E63 AMG S به یک نیروگاه ۶۱۰ اسب بخاری V8 و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز شده است اما آیا می‌تواند بهترین باشد؟

این قدرتمندترین مرسدس بنز E کلاس تاریخ است. این همچنین یکی از سریع‌ترین و پیچیده‌ترین سدان‌هایی است که تاکنون ساخته شده است؛ بنابراین می‌توانید تصور کنید که E63 AMG جدید حتی در برابر ب‌ام‌و M5 و آئودی RS هم یک سلاح قدرتمند و نابودگر است. E63 AMG جدید در دو نسخهٔ معمولی و S ساخته می‌شود. نمونهٔ اول ۵۶۵ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که مدل S دارای قدرت عظیم ۶۱۰ اسب بخار قدرت است که نمونهٔ مورد آزمایش ما هم از همین نوع است.

16c1048_008

هر دو مدل E63 مجهز به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو هستند که بسته به مدل، ۷۵۰ نیوتن متر یا ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. تمامی مدل‌ها به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک هوشمند ۴Matic+ آام‌گ هستند و گیربکس جدید ۹ سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه هم وظیفهٔ انتقال نیرو به چرخ‌ها را بر عهده دارد. قیمت E63 از ۷۵ هزار پوند آغاز می‌شود و به ۸۳ هزار پوند برای مدل S می‌رسد.

16c1048_010

E63 با وزن ۱۹۵۵ کیلوگرم ادعا کرده است که می‌تواند ظرف فقط ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست یابد درحالی‌که مدل S در این بخش یک‌دهم ثانیه سریع‌تر است. حداکثر سرعت این موشک زمین به زمین آلمانی هم به‌صورت الکترونیکی بر روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است اما می‌توان پکیج اختیاری «De Limit» را سفارش داد که در این صورت حداکثر سرعت خودرو به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت افزایش پیدا می‌کند که البته هنوز هم محدود شده است.

16c1048_037

پیشرانهٔ V8 توئین توربوی این خودرو مجهز به سیستم غیرفعال‌سازی سیلندرها است که در حالت رانندگی کامفورت (راحت)، چهار سیلندر از هشت سیلندر موتور را غیرفعال می‌کند که این امر به رسیدن به مصرف سوخت ۹.۴ لیتر در هر صد کیلومتر کمک می‌کند. E63 تنها ۱۹۹ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر تولید می‌کند که عددی به‌واقع فوق‌العاده برای ماشینی است که چنین قدرت و گشتاور عظیمی دارد.

16c1051_059

در هنگام حرکت بسته به حالت رانندگی‌ای که انتخاب می‌کنیم، E63 دارای طیف گسترده‌ای از توانایی‌ها است. منو حالات رانندگی گوناگون این ماشین متشکل از راحت، اسپرت، اسپرت پلاس، مسابقه و شخصی است که در آخری راننده می‌تواند هر ترکیبی از تنظیمات را که دوست دارد برای فرمان، دریچهٔ گاز، اگزوز، تعویض دنده و حتی مداخلهٔ ESP انتخاب کند؛ اما صرف‌نظر از هر حالت رانندگی که انتخاب کنید، E63 دارای صندلی‌های بزرگ، فرمان دوست‌داشتنی، کیفیت ساخت درجه‌یک و فضای کاملاً مناسب عقب و جلو است.

16c1051_022

فقط با فشردن یک دکمه، E63 AMG S را می‌توان از یک سدان لوکس و راحت که سواری آرامی مانند یک E220d دارد، تبدیل به یک سوپرسدان فوق‌العاده سریع کرد که پاسخ دریچهٔ گاز آن فوری بوده، اگزوز وحشیانه‌ای دارد و شتاب بی‌رحمانه‌ای را ارائه می‌کند. همچنین هدایت و متوقف کردن این غول ژرمن هم بسیار با دقت و ستودنی انجام می‌گیرد. در هر حالتی غیر از حالت راحت و خصوصاً در حالت مسابقه، این خودرو هندلینگ بسیار عالی و تیزی دارد که برای سدانی با وزنی نزدیک به ۲ تن واقعاً قابل‌توجه است.

16c1048_032

شاید مهم‌ترین بخش E63، حالت جدید دریفت باشد که از طریق منوی داینامیک قابل تنظیم است. سازنده می‌گوید این حالت فقط باید در پیست استفاده شود تا جایی که حتی نمایندگان مرسدس بریتانیا اعلام کرده‌اند که ممکن است اگر مالک حالت دریفت را در جاده‌های عمومی فعال کند، در صورت تصادف، سازمان‌های بیمه خسارات را پرداخت نکنند.

16c1048_046

اما صرف‌نظر از این موارد، زمانی که حالت دریفت فعال گردد، E63 کاملاً دیفرانسیل عقب می‌شود، کنترل کشش خاموش شده و گیربکس هم در حالت دستی قرار می‌گیرد. در این حالت، E63 S به یک خودروی وحشی و دیوانهٔ واقعی تبدیل می‌شود؛ اما بااین‌وجود در حالت دریفت هنوز هم کشش و چسبندگی شگفت‌آوری وجود دارد که از نابود شدن لاستیک‌های عقب جلوگیری می‌کند.

16c1051_010

نتیجه

E63 AMG پیشرفته‌ترین سدان سریع در جهان است و قطعاً یکی از بهترین رانندگی‌ها را ارائه می‌کند. در نسخهٔ معمولی یا S، پرچم‌دار خانوادهٔ E کلاس توانایی‌های فراوانی را به همراه عملکرد خارق‌العاده، یک شاسی بسیار خوب، بالاترین حد کیفیت ساخت و سواری شگفت‌آور درآن‌واحد ارائه می‌کند. همان‌طور که مرسدس بنز ادعا می‌کند، این خودرو واقعاً مانند یک جت شخصی بر روی چهارچرخ است؛ بنابراین پس از رانندگی با مرسدس بنز E63 AMG S مدل ۲۰۱۷ می‌توان اعتراف کرد که این خودرو نه‌تنها پیشرفته‌ترین سدان اسپرت دنیا است بلکه در حال حاضر بهترین است.

16c1048_006
مشخصات فنی

Mercedes Benz E63 AMG S 2017
قیمت ۸۳ هزار پوند
پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۱۰ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۳.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۹.۱ لیتر در صد کیلومتر
تولید آلایندگی ۲۰۷ گرم در هر کیلومتر
[دانلود ویدئو] منبع: AutoExpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. reza

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (309 ديدگاه)

    ینی زبونم بند اومد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۱۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      ینی آخرشه لاکردار…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. الف.ی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1641 ديدگاه)

    واقعا من اگه روزی پول داشته باشم،انتخاب اول من تو سدان ها همین ماشین خواهد بود.البته تو یک جا خوندم شتاب نسخه S فقط 3.1 ثانیه هست .حالا راست یا دروغش با منبع.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. joojoo

      ۱۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (272 ديدگاه)

      اون 0 -60 مایل هست که 3.1 ثانیس
      البته همونو یه جا خوندم 3.2 حالا چه فرقی میکنه.
      وقتی مورسیه لاگو 640 رو تو شتاب اولیه میگیره یعنی یه شاهکار وحشی
      فکم افتاده رو پام

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. امپراتور لامبورگینی

        ۱۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        مورسیه لاگو ماشین سال 2000 هست. ( طراحی سال 2000 عرضه 2003 )
        E63 واقعا یک شاهکاره
        اما تو با مقایسش باماشین 16 سال قبل در واقع بهش توهین کردی.

        .

        مورسیه لاگو اینجور سیستم کنترل کشش و هرزگردی و همینطور گیربکس 9 سرعته ی دوبل کلاچ نداشت. قدرتش هم فقط 30 اسب ازین بیشتر بود. گشتاورش هم 250 نیوتن متر کمتر ….

        علم ثانیه به ثانیه پیشرفت میکنه . ماشین امسال نسبت به پارسال 100برابر بهتر میشه چه برسه به 16 سال قبل.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Erfan

          ۱۵ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (43 ديدگاه)

          دوست عزیز jojo…
          اینا اصلا توی یک کلاس نیستند…
          این سدان هست اون سوپر اسپرت کار هست….
          هیچ ارتباطی به هم ندارند..

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. فرشاد سجادیان

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    بهترین مثال از ترکیب لاکچری، قدرت و‌ قیمت مناسب (در سطح خودش) بدون شک‌ همین E63 AMG S هست، از طرفی چاشنی‌های لوکس S کلاس تا حد زیادی بهش اضافه شدن، از طرفیم عملکردی در‌ حد یه سوپر اسپورت متوسط رو به بالا‌ رو داره. جدا از تعصب، ایشون در‌ حال حاضر‌ کامل‌ترین خودروی خانوادگی بازار هستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. آریا

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (80 ديدگاه)

    یه سدان اسپرت تمام عیار که اگه راننده حالت کامفورتو انتخاب کنه میتونه آسایش و آرامش یه مرسدسو داشته باشه
    عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. hamid_hk

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (62 ديدگاه)

    این خیلی خوبه. یعنی اگه من یه دونه از اینا داشته باشم 10 سال نگهش می دارم. خدایا خودت یکی یه دونه از اینا برا یوزرهای سایت پدال قسمت کن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. pooriya

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    بی صبرانه منتظر ب ام و ام ۵ هستیم پاسخ کوبنده ب ام و چه خواهد بود؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۱۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      و همینطور Audi RS5 و S4…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. بنزما

        ۱۶ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (505 ديدگاه)

        Auidi a6 هم کلاس این ماشین میشه نه a4

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. MPH

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (419 ديدگاه)

    نمیتونم چیزی بگم،آخه زبونم بند اومده
    تا چند وقت پیش فقط سوپراسپرتای وحشی شتاب زیر 4 ثانیه داشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MPH

      ۱۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (419 ديدگاه)

      راستی
      THE BEST OR NOTHING

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امپراتور لامبورگینی

        ۱۵ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        آلمانیش
        Das beste oder nichts.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. A4

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (49 ديدگاه)

    بی تردید این بهترین سدان اسپرت دنیا نیست ..
    فقطm5 بهترین سواری ، هندلینگ و چابکی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. نویدی

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    زیاد جذاب و لوکس به نظر نمیرسه…من M5 و پانامرا و آئودی RS7 رو ترجیح میدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امپراتور لامبورگینی

      ۱۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      گفتی RS7 و دیوونم کردی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. یک ایرانی

      ۱۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      همشون عالین ولی اینم خیلی خوبه آئودی آر اس هفت که شاهکار هنریه من اونو و با هیچ اتومبیلی عوض نمیکنم با هیچ اتومبیلی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. رامین

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    واقعا کارشون درسته.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Omid622

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (744 ديدگاه)

    چه حالی میده با یک سدان که پنج نفر سواری داره با این قدرت وحشتناک با سوپر اسپرت های دو نفره کل کل بندازی من که اینو ترجیح میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Erfan

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (43 ديدگاه)

    دوستای آلمانی باز…
    نمیدونم آیا با این فکر این که برابوس یه دستی به سر این هیولایی وحشی لوکس بکشه شما هم سرتون گیج میره آیا؟
    وایییییی خدا…

    لامصب مثل این میمونه که ی دست لباس داشته باشی هم باهاش بری ورزش هم بری خیابون هم بری دعوا هم بری میهمونی!!!

    The Best or nothing…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MPH

      ۱۵ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (419 ديدگاه)

      دقیقا همینه
      هم میتونی باهاش بری پیست و یه لپ تایم خوب بزنی
      میتونی تو یه مهمونی بزرگ و مهم خیلی شیک و باوقار شرکت کنی
      میتونی با خانواده بزنی به جاده و بری سفر
      هرگاهم حالت خوب نبود دکمه دریفت کلی آدرنالین برات ترشح میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. omid

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (166 ديدگاه)

    البته که این بنز خیلی پیشرفته و در نوع خودش شاهکاره، اما بزار بی ام و M5 جدید دربیاد تا بعد معلوم شه پیشرفته ترین سوپر سدان لوکس دنیا از کدام برند خواهد بود ؟! Eکلاس ، M5 ، آئودی A6 ، کادیلاک CTS یا ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Saied

      ۱۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1262 ديدگاه)

      اینکه این ماشین عالی هستش بحثی نیست؟
      ولی منظور نویسنده اینه که از پانامرا توربو اس هم پیشرفته تره؟ یا از s65 هم بالا تره؟؟؟
      فکر کنم یکم با اغراق نوشتن که پیشرفته ترین سدان هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. Ehsan

    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ظاهرش خیلی تکراریه
    خصوصا باید طراحی کابینشو تغییر بده
    کلا طراحی های بنز و بی ام و جدیدا چنگی به دل نمیزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Mercede kaviani

    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با درود به دوست عزیز امیر دهقان
    وسپاس از مطلب خوب شما
    با پوزش چرا مرسدس غیر از مدل اس سدان رادیاتور کلاسیک را ندارد جای رادیاتور کلاسیک مرسدس که روی ان ستاره مرسدس باشد در کلاس ایی وسی خالی است
    با سپاس از پاسخ و راهنمای شما
    دوستدار شما مرسده کاویانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. احمد باقری

    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    کابینش که حرف نداره، در نوع خودش، بهترینه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مهدی

    ۱۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (218 ديدگاه)

    M5 جدید اگه بیاد و قدرتش از E63 AMGs کمترم که باشه اسپرت تر و جذاب تر خواهد بود . با این قدرت بازم پیرمردیه .هر کاری که بکنه بازم پیر مردیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. شهرام

    ۹ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چه جالب پراید من با موتور ۱۳۰۰ در شهر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۰ لیتر میسوزونه یعنی از این ماشین با این موتور بیشتر مصرف میکنه حالا بماند وزنش هم ازنصف این کمتره فقط ادعا داریم اینم بخش بزرگی از دستاوردهای ***ماست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا