مرسدس بنز

موتورهای دوازده سیلندر مرسدس بنز به حیات خود ادامه خواهند داد

در دوران افزایش نگرانی‌های زیست‌محیطی و فشارها جهت کاهش مصرف سوخت خودروها، به نظر می‌رسد عمر پیشرانه‌های دوازده سیلندر رو به پایان است. اما رئیس بخش تحقیق و توسعهٔ مرسدس بنز، آقای «Ola Källenius» نظر متفاوتی دارد. او به‌تازگی طی مصاحبه‌ای گفته است که من فکر نمی‌کنم موتورهای دوازده سیلندر به این زودی‌ها کنار بروند.

درحالی‌که مدل‌های مجهز به موتورهای V12 تنها بخش کوچکی از فروش مرسدس بنز را تشکیل می‌دهند، وی گفته است:

در برخی بازارها و برای برخی خریداران، موتور V12 هنوز هم اهمیت بالایی دارد و این چیزی است که آن‌ها می‌خواهند. بنابراین ما هم کماکان با تولید موتورهای V12 قدرتمند به این نیازها پاسخ می‌دهیم.

Mercedes-AMG SL65

او ادامه داد:

برخی از خریداران، از رانندگی با هر خودرویی که کمتر از دوازده سیلندر در زیر کاپوت داشته باشد امتناع می‌ورزند. به‌عنوان‌مثال، ما شخصی را می‌شناسیم که ۳۵ محصول مختلف AMG با پیشرانهٔ V12 را خریداری کرده است.

Mercedes-AMG G65

هم‌اکنون مرسدس بنز پیشرانه‌های دوازده سیلندر عظیمی را در محصولات مختلف خود از S کلاس گرفته تا G65 AMG ارائه می‌کند و صحبت‌های اخیر Källenius بدین معنا است که این شرکت با رعایت مقررات ضروری، همچنان ادامهٔ حیات موتورهای V12 خود را تضمین خواهد کرد تا جایی که او در ادامه اضافه کرده است که ما قصد نداریم این موتورها را کنار بگذاریم.

Mercedes-Maybach S600

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. ستاره های بی فروغ(Daniel)

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (952 ديدگاه)

    فععداااااااااااااااات !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ستاره های بی فروغ(Daniel)

      ۲۹ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (952 ديدگاه)

      یکی نیست به BMW بگه خو تو که ورداشتی کوپه M3 رو کردی M4. خو به جای ی انجین I6 ی انجین V6 (نمیگم V8) حداقل بنداز روش و I6 رو به عنوان سنت نگه دار روی M3 .
      ی V6 با پرفورمنس بالا برای رقابت خیلی خیلی راحت با C63 amg و دیگر گزینه ها.
      M4 خیلی پتانسیل داره که تبدیل به ی غول کش بشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Bavaria

        ۲۹ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (581 ديدگاه)

        پیشرانه خطی هیچ نقطه ضعفی نسبت به وی شکل نداره (بجز اینکه فضای بیشتری میگیره).
        پیچیدگی کمتر و بالانس بهتر از ویژگی های موتور های خطی هست

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ستاره های بی فروغ(Daniel)

          ۲۹ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (952 ديدگاه)

          صد در صد حرف شما درباره پیچیدگی کمتر و بالانس بیشتر درست هست ولی افزایش وزن رو شما نمیتونی نادیده بگیری و مورد دیگه اینگه توانایی ارتقای انجین V شکل از انجین I شکل بیشتره.
          البته من فک میکنم BMW داره توانایی خودش رو در انجین سازی اثبات میکنه چون M3 competition package تونست با همین انجین، رقبای سرسختی مثل BENZ c63 amg s و کادیلاک ATS رو که هردو V8 هستن رو شکست بده و تنها در حد صدم ثانیه از آلفا رومئو جولیو کادریفوگلیو تازه نفس و تازه وارد عقب بمونه( اشتباه نکنم 0.012 ثانیه) و اینها همه توانایی های انجین سازی BMW رو نشون میده.(تستی که توسط موتورترند انجام شد).
          M4 GTS با اون انجین خاص و خارق العاده که توانایی تزریق آب رو داره ،دیگه انقدر خوبه که از توانایی من خارج هست که دربارش حرفی بزنم.
          در آخر هم خوشحالم شما دوست عزیز برگشتی چون ی مدتی نبودی و نکته آخرم بگم که اگر BMW بدترین ماشین هارو هم تولید کنه بازم من عاشقشم مثل جرمی کلارکسون که عاشق آلفا رومئو هست.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Amir amini

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (225 ديدگاه)

    به نظر من باید برن به سمت موتور های وی 12 بدون توربوشارژر وی8 با توربوشارژر که حتی از وی12 ام قدرت مندتر باشه و 4سیلندر توربوشارژر که جای وی6 پر کنه تو چند سال آینده تعدادی از موتور های شرکتا حذف میشه این کار اول با حذف موتورهای دیزلی اتفاق میفته بعد با ارزونتر شدن ماشین های برقی با حذف موتور های 4 سیلندر و پایینتر وی6 به بالا چون برای ماشین هایی استفاده میشه که فروششون نسبت به ماشین های 4 سیلندر و کمتر قابل مقایسه نیست پس یکم دیرتر حذف میشن ولی فکر کنم برای سوپر اسپرت ها ام موتور وی 8 بمونه در آینده دور

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir amini

      ۲۹ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (225 ديدگاه)

      مثلا فرانسه گفته تا 2040 وقت دارن شرکتا تا ماشین درون سوز تولید کنن بعد از اون تولیدش تو فرانسه ممنوع که یعنی برندای فرانسوی که حجم موتور پایین دارن دیگه تا 23 سال دیگه ماشین درون سوز ندارن عملاً فقط یه بوگاتی فکر کنم بمونه که ماشین درون سوز تولید کنه اونم به خاطر تولید محدود بودن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Amir Schumacher

      ۲۹ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دوست عزیز اینا ۱۰۰۰ برابر بهتر از من و شما می‌دونن هر موتوری به درد چه ماشینی می‌خوره.
      وی ۱۲ با توربوشارژ برای سدان ها و شاسی ‌ بلند های سنگین مرسدس بهترین گزینه هست چون گشتاور بسیار زیادی تحویل میده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Infinite

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (452 ديدگاه)

    ممنون آقای دهقان
    از بین دوستان کسی اطلاع داره مرسدس برای کلاس SL در آینده چه برنامه‌ و تصمیمی داره؟ نسل جدید چه زمانی معرفی خواهد شد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Fit Demon

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    آها
    به این میگن یه تصمیم جذاب
    انجین باید قدرتمند باشه
    انجین ضعیف دردی از ما که عشق ماشین داریم دوا نمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Omid622

    ۲۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    دوستان اگه کسی اطلاع داره به ما بگه چطور لامبو ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی اسب بخارش بیشتر از ۱۲ سیلندر توربو بنز و بنتلی و زولز رویس و بی ام و
    خیلی ذهن منو درگیر کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۳۰ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (49 ديدگاه)

      1-مرسدس و بنتلی هم میتونن ولی برنامه ای ندارن
      2-دستکاری تو موتور و تیون کردن و تکنولوژی

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا