مرسدس بنز

موتور جدید دیزلی مرسدس‌بنز

مرسدس‌بنز به‌تازگی اطلاعات جزئی‌تری از موتور جدید توربو-دیزل ۲ لیتری چهار سیلندرش که برای پیشرانه مدل E 220d مورد استفاده قرار خواهد گرفت، منتشر کرده است.

2016 Mercedes E220d engine Mercedes-Benz four cylinder premium diesel, OM 654, 2016
۲۰۱۶ Mercedes E220d engine
دایملر با ارائه موتور OM 654 جدید برای E 220d مدل ۲۰۱۶ که در بهار آینده برای فروش به بازار ارائه می‌شود، راه برای یک خانواده جدید از موتورهای توربو-دیزل هموار می‌کند. این اولین موتور دیزل چهار سیلندر تمام‌آلومینیومی مرسدس محسوب می‌شود و از نظر اقتصادی، ۱۳ درصد نسبت به موتور قبلی ۲/۱ لیتری بهبود یافته است. با کاهش حجم به ۲ لیتر، وزن موتور از ۲۰۲/۸ به ۱۶۸/۴ کیلوگرم در یک ابعاد جمع‌و‌جورتر کاهش پیدا کرده است.

2016 Mercedes E220d engine OM 654 Mercedes-Benz four cylinder premium diesel, OM 654, 2016
Mercedes-Benz four cylinder premium diesel, OM 654, 2016
علاوه بر این، از سطح نویز این موتور کاسته شده و به لطف استفاده از یک تکنولوژی جدید، میزان لرزش‌های آن نیز کمتر شده است. موتور توربو-دیزل جدید مرسدس‌بنز از نسل چهارم انژکتورهای ریلی بهره می‌برد و پیستون‌های فولادی با پوشش سیلندر «نانو اسلاید» دریافت کرده است.

2016 Mercedes E220d engine Mercedes-Benz four cylinder premium diesel, OM 654, 2016
۲۰۱۶ Mercedes E220d engine
این موتور ۲ لیتری، علاوه بر ویژگی‌های صرفه‌جویانه، قدرت بیشتری نیز برای مرسدس‌بنز به همراه دارد. موتور قبلی ۲/۱ لیتری دارای قدرت ۱۶۸ اسب‌بخار بوده که در نسخه جدید ۲ لیتری، این میزان به ۱۹۲ اسب‌بخار در ۳۸۰۰ دور بر دقیقه افزایش یافته است. همچنین حداکثر گشتاور تولیدی موتور جدید برابر ۴۰۰ نیوتن‌متر است که از طریق یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک در بین ۱۶۰۰ تا ۲۸۰۰ دور بر دقیقه منتقل می‌شود.

 Mercedes-Benz four cylinder premium diesel, OM 654, 2016 در مدل E 220d از مرسدس‌بنز کلاس E مدل ۲۰۱۶، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در مدت ۷/۳ ثانیه اتفاق می‌افتد و حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت ثبت می‌شود. در زمینه مصرف سوخت، این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر، در شهر بین ۴/۳ تا ۴/۷ لیتر، در جاده بین ۳/۶ تا ۴/۱ لیتر و به صورت ترکیبی بین ۳/۹ تا ۴/۳ لیتر مصرف می‌کند. ضمن اینکه میزان تولید آلودگی دی‌اکسید کربن در آن بین ۱۰۲ تا ۱۱۳ گرم در هر کیلومتر متغیر است.

موتور توربو-دیزل OM 654 بخشی از خانواده جدید موتورهای ماژولار مرسدس محسوب می‌شود که قرار است به‌زودی برای پیشرانه تمام خودروها و ون‌های این کمپانی مورد استفاده قرار گیرند. تنظیمات مختلفی برای این موتورها درنظر گرفته شده و با طراحی‌های طولی و عرضی، همراه با دیفرانسیل جلو، عقب و AWD به کار گرفته خواهند شد.

به گفته مرسدس، مهندسی این موتورهای جدید برای مطابقت با معیار‌های آلودگی آینده RDE انجام شده و با ویژگی «گردش دوباره گاز اگزوز به صورت چندگانه» ارائه می‌شوند. این موتورهای توربو-دیزل با سوخت AdBlue هماهنگ هستند و تمام قطعات مرتبط با کاهش آلودگی‌ها مستقیماً‌ بر روی موتورها نصب شده اند.

مرسدس‌بنز کلاس E با پیشرانه OM 654 قرار است که در بهار آینده در دسترس مشتریان قرار گیرد و قیمت آن از ۴۷ هزار و ۱۲۴ یورو در آلمان شروع خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    همیشه بهترین ،همیشه پیشرو واقعاً در نوع خودش بی نظیره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. حسين

    ۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1364 ديدگاه)

    تکنولوژی نانواسلاید:

    کمپانی مرسدس بنز از اصطلاح کلی BlueEFFICIENCY برای توصیف همه تدابیری که به منظور کاهش مصرف سوخت و آلایندگی به کار گرفته می¬شوند، استفاده می¬کند. مانند آیرودینامیک پیشرفته، اقدامات مربوط به صرفه¬جویی در وزن، کنترل هوشمند واحدهای فرعی، Nanoslide و غیره.
    فناوری Nanoslide یکی از راه¬های ایجاد سطحی صیقلی در جداره داخلی سیلندرها است که باعث کاهش اصطکاک داخلی در اجزای موتور شده و در نتیجه کاهش مصرف سوخت، سایش و استهلاک کمتر موتور و نیز کاهش وزن موتور را در پی دارد.
    Nanoslide از روش پوشش دهی اسپریِ قوسیِ سیم دوقلو (TWAS) برای اعمال پوشش روی جداره داخلی سیلندر استفاده می¬کند. در این روش سیم¬های آهن-کربن به وسیله یک قوس الکتریکی ذوب می¬شوند و جریانی از گاز، قطره-های مذاب را روی جداره¬ داخلی سیلندر اسپری می¬کند. نتیجه کار، پوشش سطحیِ آلیاژ آهن-کربن نانو کریستال کاملاً صیقلی (مشابه آینه) با ضخامت تنها 0.1 تا 0.15 میلیمتر است.
    با استفاده از این فناوری، اصطکاک به میزان بیش از 50 درصد کاهش پیدا می¬کند که بسیار برتر از گذشته است و همچنین اگر محفظه میل لنگ نیز از جنس آلومینیوم ¬باشد، موتور به میزان قابل توجهی سبک¬تر خواهد شد.
    ذکر این نکته لازم است که این تکنولوژی جایزه MATERIALICA Design & Technology را در سال 2011 در رقابت با 150 رقیب در زمینه نوآوری¬های تکنولوژیکی برنده شد و کلید موفقیتش روش اعمال آن است. مرسدس بنز در سال 2005، موتور 6.3 لیتری V8 AMG را با استفاده از این روش پوشش دهی کرد و از سال 2006 تمام موتورهای 6.3 لیتری AMG به این روش تولید شدند. امروزه نیز طیف وسیعی از موتورهای مرسدس بنز به این تکنولوژی مجهز هستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. moein

    ۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    واقعا زبان ناتوان است از وصف تو گفتن
    حجم موتور رو کاهش میده قدرتش رو می بره بالا عالیه عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سهیل

      ۳ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (219 ديدگاه)

      توربو شتاب اولیه داره اما توی سربالایی و دراز مدت کشش نداره موتور تنفس طبیعی کشش بیشتری داره

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. کیانوش

        ۹ اسفند ۱۳۹۴
        سوابق: (289 ديدگاه)

        موتور دیزل با اون نمودار گشتاور کشش نداشته باشه؟میشه بیشتر توضیح بدی؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. رامکال

    ۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (594 ديدگاه)

    دوستان گرامی لطفا براقی و تمیزی این موتور و اشکال زیبای هندسی اون رو با عکس هایی که خودروسازان ایرانی از ابداعات و اختراعات خودشون منتشر میکنند مقایسه بکنید و بعد پی به همه چیز خواهید برد.
    این جا از یک چیز صفری که رونمایی میکنند این قدر بد جوشکاری شدست که حالت درجا ازش بهم میخوره.
    جوشکاری هاشون مثل پیشونی آدمیه که دون عرق روش نشسته.
    ه هههه ههه هه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Volvo Fh

    ۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (242 ديدگاه)

    ماشینهای دیزلی از سه روش برای کم کردن آلودگی استفاده میکنند.
    ۱_سیستمSCRیا برگشت گازهای خروجی
    ۲_سیستم EGRیا استفاده از ادبلو
    ۳_استفاده از فیلترDPFدر اگزوز
    کامیونها با استفاده از روش اول و دوم استاندارد یورو۶ را پاس میکنند.
    ولی این موتور از هر سه روش استفاده کرده.شاید میخاد از یورو۶ هم بالاتر باشه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. حسين

      ۲ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (1364 ديدگاه)

      درود.
      دوست عزیز کاش بیشتر در مورد مکانیزم عمل این سه روش توضیح میدادی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. VOLVO FH

      ۲ اسفند ۱۳۹۴
      سوابق: (242 ديدگاه)

      ببخیشید بر عکس نوشتم.
      SCR سیستم استفاده از ادبلو
      EGR سیستم برگشت گازهای خروجی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. me84

    ۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    طریقت بجز خدمت خلق نیست.
    به تسبیح و سجاده و دلق نیست

    قابل توجه ***

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. VOLVO FH

    ۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (242 ديدگاه)

    78درصد هوا نیروژن و 21 درصد اکسیژن است.در حالت عادی این دو با هم ترکیب نمیشوند ولی در دماهای بالا با هم ترکیب شده و گازسمی اکسید نیتروژنNOX را بوجود میاورند.این دمای بالا در محفظه احتراق وجود دارد وباعث بوجود آمدن ان میشود.سیستم EGRمقداری از گاز خروجی را برگشت داده و پس از خنک کردن دوباره به محفظه احتراق میفرستد،که این کار سبب کاهش اکسیژن شده ودمای احتراق پایینتر آمده و از تشکیل نیترات اکسید میکاهد.البته یه کم قدرت موتور کاهش پیدا میکنه ولی آلایندگیش کمتر میشه.تو ایران معمولابعد یه مدت سیستم را برمیدارند چون هم احتیاج به سرویس داره و هم قدرت بیشتر میشه.
    سیستم scr ادبلو-مایعی از جنس آمونیاکNH3 داخل اگزوز بر اساس میزان NOXروی دود خروجی اسپری میشه ;که باعث واکنش اکسید نیتروژن شده و تبدیل به آب ونیتروژن میشود که هر دو بی خطر هستند.
    فیلتر DPFیا فیلتر دوده-یه فیلتر شبیه کاتالیزور است که در اگزوز نصب میشه وکارش گرفتن دوده است.این فیلتر فکر کنم بیش از 80درصد دوده را میگیرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. احمد باقری

    ۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی عالیه، واقعا یکی از غولهای تکنولوژِی دنیاست و هر روز یه چیز جدید بیرون میده. هر چی بگم کمه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. sina

    ۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    نظرات زیر این مقاله عالی بود زیر بعضی از مطلب ها واقعا حرفای مسخره ای زده میشه. ولی امروز عالی بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. یاسین

    ۲ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    خب بنزه!الکی نبود که خودروهای ضدگلوله هیتلر رو فقط خودش می ساخت!والله من که زیاد سررشته ندارم ولی یه سؤال!این دیزل سوختی که ما استفاده می کنیم تأثیری در راندمان و طول عمرِ این پیشرانه ها داره!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا