بی ام وپورشهمرسدس بنزهفته نامه

جنگ ستارگان! نبرد سوپرسدان‌های مرسدس، پورشه و آلپینا

نیرو برمی‌خیزد!

مرسدس AMG GT 4 با هدف ترکیب عملکرد یک خودروی اسپرت با راحتی یک سدان به بازار آمده و ادعا می‌کند می‌تواند این کار را بهتر از رقبا انجام دهد؛ اما زمانی که پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid و آلپینا B5 در میدان حضور داشته باشند این کار هرگز آسان نخواهد بود. پس در ادامه این سه سوپرسدان آلمانی را به نبرد دعوت می‌کنیم تا ببینیم آیا مرسدس در عملی کردن ادعای خود موفق هست یا نه.

مرسدس AMG GT63 S

چرا در این رقابت حضور یافته؟

چون از لحاظ کلاس و موقعیت گیج‌کننده‌ترین خودروی بازار است. بخشی از این ماشین یک ماسل کار، بخشی یک سدان لوکس و بخشی یک گرند تورر شیک است اما حتی اگر مأموریتش کاملاً مشخص نباشد، مطمئناً خودروی بسیار جذابی است.

کدام نسخه در رقابت حضور دارد؟

بالاترین نسخهٔ این ماشین یعنی AMG GT63 S پای به این میدان گذاشته که به یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۴۰ اسب بخار قدرت مجهز است. نسخهٔ معمولی GT63 هم با همین پیشرانه اما با ۵۸۵ اسب بخار قدرت ارائه می‌شود درحالی‌که نسخه‌های ارزان‌تری شامل GT43 و GT53 هم با پیشرانه‌های شش سیلندر خطی و سستم هیبریدی خفیف هم در بازار وجود دارند.

چه ویژگی‌هایی دارد؟

سیستم فرمان گیری چهارچرخ، سیستم تعلیق بادی تطبیقی مداوم، گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک، سامانهٔ چهارچرخ محرک با حالت دریفت دیفرانسیل عقب و قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب

هرچند AMG GT 4 در نام نسخه‌ای مشتق شده از کوپهٔ دونفرهٔ AMG GT محسوب می‌شود اما درواقع با آن متفاوت است زیرا درحالی‌که AMG GT دونفره از معماری شاسی آلومینیومی مدل SLS سال ۲۰۱۰ استفاده می‌کند، GT 4 روی پلت‌فرم جدیدتر و تطبیق‌پذیرتر اما سنگین‌تر مرسدس ساخته شده که با بسیاری از محصولات سواری دیفرانسیل عقب این شرکت مثل E کلاس و CLS مشترک است؛ بنابراین GT 4 بیشترین ارتباط را با CLS دارد. قوی‌ترین نسخهٔ این خودرو در این نسل مدل CLS55 با پیشرانهٔ شش سیلندر خطی هیبریدی خفیف است و از نسخهٔ هشت سیلندر CLS63 نسل قبلی خبری نیست زیرا در این صورت CLS63 بسیار به GT63 نزدیک می‌شد و مرسدس از فاصله‌های میکروسکوپی در سبد محصولات خود متنفر است؛ بنابراین، GT 4 نه یک AMG GT کشیده است و نه نسخهٔ اصلاح‌شدهٔ CLS هرچند که در ظاهر کمی شبیه به اولی است و با دومی هم زیرساخت یکسانی دارد.

این ماشین درواقع خودرویی پنج‌در (به خاطر درب صندوق هاچ‌بک مانند) است نه چهاردر اما هرچه باشد به همان قلمروی خودروهای خانوادگی پرسرعت و سطح بالایی وارد شده که پورشه پانامرا، آئودی RS7 و ب‌ام‌و M8 گرن کوپه در آن حضور دارند. موقعیت راننده در GT 4 نیز بیشتر شبیه یک سدان است تا یک GT کم‌ارتفاع که این باعث می‌شود در دید رو به بیرون فاقد احساس اسپرتی باشد. در کابین این ماشین راننده مقابل طرح آشنای مرسدس یعنی دو صفحه‌نمایش بسیار بزرگ مینشیند که بالای دریچه‌های تهویه با طرحی مشابه توربین جای گرفته است. این دریچه‌ها به چراغ‌های LED یکپارچه‌ای مجهز هستند که با افزایش درجه حرارت تهویه از آبی به قرمز تغییر رنگ می‌دهند. نورپردازی داخلی خودرو نیز کابین را مثل صخره‌های مرجانی در شب روشن می‌کند و ۶۴ رنگ مختلف برای آن قابل انتخاب است. صفحه‌نمایش‌ها هم از طریق پد لمسی روی کنسول مرکزی و غربیلک فرمان قابل‌کنترل هستند اما در چند ساعت اول راننده بر رابط کاربری خودرو تسلط پیدا نمی‌کند.

از سوی دیگر، هندلینگ GT63 S باعث می‌شود راننده فوراً احساس راحتی کند. هرچند این کوپهٔ چهاردر بیش از پنج متر طول دارد اما کوچک‌تر از این احساس می‌شود که این موضوع تا حدودی به خاطر سیستم فرمان گیری چهارچرخ است که به پیچیدن در پیچ‌های تنگ کمک می‌کند. GT63 S به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است اما برای کسانی که ترجیح می‌دهند رانندگی هیجان‌انگیزتری داشته باشند، در اینجا هم همان حالت دریفت سدان E63 وجود دارد که کل نیرو را فقط به چرخ‌های عقب منتقل و کنترل کشش را غیرفعال می‌کند. در یکی از پره‌های غربیلک فرمان GT63 S نیز انتخاب‌گری برای انتخاب حالات رانندگی مختلف تعبیه شده است. با هر کلیک، گرافیک دیجیتالی این کنترلر دایره‌ای تغییر می‌کند. به‌عنوان‌مثال، حرف C در اینجا به معنای حالت راحت و پرچم شطرنجی به معنای حالت مسابقه است. علاوه بر این، گزینه‌هایی هم در صفحه‌نمایش خودرو تعبیه شده تا بتوان مداخلات الکترونیکی را از حالت پایه تا پیشرفته تنظیم کرده و حالاتی مثل Pro و Master را انتخاب کرد.

هر ترکیبی از این تنظیمات، تعامل بین سیستم تعلیق، سامانهٔ چهارچرخ محرک، دیفرانسیل الکترونیکی عقب و سیستم فرمان گیری چهارچرخ را تغییر می‌دهد. با صرف کمی وقت در انتخاب تنظیمات مختلف، وسعت استعدادهای GT63 S مشخص می‌شود. در بالاترین سطح حالت‌های رانندگی، کنترل بدنه و پاسخ فرمان خودرو فوق‌العاده خواهد بود که این سطح از دقت در کنترل و هدایت خودرویی دو تنی بسیار چشمگیر است. این در حالی است که فرمان پانامرا پاسخگویی سریع مرسدس را ندارد اما از دقت یکسانی برخوردار بوده و بازخورد طبیعی‌تری دارد. فرمان الکترومکانیکی آلپینا هم کمترین احساس را در بین این سه خودرو نشان می‌دهد. علیرغم سقف کوپه مانند، در صندلی‌های عقب GT 4 فضای سر کافی برای افرادی با قدی بیش از ۱.۸۰ متر هم وجود دارد زیرا این ماشین حدود ۱۵ سانتی‌متر ارتفاع بیشتری نسبت به GT دودر دارد. هرچند در سینهٔ GT63 S همان موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای مرسدس قرار دارد اما در اینجا شاهد قوی‌ترین نسخهٔ این موتور هستیم که ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور را از دور ۲۵۰۰ rpm ارائه می‌کند. به همین دلیل این کوپهٔ چهاردر سریع‌تر از چیزی احساس می‌شود که اعداد روی کاغذ نشان می‌دهند. حتی وزن سنگین خودرو نیز نمی‌تواند مانعی بر سر راه شتاب بی‌امان آن باشد.

 

آلپینا B5

چرا در این رقابت حضور یافته؟

آلپینا B5 که یکی از بهترین خودروهای چهاردر روی کرهٔ زمین محسوب می‌شود، معیاری برای راحتی و درعین‌حال سرعت بالا است؛ اما چرا بجای B5 ب‌ام‌و M5 در این رقابت حضور نیافته؟ چون مرسدس E63 رقیب طبیعی‌تری نسبت به AMG GT63 برای M5 است و آلپینا خلق‌وخوی متفاوتی دارد. علاوه بر این، B5 شخصیت گرن توریزمویی بیشتری نسبت به M5 دارد و مغلوب کردن آن کار هر خودرویی نیست.

کدام نسخه در رقابت حضور دارد؟

نسخهٔ سدان B5 در این جمع حضور یافته اما این ماشین نسخهٔ استیشن هم دارد که یکی از مدعیان قدرتمند عنوان بهترین استیشن دنیا است. این در حالی است که ب‌ام‌و نسخهٔ استیشن M5 را ارائه نمی‌کند. همچنین B5 یک برادر دیزلی هم بنام D5 دارد که به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی مجهز است. آلپینا سالانه حدود ۱۸۰۰ دستگاه خودرو در کل جهان به فروش می‌رساند و بنابراین کمیابی هم بخشی از جذابیت آن به‌حساب می‌آید.

چه ویژگی‌هایی دارد؟

سامانهٔ چهارچرخ محرک متغیر، سیستم فرمان گیری چهارچرخ، کنترل فعال آنتی‌رول، کمک‌فنرهای تطبیقی با حالات کامفورت پلاس آلپینا و جناق پایینی سفارشی سیستم تعلیق.

با فشردن پدال گاز B5، ناگهان خودروی به سمت جلو شلیک و پشت راننده در صندلی چرمی فرو می‌رود. جهان از پیش نگاه او به‌سرعت عبور می‌کند و همه‌چیز مبهم است. شاید بتوان این احساس را با چیزی که فضانوردان هنگام بلند شدن از زمین حس می‌کنند تشبیه کرد. از نظر ذهنی، آلپینا حتی از دو خودروی دیگر این رقابت هم سریع‌تر احساس می‌شود که این شاید به دلیل تضاد ذاتی آن باشد زیرا درحالی‌که سرنشینان در آسایش و آرامش بی‌نظیری قرار دارند، یک‌لحظه بعد احساس می‌کنند در حال تلاش برای ثبت رکورد سرعت زمینی هستند! این تضاد فوق‌العاده‌ای است. باز تنظیم ب‌ام‌و سری ۵ توسط آلپینا عملکردی قابل‌مقایسه با M5 دارد اما از لحاظ شخصیتی بسیار باهم متفاوت هستند زیرا B5 بیشتر برای راحتی تنظیم شده تا چابکی. هرچند این خودرو روی کمک‌فنرهای سفت‌تری نسبت به سری ۵ قرار گرفته اما کیفیت سواری بشدت نرم و روانی دارد.

آلپینا تنظیمات خاص خود را روی کمک‌فنرهای تطبیقی الکترونیکی B5 اعمال کرده که حتی در سفت‌ترین حالت یعنی اسپرت پلاس هم لرزش و تکانی ندارد و این کاملاً منطبق بر روح B5 است. آلپینا همچنین یک حالت اختصاصی بنام کامفورت پلاس را هم توسعه داده و به حالات سری ۵ اضافه کرده که بسیار خوشایند است. درنتیجه، B5 پاسخ فوری و چابکی در تغییر جهت‌های M5 را ندارد اما دست‌وپا چلفتی هم نیست. همچنین برخلاف M5، به‌منظور افزایش پایداری در سرعت‌های بالا و مانور پذیری بهتر در سرعت‌های پایین، B5 به فرمان گیری چرخ‌های عقب هم مجهز شده است. آلپینا ظرف ۱۱.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و اگر فضای کافی داشته باشد می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت هم برسد. هردوی این اعداد برای یک سدان لوکس با ماساژور صندلی و گرم‌کن غربیلک فرمان کاملاً باورنکردنی هستند.

تمام چسبندگی B5 از لاستیک‌های سفارشی پیرلی P-Zeroes حاصل می‌شود که رینگ‌های ۲۰ اینچی کلاسیک چند پرهٔ آلپینا را پوشانده‌اند. سدان آلپینا در داخل کمترین حس و حال ماجراجویی را در این جمع دارد اما درعین‌حال آرامش‌بخش‌ترین و کلاسیک‌تر فضا را ارائه می‌کند. پوستهٔ آلپینا برای صفحه آمپر دیجیتالی، آمپرها را به رنگ آبی درآورده و طراحی آن‌ها با توجه به حالت رانندگی تغییر می‌کند. موقعیت رانندگی B5 نسبت به AMG برتری دارد و صندلی‌ها که با چرم نرم و گران‌قیمت پوشیده شده‌اند، کاملاً راحت هستند. تحویل نیروی پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی B5 به همان اندازهٔ تعلیق آن روان است. این موتور ۶۰۸ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که برخلاف M5، این نیرو همواره به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و نمی‌توان آن‌را در حالت محرک عقب قرار داد. درمجموع، ممکن است M5 در پیست سریع‌تر باشد و AMG تجربهٔ رانندگی هیجان‌انگیزتری را ارائه کند اما راحتی B5 در مسافت‌های طولانی و ارزش کمیابی آن باعث جذابیت آن شده است.

 

پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid

چرا در این رقابت حضور یافته؟

این کوپهٔ چهاردر جذاب (پنج‌در با احتساب درب صندوق) مثل AMG از پیشرانهٔ V8 توربو، هندلینگ مسحورکننده و سقف شیب‌دار برخوردار بوده و معیار این کلاس محسوب می‌شود.

کدام نسخه در رقابت حضور دارد؟

پانامرا خانوادهٔ گسترده‌ای دارد که از پانامرا ۴ شش سیلندر شروع می‌شود و سپس با پانامرا ۴S سریع‌تر، پانامرا GTS هشت سیلندر راننده محور و پانامرا توربوی فوق‌سریع ادامه میابد. نسخه‌های هیبریدی هم از پانامرا ۴ E-Hybrid شش سیلندر آغاز می‌شود درحالی‌که نمونهٔ حاضر در این رقابت توربو S E-Hybrid در نسخهٔ سدان است اما نسخهٔ استیشن آن‌هم با نام اسپرت توریزمو وجود دارد.

چه ویژگی‌هایی دارد؟

کنترل شاسی شبکه‌ای، تعلیق بادی تطبیقی، کنترل گشتاور بُرداری، کنترل آنتی‌رول و آئرودینامیک فعال که شامل اسپویلر جادویی عقب می‌شود.

پانامرا از بدو ورود به بازار به سنگ بنای سبد محصولات پورشه تبدیل شد. این خودرویی است که شکاف بین یک سدان لوکس و یک خودروی اسپرت را پُر می‌کند یعنی دقیقاً همان کاری که AMG قصد انجام آن‌را دارد. مثل مرسدس، پانامرا هم طراحی کوپه و سدان را با درب صندوق هاچ‌بکی ترکیب کرده است. کالیپرهای ترمز سبزرنگ این مدل نیز هیبریدی بودن آن‌را نشان می‌دهند. توربو S E-Hybrid که پرچم‌دار خانوادهٔ پانامرا محسوب می‌شود، پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی پانامرا توربو را با موتور الکتریکی پانامرا ۴ E-Hybrid ترکیب کرده است. این یعنی حالا ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور موتور بنزینی با کمک ۱۳۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور موتور الکتریکی به ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. این نیروی عظیم، پانامرا را به هیولایی تبدیل کرده که با وجود داشتن بیش از ۲.۳ تن وزن، مانند خودرویی با نصف این وزن احساس می‌شود.

قرار دادن پانامرا توربو S هیبریدی در حالت‌های اسپرت و اسپرت پلاس موجب می‌شود انرژی اضافی احیا شده تا باطری‌ها را آماده نگه دارد. انتخاب هرکدام از این حالت‌های اسپرت موجب می‌شود قوای محرکهٔ V8 در آمادگی کامل قرار گیرد. موتور ۴ لیتری V8 پورشه به‌اندازهٔ AMG جذاب نیست اما صدای خوش‌آهنگی دارد. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه PDK متصل شده که در حالت دستی بیشتری پاسخگویی را در بین سه خودرو دارد. پانامرا هم روی سیستم تعلیق بادی تطبیقی قرار گرفته اما بااین‌حال به نرمی آلپینا نیست و دست‌اندازهای کوچک در داخل احساس می‌شوند. البته بخشی از این موضوع به خاطر رینگ‌های بزرگ‌تر ۲۱ اینچی پورشه است (رینگ‌های دو خودروی دیگر ۲۰ اینچی است). بااین‌حال کابین پانامرا بزرگ‌ترین برتری آن نسبت به دو رقیب دیگر است و سریع‌تر از AMG می‌توان با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن آشنا شد؛ اما از بین این سه خودرو، iDrive آلپینا را به‌عنوان بهترین انتخاب می‌کنیم.

بخش عقبی کابین پورشه هم فوق‌العاده است زیرا سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عقب را به‌صورت سفارشی از طریق دو تبلت قابل جابجایی ارائه می‌کند که به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی اصلی خودرو متصل است و به سرنشینان عقب امکان مرور اینترنت یا بررسی اعداد مهم خودرو مثل فشار باد تایرها و سرعت را می‌دهد. ویژگی مهم کابین پورشه این است که هرکسی در آن بنشیند احساس ویژه‌ای خواهد داشت زیرا فضای کلی آن شبیه یک جت خصوصی است. فضای صندوق بار پانامرا نیز با AMG قابل‌مقایسه است اما هیچ‌کدام از لحاظ حجم صندوق به پای آلپینا نمی‌رسند هرچند که درب هاچ‌بکی آن‌ها موجب سهولت در دسترسی به صندوق می‌شود. پانامرا به خاطر موقعیت پایین رانندگی و بازخورد دقیق فرمان، بیشتر از هر سه عضو این جمع مثل خودرویی اسپرت احساس می‌شود اما سدان پورشه نمی‌تواند وزن سنگین خود را پنهان کند و احساس ترمزهای آن نیز مثل اکثر خودروهای هیبریدی کمی متناقض است اما درمجموع پانامرا توربو S هیبریدی را می‌توان پکیجی بسیار قانع‌کننده دانست.

 

نتیجه‌گیری

هر سهٔ این خودروها فوق‌العاده جذاب هستند و هرکدام نقاط قوت بیشتری نسبت به نقاط ضعف دارند. انتخاب بین GT63 و B5 عذاب‌آور است زیرا کاملاً در تضاد هم بوده و یکدیگر را کامل می‌کنند. ترکیب آلپینا بین راحتی و سرعت بسیار قانع‌کننده است و سیستم تعلیق آن که نرم‌تر از دو رقیب دیگر است، آن‌را به بهترین گزینه برای استفاده‌های روزانه تبدیل کرده است. مرسدس اما به لطف ترکیب از قدرت وحشی و بدون تأخیر V8 و کنترل بدنهٔ حیرت‌انگیز، حالت شهری کمتری دارد ولی رانندگی هیجان‌انگیزی را ارائه می‌کند. البته چند نکتهٔ منفی مثل رابط کاربری پیچیدهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، گرافیک به‌هم‌ریختهٔ صفحه‌نمایش و پالایشی که برای خودرویی با قیمت شش‌رقمی چندان مناسب نیست، کمی از درخشش آن کمی می‌کند. از سوی دیگر اما پانامرا بهترین ویژگی‌های هردو رقیب را ارائه می‌کند. این خودرو می‌تواند هم به آرامش‌بخشی آلپینا باشد و هم مثل یک خودروی مسابقه‌ای همچون AMG عمل کند. پانامرا همچنین از جالب‌ترین ویژگی‌های طراحی این جمع سه‌تایی خصوصاً در داخل برخوردار است. این جذاب‌ترین خودرو برای نشستن در آن، رانندگی با آن و گذراندن وقت با آن است؛ بنابراین در این سه‌گانهٔ خودروهای ستاره‌ای، پورشه پانامرا بیشتر می‌درخشد.

مقام اول: پورشه پانامرا توربو S

نوآورانه، ماجراجویانه و باشکوه برای رانندگی و درعین‌حال به‌اندازهٔ کافی کاربردی

 

مقام دوم: مرسدس AMG GT63 S

پر از جذابیت، موتور شگفت‌انگیز و هندلینگ خارق‌العاده اما با چند نکتهٔ ناخوشایند

 

مقام سوم: آلپینا B5

ترکیبی از مهندسی نبوغ آمیز، سهولت در استفاده، سرعت زیاد و راحتی درجه‌یک

 

مشخصات فنی

مرسدس AMG GT63 S

آلپینا B5

پورشه پانامرا توربو S

پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ۴ لیتری V8 توربو هیبریدی
قدرت ۶۴۰ اسب بخار ۶۰۸ اسب بخار ۶۸۰ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۳.۲ ثانیه ۳.۵ ثانیه ۳.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت
طول ۵,۰۵۴ میلی‌متر ۴,۹۵۶ میلی‌متر ۵,۰۴۹ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۹۵۱ میلی‌متر ۲,۹۷۵ میلی‌متر ۲,۹۵۰ میلی‌متر
وزن ۲۰۴۵ کیلوگرم ۱۹۴۰ کیلوگرم ۲۳۱۰ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر ۴ نفر
قیمت پایه ۱۳۹,۱۱۹ پوند ۸۹,۰۰۰ پوند ۱۴۰,۲۹۷ پوند

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
CarMagazine

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. Moein

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (890 ديدگاه)

    چه انتخاب سختی?
    ولی خب یه بنز gt63s لطفاً ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (56 ديدگاه)

      مشتی اختلاف قیمت آلپینا با اون دوتای دیگه رو نگا کن میشه یه ماشین دیگه خرید!
      بنظرم با این اختلاف قیمت میشه از معایب آن براحتی چشم پوشی کرد و یه ماشین درجه یک سوار شد و یه ماشین دیگه خرید یا اینکه خرج آپشناش کنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. car lover

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (688 ديدگاه)

        مشتی مگه همه چی قیمته؟؟
        با پول اینا میتونی سه تا کوروت بخری…
        یا حتی سیزده تا سیتروئن سی تری
        پس این بنز خفو ول کنی بی ام و بخری فقط بخاطر یک مشت پوند؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سینا BMW

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2427 ديدگاه)

          دوست عزیز وقتی همه چیشون یکیه (مخصوصا کیفیت) قیمت ارزش پیدا میکنه.
          اگه GT63 S هم قیمت E63S بود شاید خوب میشد ولی الان قیمتش فوق العاده بالاست

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. مهراد

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (755 ديدگاه)

          کار لاور : نظر تو خودجوشه ، سالم نیست بو میده کد روشه

          در آخر تو عزیز دلمی کار لاور اگر اسلام دست و پای من رو نبسته بود

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. Moein

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (890 ديدگاه)

        بله قبول دارم اختلاف قیمتشون زیاده
        اما انصافا رخ لاتی بنز رو هیچکدوم نداره
        خستگی و پرخاشگر بودن از قیافه اش می‌باره
        تصور اینکه شب سیاه یه دونه مشکی رنگش رو ببینی مو به تن آدم سیخ میکنه?

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. جواد خطر

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (255 ديدگاه)

      نبرد سه تا پادشاه آلمانی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. ferrari_lvr

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      اگه m5c حضور داشت قطعا اون
      ولی اینجا amg

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. pooriya.bmw.germany

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (584 ديدگاه)

    اصلاً مقایسه جالبی نبود
    باید ب ام و ام ۸ کامپیتیشن واسه مقایسه می‌آوردند
    دو خودروی دیگر نسخه های استاندارد کمپانی بوده
    ولی الپینا نسخه تیون شده
    دو رقیب دیگر فست بک بودند و ب ام و سدان
    تفاوت قیمت هم که کاملاً مشخص هست
    ولی باز من بین این سه رقیب پورشه پانامرا انتخاب میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      این رقابت مال یک سال پیشه.اون موقع M8 معرفی نشده!!!

      اما همین مجله Car magazine یه رقابت دیگه انجام داده بین سوپر سدان ها یعنی:: ب ام و M5 معمولی و مرسدس E63S و پورشه پانامراتوربو S و آئودی RS6 که نتیجه اینطور ثبت شده!!!

      جایگاه اول:: ب ام و M5 معمولی
      جایگاه دوم:: مرسدس E63S
      جایگاه سوم:: پورشه پانامرا توربو اس
      جایگاه چهارم:: آئودی RS6

      مجله. car and driver و مجله AUTO BILD و مجله auto motor sport هم این رقابت رو انجام دادن در عوض بجای آئودی RS6 کادیلاک CTS V حضور داره!!!!
      (((اما جدید ترین رقابت رو AUTO MOTOR SPORT آلمان انجام داده بین ب ام و M5 کامپتیشن و مرسدس AMG GT63S و آئودی RS7 جدیدکه نتیجه اش رو قبلا گفتم!!!!)))
      رقابت های این کلاس اونقدر زیاده که من شمردم نزدیک 100 رقابت بوده تا الان!!!!

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. پارسا

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (63 ديدگاه)

    مقام اول مرسدس بنز
    که از پورشه راحت تره و شتاب بیشتری داره و داخل با شکوه تری داره و فرمان جذاب تری داره و از همه نظر بهتره
    پورشه منتظر AMG gt 73 باش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Khan

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (362 ديدگاه)

    یه مریض اماراتی داشتم توی پارکینگ بیمارستان ماشینش پارک بود دقیقا همین AMG GT. اینقدر این ماشین با رنگ سیاه از نزدیک مخوفه که نگم براتون.
    استادمون تو دانشجویی هم سری هفت داشت نسخه آلپینا رو ندیدم تا حالا ولی چون نسبت به این دوتا متفاوته همون رتبه سوم به نظرم منصفانه‌است.
    پورشه هم که دیگه پورشه‌است تعریف نمیخواد. پانامرا که رد میشه یه جور خوشی سنگینه انگار داره میخزه روی زمین بخاطر طراحیش ?
    با اینکه بنز رو دوست دارم و این مدل AMG GT رو بیشتر ولی به نظرم اگر توان خرید داشتم با توجه به پروفایل شخصی خودم پانامرا رو انتخاب میکردم.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      منم میگم پانامرا
      اما واقعاً نمیشه از بنز gt گذشت
      B5 هم اینقدر نسبت به این دو ارزونه که سخت میشه انتخابش نکرد .
      کلاً هرچی فکر میکنم ، خداروشکر میکنم که دستم به خریدنشون نمیرسه ، چون واقعاً سخته انتخاب بین این سه تا .

      در کل بنظرم پورشه حد نهایی تولید یک خودرو قابل دسترسه که هم لوکسه و هم اسپرت .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Hamidreza

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    قطعا پانامرا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. مهراد

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (755 ديدگاه)

    قطعاً BMW

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Sajjad

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    کابین مرسدس بی نظیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. پارسا

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (63 ديدگاه)

      کی گفته کار با سیستم اطلاعاتی سرگرمی مرسدس سخته یا گرافیک صفحه نمایش به هم ریخته هست
      خود من از بس فیلم بررسی ماشین های بنز رو دیدم بلدم کار کنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. محسن

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (190 ديدگاه)

    هر سه تاش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سینا BMW

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    قطعا BMW ، اگر قیمتا رو نگاه کنید متوجه میشید چه کسی بهتره.
    البته من M5 رو به B5 ترجیح میدم ، B5 بیشتر لوکسه تا اسپرت
    M5 هم لوکسه و هم اسپرت.
    درکل با احترام به رقبا B5 از بنز و پورشه بهتره برای این که همون کیفیت و سرعت ( یکم پایین تر ایرادی نداره) رو با قیمت خیلی کمتر میده
    ولی درکل سوپرسدان ها M5 از همه برتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. car lover

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (688 ديدگاه)

    b5 چه دخلی به این بزرگان داره؟
    بنظرم بی ام و هنوز تو اینجا حرفی برا گفتن نداره
    شاید اگه سری شش در قید حیات بود رقابت جالب تر میشد
    اما حتی اگرم بود کدوم عاقلی AMG GT رو ول میکنه میچسبه به این دوتا؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. سینا BMW

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      قیمت رو نگاه کن.
      همونطور که شما گفتید کوروت بخاطر قیمت بهتر از پورشه است اینجا هم بخاطر قیمت از بقیه بهتره ، این حرف خودتون بود!
      B5 شاید زیادی تشریفاتی باشه ولی M5 همشون رو نابود میکنه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mercedes benz

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (77 ديدگاه)

        سلام عرض ادب
        m5 همشونو نابود میکنه؟؟؟؟؟؟داداش amg gt63s توی پیست زمان هایی رو ثبت کرده که مدل های پیست محور بی ام و هم به گرد پاش نمیرسن اونوقت m5 میخواد نابودش کنه؟ برو تایم های معتبر amg gt63s رو توی پیست نوربرینگ که جزو معتبر ترین پیست های جهان هست و نگاه کن اونوقت متوجه میشی این ماشین چه هیولاییه بعدشم توی رولینگ ریس هیچی حریف amg gt63s نمیشه بخاطر گشتاور فوق العاده ای که داره فیلم های معتبرش هم هست که توی رولینگ ریس m5 و m8 رو به راحتی شکست میده اونوقت شما اومدی اینجا میگی که m5 اینو نابود میکنه m5 حتی به تایم هایی که gt63s توی پیست زده نزدیکم نمیتونه بشه همه جا هم دارن از هندلینگ و قدرت فوق العاده ی gt63s تعریف و تمجید میکنن
        شما فقط کابین داخل این ماشینو ببین که چقدر فوق العادست
        یا علی مدد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MAHDI

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          از روی سند حرف بزن نه احساسات.
          درگ M5 کامپتیشن و مرسدس AMG GT63S رو مجله DSC OFF انجام داده که نتیجه
          پیروز 2 رقابت درگ:: ب ام و M5 کامپتیشن
          پیروز 2 رقابت درگ رولینگ ::M5 کامپتیشن
          پیروز 2 بار تست ترمز:: M5 کامپتیشن

          درگ CARWOW بین M8 کامپتیشن و مرسدس GT63S هم انجام شده بهمراه 911 کرراS و تسلاSP100D و آئودی R8 V10 پرفومنس که M8 در مسابقه درگ بعد از آئودی R8 دوم شد و مرسدس GT63S هم چهارم.
          تو درگ رولینگ هم M8 اول شد.
          در رقابت ها هم همیشه M5 کامپتیشن پیروز بوده که مجلات auto motor sport و THROTTLE HOUSE و CAR SALES انجام دادن.
          درگ بین M5 و مرسدس E63S و پورشه پانامراتوربو S رو که مجله TOP GEAR انجام داده رو که دیدی که M5 اول و پانامرا توربو S دوم شد. حالا همون مجله TOP GEAR درگ بین AMG GT63S و پورشه پانامرا توربو اس رو انجام داده که با اختلاف پورشه پانامرا توربو اس پیروز شد.
          اما در پیست حق با شماست چون مرسدس GT63S از M5 کامپتیشن سریع تره. در مقابل در پیست مگنی کورس و پیست مجله SPORT AUTO فرانسه M4CS تونسته از GT63S سریع تر باشه.البته پی‌ست هایی هم هست که GT63S سریع تره.
          اما ب ام و M2 کامپتیشن پرفومنس رو معرفی کرده که کمتر از 500 اسب قدرت داره که در پیست زاکسنرینگ بیشتر از 2 ثانیه سریع تر از AMG GT63S هستش.
          یعنی ب ام و با نصب اسپویلر عقب رو M2 کامپتیشن اونو به چنان خودروی پرفومنسی تبدیل کرده که زمان 1:31.16 رو در زاکسنرینگ ثبت کرده.درضمن نسخه کارخونه است!!!!
          مجله. AUTO MOTOR SPORT که رقابت M5 کامپتیشن و مرسدس AMG GT63S و آئودی RS7 رو انجام داده با اینکه در زمان گیری پیست GT63S سریع تره اما در پایان بررسی ها پیروز رقابت رو M5 کامپتیشن معرفی کرده و GT63 هم در جایگاه دوم.
          در خط مستقیم M5 سریع تر از GT63S هستش. حتی M5 معمولی در درگ موتورترند زمان 11.1 رو ثبت کرد در حالی که GT63S زمان 11.2 رو ثبت کرد.
          درگ بین M5 و GT63S رو چندین مجله انجام دادن که در یوتیوب میتونید همرو تماشا کنید.
          در پایان همونطور که گفتم M5 پیروز بیش از 97 درصد رقابت ها بوده. فقط خودت سرچ کن رقابت های بین سدان های پرفومنس این کلاس رو.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. MAHDI

          ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          مرسدس بنز جان اول که خوشم میاد میگی یا علی مدد!!!
          اگه رقابت بین M5 کامپتیشن و مرسدس GT63S رو دوست داری مجله THROTTLE HOUSE بصورت فیلم M5 و GT63S رو درکنار هم تست میکنن.جدای از اینکه در پایان M5 رو پیروز معرفی میکنه. اما وقتی نوبت بررسی کابین هردو خودرو میرسه طرف داشبورد GT63S رو فشار میده که صدای جیر جیر میده و گلایه میکنه. اما در مقابل از کابین M5 بخاطر نوع مواد استفاده شده تعریف میکنن.تو عکس نمیشه کیفیت یک کابین رو قضاوت کرد.
          مجله CAR SALES و مجله MOTOR SPORT هم این رقابت رو انجام دادن که نتیجه رو بالا گفتم.
          اونا که مال من نیستن که من بخوام اون نتیجه هارو انتخاب کنم.
          درسته که GT63S در پیست سریع تره اما در مقابل M5 در خط مستقیم سریع تره و در عوض در رقابت بین این دو فعلا( گفتم فعلا) پیروز چندرقابتی که داشتن M5 کامپتیشن بوده.تا ببینیم نتیجه رقابت های آینده چی میشه.
          اما رقابت بین GT63S و پورشه پانامرا توربو اس رو مجلات زیادی انجام دادن مثل:: مجله AUTO CAR مجله TOP GEAR مجله پیستون و دومین رقابت مجله AUTO CAR و چند مجله دیگه که نتایج مختلف داشتن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ferrari_lvr

          ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (946 ديدگاه)

          با سلام
          احتمالا دلیلش این نیس که مرسدس خودش تایم ثبت کرده ولی تایم m5 توسط یک مجله ثبت شده؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. MAHDI

        ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        سینا جان یه سورپرایز دارم برات!!!
        مشکل دوستان اینه که وقتی میگیم M5 بهترین سوپر سدان دنیاست( نه از دید ما بلکه از دید مجلات) یه سری از دوستان انکار میکنن.یه سورپرایز اونم از همین مجله car magazine که تو یه پست دگه مرتبط با موضوع توضیح میدم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. MAHDI

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      Car lover حالا که این حرف رو زدی بزار نتیجه رقابت های ب ا م رو برات بگم. البته نه آلپینا B5 بلکه M5
      در هیچ رقابتی تا الان پورشه پانامرا توربو اس نتونسته M5 رو شکست بده.من یک بار واسه دوستان لیست کردن رقابت هارو که اون موقع بیش از 50 رقابت بود اما الان حدود 100 رقابت شده.
      فقط کلمه M5 VS رو سرچ کن تعداد رقابت هارو بشمار و به جایگاه اول همشون نگاه کن. تو یه پست دیگه بگو به چندتا رسیدی و اسم کدوم ماشین رو در جایگاه اول دیدی!!!
      و اما رقابت های M5 کامپتیشن در مقابل AMG GT4 63 S!!!

      *مجله AUTO MOTOR SPORT رقابت آئودی RS7 و ب ام و M5 کامپتیشن و مرسدس AMG GT63S
      جایگاه اول :: ب ام و M5 کامپتیشن امتیاز 86/100
      جایگاه دوم:: مرسدس AMG GT63S امتیاز 82/100
      جایگاه سوم:: آئودی RS7 اسپرت بک امتیاز 73/100

      *مجله THROTTLE HOUSE رقابت M5 کامپتیشن و AMG GT63S
      پیروز رقابت :: ب ام و M5 کامپتیشن

      مجله CAR SALES رقابت M5کامپتیشن و AMG GT4 63S
      جایگاه اول:: M5 کامپتیشن امتیاز 91/100
      جایگاه دوم:: مرسدس GT63S امتیاز 83/100

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mercedes benz

        ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (77 ديدگاه)

        در پاسخ به مهدی
        عرض ادب
        داداش گلم ببین اولا که اصلا در مورد کانال dsc off صحبت نکن چون نتایج کاملا بر عکسی رو در مورد رقابت های مرسدس بنز داره بیان میکنه و همیشه طرف بی ام و رو میگیره چطور ممکنه gt63s توی رولینگ از m5 شکست بخوره اونم با فاصله در صورتی که توی رولینگ توی کانال carwow نتایج کاملا برعکسه ینی amg gt63s هم توی درگ تایم 11.1 رو ثبت کرده و هم توی رولینگ m5 رو شکست داده

        amg gt63s و m5 c دقیقا توی خط مستقیم عملکرد مشابهی رو دارن و هر دو بهترین تایم 1/4 مایلی که ثبت کردن 11.1 بوده و لینک فیلم هاش هم دارم که اخر کامنت برات میزام پس m5 توی خط مستقیم از amg gt63s سریعتر نیست

        اما اون درگی رو که شما میگی M8 توی رولینگ اول شده دقت کن که توی اون ویدیو AMG GT63S که خودشون هم گفتن لانچ کنترلش مشکل پیدا کرده بود و نتونستن تایم خوبی رو ثبت کنن و تایم 11.2 رو ثبت کردن که تایم خوبی نبود و توی همون مجله GT63S تایم 11.1 رو هم ثبت کرده بود و اینکه کلا توی اون ویدیو GT63S مشکل لانچ و دیلی پیدا کرده بود و توی رولینگ هم مشکل داشت ولی دقت کن که توی همون ویدیو رولینگ دوبار اجرا شد و بار اول gt63s با فاصله برنده شد ولی بار دوم دوباره دچار مشکل شد

        توی همین carwow توی یه رقابت m5 کامپتیشن حتی از e63s هم توی رولینگ شکست خورد و اخر کامنت لینکشو برات میزارم

        من از روی احساسات نظر نمیزارم داداش گلم این شما هستی که بعضی مواقع با احساسات نظر میدی

        و در ضمن gt63s از پانامرا توربو اس سریعتره و توی همین کانال هم چندین بار پانامرا رو شکست داده حتی توی همین کانال یه رقابتی برگذار شد که e63s واگن پانامرا توربو اس رو شکست داد و تایم 11.2 رو ثبت کرد دیگه چه برسه به gt63s

        اقا مهدی عزیز سه تا کانال هست که کسایی که ماشین بازن همیشه توی کامنت ها توی یوتوب میگن که به این سه تا کانال نباید اعتماد کرد
        یکی همین dsc off که چند تا روسی دارن ادارش میکنن خودتم میدونی که داستان چیه یکی هم این topgear که همه ازش انتقاد بد میکنن چون نتایج کاملا غیر منطقی رو منتشر میکنه و به نفع میگیره نه فقط در مورد رقابت بنز و بی ام و بلکه توی بیشتر رقابت ها و یکی هم drag times که هر ماشینی که دوست داشته باشه برنده ی رقابت میکنه

        دیگه خودت هم میدونی دیگه gt63s توی پیست عملکرد خارق العاده ای داره و نیازی به بحث نیست ولی اینو در نظر بگیر که هنوز اون پیستی که معیار واقعی یک ماشین رو نشون میده و از همه معتبر تر هست و تایم هایی که ثبت میشن به واقعیت نزدیک تر هستن پیست نوربرینگ هست که gt63s حرفی واسه گفتن باقی نزاشته

        اگر قرار بود m5 از gt63s سریعتر باشه توی همین کانال carwow باید تایم بهتری از 11.1 رو ثبت میکرد ولی نکرده و gt63s هم همین تایم رو ثبت کرده ینی 11.1 توی 1/4 مایل ولی gt63s توی رولینگ ریس از m5 و m8 سریعتره

        و اینکه مهدی من تا حالا هیچ کجا نشنیده بودم که کسی بگه کابین gt63s بی کیفیته شما حالا از یه مجله یه چیزی شنیدی و اونو توی تمامی پست ها داری مرتبا تکرار میکنی ولی من توی چندین ویدیو هم دیدم که طرف با تجهیزات داخل کابین کار میکنه و خیلی هم از کیفیت اون تعریف میکنه و اتفاقا کابین gt63s جزو بهترین و با کیفیت ترین کابین ها هست ولی شما حتی زیبایی اون رو هم انکار میکنی

        اینم لینک درگ ها:
        توی این درگ e63s توی رولینگ ریس m5 رو شکست میده :https://www.youtube.com/watch?v=egKSnA21wNk

        توی این درگ e63s wagon پانامرا توربو اس رو شکست میده هم تو درگ هم تو رولینگ:https://www.youtube.com/watch?v=cYrVTpVeeDs&t=488s

        توی این درگ amg gt63s تایم 11.1 رو ثبت میکنه دقت کن تایم 11.1 و توی رولینگ ریس m5 و پانامرا و تسلا مدل اس رو شکست میده با فاصله ی زیاد و توی درگ هم m5 و پانامرا رو شکست میده : https://www.youtube.com/watch?v=8I-6_H0haAw

        توی این درگ هم gt63s مشکل لانچ پیدا میکنه و تایم خوبی رو ثبت نمیکنه وگرنه 11.1 رو باید ثبت میکرد واینکه کلا توی این ویدیو دیلی موتور و لانچ کنترل زیاد شده بود و همش توی ویدیو سیستم کامپیوتری ماشین ارور هشدار میداد و توی رولینگ هم مشکل داشت ولی باز هم توی رولینگ اول پیروز شد وگرنه به راحتی توی رولینگ هم اول میشد: https://www.youtube.com/watch?v=yg3yHYQi02I

        اقای مهدی شما برای من بسیار عزیزی و قدیمی این سایت هستید و من کوچیک شما هستم

        یا علی مدد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سینا BMW

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2427 ديدگاه)

          وقتی DSC OFF طرفدار بی‌ام‌و است پس carwow هم طرفدار بنز هست. شما فقط لیست کن چند تا رو بی‌ام‌و برده بدون در نظر گرفتن اینکه چه کسی طرفدار کیه ،
          کابین GT63 S بی کیفیت نیست و M5 هم بی کیفیت نیست.
          ولی قبول کن بی‌ام‌و بهتره ، فقط قیمتشون رو مقایسه کنی همه چیز مشخصه ، بنز زیادی GT63 S رو گرون کرده، اگر سریعتر نباشه یا هم اندازش باشه موفقیتش اندازه ی M5 نخواهد بود

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. MAHDI

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          اون درگ CARWOW که M5 مقابل 3 خودروی دیگه حضور داشت همونطور که دیدی گفتن M5 مشکل داشته. دیدید که در خط مستقیم زمان 12.4 رو ثبت کرد که از M2 هم کندتر بود اونجا.
          در مقابل در درگ همون CARWOW که M5 کامپتیشن در مقابل RS6 و پانامرا توربو S و E63S واگن حضور داشت دیدیم که در تمام تست ها M5 پیروز شد با اختلاف قابل توجهی در رولینگ.
          بعدشم همونطور که گفتم درگ بین M5 و GT63S زیاد برگزار شده توسط کانال های متفاوت که M5 در همشون سریع تر بوده.
          جدیدا مجله AUTO MOTOR SPORT آلمان که رقابت بین M5 کامپتیشن و مرسدس GT63S و آئودی RS7 رو انجام داده نتایج اینطور ثبت شده.

          جایگاه اول:: M5 کامپتیشن
          0 تا 200 کیلومتر:: 10.5 ثانیه
          تست اسلالوم:: 70.4 کیلومتر
          تست ترمز 100 به صفر در 32.3 متر
          زمان پیست// 1:54.20
          امتیاز نهایی *** 86/100

          جایگاه دوم:: مرسدس AMG GT63S
          0 تا 200 کیلومتر :: 10.7 ثانیه
          تست اسلالوم:: 69.3 کیلومتر
          تست ترمز 100 به صفر 33 متر
          زمان پیست// 1:53.40
          امتیاز نهایی*** 82/100

          جایگاه سوم:: آئودی RS7 اسپرت بک
          0 تا 200 کیلومتر :: 12.4 ثانیه
          تست اسلالوم:: 68.4 کیلومتر
          تست ترمز 100 به صفر 33.6 متر
          زمان پیست // 1:57.30
          امتیاز نهایی *** 73.100

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. mercedes benz

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (77 ديدگاه)

          در پاسخ به مهدی و سینا BMW
          سلام عرض ادب

          بله داداش بی ام و توی اون درگ توی لانچ کنترل مشکل داشت و اینکه کلا چندین بار هم گفتن که سیستم لانچ کنترلش بطور رندوم بعضی مواقع دچار مشکل میشه
          ولی دیگه توی رولینگ که مشکل نداشت و توی رولینگ ریس اخر شد و حتی از پورشه پانامرا توربو اس هم عقب افتاد
          داداش CARWOW درسته ممکنه توی بعضی ویدیو ها به نفع بگیره و این موضوع توی تمام کانال های یوتوبی هست ولی کم و زیاد داره من دارم میگم اقای مهدی میگفت M5 از GT63S سریعتره تو خط مستقیم که خواستم بهش بگم که اینطور نیست و جفتشون بهترین تایم 400 متر 11.1 رو ثبت کردن ولی توی رولینگ GT63S از M5 سریعتره اونم با فاصله ی زیاد
          توی پیست هم که کلا بی ام و در مقابل مرسدس بنز هیچ حرفی برای گفتن نداره
          سریعترین ماشین بی ام و زیر لیستی از ماشین های بنز توی پیست قرار میگیره
          این همه میگفتن که ماشین های بی ام و از نظر هندلینگ و رانندگی بهتر از بنزه ولی مشخص شد که کاملا بر عکسه فعلا که مرسدس بنز داره با پرفورمنس عالی توی پیست میدرخشه

          اقا مهدی این ویدیو هم برای شما که 0تا 200 رو گذاشتی اینم یه ویدیو از رقابت M5 C و GT63S که تو کانال AutoTopNL انجام شده و میتونی ببینی GT63S از 0 تا 300 کیلومتر از M5 C کاملا سرعتره : https://www.youtube.com/watch?v=JoilM3Afavw&t=107s

          E63S WAGON واگن توی رولینگ و درگ پا به پای M5C میاد دیگه چه برسه GT63S

          داداش قبول کن که بنز تو کفی و رولینگ رقیب نداره

          اینم لینک رولینگ AMG GTR و هوراکان : https://www.youtube.com/watch?v=ncjhY2AhxeI

          توی پیست هم که دیگه داداش خودت میدونی GT63S و AMG GTR PRO چیکارن

          یا علی مدد داداش

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. mercedes benz

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (77 ديدگاه)

          در پاسخ به سینا BMW
          عرض ادب داداش
          قیمت GT63S بالاست دقیقا مثل همه ی مدلای مرسدس بنز که قیمت بالاتری رو نسبت به رقبای خودشون دارن معمولا
          و شما مطمعن باش این ماشین حتما یه چیزی داره که قیمتش اینقد بالاست
          شما فقط برو کابین GT63S رو ببین کدوم ماشین همچین کابینی رو داره مثل اینکه شما یادت رفته تا چند سال پیش کابین و فرمون بی ام و چه شکلی بودن والا ماشینای ژاپنی کابین بهتری از بی ام و داشتن تا همین چند سال پیش
          و اینکه وقتی GT63S یه ماشین دو تنی میاد توی پیست همچین تایمی رو میزنه صددرصد تکنولوژی بالایی داشته
          باز شما یه مقدار منطقی تر حرف میزنید نه مثل اقای مهدی که میاد میگه GT63S فقط بخاطر اینکه باله ی عقب داینامیک داره تونسته همچین تایمی رو بزنه که واقعا حرف خنده داریه که این حرفو توی یکی از پست ها در جواب من داده بود
          ینی خود ماشین هیچی فقط یه دونه باله ی عقب باعث میشه هم چین عملکردی داشته باشه؟!!!!!!!
          داداش یه ذره منطقی حرف بزن

          هر چقدر پول بدی همون قدر اش میخوری اینو مطمعن باش وقتی GT63S گرونتره ینی یه چیزی داره که بی ام و نداره
          البته این موضوع واسه ماشین های ژاپنی صدق نمیکنه چون واقعا ماشین های ژاپنی بیشتر از اون پولی که میدی بهت کارایی و امکانات میدن
          فقط یه ستاره تو آسمون میدرخشه اونم ستاره ی سه پره مرسدس بنزه
          یا علی مددددددددد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. سینا BMW

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2427 ديدگاه)

          عجیب ترین حرفی که در عمرم از یک طرفدار بنز شنیدم،
          چه کسی میگه کابین BMW از ژاپنی ها ضعیف تره
          و اینکه بنز گرون تره بخاطر این نیست که مثلا هر چقدر پول بدی آش میخوری نیست. بی‌ام‌و همون کیفیت و امکانات بنز رو داره و قیمتش پایین تره،
          هیچ وقت نباید گفت GT63 S ماشین بدیه ودر اینکه فوق العادس شکی نیست ولی خیلی گرونه.
          باز هم میگم که M5 با فاصله بهترین سوپرسدانه و سابقه بیشتری نسبت به GT63 S داره
          اگر GT63 S حداقل ۱۲۰ هزار دلار بود شاید بشه درباره اش فکر کرد ولی 150 هزار دلار خیلی زیاده و با چند آپشن فوق العاده بیشتر میشه و حتی اگر 0.۴ ثانیه هم شتابش بهتر باشه باز هم گرونه

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. اردوان

        ۶ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (32 ديدگاه)

        دمت گرم اطلاعاتت خیلی خیلی بالاست و از روی مدرک حرف میزنی?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  11. Farzad

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    چقدر این پانامرا خوبه ، عبضی عشقه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. حمید

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (107 ديدگاه)

    خیلی مقایسه ی خوب و عالی و همینطور دقیق بود
    نگارش خیلی مفیدی بود ممنون آقای دهقان
    با چنین مطالبی میشه فهمید چه خودرویی چه ویژگی و معایب رو داره و خریدار میتونه با تجربه تست کنندگان خرید مد نظرش رو انجام بده.
    و اما میرسیم به سه خودروی بینظیر از سه برند فوق العاده ، از نظر بنده هر سه خودرو عالی هستن و انتخاب بینشون شدیدا سخت هستش ، باید از دید مشتری و سلیقه شخصی بین این سه خودرو یکیشون رو انتخاب کنی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محمد

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    به نظرم اگه قیمت رو بزاریم کنار نتیجه گیری که سایت کرده درست باشه پورشه پرفورمنس فوق العاده ایی داره .مرسدس هم از طراحی جدید و تکنولوژی خوبی بهره میبره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. Aran Milan

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (280 ديدگاه)

    با این قیمت B5 جای هیچ حرف و حدیثی نمیذاره حتی برای من که بین آلمانیا طرفدار پورشه هستم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. MAHDI

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    تفاوت بین آلپینا B5 و ب ام و M5 اونقدر زیاده که وقتی آلپینا B5 در مقابل پورشه پانامراتوربو S قرار گرفته جایگاه سوم رو بدست آورده اما وقتی همین مجله CAR MAGAZINE پورشه پانامراتوربو S رو مقابل ب ام و M5 قرار میده پورشه پانامراتوربو S جایگاه سوم رو بدست میاره بعد از مرسدس E63S و جایگاه اول:: ب ام و M5

    آلپینا B5 درسته که 600 اسب بخار قدرت داره اما یه سدان پرفومنس نیست بلکه یه سدان لوکس خیلی سریعه. یعنی یه سری5 لوکس تر و البته خیلی سریع تر!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سینا BMW

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      B5 بیشتر یک سری ۷ کوچک تر شده هست ولی M5 یه M2 شبیه به سری ۷ شدست،

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. MAHDI

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    مجله car magazine رقابت پورشه پانامراتوربو s و ب ام و M5 و مرسدس E63S و آئوددی RS6 قدیم
    https://www.carmagazine.co.uk/best/executive-super-saloon-and-estate/

    مجله AUTO BILD رقابت ب ام و M5 و پورشه پانامرا توربو و مرسدس E63S و کادیلاک CTS V
    https://www.autobild.es/comparativas/comparativa-bmw-m5-vs-cadillac-cts-v-mercedes-amg-63-s-porsche-panamera-turbo-261280?amp

    مجله AUTO ZEITUNG رقابت پورشه پانامراتوربو و ب ام و M5 و مرسدس E63S
    https://www.autozeitung.de/bmw-m5-mercedes-amg-e-63-s-porsche-panamera-test-194076.html

    مجله car and driver رقابت M5 و E63S و پانامرا توربو و کادیلاک CTS V بصورت خیلی کامل
    https://www.caranddriver.com/reviews/comparison-test/a19459941/2018-bmw-m5-vs-cadillac-cts-v-mercedes-amg-e63-s-porsche-panamera-turbo-comparison-test/

    مجله AUTO CAR رقابت M5 و E63S و CTS V
    https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/bmw-m5-vs-mercedes-amg-e63-s-vs-cadillac-cts-v-super-saloon-triple-test
    ********************************************
    چندتا نمونه در دهها و دهها رقابت بین سدان های پرفومنس!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. محمدهادی

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2106 ديدگاه)

    درستش این بودکه M8 کوپه رو مقابل این نادخ ها بذارن
    بابا هر دوشون کوپه ان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. JDM

    ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (126 ديدگاه)

    اقا درگ Car wow رو بذارید
    بریک تست.رولینگ و درگ ریس بین تسلا مدل Sp100d و AMG GT63 و ام5 کامپ و پورشه پانامرا.
    خیلی باحال بود
    https://m.youtube.com/watch?v=8I-6_H0haAw

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mercedes benz

      ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (77 ديدگاه)

      سلام عرض ادب
      دوست عزیز بنده اتفاقا لینک همین ویدیو رو بالاتر توی کامنتم گذاشتم
      دوستان برید ببینید که چجوری amg gt63s توی رولینگ ریس همرو نابود میکنه
      توی همین ویدیو amg gt63s تایم 11.1 رو ثبت میکنه

      کلا تو کفی مرسدس بنز رقیب نداره به مولا مخصوصا اگر توی اتوبان باشی

      حتی یه ویدیو بود که amg gtr با هوراکان رقابت میکرد که amg gtr توی رولینگ ریس هوراکان رو شکست داد اینم لینکش:https://www.youtube.com/watch?v=ncjhY2AhxeI

      یا علی مدد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. JDM

        ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (126 ديدگاه)

        اابته من اینو یه روز پیش گذاشتم ولی سایت یخورده دیر تایید کرد.
        درباره بی ام و هم خودشون گفتن لانچ کتترلش مشکل داره و همیشه صحیح کار نمیکنه و به همین دلیل دوباره درگ زدن که بازم باخت.
        اینجا تسلا خیلی قوی بود حتی ترمزگیری بهتری هم داشت

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سینا BMW

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2427 ديدگاه)

          کلا ام۵ داخل درگ های carwow خیلی خوب عمل نمی کنه. نمی دونم بدلیل مشکل خود ماشینیه که برای تست اوردن یا راننده ضعیف هست ؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mercedes benz

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (77 ديدگاه)

          سلام عرض ادب
          بله داداش بی ام و توی اون درگ توی لانچ کنترل مشکل داشت و اینکه کلا چندین بار هم گفتن که سیستم لانچ کنترلش بطور رندوم بعضی مواقع دچار مشکل میشه
          ولی دیگه توی رولینگ که مشکل نداشت و توی رولینگ ریس اخر شد و حتی از پورشه پانامرا توربو اس هم عقب افتاد
          در پاسخ به اقای سینا BMW ببین داداش CARWOW درسته ممکنه توی بعضی ویدیو ها به نفع بگیره و این موضوع توی تمام کانال های یوتوبی هست ولی کم و زیاد داره من دارم میگم اقای مهدی میگفت M5 از GT63S سریعتره تو خط مستقیم که خواستم بهش بگم که اینطور نیست و جفتشون بهترین تایم 400 متر 11.1 رو ثبت کردن ولی توی رولینگ GT63S از M5 سریعتره اونم با فاصله ی زیاد
          توی پیست هم که کلا بی ام و در مقابل مرسدس بنز هیچ حرفی برای گفتن نداره
          سریعترین ماشین بی ام و زیر لیستی از ماشین های بنز توی پیست قرار میگیره
          این همه میگفتن که ماشین های بی ام و از نظر هندلینگ و رانندگی بهتر از بنزه ولی مشخص شد که کاملا بر عکسه فعلا که مرسدس بنز داره با پرفورمنس عالی توی پیست میدرخشه

          یا علی مدد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. mercedes benz

          ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (77 ديدگاه)

          سلام عرض ادب
          بله داداش گلم ولی اگه به رقابت رولینگ توی همین ویدیو دقت کنی میفهمی GT63S چه هیولاییه
          اینم لینک رقابت GT63S و M5C از 0 تا 300 که GT63S سریعتره : https://www.youtube.com/watch?v=JoilM3Afavw&t=107s
          یا علی مدد

          موافقم 0
          مخالفم 0
  19. آریا ماشین

    ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (661 ديدگاه)

    انتخاب من هیولای ای ام جی gt63 s هست که از نظر پرفورمنس صد در صد برتره و اینکه شما طراحی داخلی رو ببین? دعوایی راه افتاده تو سایت بین m5 و gt63 s که باید بگم از نگاه خود همین دنبال کنندگان پدال ، gt63 s بالاتر از m8 کامپیتیشن و پانامرا توربو s هیبرید و آئودی rs7 قرار گرفت تو نظرسنجی تازه m8 بود چه برسه به m5
    والسلام

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI

      ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      جواب شمارو همین مجله car magazine داده!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا