مرسدس بنز

معرفی نسخهٔ ویژهٔ مرسدس بنز SL گرند ادیشن

هرچند شاید فعلاً آیندهٔ رودستر SL نامعلوم باشد اما حالا مرسدس بنز نسخهٔ ویژه‌ای از آن‌را با نام گرند ادیشن معرفی کرده است. این نسخهٔ ویژهٔ برای دو مدل غیر AMG این ماشین شامل SL400 و SL500 ارائه شده است. این مدل‌ها در این نسخهٔ ویژه با سود بردن از تجهیزات فراوان و ویژگی‌های منحصربه‌فرد، مطلوب‌تر از قبل شده‌اند. خریداران SL گرند ادیشن می‌توانند برای این خودرو از بین رنگ‌های بیرونی مشکی، سفید درخشان و خاکستری، یکی را انتخاب کنند.

صرف‌نظر از رنگ بیرونی، تمامی مدل‌های این نسخهٔ ویژه در سپر جلو از تریم کرومی براق و نقره‌ای مات برخوردار هستند. SL گرند ادیشن همچنین به رینگ‌های ۱۰ پرهٔ فورج‌کاری شدهٔ دورنگ مشکی و نقره‌ای AMG هم مجهز شده‌اند که در جلو ۱۹ اینچی و در عقب ۲۰ اینچی هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های بیرونی این نسخهٔ ویژه نیز نشان SL Grand Edition روی گلگیرهای جلوی آن است. این نسخهٔ به سیستم تعلیق اسپرت جدیدی هم مجهز شده که ارتفاع خودرو را یک سانتیمتر کاهش داده است.

در داخل هردو مدل SL گرند ادیشن نیز چرم قهوه‌ای مرواریدی در قسمت‌های مختلفی مثل صندلی‌ها و غربیلک فرمان ارائه شده است. علاوه بر این، در اینجا چرم ناپای مشکی‌رنگ، سطوح فلزی روشن و سیستم گرمایش گردن Airscarf مرسدس بنز هم به چشم می‌خورد. ازجملهٔ سایر ویژگی‌های داخلی SL گرند ادیشن نیز می‌توان به صندلی‌های چندکارهٔ فعال با ماساژور، کنترل دمای درون صندلی‌ها، سیستم کمک پارک فعال و پکیج کمک‌راننده پلاس اشاره کرد.

همانند نسخهٔ استاندارد SL400، این نسخهٔ گرند ادیشن هم از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 بای‌توربو با ۳۶۷ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که خودرو را ظرف ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند درحالی‌که حداکثر سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. مدل SL500 نیز به پیشرانهٔ ۴.۶ لیتری V8 مجهز است که ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و ظرف ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

مرسدس بنز پذیرش سفارشات خرید هردو مدل SL400 گرند ادیشن و SL500 گرند ادیشن را از ۲۲ فوریه آغاز می‌کند درحالی‌که این نسخه‌های ویژه از ماه مارس راهی نمایندگی‌های فروش خواهند شد. قیمت SL400 گرند ادیشن در آلمان از ۱۱۴,۸۱۱ یورو و SL500 گرند ادیشن از ۱۳۵,۹۹۳ یورو آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (131 ديدگاه)

    یکی از ماشین های که من فوقلاده دوسش دارم و امیدوارم تولیدش متوقف نشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Khosrow

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    65 سال قدمت داره SL – اونوقت سرنوشت ش معلوم نیست؟ / قطعا که سیاست های نا جذاب مرسدس ایراد داره نه SL ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهزیار

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (442 ديدگاه)

    انقد ماشینای دری وری داد گوردن واگنر که اس ال کاملا به حاشیه رفته… داش باشیوا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمدرضا

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (28 ديدگاه)

    به قول دوستمون 65 سال قدمت داره ؛ واقعا یکی ازاتومبیل های با اصالت و ریشه دار مرسدس بنز هست ؛ امیدوارم به سرنوشت SLK یا SLC جدید دچار نشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. " swedish arrogant tiger"

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    بعد اون خبر از slk تحمل شنیدن در مورد آینده نامعلوم این اسطوره رو ندارم …
    جذاب تر از این رودستر داریم اخه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Omid622

    ۳ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    یه نظر سنجی
    S class کوپه: لایک
    SL :دیسلاک

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا