مرسدس بنز

معرفی نسل جدید مرسدس بنز CLA شوتینگ بریک در نمایشگاه ژنو

مرسدس بنز در نمایشگاه ژنو از نسخهٔ شوتینگ بریک نسل جدید CLA پرده‌برداری کرده است. در این نسخه، کارایی بیشتری به کوپهٔ چهاردر جذاب مرسدس اضافه شده است. ابعاد نسل جدید CLA شوتینگ بریک نسبت به نسل قبلی رشد داشته است به‌گونه‌ای که طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب ۴۸ میلی‌متر، ۵۳ میلی‌متر و ۲ میلی‌متر افزایش یافته درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن نیز ۳۰ میلی‌متر رشد داشته است.

طراحی بیرونی CLA شوتینگ بریک جدید ویژگی‌های غافلگیرکننده‌ای ندارد چراکه تا حد زیادی به نسخهٔ کوپهٔ معمولی خود شبیه است. این مدل در بخش جلویی هیچ تفاوتی با نسخهٔ معمولی ندارد و در اینجا هم همان طراحی موسوم به دماغهٔ کوسه به همراه کاپوتی کشیده دیده می‌شود اما با حرکت به سمت عقب، سقف شیب‌داری به چشم می‌خورد که به نرمی به بخش عقبی خودرو ختم می‌شود. در اینجا همچنین عرض دهانهٔ صندوق بار از ۶۳۵ میلی‌متر نسل قبلی به ۸۷۱ میلی‌متر افزایش پیدا کرده و حجم صندوق بار نیز با رشدی نه‌چندان زیاد، از ۴۹۵ لیتر و ۵۰۵ لیتر رسیده است.

در داخل CLA شوتینگ بریک جدید نیز همان طراحی، ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های نسخهٔ معمولی ارائه شده است که ازجملهٔ برجسته‌ترین آن‌ها می‌توان به دو نمایشگر عریض، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX، سه دریچهٔ تهویهٔ مرکزی با طراحی توربین مانند، نورپردازی داخلی و… اشاره کرد. در اینجا همچنین آخرین نسخه از سیستم دستیار صوتی مرسدس بنز ارائه شده است که با گفتن عبارت Hey Mercedes فعال می‌شود.

به گفتهٔ مرسدس بنز، نسل جدید CLA شوتینگ بریک به همراه برادر کوپه‌اش، اسپرت‌ترین شخصیت رانندگی را در بین تمامی محصولات کامپکت جدید این شرکت دارند. تعلیق این ماشین به‌منظور ارائهٔ سواری راحت تنظیم شده درحالی‌که تجهیز به سیستم کمک‌فنرهای تطبیقی نیز امکان انتخاب حالات رانندگی مختلف را برای راننده فراهم کرده است. علاوه بر این، با استفاده از یک نوار تثبیت‌کنندهٔ بزرگ، میزان کج شدن بدنهٔ خودرو در پیچ‌ها کاهش یافته است. در بخش آئرودینامیک نیز ضریب درگ CLA شوتینگ بریک به ۰.۲۶ رسیده که هرچند از ضریب ۰.۲۳ نسخهٔ کوپه بیشتر است اما باید رشد ابعاد آن‌را هم در نظر داشت.

در بخش سیستم‌های ایمنی فعال، CLA شوتینگ بریک بشدت وام‌دار S کلاس است به‌گونه‌ای که هم‌اکنون این ماشین می‌تواند تا ۵۰۰ متر مقابل خود را ببیند و حتی در شرایط خاص به‌صورت خودکار رانندگی کند. ازجملهٔ سیستم‌های ایمنی این استیشن کوپه نیز می‌توان به سیستم کمکی تشخیص فاصله، سیستم کمکی فرمان، سیستم کمکی فعال کمک به تغییر خط، سیستم کمکی پارک و… اشاره کرد.

CLA شوتینگ بریک با همان پیشرانه‌های نسخهٔ کوپهٔ خود به بازار عرضه خواهد شد که شامل طیف گسترده‌ای از موتورهای بنزینی و دیزلی با گیربکس‌های دستی یا دوکلاچه و انتقال قدرت دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک می‌شود. فعلاً تا پیش از معرفی نسخهٔ عملکردی CLA45، پرچم‌دار خانوادهٔ این ماشین مدل CLA250 است که از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوی بنزینی با ۲۲۵ اسب بخار قدرت به همراه گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه استفاده می‌کند. نسل جدید مرسدس بنز CLA شوتینگ بریک از ماه سپتامبر در بازارهای سراسر جهان عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. بهاری

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (16 ديدگاه)

    چقدر زیبا و کاربردی نمای عقبش واقعأ دیدنی و دیوانه کنندست مرسی بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Solid Viper

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    این طرح چراغ جلوش خیلی بهتر از آ کلاسه
    و هیچ ایرادی نداره،ولی چراغ عقبش یه حس
    غمگین بودن منتقل میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. kian70

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    مرسی که هستی مرسدس
    خیلی فوق العاده شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا