مرسدس بنز

نسل جدید مرسدس بنز G کلاس در نمایشگاه فرانکفورت 2017 رونمایی می‌شود

G کلاس یکی از خودروهای نمادین مرسدس بنز است که همواره طی ۳۷ سالی که از عمرش می‌گذرد در ظاهر تغییرات عمده‌ای نداشته و همچنان با همان طراحی جعبه‌ای شکل کلاسیک تولید می‌شود؛ اما مرسدس بنز در حال کار بر روی ساخت نسل جدید این SUV لوکس است و گفته است که نسل جدید این خودرو فیس‌لیفت عمده‌ای را تجربه خواهد کرد به‌گونه‌ای که هنگام معرفی، طرفداران شاهد ارائهٔ G کلاس کاملاً جدیدی خواهند بود. انتظار می‌رود (تأیید نشده است) که نسل جدید G کلاس در نمایشگاه فرانکفورت سال آینده رونمایی گردد.

mercedes-benz-g-clas-10_160

هرچند G کلاس جدید همچنان شخصیت و طراحی سنتی نسل فعلی را حفظ کرده است اما عرض آن تا ۱۰ سانتیمتر افزایش یافته که موجب افزایش فضای داخلی و ارائهٔ صندلی‌های عریض‌تر شده است. رئیس بخش SUVهای مرسدس بنز «Andreas Zygan» در مورد G کلاس جدید گفته است:

«ما باید مراقب میراث خود باشیم. ما قصد ساخت خودروی واقعاً خاصی را داریم. سال گذشته بهترین سال فروش G کلاس بود و این شگفت‌انگیز است. G کلاس یکی از بُت‌های ما است».

کد W463 همچنان برای G کلاس حفظ شده است اما ساختار آن به‌طور گسترده از نو طراحی شده است. در ساخت این خودرو بیشتر از آلومینیوم استفاده شده و با افزایش حدود ۱۰ سانتیمتری عرض، پهنای کلی آن به حدود ۱.۸۶ متر رسیده است. همچنین تغییر ساختار G کلاس از فولاد به آلومینیوم موجب کاهش وزن بیش از ۳۰۰ کیلوگرمی آن شده است. این در حالی است که G350 فعلی ۲۵۷۰ کیلوگرم وزن دارد. سیستم تعلیق جلوی G کلاس جدید از نوع سه یا چهار اتصالی بوده و به سیستم فرمان مدرن‌تر الکترومکانیکی مجهز شده است.

g-class-2018-rnder

به نظر می‌رسد نسل آیندهٔ G کلاس همچنان طراحی جعبه‌ای شکل بیرونی خود را حفظ کرده باشد به‌گونه‌ای که همچنان زاویهٔ نزدیک به عمودی شیشهٔ جلو به چشم می‌خورد. همچنین در برخی قسمت‌ها هم از کانسپت Ener-G-Force که در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۲ رونمایی شد الهام گرفته شده است. تغییرات داخلی اساسی این اتومبیل تنها شامل افزایش فضا نمی‌شود بلکه راحتی و کیفیت آن‌هم بهبود یافته است. بعلاوه با استفاده از ویژگی‌هایی چون چراغ‌های LED و سیستم‌های کمک‌راننده، سطح تکنولوژی خودرو هم افزایش پیدا کرده است.

mercedes_g-modell_004

لیست موتورهای نسل جدید G کلاس شامل یک پیشرانهٔ جدید ۳ لیتری بنزینی شش سیلندر خطی و یک واحد دیزل می‌شود که موتور دوم برای اولین بار در نسل جدید E کلاس مورداستفاده قرار گرفته است. در G کلاس، موتور بنزینی بیش از ۳۶۰ اسب بخار و موتور دیزلی بیش از ۳۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. نیروی این موتورهای جدید به‌صورت استاندارد توسط گیربکس ۹ سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند که درنتیجه موجب کاهش مصرف سوخت خودرو می‌گردد.

mercedes_g-modell_007

هم‌اکنون نیمی از فروش G کلاس را مدل‌های اسپرت و قدرتمند AMG تشکیل می‌دهند و به همین دلیل پس از معرفی نسخهٔ استاندارد، نسخه‌های AMG نسل جدید G کلاس هم معرفی خواهند شد. مدل G63 مجهز به همان موتور ۴ لیتری V8 مدل G500 خواهد بود که البته توسط AMG تقویت و مجهز به دو توربوشارژر شده است. همچنین این موتور جهت کاهش مصرف سوخت از سیستم غیرفعال سازی سیلندرها نیز استفاده خواهد کرد.

mercedes_g-modell_014

منبع: AutoCar

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. MPH

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (251 ديدگاه)

    خدا کنه طراحی جعبه ایش حفظ بشه.جی کلاس اگه جعبه ای نباشه که جی کلاس نیست.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Elemento

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    دونالد ترامپ رئیس جمهور شد.
    خدا آخر و عاقبت ford و GM رو بخیر کنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۱۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      8مجید ترامپ یکی از میلیادرهای امریکا هستش
      اسمش هم تو خیابون هالیوود نوشته شده
      از سیاست زیاد حالیش نیس ولی تاجر و انبوه ساز بسیار خوبیه
      در کل واسه حال ما فقیر فقرا هیچ فرقی نمیکنه
      فقط دلار و طلا یکم گرون شده اونم برمیگرده سر جاش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Elemento

        ۱۹ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        سامان جان
        درست میگی
        ولی ترامپ فورد رو به خاطر برخی اقدامات تهدید کرده بود.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Bavaria

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    قبلا همیشه بنز شش سیلندر وی شکل تولید میکرد،ب ام و خطی ولی الان بنز فهمید که الکی فقط هزینه های تولیدشو با وی شکل کردن میبرده بالا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. احمد باقری

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خیلی ماشین سخت جونیه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. «میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود . عاشقشم . محشره . آقای خاااص . امیر جان میتونی لینکی . یاستی یا آمار فروشی ازش بهم بدی؟ یا اگر کسی داره بهم معرفی کنه . ممنون میشم.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا