مرسدس بنز

نسل بعدی مرسدس-ای‌ام‌جی C63 قطعاً هیبریدی است

با معرفی نسخه‌های فیس لیفت شده در نمایشگاه خودروی نیویورک، نسل فعلی مرسدس-ای‌ام‌جی C63 هنوز هم چند سالی نفس خواهد کشید.


اما بنا به گفته رئیس AMG آقای توبیاس موئرز نسل جدید این خودرو فاقد پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو خواهد بود و جای خود را به قوای محرکه هیبریدی خواهد داد.


موئرز در مصاحبه با اصحاب رسانه گفته است:

اگر شما تکنولوژی هیبریدی یا الکتریکی سازی را به‌صورت هوشمندانه در خودرویی که توانایی‌های زیادی دارد بکار ببرید پس از آن دستتان باز خواهد بود. به همین دلیل است که نسل بعدی مرسدس-ای‌ام‌جی C63 قطعاً قوای محرکه هیبریدی خواهد داشت.

نسل بعدی c63 هنوز در فازهای اولیه توسعه بوده اما انتظار می‌رود این خودرو دارای پیشرانه ۶ سیلندر به همراه یک واحد الکتریکی کوچک باشد. مرسدس می‌خواهد با این حرکت از همخوانی پرچم‌دار C کلاس خود با استانداردهای آلایندگی دهه میلادی بعدی مطمئن باشد.

مرسدس AMG C63 کوپه
صدای تولیدی این پیشرانه هنوز یک مسئله بوده اما از آنجایی که چندین سال تا معرفی این خودرو باقی مانده بنابراین موئرز مطمئن است مهندسان راه‌حلی را پیدا خواهند کرد. او می‌گوید:

واضح است که اگر از قوای محرکه الکتریکی شده استفاده کنیم صدای رعد و برق AMG وجود نخواهد داشت. ما با قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه‌ای مخصوصاً در اروپا مواجه هستیم اما صدای پیشرانه برای مشتریان ما بسیار مهم بوده و در این مورد هیچ شکی نیست. البته من مطمئن هستیم راه‌حل مناسبی برای آن پیدا خواهیم کرد.


علاوه بر از دست دادن چند سیلندر، نسل بعدی مرسدس-ای‌ام‌جی C63 شاید سیستم چهار چرخ محرک نیز داشته باشد. این موضوع هنوز تأیید نشده اما موئرز به این نکته اشاره داشته که احتمال تغییر طراحی دیفرانسیل عقب در آینده وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    خیلی بده اگه بنز دست به تغییر پلتفرم دف عقبش بزنه،اصلا جالب نیست سی کلاس دف جلو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Daytona 1969

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (325 ديدگاه)

      قرار نیست دیفرانسیل جلو بشه که

      چهار چرخ محرک با قابلیت شیفت تمام قدرت به عقب که این کار برای شتاب گیری بهتر هم خیلی کمک می‌کنه

      ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور رو میشه فقط به محور جلو منتقل کرد اصلا ؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Saeed Boroomand

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (477 ديدگاه)

        من فکر میکنم برای مدل های پایین تر که احتمالا از هیبرید ملایم استفاده کنن، در حالت نرمال ماشین دیفرانسیل عقب باشه و یه موتور کوچیک به محور جلو یا در حالت بد تر به محور موتور وصل کنن. برای مدل های بالاتر که پلاگ این خواهند بود احتمالا، یه موتور اکتریکی پر قدرت و فشرده روی محور عقب و موتور بنزینی محور جلو توجیه اقتصادی داره مگه این که از موتور با اسب زیاد استفاده کنن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. F۲۲RAPTOR

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (2598 ديدگاه)

        والا به اینش دقت نکردم،سپاس دایاتونا

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. Yaser1986

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (76 ديدگاه)

    تا دیروز ناراحت حذف شدن ۱۲ سیلندرها بودیم حالا ۸ سیلندرها هم اضافه شدن
    داریم به دنیایه بی روح خودروها وارد میشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عرفان

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نه نه نه!!!!!!!!!!!!??????
      وافعا ازش میترسم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. hamid

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (280 ديدگاه)

    C63 از اون موتور ۶.۲ با اون صدای عالیش داره میره سمت یه ۶ سیلندر هیبرید. چه کاریه اخه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. محمدرضا

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (91 ديدگاه)

    امیدوارم یه فکری به حال صدای موتور خودروهای برقی و هیبریدی بکنن?ادم احساس میکنه سوار دوچرخه شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حمید فورد

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (78 ديدگاه)

    چه اشغالی بشه هیبریدی …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا