مرسدس بنزنیسان

رویارویی دو همنام: نیسان GT-R نیسمو دربرابر مرسدس-ای‌ام‌جی GT R

هر دو یک نام دارند: GT-R و GT R و از نظر قوای محرکه نیز نزدیکی زیادی با هم دارند اما تفاوت بسیار بزرگی بین هر دو خودرو وجود دارد…


اول از همه اینکه مرسدس-ای‌ام‌جی GT R دارای طراحی هوشمند تک دیفرانسیل و فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب است. شاید این کار باعث شود گاهی اوقات بخش عقبی احساس سبکی داشته باشد اما تفاوت در پیچ‌ها به خوبی نمایان خواهد بود.


برخلاف رقیب ژرمنی، نیسان GT-R نیسمو دارای سیستم چهار چرخ محرک پیشرفته و ذاتی قوی است که به آن اجازه داده تا در طی 10 سال همواره عملکردی درخور داشته باشد.


از نظر قدرت، سوپرکار ژاپنی دارای پیشرانه 6 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربوی ارتقا یافته با قدرت 600 اسب بخار و گشتاور 652 نیوتون متری می‌باشد. هنوز رکورد رسمی شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت GT-R نیسمو اعلام نشده اما انتظار داریم در محدوده همان 2.8 ثانیه خودروی قبلی باشد.

از طرف دیگر، هیولای جهنم سبز از پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتری بای توربو استفاده می‌کند. قدرت 577 اسب بخاری و گشتاور 700 نیوتون متری آن به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. مرسدس-ای‌ام‌جی GT R به 3.6 ثانیه زمان نیاز دارد تا از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. سقف سرعت این خودرو نیز برابر با 318 کیلومتر در ساعت می‌باشد.

Nissan GT-R NISMO 2017

خب با این تفاسیر، کدام‌یک انتخاب هوشمندانه‌تری است؟ جانی لیبرمن و رندی پابست از نشریه موتور ترند هر دو خودرو را در جاده‌های عمومی و پیست لاگونا سکا تست کرده‌اند تا ببینند کدام‌یک عملکرد بهتری دارد…

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2912 ديدگاه)

    هردوشون رو واقعا دوست دارم 😍 چه از نظر فنی چه طراحی، هیچ ایرادی بهشون وارد نیست ❤❤ البته کابین مرسدس جذاب‌تره

  2. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2912 ديدگاه)

    :::نظرسنجی:::
    نیسان GTR نیسمو: لایک ?
    مرسدس بنز AMG GT R: دیس‌لایک ?

  3. سامان اذری

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2768 ديدگاه)

    تو خونه اینترنتم سرعتش پایینه نتونستم فیلم رو ببینم
    ژرمن باز ها میتونن مرسدس رو دوس داشته باشن و بهش افتخار کنند
    ولی برای ژاپنی بازهایی مثل من GTR نیسمو حد اعلاء
    یه ماشین هست

    با احترام به دوستان المانی بازم

  4. datsun

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1507 ديدگاه)

    ❤Nissan gtr❤
    اصالت 😍
    موتور دست ساز 💓
    بهترین ژاپنی نوربرگ رینگ 😚

  5. الف.ی

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1493 ديدگاه)

    اوف اوف اوف
    من که معلومه کدوم رو بیشتر دوست دارم ولی واقعا جی تی آر هم غول کشیه ها!!!!!

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2912 ديدگاه)

      من قبلا از AMG GT خوشم نمیومد چون با طراحی چراغ عقبش نمی‌تونستم کنار بیام، نه که زشت باشه، قشنگه اما با چراغ جلو هماهنگ نیست، اما یه مدته به دلم نشسته، مخصوصا با کیت بدنه عریض؛ از نمای روبرو واقعا شیک و خاصه، کابینشم منحصر به فرده اما چشمام رو روی GTR نیسمو هم نمی‌تونم ببندم‌؛ داشتن هر دوش برام هیجان انگیز و لذت بخشه، شاید نیسمو مقداری بیشتر.

      1. الف.ی

        ۳ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1493 ديدگاه)

        ژاپنی بازا ناراحت نشن ها ولی طراحی جی تی آر دیگه بعد از این همه سال قدیمی شده و با فیس لیفت هم درست نمیشه نیاز به نسل جدید داره
        جی تی آر از همون اول جلوتر از زمان خودش بود و تا الآن پیشرفت محسوسی نکرده و یکمی از مد افتاده شده

  6. Bilbo

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (397 ديدگاه)

    نمیدونم چند نفر مخالف این حرف منن اما
    بنظرم زیباترین محصول مرسدس بنز با اختلافی خیلی فاحش همین AMG GT R هست….از همه نظر محشره

    1. Amir_R18

      ۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (11299 ديدگاه)

      .
      مرسدس AMG GT به نظر من در بین ماشین های تولیدی جهان الان زیباترین طراحی رو داره.
      فنی هم که بی ‌نظیر.
      از نظر شتاب احتمالا AMG GTR با محور عقب بودن از نیسان عقب میافته ، به هر حال با سیستم 4WD بزرگترین مزیت نیسان و علت گرون بودنش همین شتابشه.
      موتورترند هم که خیلی هوای نیسان رو داره ?

      اما در پیست AMG GTR هیچ حرفی باقی نمیذاره.

      با احترام به نیسان، من حتما بنز رو ترجیح میدم. مخصوصا به خاطر طراحی زیبا و موتور 8 سیلندرش. AMG GTR خیلی خاص تره. خود به خود باعث جلب احترام سایر راانندگان میشه.

      1. Rmn

        ۳ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2 ديدگاه)

        البته نیسان GT-R سیستم چهار چرخ محرک AWD داره نه 4WD |:

        1. Amir_R18

          ۳ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (11299 ديدگاه)

          .
          دقیق نمیدونم ، 4WD و AWD رو‌به جای هم به کار می‌برم. اگر شما میگی حتماً درسته

        2. Carbonado Aventador

          ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (3860 ديدگاه)

          خب خیلیسادس فرق 4WD و AWD

          وقتی یه ماشین AWD باشه یعنی همیشه و همواره به تمام چرخ ها نیرو میرسه و قابلیت از کار افتادن دیفرانسیل وجود نداره…
          یعنی نمیشه هروقت عشقت بکشه ماشینو دیفرانسیل جلو کنی یا هروقت عقشت بکشه دیفرانسیل کنی..

          AWD در 95 درصد مواقع برای ماشین های اسپورت شهری و سوپر اسپرت ها استفاده میشه!!

          4WD هم یعنی 4 چرخ متحرک با قابلیت خاموش کردن یا تغیر دیفرانسیل..
          که هروقت منیخوای دیفرانسیل جلو کنی یا دیفرانسیل عقب کنی یا دو دیفرانسیل باشه!!!!
          4WD هم تو 95 درصد مواقع تو ماشین های آفرود یا ماشینایی که توانایی آفرود باید داشته باشن نصب میشه!!!!!

    2. الف.ی

      ۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1493 ديدگاه)

      مطمئن باش میتونی با اطمینان کامل سرت رو بالا بگیری و این جمله رو بگی

  7. ونوم اف ۵

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1276 ديدگاه)

    بهترین ماشین اسپورت شرقی و ژاپنی نیسان جی تی ار هست از نظر خاص بودن تو طراحی هم هیچ ماشینی مشابهش نیست و با اینکه این نسل جی تی ار دیگه داره قدیمی میشه ولی هنوز ۰.۸ ثانیه از ای ام جی سریعتره

    1. datsun

      ۳ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1507 ديدگاه)

      ماشینی که ریشه در تاریخچه‌ای خودرو سازی ژاپن داره
      ۱۹۶۹ تا کنون با همین نشان زیبای gt-r و چهار چراغ گرد همیشگی

  8. ونوم اف ۵

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1276 ديدگاه)

    جی تی ار رو که نگاه میکنی انگار بهت میگه درسته که اخر مباحث فنی هستم ولی باز تا بینهایت بار میتونی تقویتم کنی و ارتقا بدی

  9. #ali.m#

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1850 ديدگاه)

    ?گودزیلا?

  10. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2912 ديدگاه)

    نیسان GTR به خودی خود ماشین تحریک کننده‌ایه، چه برسه که مهر نیسمو هم رو پیشونیش بخوره‌‌‌‌. کلا این ماشین و ۹۱۱ توربو S، سمبل خودروهای شش سیلندر قدرتمند هستن‌. از اون طرف مرسدس هشت سیلندره و شدیدا قابل احترام، رو طراحی کابینش بیشتر وقت گذاشته و رسما یه لات بی سر و پاست! این رقابت منو یاد مبارزه یه لات گردن کلفت اما خوشتیپ با یه رزمی کار ماهر، با ابهت و همه فن حریف میندازه.

  11. silver

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    هیچ وقت نتونستم وقتی که بین دوراهی بنز و نیسان قرار میگیرم ، یکی رو انتخاب کنم.
    عاشق جفتشونم .

  12. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (852 ديدگاه)

    نیسان جی تی ار رو دوست دارم ماشین واقعا خوبیه اما پیش بنز شرمندش میشم…
    بنز gtr واقعا طراحی زیبایی داره .بعد از اینکه برندش بنزه بیشترین دلیل انتخابم دیفرانسیل عقب بودنشه??
    البته عشق اولینم بین سوپر اسپرت ها اس ال اس هست

  13. ارش

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (852 ديدگاه)

    گودزیلا نابود شد.

  14. Hemichan

    ۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (680 ديدگاه)

    این GT-R خیلی خاصه انگار خود گودزیلا رو تبدیل به ماشینش کردن
    هرچند این مدل مرسدس بنز هم خیلی ابهت منده بخصوص گریلش

  15. مانی

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1530 ديدگاه)

    مرسدس خیلی‌ زیباست اما با جلو پنجرهٔ پانامریکانا زیاد حال نمیکنم
    بنظرم جلو پنجرهٔ مدله جی‌ تی‌ این ماشین قشنگ‌تره هرچند این‌یکی
    خاص بودنه ماشین و نشون میده

  16. Wrx

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (329 ديدگاه)

    نیسان ?GTRگودزیلااا?

  17. MOBIN POURMAND

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (78 ديدگاه)

    چقد امروز خوبیم ما.همه با ادب و احترام ب ژرمن و ژاپنی بازا نظرشونو میگن.خدایی حال کردم.چرا همیشه اینطوری نیستیم؟؟؟

  18. کاوه آهنگر

    ۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (446 ديدگاه)

    نیسان جی تی آر
    گودزیلای صنعت خودروسازی

  19. R

    ۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (180 ديدگاه)

    از دوتاشونم بدم میاد

  20. م.خ

    ۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نیسان و بنز نمونه یه مهندسی با عشقه.. به طراحی هر دو ماشین دقت کنید.. انگار میتونن باهات حرف بزنن…شینیدن صدای اگزوز شون آرامش میده به ادم..

  21. Alone

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با اجازه بنز ایندفعه نظرم نیسان gtrهست. چون از صداش زیاد خوشم میاد هم جون میده واسه دریفت. هم تا 1500 اسب بخار میشه ارتقا داد.فقط ژاپنی بازا میفهمن چی میگم . به قول رفیقا خلاصه داستانیه چشاش???. عاشق شتاب وحشتناکشم. 100 کیلومتر این گودزیلا 160کیلومتره . موتورشم دست سازه. ولی دیگه 10 سال هست که تولید میشه باید یه فیس لیفت حسابی با پیشرانه و مشخصات جدید بده بیرون این گودزیلا رو.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن