همکاری اوبر و مرسدس بنز برای ارائه‌ی تاکسی‌های خودران

مرسدس و کمپانی مادر یعنی دایملر برنامه‌های خود برای همکاری با برنامه‌ی اوبر را به منظور تهیه‌ی ناوگانی از تاکسی‌های خودران در سراسر جهان را اعلام کرده است.

uber
مدل‌های بدون راننده مرسدس سرانجام از طریق برنامه موبایل اوبر قابل درخواست خواهند بود هرچند این دو شرکت برنامه‌ی زمانی مشخصی برای حاضر شدن تکنولوژی‌های موردنیاز را اعلام نکرده‌اند. البته Financial Times گفته که شاید چندین سال طول بکشد تا چنین شبکه‌ای راه‌اندازی گردد.

مدیرعامل اوبر تراویس کالانیک در پستی نوشته است:

خودروسازانی چون دایملر برای توسعه‌ی استراتژی ما حیاتی هستند زیرا اوبر تجربه‌ای در ساخت خودرو ندارد.
ساخت خودرو واقعاً سخت است. این موضوع پس از بازدید من از تأسیسات ساخت خودرو دیدن میزان تلاش‌های صورت گرفته برای طراحی، تست و ساخت خودروها کاملاً معلوم شد.

بنابراین به نظر می‌رسد که اوبر از تجارب مهندسی دایملر استفاده خواهد کرد و در بحث تکنولوژی دایملر دانش قابل‌توجهی را در اختیار این شرکت قرار خواهد داد.

black_car_driver_color-01
پیش از شروع تست‌های گسترده‌ی خودروها قانون‌های پیشرفته‌تری باید وضع شوند. این خودروها برای استفاده در کل آمریکا به تأییدیه نیاز خواهند داشت. دولت بریتانیا در حال سرمایه‌گذاری چندین میلیون پوندی به منظور انجام چنین تست‌هایی بوده هرچند قبلاً دسته‌ای از این خودروهای آزمایشی در انگلستان دیده شده‌اند.

هنوز جزئیات توافق نهایی بین دایملر و اوبر آشکار نشده اما گفته شده که این توافق انحصاری نخواهد بود به این معنی که کمپانی‌های دیگر نیز می‌توانند با این دو کمپانی همکاری کنند.

2018 Mercedes-Benz E-Class Coupe
مسابقه‌ای بین خودروسازان و به منظور ارائه اولین خودروی بدون راننده‌ی واقعی در جریان بوده و مرسدس بنز با E کلاس خود تکنولوژی نیمه خودران را عرضه کرده است. این سیستم بدون دخالت راننده می‌تواند اعمال مربوط به فرمان، ترمز و شتاب را انجام دهد. جدیدترین خودروهای ولوو نیز از سیستم‌های مشابهی استفاده می‌کنند.

درباره نویسنده

تصویر پروفایل شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

7 دیدگاه

  1. Madjid
    سوابق: (8546 دیدگاه) ,

    سلام

    اتومبیل های خودروان خیلی خوبن. ولی من به شخصه تا ابد هم که پشرفت کنند جرات نمیکنم در یک جاده ی 2 طرفه که ازون سمت کامیون های خاور با سرعت 100 کیلومتر نزدیک میشن ماشین رو در حالت خودروان بذارم و بخوابم.

    ولی برای شهر و مسیر های خسته کننده بسیار بسیار مناسبن. پشت ترافیک های 1 کیلومتری تهران و مشهد که هر ساعت 500 متر حرکت میکنه با دنده و کلاچ دستی که فاتحه ی زانوی آدم خونده میشه. گیربکس اتومات هم درسته این مشکل رو نداره ولی باز هم خیلی خسته کنندست. بهترین راه حل (بعد از استفاده از حمل و نقل عمومی) همین رانندگی خودکاره.

    پاسخ
  2. حسین وی
    سوابق: (110 دیدگاه) ,

    تویوتا کم بود بنز زردم باس دمه فرودگاها ببینیم

    پاسخ
  3. reza-a
    سوابق: (199 دیدگاه) ,

    راستش من تو ایران تو شهر هم جرات نمیکنم از ماشین های خودران استفاده کنم فکر کنم بهترین راه حل برای ترافیک کروز کنترل راداری هست

    پاسخ
    1. LAMBORGHINI
      سوابق: (8546 دیدگاه) ,

      کروز کنترل راداری بله خیلی خوبه. در آخرین نسل S CLASS به بلوغ نهایی خودش رسیده . ولی خودروان خاطر جمع تره.

      پاسخ
  4. Aston
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    همین الان هم تاکسی ها خودران هستن
    مگه شما وقتی سوار تاکسی میشید باهاش رانندگی میکنید؟
    خودش حرکت میکنه شمارو به مقصد میرسونه!

    پاسخ
    1. Madjid
      سوابق: (8546 دیدگاه) ,

      بله فقط آخرش 30 هزار تومن پول بی زبون میگیره.

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x