اینفینیتیمرسدس بنزنیسان

آیا همکاری میان نیسان و دایملر پایان خواهد یافت؟

به‌تازگی گزارشی از رویترز با عنوان «همکاری نیسان با دایملر جهت توسعهٔ خودروهای لوکس متوقف شده است» منتشر شده است. در این گزارش گفته شده که نیسان توسعهٔ تعدادی از محصولات جدید اینفینیتی با همکاری مرسدس بنز را خاتمه داده است. پیش‌ازاین اینفینیتی تصمیم داشت از پلت‌فرم خودروهای کوچک مرسدس بنز بنام MFA2 برای ساخت محصولات آیندهٔ خود استفاده کند اما هم‌اکنون اینفینیتی از این کار منصرف شده و از پلت‌فرم مرسدس بنز استفاده نخواهد کرد. در گزارش رویترز اشاره شده که منابع نزدیک به اینفینیتی گفته‌اند این شرکت به دلیل بازار فروش محدود قادر به تأمین سرمایهٔ موردنیاز جهت استفاده از تکنولوژی‌های بکار رفته در پلت‌فرم MFA2 مرسدس بنز نیست و به همین دلیل برنامهٔ ساخت خودرو بر اساس این پلت‌فرم را کنار گذاشته است.

infiniti-q30-2016-01

پس از انتشار این گزارش مبنی بر توقف پروژهٔ توسعهٔ محصول مشترک توسط نیسان و مرسدس بنز از سوی رویترز، این شائبه پیش آمد که همکاری این دو گروه خودروسازی خاتمه یافته است. همکاری‌ای که از سال ۲۰۱۰ بین گروه دایملر و گروه رنو نیسان آغاز و منجر به ارائهٔ محصولات جدیدی چون مرسدس بنز سیتان و اینفینیتی QX30 شده است.

mercedes-benz-citan-2013-03

اما پس از انتشار این گزارش، مدیرعامل گروه رنو-نیسان «کارلوس گون» در جمع خبرنگاران در لاس‌وگاس خبر خاتمهٔ همکاری بین شرکت خود و دایملر/مرسدس بنز را تکذیب کرد. گون دراین‌باره گفته است:

«همکاری ما با مرسدس بنز بسیار خوب است و ایجاد تغییری در این پروژه بدین معنا نیست که همکاری ما پایان یافته است».

2012-01_v3h77hstsgssbf80wbf

البته همان‌طور که در گزارش رویترز گفته شده، اینفینیتی استفاده از پلت‌فرم جدید MFA2 مرسدس بنز را برای ساخت مدل آیندهٔ Q40 خود برنامه‌ریزی کرده بود در حال حاضر اینفینیتی این برنامه را لغو کرده و قصد ندارد از پلت‌فرم مرسدس بنز در محصولات کوچک آیندهٔ خود استفاده کند. بااین‌حال گون به خبرنگاران گفته است که این گزارش رویترز نباید به معنی خاتمهٔ کل همکاری بین نیسان و مرسدس بنز تفسیر شود.

infiniti-q40-2015-01

کارلوس گون دراین‌باره گفته است:

«ما پس از بررسی و مطالعه پی بردیم که شاید پلت‌فرم MFA2 مرسدس بنز بهترین گزینه برای اینفینیتی نباشد؛ بنابراین تصمیم گرفتیم پروژهٔ تولید محصول بر اساس آن‌را لغو کنیم؛ اما این بدان معنا نیست که همکاری ما متوقف شده است. ما فقط در حال تلاش هستیم که تا جایی که ممکن است محصولات خود را برای مصرف‌کنندگان بهینه‌سازی کنیم».

علاوه بر این رویترز گفته بود که کل همکاری میان دایملر و نیسان نیز در حال بررسی بوده و پروژه‌های کلیدی این همکاری هفت‌ساله به حالت تعلیق درآمده‌اند؛ اما گون این ادعا را تکذیب کرد. وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران که پرسید: «آیا همکاری بین شما ادامه خواهد داشت؟» گفت: «بله».

9eef7568c631fa5bd0e99f038c652fb4

قرار است پلت‌فرم جدید MFA2 مرسدس بنز در نسل بعدی A کلاس و دیگر محصولات کوچک مرتبط با آن مورداستفاده قرار گیرد اما همان‌طور که گفته شد اینفینیتی از آن استفاده نخواهد کرد. این در حالی است که اینفینیتی در حال حاضر از پلت‌فرم قدیمی MFA مرسدس بنز در مدل QX30 خود استفاده کرده است. این پلت‌فرم توسط مرسدس بنز در مدل‌های CLA و GLA بکار رفته است. همچنین مرسدس بنز هم قصد دارد از پلت‌فرم نیسان ناوارا در پیک‌آپ آیندهٔ X کلاس خود استفاده کند.

mercedes-benz-x-class_pickup_concept-2016-1024-01

به‌عنوان بخشی از همکاری گسترده میان دایملر و رنو-نیسان، این دو شرکت یک کارخانهٔ تولید خودرو را با هزینهٔ ۱ میلیارد دلار در مکزیک ساخته‌اند که می‌تواند ۳۰۰ هزار خودرو در سال تولید کند. گزارش شده است که این دو خودروساز هم‌اکنون در حال تولید محصولات در کارخانهٔ مشترک خود در مکزیک برای صادرات به بازار ایالات‌متحده هستند آن‌ هم درحالی‌که رئیس‌جمهور منتخب ایالات‌متحده، «دونالد ترامپ» گفته است که به خودروهایی که در مکزیک تولید شده و به ایالات‌متحده وارد می‌شوند تعرفه‌های بالایی اختصاص خواهد داد. علاوه بر این، نیسان ۳۰۶ میلیون دلار نیز در کارخانهٔ بریتانیایی خود جهت تجهیز آن به قالب‌های مرسدس بنز هزینه کرده است.

infiniti-qx30-2017-03

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Parker

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    به نظر من کار دونالد ترامپ خیلی درسته.

    فرانسوی ها، آلمانی ها، ژاپنی ها ، روی ماشین های خودشون تعصب دارند و در آخرین مرحله به سمت انتخاب ماشین های امریکایی میرند.
    از اون طرف ماشین های خودشون رو به آمریکا صادر میکنند و باعث رشد بیکاری در این کشور و کاهش رشد اقتصادی میشن.
    خیلی بده در فرانسه شورلت و فورد و کرایسلر ، در رتبه های آخر فروش باشند، درژاپن همینطور ، اون وقت در خاک امریکا کادیلاک و لینکلن رتبه ی دهم فروش باشند و لکسس اول.

    کسایی هم که میگن کیفید ماشین امریکایی با ماشین ژاپنی یا آلمانی قابل مقایسه نیست، حرف الکی میزنند. ممکنه بینشون اختلاف باشه ولی به حدی نیست که این اختلاف رو توجیه کنه.
    نمیگم اختلاف نیست. ولی کم و ناچیزه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Sajjad

      ۱۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (119 ديدگاه)

      منم با نظرتون موافقم . بنظرم اقدامات ترامپ در مورد خودرو سازی های وطنی آمریکا شاید در کوتاه مدت اثر خودشو نشون نده ولی قطعا در آینده افتخار آفرین میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. kasra

      ۱۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (84 ديدگاه)

      خیلی چیزا باعث فروش یک خودرو میشه، فقط کیفیت که نیست. لیزینگ مناسب، هزینه نگهداری مناسب، مصرف مناسب، قابل اعتماد بودن، چهره مناسب و…
      آمریکایی ها هم آزادند که چه خودرویی بخرند و چه خودرویی نخرند، کسی مجبورشون نکرده مثلا لکسوس بخرند و کادیلاک نخرند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Parker

        ۱۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        به نظر من باید مجبورشون کنند.

        بحثش پیچیدست و وقتش نیست.

        خیلی خلاصه بخوام بگم ژاپنی ها، خودشون خودشون رو مقید به خرید خودروی ژاپنی میکنن. به شدت روی فرهنگ و کشورشون تعصب دارند.
        اما امریکایی کشوری است که بیشترین تنوع جمعیتی در دنیا رو داره و بخش بزرگی از مردم ،خودشون رو مقید به پیشرفت کشور نمیدونن. چون اصلا آمریکایی نیستن. مهاجرن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Parker

        ۱۹ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        در ضمن از دوستان من ساکن اونجا هستند.

        میگه بیشتر خریداران ماشین های ژاپنی از مهاجرین هندی و پاکستانی و هستند. (با احترام)
        به نظر من کسی که ساکن فلان کشور هست و از امکانات ، امنیت و رفاه اونجا استفاده میکنه، باید به پیشرفت اون کشور مقید باشه.

        در مورد هر کشوری همینطوره.

        در مورد زیبایی ، امکانات و هزینه ی نگهداری هم ‌اختلاف هست ولی کم و ناچیز.
        لیزینگ های امریکایی هم مطمئن باش برای خودروهای ساخت خود امریکا از طرف دولت شرایط مناشب تری براشون فراهم میشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Delport

          ۱۹ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (73 ديدگاه)

          کاملا موافقم باهات.مثه خودمون که با وجود تنوع بسیار زیاد خودرو هنوز خرید وانت دمپائی اولویت اولمونه.فکر نکنید رو ماشینا وارداتی مالیات تا 200 درصدم هستااا.نه ما خودمون به فکره تولید ملی هستیم.حالا اگه یه موقه پرایدمون با یه بز شاخ به شاخ شد راننده پراید مرد مه مهم نیست.مهم اینه اینه که اینقد پرایده نرمو خوبه بزه محترم زنده میمونه و به زندگی در کنار خانواده و بزغاله ها ادامه میده
          با تچکر

          موافقم 0
          مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا