پورشهمرسدس بنزهفته نامه

آلمانی‌های وحشی، نبرد پورشه ماکان S با مرسدس بنز GLC43 AMG

SUV شیک و جدید مرسدس-آام‌گ با پورشهٔ عضلانی ملاقات کرده است

مرسدس بنز به آهستگی SUV کامپکت GLC خود را در بریتانیا عرضه کرد اما حالا که GLC در انگلستان عرضه شده است مرسدس بنز نمی‌خواهد هیچ زمانی را برای عرضهٔ نسخهٔ عملکردی آن به بازار تلف کند. این خودرو که توسط AMG تقویت شده و GLC43 نام دارد، رقیبی بی‌چون‌وچرا برای پادشاه SUVهای کامپکت داغ، پورشه ماکان S خواهد بود؛ بنابراین اگر این مرسدس تازه‌وارد می‌خواهد برتری بر روی کاغذ خود را به پیروزی بر روی جاده تبدیل کند، باید رقابتی سختی را با پورشه آغاز نماید.

glc-twin-headers-1

پورشه نیز دومین کراس‌اوور خود را با نام ماکان در سال ۲۰۱۴ معرفی نمود و سپس نسخهٔ اسپرت و قدرتمند آن مثل همیشه با پسوند S به بازار آمد. تا پیش از معرفی این خودرو هرگز یک ماشین دو دیفرانسیل با وزنی نزدیک به ۲ تن که هندلینگ اسپرت و بدون مشکی داشته باشد در بازار پیدا نمی‌شد. بااین‌حال GLC هم وعدهٔ ارائهٔ ترکیبی از پویایی، کارایی و طراحی را داده است اما آیا مرسدس بنز GLC43 AMG می‌تواند رهبری این کلاس را از پورشه ماکان S برباید؟

glc-twin-headers-3

شروع رقابت

مرسدس بنز GLC43

درحالی‌که ماکان دارای یک طراحی کوپه مانند است، مرسدس GLC به لطف طراحی سادهٔ خود بیشتر شبیه به یک SUV معمولی است. البته نسخهٔ کوپهٔ GLC هم به‌صورت مجزا ارائه می‌شود؛ اما این مدل با قیمت ۴۸,۴۷۰ پوند گران‌تر از پورشهٔ ۴۶,۶۵۰ پوندی است. AMG به بدنهٔ GLC قطعات اسپرت و منحصربه‌فردی را اضافه کرده است که شامل سپرهای اسپرت جلو و عقب، اگزوز اسپرت و رینگ‌های ۱۹ اینچی مشکی‌رنگ می‌شود. این موارد موجب افزایش جذابیت طراحی GLC شده است.

glc-70

این خودرو یک ۴×۴ سریع است به‌گونه‌ای که تنها در ۵.۱ ثانیه توانست در طول تست ما از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. با قرار دادن خودرو در حالت رانندگی اسپرت پلاس هنگام تعویض دنده‌ها صدای زیبایی از اگزوز به گوش می‌رسد و نالهٔ موتور نیز موسیقی می‌نوازد؛ اما در این حالت که تهاجمی‌ترین حالت رانندگی خودرو است، گیربکس کمی سردرگم احساس می‌شود.

glc-65

سواری خودرو نرم است هرچند که هنوز هم کمک‌فنرها به دلیل وجود لاستیک‌های فاق کوتاه شوک‌های جاده را به شاسی انتقال می‌دهند. بااین‌حال تعویض دنده‌ها نرم و روان انجام می‌گیرد. برای به حداکثر رساندن بهره‌وری، دنده‌ها به‌سرعت تعویض می‌شوند اما به دلیل وزن خالص ۱۸۴۵ کیلوگرمی GLC43، حتی اگر درخواست شتاب گیری ملایمی را هم داشته باشید گیربکس دو یا سه دنده معکوس می‌دهد.

glc-67

در بخش عملکرد و دینامیک رانندگی، SUV دیگری را نمی‌توان پیدا کرد که مثل GLC باشد و مرسدس بنز کاملاً در این بخش برتری دارد. کابین هم جادار و ساده طراحی شده است. در اصل GLC نسخهٔ آفرود از C کلاس است و به همین دلیل طراحی داخلی آن با سدان کامپکت اجرای مرسدس یکسان است. همچنین به تقلید از سدان پرچم‌دار S کلاس، کنسول وسط شیب‌دار و دریچه‌های هوا دایره شکل طراحی شده‌اند.

glc-58

علاوه بر این، کیفیت متریال هم در کل خوب است. نسخهٔ AMG این خودرو به‌صورت استاندارد با چرم مصنوعی Artico ارائه می‌شود اما چرم واقعی هم به‌عنوان یک آپشن ۷۹۵ پوندی وجود دارد. سیستم تعلیق بادی، گرم‌کن صندلی، ورود و خروج بدون کلید، تهویه اتوماتیک، منو ناوبری و بلوتوث هم همگی به‌صورت استاندارد در GLC43 ارائه می‌شوند.

اما نگرانی ما بیشتر در مورد قیمت بالای GLC43 است چراکه در مقایسه با نسخه‌های عملکرد بالا از C کلاس و E کلاس، این خودرو احساس خاص بودن ندارد. همچنین برخی از ویژگی‌ها و تجهیزات در نسخهٔ ارزان‌تر دیزلی هم وجود دارد؛ بنابراین GLC43 به‌عنوان یک SUV کاملاً مناسب است اما به‌عنوان یک AMG نه. این در حالی است که پورشه با وجود قیمت ارزان‌تر، احساس بهتری دارد.

glc-69

پورشه ماکان S

پورشه در طراحی بیرونی ماکان از دیگر خودروهای اسپرت خود بسیار الهام گرفته است. درحالی‌که ماکان بر اساس پلت‌فرم نسل قبلی آئودی Q5 شکل گرفته است اما بسیار اسپرت‌تر از رقیب هم‌وطن خود به نظر می‌رسد. دماغهٔ کم ارتفاع، بدنهٔ زیبا و سقف کوپه مانند و روان آن، فوراً تصور اسپرت بودن بیشتری را نسبت به مرسدس ارائه می‌کند و همین روند در داخل هم ادامه دارد.

macan-43

هنگامی‌که وارد کابین ماکان می‌شویم احساس می‌کنیم که کمی لوکس‌تر و بهتر از GLC است. سطوح بیشتری با چرم پوشیده شده است و کنتراست مواد در مقایسه با مرسدس قابل‌توجه است. البته صندلی‌های کامل چرمی به‌صورت استاندارد ارائه نمی‌شوند و برای ارتقاء آن‌ها باید ۲۱۶۲ پوند پرداخت کرد. منو ناوبری هم به‌عنوان یک آپشن ۱۰۵۲ پوندی ارائه شده که به نظر می‌رسد در این مورد پورشه برای ماشینی با چنینی قیمتی خساست به خرج داده است.

macan-35

بااین‌حال ماکان S به‌صورت استاندارد به سیستم مدیریت ارتباطات پورشه که از طریق یک نمایشگر ۷ اینچی ارائه می‌شود، سنسورهای پارک در همه جهت، بلوتوث و کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای مجهز شده است. با سفارش آپشن‌های بیشتر، قیمت ماکان S تقریباً هم‌سطح GLC43 گران‌تر می‌شود اما بااین‌وجود ماکان به دلیل استفاده از پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 با ۳۳۵ اسب بخار قدرت، از این لحاظ پایین‌تر از GLC قرار می‌گیرد.

بااین‌حال به خاطر وجود گیربکس استاندارد هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه، پورشه با وجود قدرت کمتر و وزن بیشتر ۱۸۶۵ کیلوگرمی، در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر تنها ۰.۴ ثانیه کندتر از GLC است و توانست در ۵.۵ ثانیه به این سرعت برسد. این در حالی است گیربکس ماکان هفت سرعته و GLC نُه سرعته است اما هنگام حرکت با سرعت ۱۱۳ کیلومتر در ساعت دور موتور هر دو خودرو تقریباً یکسان است آن‌هم درصورتی‌که مرسدس دو دنده بیشتر دارد؛ بنابراین تفاوت میان این دو گیربکس آن‌قدری که ما انتظار داشتیم بزرگ نبود و ماکان هنوز هم عملکرد قابل‌ملاحظه‌ای ارائه می‌دهد.

macan-49

مهندسی شاسی پورشه بهتر بوده و خودرو حتی بیش‌ازحد نیاز سریع است؛ بنابراین بهتر می‌توان از آنچه که موتور ارائه می‌کند استفاده نمود. این هدایت راحت و دقت بالا برای یک SUV کاملاً قابل‌توجه است.

macan-50

در هنگام رانندگی با ماکان S احساس مکنیم هر سانتیمتر این آفرودر، لوکس است. این احساس با گیربکس سریع‌تر و روان‌تر و همین‌طور پالایش بیشتر، تقویت می‌شود و این یعنی ماکان مرسدس را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. این احساس حتی در حالت رانندگی آفرود برای کارهای سبک خارج از جادهٔ آسفالت هم وجود دارد.

macan-39

نتیجه

رتبهٔ اول پورشه ماکان S

ماکان کاملاً مشابه GLC کاربردی نیست اما در جاده‌ها سریع‌تر بوده و برای رانندگی سرگرم‌کننده‌تر است. دامپرهای تطبیقی پورشه راحتی زیادی را ارائه می‌کند درحالی‌که قیمت کمتری هم دارد. این در حالی است که ماکان کیفیت بالاتری داشته و احساس منحصربه‌فرد و لوکس‌تری را ارائه می‌کند.

macan-54

رتبهٔ دوم مرسدس بنز GLC43

GLC43 یک SUV داغ عالی است که ویژگی‌های انحصاری یک AMG را با کاربردی بالا ارائه می‌کند؛ اما درحالی‌که در مسیر مستقیم مانند رعدوبرق سریع است، در پیچ‌ها به خوبی پورشه نیست. همچنین GLC43 احساس خاص بودن یک AMG را هم ندارد.

glc-68

مشخصات فنی

  مرسدس بنز GLC43 پورشه ماکان S
قیمت ۴۸,۴۷۰ پوند ۴۶,۶۵۰ پوند
پیشرانه ۳ لیتری V6 ۳ لیتری V6
قدرت ۳۶۵ اسب بخار ۳۳۵ اسب بخار
گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر ۴۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۱ ثانیه ۵.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۷.۷ لیتر ۷.۹ لیتر

glc-twin-headers-2

منبع: AutoExpresse

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. elemento

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    کسایی که از GLC 43 شناخت دارن و مقایسه ها و تحلیل هاش رو خوندن میدونن این ماشین به معنای واقعی کلمه یک غول کش بی رحم هست ! شکست دادنش کار هر کسی نیست

    ببین کار Porsche چقدر درست بوده که ماکان S تونست شکستش بده

    و زیباترین جمله ای که تا حالا در مورد پورشه از کسی شنیدم ::
    “در هنگام رانندگی با ماکان S احساس میکنیم هر سانتیمتر این آفرودر، لوکس است.”😍😍😍

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Daniel

      ۱۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (951 ديدگاه)

      باریک… .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. KING

        ۱۱ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (217 ديدگاه)

        خداییش ماکان خاص تر میزنه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Daniel

          ۱۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (951 ديدگاه)

          صد در هزار

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. madjid

          ۱۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          دانیال جان صد در هزار غلطه !!??????
          صد در هزار یعنی ده درصد ???
          اگه میخوای اینطوری بگی باید بگی هزار در صد ???

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. KING

          ۱۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (217 ديدگاه)

          مجید جان دانیال هم غلطه فکر کنم نوشته دنیل

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. Daniel

          ۱۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (951 ديدگاه)

          My King ارادت. خیلی مخلصیم.
          حاج مجید این ی اصطلاح کوچه بازاریه حکایت همون 60درصده که میگن. واسه خوشحال کردن شما دوستان پدالی میگم.
          حالا که دوس نداری میگم 100درصد
          خوبه
          :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. dice

      ۱۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (166 ديدگاه)

      هر دوی اینا خوبن ولی هیچ کدوم به اندازه جگوار اف پیس خوب نیست… واقعا جگوار شاهکار کرده… من خودم از جگوار از اول زیاد خوشم نمی اومد.. ولی تو این کلاس فک نکنم هیچکدوم اینا بهتر از اف پیس باشه… اهان راستی.. فک نکنم فرمون اسپرت به یک ماشین شاسی بلند بیاد… البته سلیقه ای… تو پورشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. dice

        ۱۲ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (166 ديدگاه)

        الان این هایی که دیس دادن مقایسه اف پیس با ماکان رو ندیدن که همین اتو اکسپرس انجام داده بود..???…
        پدال پر شده از بچه های 12 ساله عشق پورشه :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. KING

          ۱۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (217 ديدگاه)

          من دیس ندادم اما چه ربطی داره داش من
          خب پورشه از جگوار شاید محبوبیتش بییشتره ….

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Daniel

          ۱۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (951 ديدگاه)

          به احترام King بهت چیزی نگفتم.
          بار آخرت باشه به طرفدارای پورشه توهین میکنی.
          اینجا برای کسب اطلاعات در زمینه خودرو هست. هیچ کس حق توهین به طرفدارای برندی رو نداره.
          پورشه که جای خودشو داره… .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. ارش

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2029 ديدگاه)

    همیشه به اروپایا حسودی مکنم.واقعا قانونی که نوشته اند در همه بخشا به درستی اجرا میشه.به قول یه نماینده مجلس فقط فقط به اون قانونی که خود اقایون نوشته اند درست اجرا میکردند این همه مشکلات نداشتیم.مشکل خودروسازی ما هم از این بی قانونی پیشرفت نمکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. sattar

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    در خودرو همه چیز با کلاس بودن ولوکس بودن نیست یادمون باشه که انسان ها می خواهندازشون استفاده کنند به نظر من زمانی باید نظر نهایی را داد که حداقل یک سال باهاشون رانندگی کنید مطمینا باید استهلاک این دو ماشین در نظر گرفته شه وهمین طور هزینه تعمیرات برای اشخاص .من مطمین ام اگه هر کس این دو خودرو را داشته باشه وچند سال ازشون استفاده کنه بعد نظر قطعی اش را بخواهیم ورق کاملا بر می گرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مجید

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    من هر دو تا ژرمن سرسخت رو دوست دارم هیچ کدوم رو نه سوار شدم و نه روندم اما ماکان تو ایران موجوده و اکثر مالکاش فقط از قیمت گرونش شاکی هستن ولی نه از چیز دیگه ای مگه قیمت قطعات یدکیش که اون هم به خاطر شرایط ایران و مصرف کننده های خاصش!!!!!!!!!!!!ولی مرسدس هم با GLC سر و صدای زیادی به پا کرده و خیلی جاها ازش یاد میشه.در کل ای کاش میشد یه ماشینی از مخلوط این دو تا با قیمتی که به جیبمون بخوره ساخت!!!!!!!!!!!(شب جمعه ای آرزو کردن که عیب نداره!!!)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امیر

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (392 ديدگاه)

    قدglc انگار کوتاهه واینکه اون صفحه نمایشای این مدلی بنز تو ذوق میزنه انگار از خود ماشین جداست واین بنظر من جالب نیست درکل پورشه بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. محمدامین

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (41 ديدگاه)

    GLC43 +
    ماکانs —-
    کدوم رو انتخاب میکنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. madjid

      ۱۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      من ماکان S رو انتخاب میکنم.
      نوبت تحویلش چه زمانی هست ؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Bavaria

        ۱۱ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (581 ديدگاه)

        شما تشریف بیار نمایندگی،تا با 918 اسپایدر یک دوری در پیست اختصاصی ما بزنید ماکان شما آمادست
        .
        .
        .
        پورشه مقام اول مشتری مداری☺☺

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. madjid

          ۱۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          ممنون
          رو چشام به عشق 918 میام ???

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. KING

          ۱۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (217 ديدگاه)

          په من چی
          ۹۱۸ باشه من نیام ؟؟؟؟؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Bavaria

          ۱۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (581 ديدگاه)

          شماهم تشریف بیار ۹۱۸ زیاده،یکیم شما برون ?

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. KING

          ۱۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (217 ديدگاه)

          دمت دمادم …. :-)

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. dice

      ۱۲ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (166 ديدگاه)

      روزی که بفهمم این همه علاقه به این قورباغه های ساخت پورشه از کجا می اد دیگه هیچی از خدا نمی خوام ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. madjid

        ۱۲ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        روزی که بفهمم احمد باقری با چند اکانت به پدال میاد دیگه هیچ چی از خدا نمیخوام 😂😂😂

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. dice

          ۱۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (166 ديدگاه)

          دوست عزیز دفاع های الکی شما از ماشین های پورشه رو زیاد دیدم.. و اینکه اسم من کامیاب …. و این شخصی که گفتی رو نمی شناسم :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. اسطوره

          ۱۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          دفاع الکی ؟؟
          بهتره وقتم رو تلف نکنم….
          حیف یک ثانیه…

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. علي دانشمند

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (970 ديدگاه)

    پورشه ماکان بهترین شاسی بلند دنیاست واقعا
    طراحی بسیار زیبای کابین سرشار از چرم که بوی چرم داشبوردش به انسانی که نشسته حس خوب میده.
    اندازه پورشه ماکان بی نظیره نه خیلی بزرگه که تو خیابانای ترافیک دار باعث اذیت بشه نه اندازش کوچیکه که بهش نشه گفت SUV
    اندازش کاملا دقیق و استاندارد و از سروقیافش اصالت پورشه میباره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. X FIVE M

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (577 ديدگاه)

    آدم بایه suv جمعو جور توقع هندلینگ نداره درکل از نظر من مرسدس بهتره (با توجه به جدول که مرسدس برتریایه بیشتری داره نسبت به پورشه )اما منم انتخابم پورشس بیشتر به دلم میشنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سیاوش

    ۱۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    اختلافشون خیلی کمه ولی اگه حق انتخاب داشتم پورشه رو انتخاب میکردم خوشگلتر و خاص تره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. فرشاد سجادیان

    ۱۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    به نظرم نویسنده این مطلب زیادی تحت تاثیر علاقش به برند پورشه قرار گرفته؛ ماکان برخلاف حرفی که تو متن زده شده، سانت به سانتش حس لوکس بودن نمیده، مرسدس هم اونجوری که‌ گفته شد معمولی نیست. همه چی به سلیقه بر میگرده، مثلا از نظر من کابین بنز حس لوکس‌تری نسبت به کابین ماکان داره یا طراحی خارجیش پرستیژ و هماهنگی بالاتری داره. خریدارای ماکان حس کسایی رو بهم میدن که پول ندارن کاین بخرن، میرن اینو میگیرن! شخصیت مستقلی نداره، نسخه ارزونتر کاینه اما GLC لااقل تو خانواده خودش یه چهره مستقل و خاصه نه نسخه فشرده شده و ارزان‌سازی شده برادر بزرگترش‌. بعضی دوستان هم همچین از اعتبار برند پورشه تعریف‌ و تمجید می‌کنن که انگار طرف مقابلش یه خودروساز گمنامه نه مرسدس بنزی که کل صنعت خودروسازی‌ مدیونشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. sunmartin

    ۱۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    اسم پورشه اودش کلاس و شخصیت داره نمیسه براحتی از ماکان گذشت واقعا کیفیت واقعی در آلمانی ها میتوان جستجو کرد البته آئودی Q5 که این پلتفرم از آن مشتق شده هم خودروی بی نظیر و خوش ساختی است اما نبرد سختی داشت amg در برابر پورشه من مقاله را همان ابتدا که مطالعه میکردم نزد خویش گفتم که برد مطمئنا با پورشه است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. pooriya

    ۱۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    کاش ب ام و ایکس فور ام چهل هم توی این رقابت بود جای خالیش شدیدا حس میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احمد باقری

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    اصلا پورشه، ابهت، استایل، طراحی زیبا و … مرسدس رو داره که حالا بیاد با مرسدس مقایسه بشه، این مقایسه، از همون اول اشتباه، وقتی قیافه نداره، بقیه اش دیگه مهم نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. sattar

    ۲۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    مطمئنم با گذاشتن این مطلب دس لایک های زیادی را به جان می خرم عزیزان من سوار ماکان شدم البته ماکان معمولی .این مطلب را مینویسم واسه اون عزیزانی که عشق یه برند را دارندبرخلاف اون چیزی که خیلی ها میگن کابینش چیه وبهترین جنسه وکلی از این حرف ها حداقل با خود محصولات پورشه مقایسه شه اصلا راضی کننده نیست کابینش را اصلا نمیشه با کاین یا پانا که مثل هم اند مقایسه کرد از لحاظ موتوری بد ترین موتور ساخته شده توسط فولکسه که با کیو 5 هم مشترکه تو شتاب اولیه بد نیست اما تو دور بالا خیلی کم میاره از لحاظ هندلینگ هم در رتبه ی خیلی خوبی قرار میگیره من تو تعمیرگاه اصفهان یه ماه یه یدونشون بود که ما هر کاری می خواستیم باش میکردیم اما اخرین مطلب بحث نگه داری وتعمیرات را بگم که واقعا هر کسی نمی تونه از پسش بر بیاد ماشین های هم رده ی قیمت خودش حداقل یک پنجم هزینه نگه داری و تعمیرات دارن و کلام اخر خواهش می کنم کسایی که سر رشته ندارن نیان تو سایت سنگ یه برند خاص را بزنن به سینه بزارن بحث راجع به خودرو ها کمی تخصصی تر دنبال بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا