پورشهمرسدس بنز

جنگ درندگان! پورشه 911 GT2 RS در برابر مرسدس-آام‌گ GT R

دو سوپراسپرت قدرتمند دیفرانسیل عقب به میدان نبرد آمده‌اند اما کدام‌یک در بازی اعداد پیروز می‌شود؟

مرسدس-ام‌گ GT R و پورشه ۹۱۱ GT2 RS خودروهایی سوپراسپرت هستند یا اسپرت؟ شاید نتوان پاسخ این سؤال را خصوصاً در مورد مرسدس داد ولی درهرحال این‌ها ماشین‌های دیفرانسیل عقب قدرتمندی هستند که ما آن‌ها را رودرروی یکدیگر قرار داده‌ایم تا ببینیم نهایتاً کدام‌یک در این جنگ تمام آلمانی پیروز می‌شود.

معرفی خودروها

GT R قدرتمندترین عضو خانوادهٔ مرسدس-آام‌گ GT است که مانند دیگر برادرانش در زیر کاپوت یک نیروگاه V8 بای‌توربو را پنهان کرده و به‌واقع خودرویی بی‌عیب و نقص است. پورشه ۹۱۱ GT2 RS اما هرچند دو سیلندر کمتر دارد ولی سوپراسپرت موتور عقب نمادین پورشه هنوز هم بسیار جذاب است. همانند مرسدس، GT2 RS هم قدرتمندترین عضو خانوادهٔ ۹۱۱ است و بنابراین در این جدال پرچم‌داران دو خودرو حضور یافته‌اند. با این مقدمه به دنیای اعداد و ارقام سفر می‌کنیم تا ببینیم روی کاغذ کدام‌یک از این سوپراسپرت‌های قدرتمند دیفرانسیل عقب آلمانی بهتر است:

مشخصات فنی

  مرسدس-آام‌گ GT R پورشه ۹۱۱ GT2 RS
قیمت ۱۵۷ هزار دلار ۲۹۳ هزار دلار
پیشرانه ۴ لیتری V8 ۳.۸ لیتری H6
تنفس بای‌توربو بای‌توربو
گیربکس هفت سرعته دوکلاچه هفت سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
قدرت ۵۸۰ اسب بخار ۷۰۰ اسب بخار
گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
نسبت قدرت به وزن ۳۵۴ اسب بخار/تن ۴۴۷ اسب بخار/تن
شتاب صفرتاصد ۳.۶ ثانیه ۲.۸ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر/ساعت ۳۴۰ کیلومتر/ساعت
تولید آلایندگی ۲۵۹ گرم/کیلومتر ۲۶۹ گرم/کیلومتر
ظرفیت سرنشین ۲ نفر ۲ نفر
طول ۴.۵۵ متر ۴.۵۵ متر
عرض ۲.۰۷ متر ۱.۹۸ متر
ارتفاع ۱.۲۸ متر ۱.۲۹ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۳ متر ۲.۴۵ متر
وزن ۱۶۳۰ کیلوگرم ۱۵۴۵ کیلوگرم
ظرفیت باک ۸۵ لیتر ۶۴ لیتر

پیروز کیست؟

با نگاه به جدول مشخصات به‌وضوح می‌توان برتری پورشه را مشاهده کرد. البته به خاطر قدرت و قیمت بسیار بالاتر پورشه شاید این رقابتی ناعادلانه باشد اما در دنیای واقعی و روی پیست شباهت‌های زیادی بین این دو کوپهٔ دیفرانسیل عقب وجود دارد. درواقع AMG GT R با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۱۰ ثانیه، رکورددار سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل عقب تولیدی در پیست نوربرگ‌رینگ بود تا اینکه ۹۱۱ GT2 RS با ثبت زمان شگفت‌انگیز شش دقیقه و ۴۷ ثانیه رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی این پیست را بنام خود ثبت نمود. درهرحال نظر شما در این بار چیست؟ شما کدام‌یک از این سوپراسپرت‌های وحشی آلمانی را برتر می‌دانید؟

 

منبع: Motor1

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۷ دیدگاه‌ها

  1. کارل شلبی

    ۱۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (300 ديدگاه)

    هر دو عشقن ولی من منتظر Zr1هستم??

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. احمد

      ۱۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (124 ديدگاه)

      این همه اخلاف قیمت خیلی زیاده!!!!
      یعنی آیا 2 تا gtr با یدونه gt2 برابره؟
      حتی سوالشم خنده داره
      البته هر 2 تاشون خیلی حرفا واسه گفتن دارند ولی اختلافشون در این حد نیست که پورش 150 هزارتا بیشتر ارزش داشته باشه!!!

      موافقم 2
      مخالفم 4
      1. سامان اذری

        ۱۲ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        به نظرم همه اون دلار هایی که بابت یه 911 پرداخت میشه ارزشش رو داره مخصوصا اگه gt2rs باشه

        موافقم 7
        مخالفم 1
        1. مهدی

          ۱۲ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          ارزششو داره ؟ باپول این 911 میتونی یه فراری 812 سوپرفست بگیری امکان نداره پورشه هیچ رقمه فکر رقایت باهاشم بکنه

          موافقم 3
          مخالفم 6
      2. نویدی

        ۱۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (409 ديدگاه)

        جالبه!
        توی مقایسه همین مرسدس بنز با نیسان جی تی آر که چند روز پیش منتشر شد طرفدارای بنز حرفی از اختلاف قیمت ۶۰ هزار پوندی و گرونتر بودن بنز نمیزدن ولی توی این مقاله اختلاف قیمت مهم شده و یک ایراد به حساب میاد!!!
        .
        .
        .
        توی این مقایسه و با توجه به مشخصات فنی و مهندسی بکار رفته انصافا پورشه به مراتب ارزش بالاتری نسبت به بنز داره.

        موافقم 2
        مخالفم 3
    2. امیر

      ۱۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (164 ديدگاه)

      انتخاب من مرسدس پورشه فقط یه ماشین با حداکثر پرفورمنس فقط برای رکورد تو پیست ساخته البته فقط این مدل ولی مرسدس برای استفاده روزمره ساخته شده شما برین فیلماشو ببینین صدای توربوش که بوست خیلی بالا داره آدمو کر میکنه

      موافقم 2
      مخالفم 0
    3. بهرام

      ۱۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (112 ديدگاه)

      اختلاف قیمتی ۱۴۰ هزار دلار قابل چشم پوشی نیست به این فکر کن که با اون پول چیا میشه خرید

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. ❤bugatti

        ۱ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (179 ديدگاه)

        اولا جی تی ۲ ار اس ۳۸۶ تا رو ثبت کرده
        در ضمن جی تی ار پشتش آنقدر زمختیه آدم حالش بهم می خوره

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. احمد

    ۱۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (124 ديدگاه)

    این همه اخلاف قیمت خیلی زیاده!!!!
    یعنی آیا 2 تا gtr با یدونه gt2 برابره؟
    حتی سوالشم خنده داره
    البته هر 2 تاشون خیلی حرفا واسه گفتن دارند ولی اختلافشون در این حد نیست که پورش 150 هزارتا بیشتر ارزش داشته باشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mehran911

      ۱۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2025 ديدگاه)

      ۲۳ ثانیه اختلاف رکورد بین دو خودرویی که هر دو برای پیست طراحی شدن خییییییییییلی زیاده
      اختلاف قیمت بین اینها صرف این ۲۳ ثانیه اختلاف زمانی شده
      .
      Gt2rs رکورد دار nurburgring هستش و بهتر بود با GTR مقایسه نشه

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. فقط انگلستان

        ۱۲ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1046 ديدگاه)

        درود فراوان بر مهران عزیز.

        موافقم 4
        مخالفم 0
        1. mehran911

          ۱۳ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          درود بر تو رفیق قدیمی ❤

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. Sarvin

      ۱۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (23 ديدگاه)

      رکورد پورشه gt 2 rs الکی بوده چون من هر روز به سایت نوربرگرینگ میرم میبینم تو رتبه هفدهم هستش حالا منبع که خود سایت ارائه میده و نظرم رکورد ش الکیه

      https://nurburgringlaptimes.com/lap-times-top-100/

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Sarvin

        ۱۵ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (23 ديدگاه)

        ببخشید رده شانزدهم هم مال gr2 rs
        هستش اشتباه شد

        موافقم 0
        مخالفم 1
  3. شاهين

    ۱۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (856 ديدگاه)

    اگر هم قیمت بودن من پورشه رو انتخاب میکردم.ولی واقعیت من ترجیح میدم تو محدوده قیمتی این پورشه یه فراری بگیرم.از نظر من بالای ٢٠٠ هزار تا مال ایتالیاست.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. KING 918

      ۱۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      بعضی مواقع باید زد سیم اخر
      300 هزار تا برای این هیولا خیییییییییلی کمه ببین مدل های لامبو و فراری که عددی نیستن در برابرش چقدر قیمت دارن مدل های اوراکان و 488 و ….
      در ضمن این ماشین روی 918 رو کم کرده اگه 918 رو نمیشناسی بت بگم همون ماشینی که روی لافراری 1.5 میلیونی رو خیلی راحت کم کرده تکرار میکنم خیلی راحت باز هم تکرار میکنم خیلی راحت …
      تنها رقیبی که من برای 911 جی تی 2 میبینم مکلارن 720 که اونم حریف نمیشه فراری و لامبو که حالا حالا ها باید پشت سر 911 توربو خاک جم کنن من نمیدونم این بنز چی میگه این وسط چرا همش با 911 قیاسش میکنن اقا حریف نیستی بشین کنار برو با هایپر کارت بیا این مدل هاتم حریف لامبو و فراری کن این بالا ها نیا
      والا ……. اعصاب نمیذارن برا ادم

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۱۲ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (2761 ديدگاه)

        ((تنها رقیبی که من برای 911 جی تی 2 میبینم مکلارن 720 که اونم حریف نمیشه😂😂😂))
        باورت بشه یا نشه با این حرفی که زدی بازم دوست دارم.❤️
        ………….
        پرفورمانته هم بعد از پورشه رکورد دار پیسته،ولی تو هرچی رقابت بوده به 720s باخته!!!
        دلیل نمیشه تو پیست رکورد دار باشی و از رقیبت تو همه ی موارد برتر باشی.
        720s با قدرت بیشتر، آلایندگی و مصرف سوخت کمتری نسبت به gt2rs داره.
        شتابشم که نگم.
        رنکشم تو کار اند درایور بالاتر از gt2rs هستش.
        قیمت پایشم پایین تر از پورشه.
        جوایزی هم که گرفته بازم بیشتره.
        حالا هی بگو حریف نمیشه.
        ((مک لارن 720s به سادگی کاملترین سوپر اسپرتی هست که در عصر حاضر ساخته شده.))
        __businessinsider__

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. KING 918

          ۱۳ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          سلام مخلصم دانیال جان …………..
          خوبی اقا …
          جون تو موقعی داشتم اینو می نوشتم میدونستم واکنش نشون میدی .. :-)
          خوبیش این بود بعد مدت ها توی جواب کامنتم اسم تورو دیدم رفیق …..
          ریزتم

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. الف.ی

        ۱۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (1632 ديدگاه)

        بابا مگه مرسدس خودش گفته این مدل رو با gt2 rs مقایسه کنید که میگید بشین کنار؟؟؟؟!!!!
        این مرسدس همون مرسدسیه که تو لاگونا سکا آئودی r8 ۶۱۰ اسبی رو نابود کرد همونیه که مدل جی تی اسش رکورد برابری با نیسمو ۶۰۰ اسبی و ۹۱۱ توربو اس ۲۰۱۶ زد
        طبق تبلیغات خود کمپانی مدل جی تی اس رقیب ۹۱۱ جی تی ۳ بود
        نمیدونم مرسدس جی تی آر رو رقیب چه مدلی از ۹۱۱ معرفی کرده ولی فکر نکنم برای مقایسه با gt2 rs باشه
        شاید سری سیاه amg gt رو بشه با gt2 rs مقایسه کرد
        اصلا چرا بحث؟؟؟؟؟
        اختلاف قیمتی خودش گویای همه چیز هست
        مقایسه های مریخی !!!!!!!???????

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. Meysam..LaFerrari

        ۱۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (581 ديدگاه)

        King 918

        گاهی اوقات تعصب باعث میشه ما پیاز داغ یه ماجرا رو زیاد کنیم ؛ گاهی اوقات هم کل ماجرا رو میکنیم پیاز داغ !

        فراری و لامبورگینی پشت 911 توربو خاک بخورن ؟!
        دوست گرامی مدت زیادی از از انتخاب 488 بعنوان Best Driver’s Car موتورتارند نمیگذره ها!!

        مقایسه ی مستقیم 488 رو با Turbo S حتما تشریف ببر تو یوتیوب مشاهده کن از Car Magazine.

        سال 2014 هم مجله ی Autocar سه خودروی 458 اسپشاله ، 911 GT3 و مکلارن 650S رو مقایسه ی مستقیم کرده بود ، اون ویدیو رو هم حتما مشاهده بفرما!!!!

        پورشه 918 نه تنها بعنوان یه هایپرکار محض بهترین نیست ، بلکه هرگز توانایی ارائه ی هیجان رانندگی لافراری رو نداره !!

        بفرما مقایسه ی مجله ی Top Gear رو ببین ، 918 بیچاره حتی یک رای کامل هم نتونست بیاره!!

        اگه بازم راضی نشدی ، برو مقایسه ی سال 2014 فراری 458 رو با پورشه GT3 ببین توسط Car Magazine !!

        یه ویدیوی کل کل درگ از یوتیوب دیدی فکر میکنی داستان به همین ویدیو ختم میشه ، بازم پیشنهاد میکنم بری مقایسه ی شتاب گیری لافراری و 918 رو تو مسیر مستقیم از وبسایت ((موتور ترند)) ببینی شاید یه فرجی شد !!

        بله رفیق پورشه بهترینه ، اما پورشه تو رقابتی بهترینه که فراری توش وجود نداشته باشه !!

        به جوایز سالانه ی انجین ((International Engine of the Year)) هم اشاره نمیکنم بخاطر گل روی شما !!

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. الف.ی

          ۱۳ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (1632 ديدگاه)

          به شدت با این قیمت های مریخی پورشه مشکل دارم
          چند وقت پیش بود که فقط رنگ ماشین رو به قیمت 100 هزار دلار معرفی کردن

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. KING 918

          ۱۳ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          رفیق بد نیست درگ های 918 با لافراری تو یوتیب مشاهده کنی پیاز داغ زیاد نمیکنم بخدا لارفراری جوری میمونه جا که انگار با پراید بازی کرده 918 …. نگاه کنید بعد در ضمن توی همین پدال چند مقایسه انجام شد بر برتری 918 در برابر لافراری و P1 هنوز اون مقایسه 5 هایپر کار رو که فراموش نکردی ؟؟؟؟ من پشت 918 ننشستم که بگم هیجان لافراری رو داره یا نه اما با توجه به قیاس ها انجام شده مباحث بالا رو مطرح کردم …..
          یادتم باشه پورشه با 3.8 لیتر حجم و 6 تا سیلندر ببین شاخ چه موتور هایی رو شکونده

          موافقم 2
          مخالفم 0
        3. رضا

          ۱۳ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (144 ديدگاه)

          مدل gt3 هیچوقت رقیب 458 نیست.چه از لحاظ قدرت و چه از لحاظ قیمت هیچ جوری باهم نمیخونن.911 turbo s هم نمیتونه با 100اسب بخار کمتر و 100کیلو وزن اضافی رقیب 488 باشه.در واقع رقیب 488 همین gt2rs هستش، که فراری هیچ جوره نمیتونه باهاش دربیافته.رقیب 458 هم 911توربو اس هستش.
          تچکر

          موافقم 2
          مخالفم 0
      4. Meysam..LaFerrari

        ۱۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (581 ديدگاه)

        راستی فراموش کردم نتایج کلاس GTE-Pro امسال مسابقات WEC رو خدمتت عارض شم که پورشه 911RSR بنده خدا حتی حریف Ford GT GTE هم نشد چه برسه به 488GTE که فراری باهاش قهرمانی رو گرفت !!

        کلا هر جا خواستی پورشه رو گنده جلوه بدی (که گنده هست) اسم فراری رو نیار ،، سعی کن بیشتر با همین مکلارن و آئودی و مرسدس بنز مقایسه ش کنی !!

        ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 2
      5. شاهين

        ۱۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (856 ديدگاه)

        بحث سرعت نیست.خیلی خیلی کم پیش میاد بیینی یه فراری و مثلا یه لامبورگینی باهم تو شهر یه جا باشن و شرایط کل کل موجود باشه، البته که اونم مهمه ولی خب از یه جایی به بعد استایل و شخصیت و چهره ماشین خیلی مهم میشه.من شخصا عاشق پیچیدگی های مهندسی پورشه هستم ولی حاضر نمیشم ٢۵٠ هزار دلار بابت این چهره پول بدم.وقتی میشه فراری خرید اونو میخریدم.

        موافقم 1
        مخالفم 0
  4. nissan

    ۱۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    پورشه دیگه شور قیمتو دراورده درسته ماشینای عالی داره اما دیگه نه در حد 300000 دلار

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Madjid Thunderbird

      ۱۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      ببخشید ولی کسی مجبور نیست که اینو بخره

      اطلاعات من و شما از این ماشین خیلی که زیاد باشه در حد یک صفحه A۴ هست

      تو خونه نشستیم و میگیم قیمتش زیاده !
      خب نخر !

      از کجا می‌دونی ارزش این قیمت رو نداره؟

      موافقم 2
      مخالفم 0
  5. شاهین

    ۱۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    من اینجا به پورشه رای میدم خیلی خوبه
    راستی چرا رکورد نوربرگرینگش ثبت نشده ؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. فريد

    ۱۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (507 ديدگاه)

    اصلاً مقایسه جالبی نبود ☹️

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. mehran911

    ۱۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    دوستانی که با قیمتش مشکل دارن
    لپ تایم GT2RS رو خودروهای میلیون دلاری مکلارن P1 و لافراری و ۹۱۸ که سه برابر قیمت بیشتری داشتن نزدن
    .
    سوال : با توجه به رکورد و مهندسی و تکنولوژی های بکار رفته در این ماشین می تونید خودرویی با همین قابلیت ها و ارزانتر معرفی کنید ؟؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. بهزاد

      ۱۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      داداش اون تایم ها به خصوص از نوع شرکتی با کلی تغییرات و تنظیمات بدست اومده و اگر از دید حرفه ای تر بنگریم که این روزها از طرف شما شاهد نیستیم وقتی یک خودرو برای پیست ساخته میشه نباید با یک خودرو هرچند هایپر یا سوپر کار که برای جاده ساخته شده مقایسه بشه!
      همانطور که پورشه یک 911 را تیون میکنه و ازش gt, rs و… در میاره سایر شرکت ها هم برخی مدلهای مخصوص پیست دارن که تنظیمات مخصوصی داره و به احتمال بسیار زیاد میتونن رکورد های شرکت تکنولوژیک را بزنن همانطور که در رقابت های GT سری wec در سالهای اخیر تونستن بهتر و سریعتر باشند!
      اگر مقایسه میکنید مدلهای خیابانی و پیست را حداقل تفکیک کنید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. KING 918

        ۱۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        بهزاد جان بحث تفکیک جداس
        شما جدول رو نگاه کن اعداد و قیمت کاملا راضی کنندس برای خریدار چون توی این بازه ی قیمت کمتر ماشینی رو با این عملکرد میشه پیدا کرد حالا اینکه برای پیست طراحی شده یا چیز دیگه مهم نی چون الان مقایسه ایی با خودرویی مشخص صورت نگرفته فقط از نظر قیمت و عملکرد

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. mehran911

        ۱۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        بهزاد عزیز
        ((( اگر از دید حرفه ای تر بنگریم که این روزها از طرف شما شاهد نیستیم))
        من دارم سعی میکنم از اعداد لذت ببرم نه چیز دیگه لزومی نمی بینم بخواهم وارد جزئیات بشم
        اگر ستخگیرانه نگاه کنیم هایپرکارها صرفا برای رکورد گیری در پیست ساخته نشدن ، بله کاملا درسته و مقایسه شون با خودروهای متمرکز روی پیست کار درستی نیست ، اینم درسته
        اینها چیزهایی هستند که بچه ای که سه چرخه سوار میشه هم میدونه
        .
        اتفاقا چند تا پست پائینتر حرف سر همین اعداد و ارقام بود
        .
        مقایسه ی خودروی کلاس GTE pro کلاس wec با GT2RS شبیه به جوکه
        انتقال مستقیم تکنولوژی موتور اسپرت به جاده و خودروهای تولید انبوه هنر بزرگیست …
        .
        من سخت نمیگیرم وگرنه در اکثر کامنت ها مشکل وجود داره به جرات میگم کمتر کسی رو دیدم که دو تا پیشرانه رو به شکل درست علمی مقایسه کنه و اگر دقیق بگم کسی رو ندیدم ۹۰ درصد بچه های پدال هنوز تعریف دقیق چیز ساده ای مثل پلتفرم رو نمیدونن و اشتباه بکار میبرن
        همین کامنتی شما بالا گذاشتی دو تا مشکل بزرگ داره
        بکار بردن واژه تیون شده برای خودرویی که توسط خودروساز ارتقا داده میشه به هیچ وجه درست نیست پورشه اعلام کرده اگر کسی از موتور GT2rs بدون افزایش بوست و ضریب کمپرس قدرت بیشتری گرفت جایزه داره
        هیچ کس اسم اینکار رو تیون نمی ذاره
        .
        خلاصه بازم میگم من سعی میکنم از اعداد لذت ببرم و سخت نگیرم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهزاد

          ۱۳ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          برادر گرامی این خودرو تیون شده ی مدل پایه که 911 بوده میباشد!
          واژه ی تیون در موتور اسپرت موقعی به کار میره که یک خودرو نسبت به نمونه ی استاندارد و اولیه خود تغییراتی اعم از کاهش وزن. افزایش قدرت ، آیرودینامیک ، تایر و… داشته باشه و اون شرکت برای اینکه به خریدارش بفهمونه اینکارو کرده و قیمت بیشتر را توجیه کنه میاد از یکسری پسوند استفاده میکنه که سایرین هم انجام میدن مثل فلان ادیشن ، اسپشیاله و…
          مابقی داستان هم مربوط میشه به علاقه مندی و پیدا کردن اطلاعات و مطالبی که باب میل هست وگرنه آمار و ارقام و اعداد میتونه به نفع دیگران هم باشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  8. lawyer hamid

    ۱۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (73 ديدگاه)

    با اینکه طرفدار متعصب مرسدس هستم، اما خب واضحه که پورشه سرتره
    ولی من اگه بخوام یه روزی از بین این دوتا یکی رو انتخاب کنم به دلم نگاه میکنم و مرسدس رو میگیرم❤❤❤
    عقل میگه پورشه ولی دلم میگه مرسدس

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. achtung

      ۱۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (420 ديدگاه)

      عقل میگه پورشه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  9. Madjid Thunderbird

    ۱۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    هر دو عشقن و‌ واسه من بی‌نهایت عزیز.

    وقتی قرار نیست و نمی‌تونم هیچ کدوم رو بخرم ذهنم رو درگیر انتخاب بین یک کدوم نمی‌کنم

    هر دو تا رو عاشقانه دوست دارم و همینه که برام مهمه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. Khosrow

    ۱۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2282 ديدگاه)

    یه 911 ارایش شده- رو با یه ا-ام-گ از حموم در اومده قیاس میکنی؟
    عقل و دل میگه مرسدس ..

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. مهران

    ۱۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    پورشه صد در صد که بهترین خودروی اسپرت سال 2017 اروپا هم شد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. Just bentley continental

    ۱۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (539 ديدگاه)

    اصلا این مرسدس در حد این پورش نیست این پورش یاید با اونتادور مکلارن ۷۲۰ مقایسه شه
    نه با amg gt.
    مقایسه داغونی بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. اعتمادیان

    ۱۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (257 ديدگاه)

    سلام دوستان
    وقتی جدال این دو خودرو رو دیدم اول فقط عکسهاشونو نگاه کردم و هی افسوس خوردم و افسوس، خودتون میدونید چرا و یکبار دیگه به حال جوان ایرانی تاسف خوردم که از ابتدایی ترین حقوق شهروندی و انسانی محرومه .
    این دو خودرو واقعا دوتا عروسک ناب مهندسی هستند که هرچقدر هم اختلاف قیمت داشته باشند بازهم انتخاب بین این دو کار سختیه . هر دو عالی و فوق العاده هستند
    با اینکه این خودروها مخصوص پیست طراحی شده اند ولی از نظر زیبایی از خیلی خودروهای شهری زیباتر و دلنشین تر هستند .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  14. امیر

    ۱۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (71 ديدگاه)

    پورشه %100 بهتر از مرسدس هست

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. Enzo

    ۱۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (27 ديدگاه)

    بنز هیچ حرفی در مقایسه با پورشه نداره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. الف.ی

      ۱۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1632 ديدگاه)

      کاملا درست میگی مرسدس 157 هزار دلاری هیچ شانسی در برابر پورشه 293 هزار دلاری نداره ولی بذار پروجکت وان تست ها و لپتایم هاش بیاد تا ببینید چجوری هر رکورد پیستی که هر شرکتی گرفته رو همه رو به نام خودش میکنه اونوقت ببینم پورشه هم هایپرکاری داره که بتونه با پروجکت وان رقابت کنه یا نه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۱۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (144 ديدگاه)

        انشاالله جانشین 918اسپایدر

        موافقم 1
        مخالفم 0
  16. esi_car

    ۱۲ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (40 ديدگاه)

    پورشه عالیه ولی وقتی وارد محدوده قیمتیه فراری و لامبورگینی میشه دیگه نمی ارزه .

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. KING 918

      ۱۲ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      چرا نمی ارزه چی کمتر داره ؟؟؟؟
      نه چی کم تر داره ؟؟؟؟ سرعت کافی نداره ؟؟؟ قدرت نداره ؟؟؟ کیفیتش پایین تره ؟؟؟؟ برند خوبی نداره ؟؟؟ چی نداره ؟؟؟؟؟میشه دلیل رو ذکر کنید …
      اگه فقط تونستی 1 دلیل بیاری جایزه داری
      تو رو خدا الکی دیدگاه نذارید اینا رو ممکنه چند نفر بخونن به اشتباه بی افتن

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. esi_car

        ۱۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (40 ديدگاه)

        دوسته عزیز تقریبا همه ی مدل های فراری بعد از چند سال ارزشش خودشون رو حفظ می کنن اگه گرون تر نشن
        دوما تعداد فراری های تولید شده درسال ۸۵۰۰ تا هست و ۳۸۰۰ تا لامبورگینی و بسیار خاص تر از پورشن که سالی حدود۲۲۰ هزار تولید داره
        بعدشم با یک نگاه‍ کوتاه به گرانترین حراجی ها متوجه میشوید چرا فراری

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. رضا

      ۱۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (144 ديدگاه)

      شما لامبورگینی یا فراری بیار که بتونه فقط نزدیک این رکورد داشته باشه،که اگر هم داشته باشن قیمت هاشون خیلی بیشتر از قیمت این هستش.

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. esi_car

        ۱۳ دی ۱۳۹۶
        سوابق: (40 ديدگاه)

        فراری و لامورگینی حدود این رکوردو با موتور تنفس طبیعی میزن

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رضا

          ۱۴ دی ۱۳۹۶
          سوابق: (144 ديدگاه)

          قدرتشقدرت و گشتاور موتور توربو با قدرت و گشتاور تنفس طبیعی چه فرقی داره به جز اینکه گشتاور موتور های توربو تو دور پایین بدست میاد؟!لامبو یا فراری ای که مشخصاتش مثل این باشه اونتادور اس وی یا سوپر فست هستش که لااقل توی نوربرگرینگ خاک میشن. حتی شتابگیری این بهتر هم هستش.قیمت هاشونم که……

          موافقم 0
          مخالفم 1
  17. hamid

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (277 ديدگاه)

    اونایی که از قیمت این ماشین ایراد میگیرن جهت اطلاعشون این ماشین تیراژ تولیدش محدوده.
    پس قیمتش نسبت به تعداد تولیدش خییییلی هم منصفانس. اگه این الان یه فراری بود حداقل یه میلیون دلار میکردن تو پاچه ملت.
    تا وقتی لامبو و پورشه و مک لارن هستن حیف پول که بدی بالای فراری. فراری فقط پول برند میگیره وگرنه هیچ چیز شاخی نداره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  18. ali

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (56 ديدگاه)

    قیمت و قدرت ولش کنین .
    رخ مرسدس رو تو هیچ ماشینی ندیدم .
    پورشه با اون چراغ هاش شبیه قورباقه هست .
    ماشین باید خشن باشه و اینو تو چهرش دید ولی پورشه ی جورایی از جلو انگار چشاشو گرد کرده و داره میخنده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. محسن.د

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    مرسدس GTR از بدو تولدش از طرف خود مرسدس رسما اعلام شد که فقط برای رقابت با 911 ساخته شده! و مسلما خدا میدونه که چقد از زمان طراحی شون فقط صرف آنالیز 911 شده! دیگه فکر نمیکنم برای توجیه اختلاف قیمت، توضیح بیشتری لازم باشه!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  20. محمد مهدی

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (51 ديدگاه)

    سلام.متاسفانه همه شما فکر میکنید که پورشه یه شرکت خیلی بزرگ تر از مرسدسه.شما فکر می کنید که پورشه ها در حد پاگانی و کونیگ سگ و بوگاتی ان.درحالی که نزدیکترین رقابت کمپانی های فراری و لامبور گینی نیستن.مرسدس و بی ام و نیستن.بلکه پورشه و مرسدس ان.این حرف من کاملا منطقیه.دلیل و مدرک هم برای این حرف دارم.هرکس هم که قبول نداره میتومه بره تحقیق کنه.اما در مورد این مقایسه،مرسدس ای ام جی جی تی آر رقیبی برای پورشه 911 جی تی3 آر اس هست نه جی تی2 آر اس.اگه خواسته باشیم طبق رقابت شون بگیم طبعا باید ای ام جی یک رقیب رو برهی جی تی 2 آر اس انتخاب میکرده که این کار رو انجام نداده.بنظر من قیمت هر دو خودرو منطقیه.غیر منطقی اینه که شما در زمان ساخت آستون مهرتین دی بی اس ولانته باید برای مدل پایه اش 345هزار دلار پول میدادید.من از کمپانی خاصی حمایت نمیکنم.ولی اگر خواسته باشیم منطقی بگیم مقایسه این دو سوپر کار اشتباهه و باید جی تی 3 آر اس دراین مقایسه شرکت میکرد.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۱۴ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (144 ديدگاه)

      داداچ 918اسپایدر تا 200 250 بوگاتی(سوپر اسپرت) و کونیگزگ(اگرا آر و پایینتر) رو میتونه بگیره.اونم با قدرت کمتر.انقدر ها هم که فکر میکنی پورشه ضعیف نیست.همین 911توربو اس خیلی هارو خیط میکنه

      موافقم 2
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا