مرسدس بنز

افتتاح کارخانه ساخت پیشرانه مرسدس در لهستان

مرسدس بنز قدم بعدی برای حرکت به‌سوی آینده‌ای الکتریکی شده را برمی‌دارد. این خودروساز آلمانی تقریباً کار ساخت تأسیسات پیشرانه جدید در شهر جوور لهستان را به پایان رسانده و در آنجا اقدام به ساخت پیشرانه‌های ۴ سیلندر بنزینی و دیزلی با سیستم‌های هیبریدی ملایم خواهد کرد.


این کارخانه از نظر زیست‌محیطی و آلایندگی کاملاً سطح بالا بوده و بیش از هزار نفر در آن مشغول بکار می‌شوند که ۵۰۰ نفر بیش از برنامه اولیه اعلام شده در زمان کلنگ زنی می‌باشد. این افزایش تعداد کارکنان به دلیل تقاضای زیاد برای خودروهای مجهز به پیشرانه‌های ۴ سیلندر است. تولید پیشرانه‌ها در این کارخانه از ابتدای سال آینده شروع می‌شود.


مارکوس شفر یکی از اعضای هیئت‌مدیره مرسدس می‌گوید:

ما در تأسیسات جدید خود پیشرانه‌های بسیار کم‌مصرف برای خودروهای هیبریدی و معمولی خواهیم ساخت. ساخت این کارخانه یک سرمایه‌گذاری برای آینده بوده و قدمی مهم برای حرکت به حمل‌ونقل مدرن آینده است. این یک نشانه واضح از تعهد ما به رابطه قوی آلمانی-لهستانی می‌باشد.

تأسیسات جوور مسئول ساخت پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی برای خودروهای احتراق داخلی مرسوم و مدل‌های هیبریدی خواهد بود. همه‌ی این خودروها از سیستم الکتریکی ۴۸ ولت سود خواهند برد. تمامی انرژی الکتریکی این کارخانه از منابع تجدید پذیر به دست می‌آید و مصرف و توزیع انرژی در آن از طریق صفحات لمسی کنترل خواهد شد.


موضوع جالب‌تر اینکه سیستم‌های حمل‌ونقل بدون راننده به منظور حمل متریال به کار گرفته خواهند شد و در آینده‌ای نزدیک هم شاهد حذف تمامی اسناد کاغذی در بخش اداری و مالی خواهیم بود. بدین ترتیب سیستم اسناد کاملاً دیجیتالی در کارخانه جوور مرسدس راه‌اندازی می‌شود.

در پایان باید گفت مرسدس مفتخر به اعلام این خبر است که سال پیش رکورد فروش جدیدی را در لهستان بر جای گذاشته و فروش آن در سال ۲۰۱۷ و در مقایسه با یک سال قبل از آن حدود ۴۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. این خودروساز هم‌اکنون بیشترین میزان فروش لوکس سازان در لهستان را به خود اختصاص داده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. محمد حسین

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (489 ديدگاه)

    تلفظ صحیح نام عضو هیأت مدیره ، شِفِر هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. HAMID.HEMI

    ۶ تیر ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    الان باید ده ها نمونه از این کارخانه ها در ایران باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. irani

      ۷ تیر ۱۳۹۷
      سوابق: (9 ديدگاه)

      چرا باید اینجا ده ها کارخونه بزنه؟
      به چه دلیل؟
      مگه عاشق چشم و ابرومونن که کارخونه بزنن و یا چون نژادمون خالصه باید برامون ده تا کارخونه بنز بزنن؟
      یا اینکه چون برتر از لهستانیم باید بنز بیاد اینجا به پامون بیافته تا اجازه بدیم کارخونه بزنن؟

      نه کسی عاشق چشم و ابروی ما شده و میشه
      نه ما عاشق چشم و ابروی کسی هستیم و میشیم
      اگه یکی میاد تو لهستان کارخونه میزنه هم خودش سود میکنه هم لهستان. لهستانم نیومده بگه بنز بیا کارخونه بزن. بلکه لهستان بیست ساله داره تلاش میکنه تا به امروز رسیده تا بنز بیاد کارخونه بزنه. لهستان بیست ساله جون کنده تا به یه ثبات برسه تا یه شرکت بیاد کارخونه بزنه. هم بنز سود میکنه هم لهستان
      ولی برا ما یه معامله ی سود سود تعریف نشده. میدونی چرا؟
      چون حتما حتما باید طرف ضرر کنه. چون یه معامله اگه برد برد باشه به دو طرف مثلا ده درصد سود میرسه. ولی ما توقعمون زیاده. ما بیست درصد سود میخواییم. خب کدوم مغز خر خورده ایی میاد کارخونه بزنه اینجا و بیست درصد کل سودو دو دستی تقدیم ما یه عده تنبل مفت خور و معضل دنیا بکنه و خودش یه قرونم سود نکنه؟
      خودت حاظری؟
      پس هیچکی نمیزنه
      هر وقت ما تعامل با دنیا رو یاد گرفتیم اونوقت میگیم پنجاه سالم کشور رو میسازیم تا بعدش بیان کارخونه بزنن
      یعنی هفتاد سال دیگه

      ولی چون ما معتقد به مثلی هستیم که میگه دیگی که برا من نجوشه سر سگ توش بجوشه هیچوقت به این معامله ی دوطرف سود نمیرسیم
      پس بهتره به همین زندگی نکبتمون ادامه بدیم و کمتر مزاحم دنیا بشیم

      موافقم 1
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا