خودروهای سنگینمرسدس بنز

معرفی اولین کامیون سنگین تمام‌الکتریکی توسط مرسدس‌بنز

به‌نظر می‌رسد که مرسدس‌بنز با معرفی یک کامیون تمام‌الکتریکی، تسلا را در این زمینه پشت‌سر گذاشته است. این خودروساز آلمانی به‌تازگی از یک کامیون الکتریکی سنگین رونمایی کرده که تکنولوژی‌های موجود در آن قابلیت این را دارند که تا اوایل دهه آینده میلادی وارد چرخه تولید شوند.

Mercedes-Benz Urban eTruck
Mercedes-Benz Urban eTruck
مرسدس‌بنز Urban eTruck، اولین کامیون تمام‌الکتریکی است که برای حمل‌‌ونقل بارهای سنگین تدارک دیده شده است. به گفته خودروساز، این کامیون می‌تواند تا ۲۶ تُن وزن را با خود جابجا کند. ولفگانگ برنهارد (Wolfgang Bernhard)، رئیس دایملر تراک در این زمینه می‌گوید:

سیستم‌های پیشرانه الکتریکی تا به اینجا استفاده‌های بسیار محدودی در تراک‌ها داشته‌اند. در حال حاضر مواردی نظیر هزینه‌ها، عملکرد و زمان شارژ، به سرعت در حال پیشرفت هستند و زمان ارائه یک کامیون الکتریکی فرا رسیده است.

Mercedes-Benz Urban eTruck
Mercedes-Benz Urban eTruck
البته اگر فکر می‌کنید که این کامیون قرار است که بارهای سنگین را در یک مسیر طولانی جابجا کند، شاید باید اندکی در این زمینه تجدیدنظر کنید. Urban eTruck قرار است که تنها در مسافت‌های کوتاه و جابجایی‌های محلی فعالیت کند و حداکثر دامنه‌اش به ۱۲۴ مایل یا ۲۰۰ کیلومتر می‌رسد.

تعداد ۳ باتری لیتیومی نیروی موردنیاز برای تراک را تأمین می‌کنند و در یک محفظه مقاوم در برابر ضربه در درون فریم قرار گرفته‌اند. موتورهای الکتریکی نیز درون صفحه چرخ‌ها تعبیه شده‌اند. «برنهارد» اضافه می‌کند:

قصد ما بر این است که پیشران الکتریکی را به صورت سیستماتیک، همانند خودران‌ها و سیستم‌های ارتباطی به کار بگیریم.

مرسدس در سال جاری، تراک‌های سنگین خودران را در جاده‌های اروپا تست کرده است. حتی قبل از معرفی Urban eTruck، معرفی کامیون‌های بدون‌آلودگی دایملر را در خبرها شاهد بوده‌ایم. دایلمر که اکنون ۹۰ درصد سهام برند کامیون میتسوبیشی با نام «فوسو» را در اختیار دارد، از سال ۲۰۱۴ مشغول آزمایش بر روی کامیون سبک فوسو کانتر E-Cell بوده است. این کامیون پیل سوختی هیدروژنی در طول تنها یک سال آزمایش، مسافتی بیش از ۳۱ هزار مایل یا ۵۰ هزار کیلومتر را پیموده است. البته این موضوع را نیز باید در نظر بگیریم که این کامیون، دامنه مسافت محدودی دارد و به گفته مرسدس، با یک بار سوخت‌گیری تنها می‌توان در حدود ۱۰۰ کیلومتر با آن رانندگی کرد.

Fuso Canter E-Cell
Fuso Canter E-Cell
این در حالی است که اخیراً از تسلا از تصمیم خود مبنی بر ورود به حوزه وسایل نقلیه سنگین و حمل‌ونقل تجاری با استفاده از یک کامیون تریلر خبر داده بود. به گفته این کمپانی، یک کامیون سنگین تا یک سال آینده، برای معرفی و رونمایی آماده خواهد شد. البته هیچ برنامه زمان‌بندی برای نسخه تولیدی ارائه نشده، ولی ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل تسلا به این موضوع اشاره کرده که تراک‌ها در مراحل آغازین توسعه خود قرار دارند.

Mercedes-Benz Urban eTruck

منبع: automobilemag

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. PlymouthBarracuda

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (130 ديدگاه)

    بدنه که مشخصه AXOR عه…
    دیگه چرا کادوپیچش کرده؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Reza :: Deutschland :: Mercedes

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (2283 ديدگاه)

      مرسدس بنز Antos هست اکسور خیلی وقته تو اروپا تولید نمیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. mehran911

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2026 ديدگاه)

    اژدها وارد میشود
    حرکت مرسدس تو این چند ساله برام خیلی جالب بود .
    راستش با توجه به مدل هیبریدی B کلاس انتظار داشتم مرسدس در عرصه خودرو های الکتریکی و هیبرید خیلی بهتر از این عمل کنه .
    ولی چند وقت پیش که از چند فرد علاقه مند و پیگیر مسائل مرسدس این موضوع رو پرسیدم فهمیدم که تو این مدت مرسدس بصورت خیلی دقیق و تمام وقت به رصد بازار خودرو های الکتریکی و جمع آوری اطلاعات و استفاده از تجربه دیگران می پرداخته که مثل همچین روزی با تمام قدرت وارده این عرصه بشه .
    .
    رقبا حواسشون رو جمع کنن سلطان اشتوتگارت داره میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علي

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (969 ديدگاه)

    خدا عمر بده شرکت بنز . امیدوارم دنیا از شر این آلودگی کامیونها راحت بشه. هر کامیون به اندازه ١٠ خودرو دودزا میتونه باشه. هر چند که تو کشور ما این آمار بدتر هم هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Elemento

      ۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      آره واقعا

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    حالا باید دید دوباره تسلا چی میسازه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. کارال

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (22 ديدگاه)

    شنیدم ( ایرانفرغون و سایپا قاتل) تا ۲۰ سال آینده میخوان تکنولوژی رو خودروهای لوکسشون?ک از زمان دایناسورها تا الان دارن تولید میشن نصب کنن ک آدم رو سریع تر ب عرش الهی برسونن.??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمد باقری

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    دامنه مسافتش کمه، البته برای شروع خوبه، فعلا به نظر میاد که از یک موتور سوختی در کنار موتورهای الکتریکی برای شارژ باطری ها استفاده بشه بهتر باشه، حتی میشه از سلول هیدروژنی برای این منظور استفاده کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. volvo fh

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    اکسور نیست.فکر کنم بنز آروکس است

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا