اسمارتمرسدس بنز

رونمایی از کانسپت جدید اسمارت +Forease در ژنو

اگر نام Forease آشنا به نظر می‌رسد و طراحی آن نیز شما را به یاد کانسپتی دیگر می‌اندازد نباید تعجب کنید. این خودروی نمایشی در اکتبر سال ۲۰۱۸ و در نمایشگاه پاریس رونمایی شد اما هم‌اکنون دارای بدنه‌ی متفاوت و حالت کانورتیبل است.


واضح است که خودرویی به این ابعاد و اندازه جایی برای قرار دادن سقف نارنجی روشن خود در زمان عدم استفاده نخواهد داشت بنابراین به سادگی می‌توان آن را از خودرو جدا و کانسپت +Forease را به یک اسپیدستر مشابه سلف خود تبدیل نمود. زیر سقف نرم این خودرو پارچه‌ی سفتی بکار رفته که دوام سقف را در انواع آب‌وهواها بالا برده و همچنین به خاطر ساختار سبک‌وزن خود به راحتی می‌توان آن را جابجا کرد.


واضح است که در طراحی این خودرو از نسخه‌ی قبلی استفاده شده اما اسمارت در طراحی آن نیم‌نگاهی هم به کانسپت های Forstars 2012 و Fourjoy داشته است. در نمای جلو اصلی‌ترین ویژگی یعنی چراغ‌های LED به چشم می‌خورند. چراغ‌های عقب نیز ما را به یاد نسخه‌ی تولیدی می‌اندازند اما خب به خاطر حالت سه‌بعدی خود مدرن‌تر هستند.

رینگ‌های در نظر گرفته شده نیز نه تنها زیبا هستند بلکه خاصیت آئرودینامیکی هم داشته و باعث بهبود محدوده حرکتی می‌شوند. احتمالاً متوجه شده‌اید که این کانسپت فاقد شیشه‌های جانبی و پشتی بوده و البته شیشه‌ی جلو نیز کوچک‌تر از نسخه‌ی تولیدی قبلی می‌باشد. این خودرو بر پایه فورتو کابریو EQ تولید شده تا تصمیم کمپانی برای استفاده از قوای محرکه الکتریکی تا سال ۲۰۲۰ را برجسته کند.

این کمپانی تحت تملک دایملر گفته به‌طور کامل استفاده از پیشرانه‌های درون‌سوز را کنار خواهد گذاشت که البته این کار برای اسمارت آسان‌تر است چراکه تنها دو خودرو را به فروش می‌رساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (141 ديدگاه)

    چقد دوست داشتنی!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Archi KHAN

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    طراحش فکر کنم حسین امینی یکتا باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا