بنتلیفوردمرسدس بنزمک لارنهفته نامه

چهار برداشت مختلف از گرند تورر توسط فورد، مرسدس، بنتلی و مک‌لارن

در دنیای خودرو، مفهوم گرند تورر به خودرویی اسپرت که برای پیمودن مسافت‌های طولانی با سرعت‌های بالا طراحی شده و ترکیبی از راحتی و پرفورمنس را ارائه می‌کند اطلاق می‌شود. زمانی که این مفهوم اوایل دههٔ 50 میلادی از اروپا پدید آمد، کمتر کسی فکر می‌کرد گرند تورر این‌قدر فراگیر شده و مخفف آن یعنی GT به یک نام تبدیل شود. مطمئناً افسانه‌هایی مثل مرسدس بنز 300SL و جگوار XK120 که نمونه‌های اولیهٔ GT بودند، هیچ‌کس را گیج نمی‌کردند اما در سال‌های اخیر، نشان GT در خودروها به ترفندی برای بازاریابی و راهی برای اعلام اسپرت بودن خودروها تبدیل شده است.

به همین دلیل امروزه از این نام در خودروهای زیادی استفاده می‌شود. به‌عنوان‌مثال، در رقابت ستاره‌های سال 2020 مجلهٔ اتومبیل، چهار شرکت‌کننده شامل بنتلی کانتیننتال GT، فورد موستانگ شلبی GT500، مک‌لارن GT و مرسدس AMG GT63 S در نام خود حروف GT را داشتند. این موضوع موجب شد نگاه دقیق‌تری داشته باشیم تا بفهمیم کدام‌یک از این جی‌تی‌های حاضر در رقابت ستاره‌های سال 2020 به هدف اصلی شخصیت گرند توررها نزدیک‌تر است.

فورد موستانگ شلبی GT500، جی‌تی آمریکایی

هرچند موستانگ شلبی GT500 برخی از ویژگی‌های کلی گرند توررها یعنی ترکیب موتور جلو، محور عقب با سبک 2+2 صندلی‌ها را دارد اما نیروگاه سوپرشارژ 760 اسب بخاری آن بدین معنا است که احتمالاً بجای خروج از شهر و رفتن به یک سفر طولانی با چند سرنشین، بیشتر در پیست‌های درگ به دود کردن لاستیک خواهد پرداخت. نشان GT اما از ابتدای حیاط موستانگ یعنی زمانی که به‌عنوان یک پکیج ظاهری برای نمونه‌های اولیهٔ آن ارائه شد، همواره بخشی از خانوادهٔ این ماسل کار بوده است. سپس از اواسط تا اواخر دههٔ 60 که کارول شلبی اقدام به تقویت و اصلاح موستانگ‌ها نمود، آن‌ها را GT350 و GT500 نام نهاد. این مدل‌ها ساخته شده بودند تا به‌اندازهٔ جهنم سریع باشند.

این ویژگی در GT500 جدید هم وجود دارد و علت اصلی آن نیروگاه 5.2 لیتری V8 سوپرشارژ جهنمی است که به یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه با تعویض دنده‌های سریع متصل شده است. به لطف این ترکیب، GT500 ظرف 3.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. GT500 با ترکیبی از قابلیت‌های برجستهٔ پیست، قدرت خارق‌العاده و قابلیت استفادهٔ همه‌جانبه، آزمایش‌کنندگان را شوکه کرد. در همین حال، این شلبی جدید با کابینی لوکس‌تر از هر موستانگی در تاریخ، قابلیت حرکت در حالت «ساکت» و رفتار نسبتاً آسان در جاده، مطمئناً نزدیک‌ترین موستانگ تاریخ به فرمول سنتی GT محسوب می‌شود و این در حالی است که همهٔ این‌ها را با استعداد ذاتی آمریکایی‌ها یعنی دود کردن لاستیک ترکیب کرده است.

مک‌لارن GT، جی‌تی موتور وسط

زمان رونمایی مک‌لارن GT، مقامات این شرکت اظهار داشتند که GT به‌عنوان خودرویی طراحی شده که بتواند به‌خوبی وظایف یک گرند تورر را انجام دهد اما در پکیج چابک‌تر و تیزتر تا این حفره را در بازار خودرو پُر کند؛ اما GT حفره‌ای تقریباً به همان اندازه را هم در سبد محصولات مک‌لارن پُر کرده و پکیجی را ارائه کرده که گفته می‌شود خریداران این برند می‌خواستند. با توجه به اینکه مقامات مک‌لارن اطمینان داده‌اند که هرگز کراس‌اوور نخواهند ساخت، اگر کسی می‌خواست با یک مک‌لارن به همراه یک سرنشین به سفری چندروزه برود باید خیلی خیلی سبک سفر می‌کرد؛ اما مک‌لارن GT به‌گونه‌ای طراحی شده تا به‌طور خاص این مشکل را برطرف کند زیرا مجموعاً فضای باری برابر با 570 لیتر را ارائه می‌کند. این عدد، مجموع فضای بار صندوق جلو و قسمت بار عقب است که تقریباً روی موتور 4 لیتری V8 توئین توربو با 620 اسب بخار قدرت قرار دارد.

تیم مک‌لارن به‌خوبی می‌دانند که ترکیب موتور وسط GT و ویژگی‌هایی مثل فقدان صندلی‌های عقب کاملاً با تعریف سنتی یک گرند تورر در تضاد است اما آن‌ها اعتقاد دارند که همین ویژگی‌ها GT را به گرند تورری منحصربه‌فرد تبدیل کرده‌اند. به‌طورکلی، آزمایش‌کنندگان چیزهای خوبی در مورد GT گفتند زیرا درهرصورت این یک مک‌لارن است یعنی شرکتی که پیش‌ازاین با محصولاتی مثل 720S همه را تحت تأثیر قرار داده و بسیاری آن‌را یکی از بهترین سوپراسپرت‌های تاریخ می‌دانند؛ اما بااین‌حال این احساس وجود دارد که GT کمی از ویژگی‌های فوق‌العادهٔ ساخته‌های مک‌لارن مثل پویایی را قربانی مواردی مثل فضای بار و راحتی بیشتر کرده است.

مرسدس AMG GT63 S، جی‌تی چهاردر

هنگامی‌که مرسدس برای اولین بار مدل AMG GT را معرفی کرد، از اکثر خصیصه‌های یک گرند تورر مثل موتور جلو، محرک عقب، پرفورمنس بالا، کابین لوکس و فضای بار کافی برخوردار بود. البته مطمئناً این کوپهٔ آلمانی خودروی سنگینی بود و از صندلی‌های عقب هم در آن خبری نبود اما بسیار عالی به نظر می‌رسید و با ارائهٔ انواع مختلفی از آن مثل AMG GT R، بهتر هم شد؛ اما چیزی که در اینجا حضور دارد یک خودروی چهاردر است که این یعنی از لحاظ فنی واقعاً نمی‌تواند یک گرند تورر باشد اما AMG GT63 S حد نهایی یک ماشین پرفورمنس لوکس است. زیر کاپوت این سوپرسدان قوی‌ترین نسخهٔ پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربوی مرسدس قرار گرفته که 640 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

این نیرو توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک به سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic+ آام‌گ تحویل داده می‌شود. GT63 S همچنین به سیستم فرمان گیری چهارچرخ هم مجهز است که در پیست موجب عملکرد شگفت‌انگیزی برای خودرویی به این بزرگی شد. علاوه بر ین، بدون شک این ماشین با اتاقی برای چهار نفر و صندوق بار بزرگ، جادارترین گرند تورر این جمع محسوب می‌شود؛ اما هرچند GT63 S تمام فضایی که برای یک سفر طولانی نیاز است را ارائه می‌کند، سواری آن در خیابان‌ها بیشتر از همه آزمایش‌کنندگان را متعجب کرد زیرا این GT چهاردر حتی اگر همه‌چیز آن در راحت‌ترین حد ممکن تنظیم شود، بازهم روی هر مسیری غیر از آسفالتی به صافی شیشه، سواری خشنی دارد که این شاید برای بزرگراه‌ها خوب باشد اما برای جاده‌های واشنگتن هرگز مناسب نیست.

بنتلی کانتیننتال GT، جی‌تی واقعی

وقتی چیزی که یک گرند تورر باید باشد را مجسم می‌کنیم، در دوران مدرن هیچ خودرویی این کار را بهتر از بنتلی کانتیننتال GT انجام نمی‌دهد. این ماشین تقریباً با همهٔ معیارهای سنتی یک GT واقعی مطابقت دارد: موتور جلو، محرک عقب، صندلی‌ها 2+2، صندوق بار بزرگ، قدرتمند، لوکس، راحت. البته مطمئناً این پسر بزرگ، وزن زیادی دارد اما درعین‌حال با هر دو موتور W12 یا V8 بسیار سریع است. نمونهٔ مورد آزمایش ما به پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو با 550 اسب بخار قدرت و 770 نیوتن متر گشتاور مجهز بود.

به لطف سیستم چهارچرخ محرک فعال که بسته به شرایط مختلف گشتاور را به شکل متغیر بین چرخ‌های جلو و عقب توزیع می‌کند و همین‌طور سیستم تعلیق خاص کانتیننتال یعنی Dynamic Ride که از آنتی‌رول بار فعال با تعلیق بادی سه‌بخشی و کمک‌فنرهای قابل تنظیم مداوم استفاده می‌کند، گرند تورر بنتلی هندلینگ فوق‌العاده‌ای هم دارد. کانتیننتال GT را همچنین می‌توان به چرم باکیفیت، تریم فلزی و سایز متریال سطح بالا هم مجهز کرد. در سرعت‌های بالا، این خودرویی ساکت و راحت است و می‌توان با آن کیلومترهای بی‌شماری را بدون خستگی رانندگی کرد و درعین‌حال، در جاده‌های باریک و پرپیچ‌وخم نیز می‌تواند خودی نشان دهد. این تجسم مدرن گرند تورر است.

بدون تردید طی سال‌های متمادی تعریف خودروی GT تکامل یافته، شکل گرفته و گسترش پیدا کرده است و به همین دلیل هر چهار خودرویی که بررسی کردیم می‌توانند به‌نوعی یک گرند تورر باشند. پس می‌توان گفته جوهره و فلسفهٔ گرند تورر هنوز هم در اکثر خودروهایی که نشان GT را در نام خود دارند جاری است.

مشخصات فنی

موستانگ شلبی GT500

مک‌لارن GT

مرسدس AMG GT63 S

بنتلی کانتیننتال GT

پیشرانه 5.2 لیتری V8 سوپرشارژ 4 لیتری V8 توئین توربو 4 لیتری V8 توئین توربو 4 لیتری V8 توئین توربو
قدرت 760 اسب بخار 620 اسب بخار 640 اسب بخار 550 اسب بخار
گشتاور 847 نیوتن متر 630 نیوتن متر 900 نیوتن متر 770 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته دوکلاچه 7 سرعته دوکلاچه 9 سرعته اتوماتیک 8 سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا 96 3.5 ثانیه 2.8 ثانیه 2.9 ثانیه 3.4 ثانیه
مسافت 400 متر 11.4 ثانیه 10.7 ثانیه 11.1 ثانیه 11.8 ثانیه
حداکثر سرعت 290 کیلومتر بر ساعت 325 کیلومتر بر ساعت 315 کیلومتر بر ساعت 320 کیلومتر بر ساعت
وزن 1841 کیلوگرم 1571 کیلوگرم 2123 کیلوگرم 2200 کیلوگرم
ظرفیت سرنشین 2+2 نفر 2 نفر 4 نفر 2+2 نفر
حجم صندوق بار 396 لیتر 570 لیتر 453 لیتر 396 لیتر
مصرف سوخت 16.8 لیتر ترکیبی 13.8 لیتر ترکیبی 13.8 لیتر ترکیبی 12.4 لیتر ترکیبی
قیمت پایه 71,495 دلار 213,195 دلار 160,995 دلار 201,225 دلار
منبع
AutomobileMag
برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه

  1. امین

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (24 ديدگاه)

    چقدر رنگ بنتلی و مک لارن و مرسدس بهشون میاد
    من از بین این سه تا بنتلی رو انتخاب میکنم اوح مهندسی انگلیسی

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2979 ديدگاه)

      مهندسی آلمانیش، خیلی بیشتره:)

      1. Range Rover

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (96 ديدگاه)

        زیر مجموعه شدن با مهندسی فرق میکنه دوست عزیز هر کدوم از زیر مجموعه ها گروه مهندسی خودشون حفظ کردن.
        بنتلی از اول بنتلی اشرافی سلطنتی بوده و هست و خواهد بود اونم با مهندسی ناب انگلیسی

  2. امیر علی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (373 ديدگاه)

    گرندتور فقط بنتلی کانتیننتال هرکی موافق لایک

  3. مهراد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (347 ديدگاه)

    بیتعارف هر ۴ تاشون فوق العادن

    ذره ای برام اهمیت نداره که واسه کشورای مختلفن ، هر کدوم به نوعی فانتزی و رویای یک عشق ماشینن

  4. Shelby

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (7 ديدگاه)

    علاقه شخصی ماستنگ GT500 البته با رنگ سفید با دوخط سرمه ای مسابقه ای….ولی منم تعجب کردم تو قسمت گرند تور دیدمش!!
    البته کانتیننتال هم انتخابمه واقعا یه GT واقعی…

  5. رامین

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (146 ديدگاه)

    هر چهارتاشون عشقن عشق. ولی بنتلی یه چیزه دیگس

  6. Hamidreza

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (612 ديدگاه)

    GT350 هم گرند تورر حساب میشه؟ اگه اره که من به GT500 ترجیح میدمش
    انتخابم به ترتیب :
    1 بنتلی
    2 مک لارن
    3 شلبی GT350
    4 مرسدس

    اما اگه بخوام انتخاب هوشمندانه ای داشته باشم مرسدس بر میدارم

  7. حمید

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (82 ديدگاه)

    گرند تورر یعنی بنتلی
    مکلارن!!!من ک بعید میدونم ..
    موستانگ و مرسدس حالا حرفی واسه گفتن دارن.

  8. Ali

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (9 ديدگاه)

    رولز رویس داون جاش خالیه
    در این باره پیشنهاد میکنم اپیزور ۳ فصل یک مستند گرند تور رو ببینید

    1. ak_007

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (556 ديدگاه)

      فکر میکنم منظورتون ریث باشه

      1. Ali

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (9 ديدگاه)

        داون و ریث جفتشون نوعی گرندتورر به حساب میان

  9. ممد ژانگولر

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (585 ديدگاه)

    از نظر من شلبی از همه مقرون به صرفه تره
    الباقی پولشم یک خونه پر از باکس آب معدنی میگیرم صفا سیتی منگوله 😍

    1. Cowboy

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (38 ديدگاه)

      این آب معدنی استعاره از چیزیه شیطون؟

      1. ممد ژانگولر

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (585 ديدگاه)

        نه جیگر
        صلوات بفرست
        نیت مهمه 😂

      2. کارلوس کاستاندا

        ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (52 ديدگاه)

        وژندانا .

    2. VIPER

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (1960 ديدگاه)

      اب معدنی صفا سیتی منگوله
      هر کی که اینقد آب داره شنگوله
      ★★★★★

  10. Sajjad

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1639 ديدگاه)

    از نظر طراحی اولین باره که با مک لارن حال نمیکنم
    ولی این رخ موستانگ و اون ذات امریکاییش بیشتر از کابین فوق العاده بنز و بنتلی منو جذب میکنه
    اما در کل خودروی گرند تور فقط بنتلی

  11. Farzad

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1002 ديدگاه)

    Wow عجب چیزااایی !!
    چه جذبه ای داره این کانتینتال ، کابینشم که مثل یه هتل لوکسه ( آلمینیوم برس خورده ، چرم و چوب ) اوووومممم ، به به …
    اما چه کنم که شلبی gt500 ( هیولا ) رو بهش ترجیح میدم !!!!!

  12. موهاوی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5 ديدگاه)

    پدال بازی snowrunner رو پوشش بده نبرد دیفرانسیل و گیربکس و چرخ ها و موتور با برف یخ گل و باتلاق واییییییییی دارم حال میکنم مخصوصا با هامر و yar و نفربرش

  13. سینا BMW

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (385 ديدگاه)

    اینجا مشخص میشه هیچ وقت نباید به شتاب اعلامی کارخونه اعتماد کرد.همیشه یا بدتره یا بهتر—–> شتاب هایی که نوشته تست خودشونه.
    خود بنز شتاب رو بالای ۳ ثانیه اعلام کرده ولی ۲.۹ ثانیه باهاش رفتن مثل m5 و اونتادور
    یا مثلا سایپا میگه محصولاتش شتابش ۱۵ یا ۱۶ ثانیه است ولی از ۲۱ ثانیه دیگه بهتر نمیشه😂😂
    کلا موستانگ فقط اسمش GT هست ولی یه ماسل کار هستش و خیلی اسپرت تره و بنز GT63S هم همینطوره و بیشتر سدانه
    هرچی که اسمش GT هست که نباید گرند تورر باشه، اگه اینطوریه کیا اپتیما GT-LINE و گلف GTi هم گرندتورر هستن!!!
    اگر بخوام یکی رو انتخاب کنم به عنوان گرندتورر مکلارن و بنتلی
    اگر بخوام به عنوان یه ماشین برای خرید انتخاب کنم اول بنز و سپس موستانگ

    1. mercedes benz

      ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (83 ديدگاه)

      سلام عرض ادب
      سینا bmw داداش دارم درست میبینم یا نه؟
      عکس c63 سلطان رو گذاشتی رو پروفایلت؟
      باو دمت گرم به مولا ایول حاجی
      من فک میکردم از مرسدس بنز بدت میاد
      ستونی به مولا
      یا علی مدد

      1. سینا BMW

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (385 ديدگاه)

        من عاشق بنز هستم، شاید از قیمت GT63S بدم بیاد ولی خودشو دوست دارم، مگه طرفدار ب‌ام‌و ای هست که عاشق بنز نباشه

  14. شاهین

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (746 ديدگاه)

    اگه gt به معنی راحتی در کنار پرفورمنسه خب اینجا شلبی و مکلارن نزدیک تر به gt هستن بنز و بنتلی هم راحت ترن ولی پرفورمنس خاصی ندارن
    درکل بنظرم فراری 812 بهترین gt هستش

    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2979 ديدگاه)

      پرفورمنس خاصی ندارن؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! از‌ اون حرفا بود!

      1. شاهین

        ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (746 ديدگاه)

        بنز و بنتلی مثلا بجز سرعت رفتن تو خط مستقیم چه پرفورمنسی دارن؟
        اون بنزی که من دیدم حتی تو خط مستقیم هم از ام5 جا میمونه و وظیفشو خوب انجام نمیده

        1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (2979 ديدگاه)

          یعنی واقعا نمیدونی که AMG GT63 S تا الان رکورد چند تا پیست رو تو کلاس خودش شکونده؟!

        2. mercedes benz

          ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
          سوابق: (83 ديدگاه)

          سلام عرض ادب

          داداش GT63S پرفورمنس خاصی نداره؟؟؟؟؟؟
          ساقیت کی بوده به مولا؟
          GT63S با وزن خیلی بیشتر از M5 C دقیقا تایم یکسانی رو توی خط مستقیم ینی 400 متر زده و توی رولینگ ریس و کفی کاملا از M5 سریعتره. داداش شما برو تایمی کهGT63S توی پیست زده رو ببین که M5 و حتی خیلی از ماشینای پیست محور به گرد پاشم نمیرسن
          هر وقت شرکتی تونست یه ماشین با اون قدرت و وزن 2180 کیلوگرم بسازه و بتونه هم چین پرفورمنسی داشته باشه اونوقت بیا اینجا با هم حرف میزنیم
          یا علی مدد

  15. مهرداد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (32 ديدگاه)

    بنتلی کاملترین GT هست و حرفی توش نیست ولی یه ماشین GT لوکس بهتره بگیم. اگه پارامتر لوکس بودن برای شخص مهم نباشه شاید بهترین انتخاب نباشه. شتاب 0-100 و لانچ هیچ اهمیتی برای ماشین GT نداره (در کل به نظر بدرد هیچ کسی هم نمیخوره). ماشین GT باید راحت باشه ، هندلینگ عالی داشته باشه ، ظاهر جذاب و هم شیک داشته باشه و مهمتر از همه وقتی پدال گاز رو فشار میدی (رولینگ) تو هر سرعتی لبخند به لبت بشونه و همه روجا بگذاره. صدای موتور و اگزوزش هم جذاب و بلند باشه و هم در صورت نیاز ساکت و آروم. اگه این پارامترها رو در نظر بگیریم هیچ ماشین دیگه ای بخوبی شلبی GT500 نیست و علاوه بر اینها میتونه تو پیست هم کاملا سرگرم کننده و قدر باشه. با پرداخت 76 هزار دلار به ازای هر سنتش کلی ماشین دریافت میکنی. حتی اکثر تست ها از اینکه این ماشین توی خیابون و جاده چقدر راحته و توی پیست چقدر فلت و خوش دسته تعریف کردن. فورد با 75 هزار تا یه شاهکار خلق کرده.

  16. Aran Milan

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (68 ديدگاه)

    لطفا یه فورد!!!

  17. عشق فقط ماشین آمریکایی

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (14 ديدگاه)

    چهره ی شلبی gt500 منو دیوونه میکنه 💕💕💕💕💖💖💖❤️❤️❤️❤️❤️❤️💓💓💓😍😍😍😍😍😍💪💪💪💪💪💪💪💪🇺🇸🇺🇸🇺🇸🇺🇸😘😘

  18. Dr.ALi

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (105 ديدگاه)

    یکی از بهترین های این کلاس آستون مارتین راپید هستش

  19. سارا

    ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (215 ديدگاه)

    مقایسه منصفانه ای نبود !
    نه آستون مارتین DBS نه بی ام و M8 نه لکسس LC نه حتی مازراتی

  20. Mclaren

    ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بنتلی و مکلارن رو انتخاب میکنم
    بنتلی چون بهترین گرندتور با اختلاف هست.
    مکلارنم دلیل خاصی ندارم ولی چون به برندش علاقه دارم و اگر رنگش ابی کاربنی بود خیلی جذاب تر میبود.

  21. آریا ماشین

    ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (302 ديدگاه)

    از نظر من که شلبی و مک لارن اصلا گرند تورر به حساب نمیان ، یکی ماسل کاره و اون یکی یه سوپرکار و اما بین مرسدس و بنتلی باید بگم که رو دست کانتیننتال کسی نیست اما مرسدس دل منو برده😍

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن