1 میلیون کیلومتر با مرسدس بنز E کلاس 1992

یک کارمند شرکت دایلمر که در تأسیسات زیندل فینگن مشغول بکار است با مرسدس بنز 200 D W124 خود بیش از 1 میلیون کیلومتر را طی کرده است.

1992-mercedes-benz-e-class-8
مایکل نیکل 5 سال پس از استخدام در دایملر و در سال 1992 این خودرو را خریداری کرده است. به دلیل عدم وجود بودجه‌ی کافی نیکل نتوانسته است که مدلی مجهزتر را بخرد به همین دلیل به همین مدل بسنده کرده است.

1992-mercedes-benz-e-class-6
رنگ خودرو به‌صورت استاندارد سرمه‌ای بوده و کابین فابریک نیز رنگ خاکستری روشن را دارد. از جمله تجهیزات سفارشی این خودرو می‌توان به سانروف برقی، استراحتگاه دست مرکزی، قفل مرکزی، رادیو و پشت‌سری‌های عقب اشاره کرد. نیروبخش این خودرو پیشرانه‌ای دیزلی بوده که خروجی آن از نظر استانداردهای امروزی خنده‌دار است! به هر حال پیشرانه‌ی دیزلی قدرت 75 اسب بخاری و گشتاور 126 نیوتون متری دارد. این خودرو در طول 25 سال گذشته به‌طور متوسط 6 لیتر در صد کیلومتر سوخت سوزانده است.

1992-mercedes-benz-e-class-7
برنامه‌ی نیکل این بود که پس از یک سال خودرو را بفروشد اما این کارمند 55 ساله که حالا جزئی از کارمندان خط مونتاژ مدل GLE است تصمیم گرفت تا خودرو را نگه دارد. او در طول این سال‌ها قطعاتی چون کلاچ، ترمزها، آلترناتور و واتر پمپ را تعویض نموده است.

1992-mercedes-benz-e-class-4
درست همانند کل مدل‌های W124، این خودرو نیز بسیار قابل‌اعتماد بوده است. البته برخی مشکلات همانند زنگ‌زدگی و تصادف در سال 2003 رخ داده است. یک سال بعد نیز تصادفی کوچک رخ داده به گونه‌ای که این خودرو از پشت به خودرویی دیگر برخورد کرده و نیاز به تعویض چراغ‌های جلو، جلوپنجره و کاپوت داشته است. همه‌ی این موارد از لوازم اوراقی تهیه گردیده اما سپر جلو به‌صورت نو خریداری شده است.

1992-mercedes-benz-e-class-9
نیکل شاید در صنعت خودرو مشغول بکار باشد اما طرفدار خودرو نیست: “برای من، خودرو یک وسیله برای استفاده است. من به ندرت خودرو را شسته و تمیز می‌کنم.”


هرچند معنی سخن این نیست که هزینه‌های نگهداری و سواری E کلاس قدیمی ارزان است چراکه در طول این سال‌ها نیکل 62847 دلار برای هزینه‌های نگهداری کلی و 57720 دلار برای هزینه‌ی سوخت این خودرو صرف کرده است.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

37 دیدگاه

  1. سامان اذری
    سوابق: (2272 دیدگاه) ,

    ایول
    قبل این یه لکسوس LS400 با کار کرد 1.5 میلیون کیلومتر و یه تویوتا توندرا با کارکرد 1.610 کیلومتر هم ثبت شده بود که هردو در وضعیت بسیار خوبی قرار داشتند

    پاسخ
    1. الهی
      سوابق: (335 دیدگاه) ,

      و همینطور ولوو پی1800 که حدود 5 میلیون کیلومتر کار کرده…

      پاسخ
      1. یاشار
        سوابق: (25 دیدگاه) ,

        یه نفر هم تو هند 12 سال پیش ادعا کرده بود که مرسدس بنز کلاسE اش 7 میلیون کیلومتر کار کرده….اون گفته بود که این ماشین از پدرش بهش رسیده و 46ساله که این ماشینو داریم …کارش هم مسافر کشی بود….بعد از این ادعا ….مسئولانی از شرکت دایلمر میان و ماشین رو توسط دستگاه ها بررسی میکنن و میبینن که ادعاش درست بوده و به عنوان هدیه هم بهش یه s کلاس میدن

        پاسخ
    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans
      سوابق: (10114 دیدگاه) ,

      بنز های الان خیلی زیباترن.

      پاسخ
    2. Genius
      سوابق: (182 دیدگاه) ,

      قبول دارم!!!
      شاید زیبایی در منظر برخی دوستان طرح های فضایی و اغراق شده باشد اما بنظر بنده این نسل از مرسدس ها دارای خصیصه های کاریزماتیک مرسدس بنزهای حقیقی مثل جلوپنجره و فرم خاص چراغ های جلو بودند که در نسل های جدید دستخوش تغییرات بزرگی شده اند
      شاید تا یکدهه آینده فرم جدید مرسدس بنزها جای خودشان را بیش از پیش در قلب علاقه مندان جهان خودرو بازکنند

      پاسخ
  2. محمد حسین
    سوابق: (139 دیدگاه) ,

    آقا شاهین ، در قسمت اشاره به مصرف سوخت ، اشتباه تایپی وجود داره.

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (3398 دیدگاه) ,

      سلام
      من متوجه نشدم اشتباه رو. ممنون میشم بهم بگید

      پاسخ
      1. كاپيتاليسم
        سوابق: (194 دیدگاه) ,

        سلام شاهین جان
        “به‌طور متوسط 6 کیلومتر در صد کیلومتر سوخت سوزانده است. ” احتمال منظور 6 لیتر در صد کیلومتر هست

        پاسخ
        1. شاهین
          سوابق: (3398 دیدگاه) ,

          سلام اها ممنون که گفتین
          من فکر کردم درباره بخش هزینه سوخت میگین
          بازم ممنون

  3. Madjid R8 V12 TDI Le Mans
    سوابق: (10114 دیدگاه) ,

    عاشق اون Made In Germany هستم که روی موتورش نوشته 😍😍😍

    پاسخ
  4. Aria
    سوابق: (63 دیدگاه) ,

    بدنه انقدی ۷۵ اسب؟ فکر کنم باید خیلی کند باشه ولی فک کن چه کیفیت ساختی داره

    پاسخ
  5. شاهین
    سوابق: (455 دیدگاه) ,

    قابل اعتماد و آلمانی…کلمه ای که مخصوص کمپانی بنزه=( لکسوس در ژاپن)
    زیبا و آلمانی= ب ام و (مزدا در ژاپن)
    لوکس و آلمانی= پورشه (هوندا در ژاپن)

    پاسخ
    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans
      سوابق: (10114 دیدگاه) ,

      .
      قابل اعتماد، زیبا ، و لوکس و البته آلمانی = آئودی (نمونش رو هم در ژاپن نداریم)

      پاسخ
      1. فقط تویوتا و هوندا
        سوابق: (428 دیدگاه) ,

        اتفاقاً لکسوس همه ی این ویژگی ها رو داره حتی با درجه ی بیشتر. چون هم قابلیت اطمینانش بالاتره (طبق سایت های معتبر لکسوس اوله ، آئودی چهارم) هم طراحی های جدیدش زیباتره نمونش LS جدید (البته زیبایی یه بحث سلیقه ای هستش تو لوکس ها. چون همشون زیبایی خاص خودشون رو دارند). هم اینکه عین آئودی لوکسه. تازه زیرمجموعه ی شرکت بزرگی به نام تویوتا هستش که آینده از آنشه و از همه مهم تر اینکه اسمش قشنگ تره 🙂 🙂 🙂

        پاسخ
        1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans
          سوابق: (10114 دیدگاه) ,

          دوست عزیز اینقدر بچگانه حرف نزن.
          آینده ازآنشه و اسمش قشنگ تره معیار هایی هستن که به درد خودت هم نمیخورن.

        2. فقط تویوتا و هوندا
          سوابق: (428 دیدگاه) ,

          عجب. یعنی واقعاً نفهمیدی که جمله آخرو برای شوخی گفتم؟ خوبه علامت خنده هم گذاشتما. شایدم از اول کامنتم داری میسوزی که منطقی حرف زدم. اتفاقاً این شمایید که داری بچه گانه حرف میزنی که میگی قابلیت اطمینان و زیبایی و لوکس بودن رو هیچ ژاپنی نداره.
          اینم بدون که معیارهایی که برای من درمورد یه ماشین مهمه از معیارهای تو بالاتره. خواستی با هم بحث می کنیم ببین کی کم میاره. فک نکن مدت زیادیه تو پدالی و 5000 تا کامنت گذاشتی خبریه. عزت زیاد

  6. حسین وی
    سوابق: (110 دیدگاه) ,

    کاش جای دنا همینو مونتاژ میکردن میفروختن 🙁

    پاسخ
  7. datsun
    سوابق: (811 دیدگاه) ,

    کیفیت بنز ثابت شدس ولی هزینه نگه داریش خیلی بالاست
    این بنده خدا 62 هزار دلار براش هزینه کرده

    پاسخ
    1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans
      سوابق: (10114 دیدگاه) ,

      پول داشته، ماشینش رو دوست داشته نوش جونش.

      صد تا براش هزینه میکنی ، صد میلیون تا ازش لذت میبری.

      نوش جونش. 600 هزار دلار هم اگر داشته باشی و برای بنز خرج کنی ، حق داری.

      هیچ وقت لذت و اعتماد به نفسی که در روندن بنز هست در سوار شدن پشت فرمون هیچ ماشینی نیست.

      پاسخ
      1. آریا
        سوابق: (80 دیدگاه) ,

        دوست عزیز شما میگی پول داشته لذتشو برده.
        ایشون خودش گفته به ماشین علاقه نداره ها…

        پاسخ
        1. Amirhossein
          سوابق: (55 دیدگاه) ,

          به علاقه ربطی نداره.
          2 سال پشت فرمون پراید بشین، از نگاه کردن به بنز هم لذت میبری.
          خیلی وقت ها از بعضی چیز ها بدون اینکه خودمون خبر داشته باشیم داریم لذت میبریم.
          کسی که در روستا زندگی میکنه وقتی یک بار میاد تهران بعد میفهمه باید از هوایی که یک عمر براش عادی شده نهایت لذت رو ببره.

          لذت بردن از یک چیزی ربطی به این که عاشق اون باشی نداره.

          کافیه “بد” رو تجربه کنی تا از “خوب” لذت ببری.

      2. YaShar
        سوابق: (298 دیدگاه) ,

        من یه پراید مدل 90 دارم هفته پیش 300 تومن برای کمک های عقبش خرج کردم دیروز هم 100 تومن برای رادیاتور
        باطری و جلوبندیشم خرج داره…
        شبا از عذاب وجدان خوابم نمی بره!

        پاسخ
      3. datsun
        سوابق: (811 دیدگاه) ,

        متاسفانه اون لذت سوار شدن بنز رو که شما گفتید من تجربه نداشتنم تا الان
        در کیفیت خودروهای آلمانی شکی نیست ولی هزینه نگهداری بالاست این ماشین به طور میانگین سالیانه 2.5 هزارتا هزینه داشته

        پاسخ
        1. رامکال
          سوابق: (578 دیدگاه) ,

          دوست عزیز
          فکر کنم علت این هزینه همون چند بار تصادفیه که صاحب ماشین تا حالا کرده و در متن هم بهش اشاره شده.

    2. Chrysler
      سوابق: (511 دیدگاه) ,

      خب این هزینه در طول 25 سال استفاده ی مداوم بوده نه تو یه مقطع زمانی

      پاسخ
  8. حمیدرضا
    سوابق: (1056 دیدگاه) ,

    24 سال ازش استفاده کرده جالبه این مدلو 5سال بعد از ورودش خریده و اعلام کرده بودجه خرید یکی دیگه رو نداره

    پاسخ
  9. Genius
    سوابق: (182 دیدگاه) ,

    والا من یه تمیزه این مرسدس رو با 1000000 کیلومتر کارکرد به صفر 405 و پرشیا و دنا ترجیح میدم!!!!!!!

    پاسخ
  10. Matin
    سوابق: (243 دیدگاه) ,

    وای عاشق بنز ۲۳۰ e هستم مدل هایی که تو ایران هستن بنزینی ۲.۳ لیتری هستن که قدرتشون بیشتر از ۱۳۰ اسب بخاره تمیزاشون بین ۴۵ تا ۶۰ تومن می شه البته بیشتر از ۶۰ تومن هم پیدا میشه که کارکردشون خیلی کمتره واقعا ارزش خرید داره یه قسمت تخته گاز هم همین مدل بنزینی رو آوردن که باهاش بالای ۲۲۰ تا تو بزرگراه های آلمان رفت ولی موتورش سوخت😓 اما بازم همینکه ۲۲۰ رو رد کرد ارزشاشو ثابت کرد😉

    پاسخ
    1. نوید جهرمی
      سوابق: (1923 دیدگاه) ,

      منم اولین ماشینی که از بچگی عاشقش شدم همین بود. به نظرم بعد از بنز اس ال گالوینگ قشنگ ترین طراحی مربوط به همین بنزهای دهه 90ه.

      پاسخ
  11. ایرانی
    سوابق: (335 دیدگاه) ,

    هم لوکس با ظاهری واقعا آدم وار……
    هم خاطره ای فراموش نشدنی….

    مو به بدنمون سیخ میشد…………

    پاسخ
  12. ehsan
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    اگر خدا بخواد یدونه کم کارکردش رو هر وقت پول داشتم میخرم . با 50 60 تومن بجای اینکه اشغال چینی بخرم اینو میخرم .

    پاسخ
    1. نوید جهرمی
      سوابق: (1923 دیدگاه) ,

      منم بالاخره یکی میخرم. اما این مدل حیفه برای استفاده روزمره. اینو باید گاهی گداری استفاده کرد و نازشو خرید. یه ماشین دم دستی هم باشه برای استفاده روزمره که نگران خرابی و تصادف و … نباشی.

      پاسخ
  13. حسين
    سوابق: (125 دیدگاه) ,

    آخرت ماشین بودن این بنزهای ٢٣٠ ، و در زمان خودشون ابهت عجیبی داشتند والبته هنوز هم شیر پیر باوقاری هستد ، دیدنش به هزاران هزار ماشین چینی و لگنهای داخلی می ارزه !

    پاسخ
  14. Omid622
    سوابق: (291 دیدگاه) ,

    یکی به ما بگه بیشترین کیلومتر شماری که پراید جون طی کرده چند بوده و مالک ماشین هم تجربیات خودشو بگه
    خیلی خوب میشه منتظریم

    پاسخ
    1. حسین وی
      سوابق: (110 دیدگاه) ,

      والا آشنای ما یه دونه داره 800/000 تا رفته ولی از اون مدلای قدیمیه که کیا میزد توشم دیگه داره از بین میره

      پاسخ
  15. جواد
    سوابق: (6 دیدگاه) ,

    یه دونه از این مدل مرسدس میارزه به اکثر ماشین های داخلی یا حتی کل ماشین های داخلی.اون زمان آپشن شیشه برقی داشته!آپشن تنظیم پشت سری داشته!چیزی که همین الانش هم خودرو های داخلی شاید تک توک توشون پیداشه.من خودم بشخصه اگه پولشو داشتم حتما بی برو برگشت یکیشو می خریدم حتی همین الانم یه مدل دست دومش به صدتا مدل نو داخلی می ارزه.البته این نظر بندس و نظر دوستان هم جایگاه خاص خود را دارد و برای ما نیز ارزشمنده.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x