مرسدس بنز

230 کیلومتر بر ساعت با مرسدس CL500 مدل 1997 در اتوبان

برای طرفداران مرسدس، S کلاس نسل W140 یکی از بهترین مدل‌ها است و به‌عنوان خودرویی با مهندسی جلوتر از زمان شناخته می‌شود. نسخهٔ کوپهٔ این نسل از S کلاس که در سال ۱۹۹۶ به CL تغییر نام داد هم خودروی بسیار جذابی بود؛ اما با گذشت بیش از دو دهه، آیا مهندسی جلوتر از زمان CL هنوز هم توان رسیدن به سرعت‌های بالا در اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان را دارد؟ کانال یوتیوب TopSpeedGermany در جدیدترین ویدئوی خود می‌خواهد به این سؤال پاسخ دهد.

این آزمایش با یک CL500 مدل ۱۹۹۷ انجام شده که به پیشرانهٔ محبوب ۵ لیتری V8 مجهز است. این موتور که از آن به‌عنوان بهترین پیشرانهٔ ساخت مرسدس یاد می‌شود، ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در حالت تخت گاز، این CL500 بیست‌وسه‌ساله هنوز هم مثل زمان نو بودن خود در اواخر دههٔ ۹۰ شتاب می‌گیرد و بدون هیچ مشکلی به سرعتی بین ۲۲۰ تا ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این در حالی است که روی کاغذ حداکثر سرعت این مدل در زمان تولید ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ذکر شده بود.

مسلماً، این CL500 به‌اندازهٔ خودروهای مدرن که حداکثر سرعت خود را در اتوبان آزمایش می‌کنند باشکوه و بی‌پروا نبود اما برای یک خودروی بیست‌ساله عملکرد خوبی داشت. در این ویدئو همچنین می‌توانیم ببینیم که این کوپهٔ لوکس آلمانی حتی هنگام رسیدن به حد نهایی سرعت خود، هنوز هم در داخل نسبتاً ساکت است؛ بنابراین آیا موافق هستید که W140 بهترین نسل S کلاس و CL کلاس بوده است؟

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4452 ديدگاه)

    مرسدس حتی مدلای 22 سال پیشِشم جذابو هیجان انگیزن

    موافقم 11
    مخالفم 0
    1. MR.JJ

      ۱۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (109 ديدگاه)

      کیفیت را از اینجا هم حس کردم محشره !
      واقعا مرسدس بنز نباید با هیچ برندی مقایسه شود(حتی رولزرویس و بنتلی حتی لکسوس و کادیلاک و البته بی ام و) چون یک برند نیست یک سبک زندگیه
      هیچ برندی در طول تاریخ خالق اینهمه شاهکار نبوده و در آینده نیز نخواهد بود(حتی تسلا که یک W124 را با 2.000.000km کارکرد به پرچم دارش مدل اس ترجیه می دهم)
      فقط چند تا از برترین اثر های مرسدس بنز (بنا به نظر/علاقه/عشق شخصی من):
      SLR / SLS / AMG GT / SL CLASS / S COUPE
      G CLASS / GL CALSS / CLS / AMG GT 4 DOOR / CL CLASS
      وچند تا از کلاسیک ها :
      (S CLASS (W108.W111.W126.W140.W221.W222
      (E CLASS (W110.W115.W124.W210.W212.W212R
      W100/300SL/280SE/280SL
      اینها کد اتاق های مرسدس بنز هستند (مثل W108) که من واقعا بیش از هر چیزی به تک تک آنها عاشقم و البته کد تمام مدل ها را نیزحفظ هستم !!!
      به تمام عاشقان خودرو (منظور اتوموبیل واقعی نه چیزی برای رفتن از نقطه آ به ب مثل تسلا) نیز توصیه میکنم در مورد این مدلها تحقیق کنند لاقل تصویرشو ببینند که واقعا لذت داره !!!

      همانطور که متوجه شدید من بزرگترین عاشق مرسدس بنز در کل دنیا هستم ( شوخی یک طرف شاید ایران هستم و 100% در آذربایجان هستم چون مطمعنم !)
      اگر واقعا فکر می کنید مرسدس بنز را بهتر از من میشناسید به این سوال ساده پاسخ دهید :
      _____ ((((( فرق بین w108 وw109 را بگویید ؟))))) _____

      موافقم 7
      مخالفم 0
      1. MR.JJ

        ۱۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (109 ديدگاه)

        البته علاقه شخصی ام به مرسدس یک طرف به بقیه خودروساز ها نیز ارزش قاعلم و درکشان میکنم
        مثلا عاشق دوج چلنجر هلکت و یا BMW M5 E39 و حتی نیسان آرمادا 2020 نیز هستم
        خواستم مرا درک کنید و الکی به من لقب نزارید آلمانی بازه :ا

        موافقم 2
        مخالفم 1
      2. زیزیگولو

        ۱۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (4452 ديدگاه)

        کیفیت یعنی هر چیزی که ارزش محصول رو از نظر مشتری بالا ببره چون کیفیت یه ویژگی تو درجه های مختلف هستش و الآنم داریم میبینیم که تو دنیای رقابت کیفیت حرف اول رو میزنه ولی چیزی که هستش اینه که انحصار دشمن قسم خورده ی کیفیته (( مثل انحصار سایپا و ایرانخودرو)) چون کیفیتم مثل هر چیز دیگه ای باید مدیریت بشه واسه اینکه بین مدیریت درستو صحیح و بهبود کیفیت ارتباط وجود داره چون کیفیت با اقبالو شانس بدست نمیاد و به مدیریت عالمانه احتیاج داره ((چیزی که تو مجموعه سایپا و ایرانخودرو وجود نداره))

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. ali

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (20 ديدگاه)

    این مدل بنز چه قدر قشنگه. هرچی ازش بگذره قدیمی نمیشه و همونطور زیباست

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. Ahmedreza2002

      ۱۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      اشتباه نکنم این مدل رو تو ایران به سدانش میگفتن بنز اتاق تانک نه؟

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. Hadi

      ۱۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2200 ديدگاه)

      دقیقاً همینطوره
      مرسدس بنز ها هیچ وقت قدیمی نمیشن و هر چه میگذره به ارزششون اضافه میشه
      واقعاً این اصطلاح مثل بنز کار میکنه رو از رو یه همچین چیزی ساختن…
      واقعاً معرکست
      این مجله آلمانی هم که این تست ها رو انجام میده اسمش top speed Germany
      هستش که میتونید فیلماش رو تو یوتیوب ببینید…

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. حسین

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    واقعا فرهنگ رانندگی را ببینید!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. احمدرضا

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (726 ديدگاه)

    جااااان
    بیشترم میتونست بره

    موافقم 4
    مخالفم 0
  5. محمد

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    با این که سال ها گذشته بازم زیباست

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. هومن

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (222 ديدگاه)

    ماشین عالی
    راننده بافرهنگ
    با سرعت ۲۲۰ تا نور بالارو نکشید ب پشت ماشین جلویی ک بکش کنار
    ما اینجا یسری عشاق پارس سفید داریم برای مثال
    البته نه همه
    عییین این بابا!!

    موافقم 3
    مخالفم 1
  7. Ramin

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    اخه تو اتوبان؟؟

    اگه این مرده یه بار کار دستش نیومد تو اتوبان …..

    هر بار تو اتوبان…. ????

    خطرناک است نقطه سر خط !

    موافقم 2
    مخالفم 1
  8. فرشاد

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1102 ديدگاه)

    عجب صنعتی داره المان
    شاید بد نبود اگه میزدن تو کار تنفس طبیعی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  9. مهدی

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    خیلی قشنگ بود
    مخصوصا کابینش

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. Avan

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (326 ديدگاه)

    کلا خودروهای تولیدی سالهای دهه ۶۰ تا سال۲۰۰۰ جذابیت خاصی دارند.خودروهای امریکایی این دهه ها هم هنوز باشکوهند. در سالهای اخیر علی رغم اینکه محصولات زیبایی تولید شده اما فکر نمی کنم ۴۰ سال دیگه باز هم برای کسی جذاب باشند.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  11. مهرداد كمال

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1801 ديدگاه)

    این مال دورانیه هنوز کراس اورها و الکتریکی ها نبودن و ماشینای دو در ما موتور ٨ و ١٢ سیلندر جولان میدادن
    خدایی جذابیتشون از ماشینای امروزی بیشتره

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. Mazda3

    ۱۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (295 ديدگاه)

    مرسدس باشه اونم اتاق تانک معروف که دیگه هرچی بگی کمه اونموقع که تو ایران اومد هرکی داشت کسی بود واسه خودش مثل الان نبود که.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  13. یاس ی

    ۱۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    لعنتی چقدر نرم و یکدست دور برمیداشت. توی اون سرعت جوری راحت رانندگی میکرد انگار داره 90تا میره.
    این مورد که دوستان میگن چرا به خودروهای جلویی چراغ نمیداد هم به این دلیل هست که توی آلمان شما موقع سبقت گرفتن حق نداری از بوق زدن و چراغ دادن استفاده کنی و جریمه سنگینی داره.

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا