تحویل اولین نمونه از بوگاتی شیرون اسپورت

شاهکار به تمام معنا!

حدود 11 ماه پس از رونمایی در نمایشگاه خودروی ژنو، اولین نمونه از بوگاتی شیرون اسپورت به مالک خود تحویل داده شد.


این خودروی ویژه توسط عبدالله بن فهد قطری خریداری شده و برخلاف دیگر شیرون های دیده شده کاملاً سفارشی و برجسته است.


بخش اعظم بدنه‌ی این هایپرکار در قبضه‌ی رنگ سلطنتی آبی است که کاملاً برازنده‌ی این خودرو می‌باشد. نیمه‌ی عقبی شیرون اسپورت نیز با طرح فیبر کربن براق مزین شده و تضاد بسیار جذابی ایجاد کرده است.


به منظور اطمینان از هماهنگی خوب بخش‌های جلو و عقب شیرون اسپورت، عناصر آبی‌رنگی در بخش عقب شامل محفظه پیشرانه، دیفیوزر عقب و حتی نشان EB به همراه ABF که مخفف نام خریدار است، بکار رفته‌اند.


البته بوگاتی در استفاده از ترکیب آبی و فیبر کربن به بدنه اکتفا نکرده است. با باز کردن درب‌ها شاهد دلربایی چرم آبی‌رنگی خواهید بود که واقعاً چشم‌ها را خیره می‌کند. بخش‌های چرمی مشکی به همراه عناصر فیبر کربنی هم طراحی داخلی را تکمیل کرده‌اند. البته نظرات درباره‌ی میزان جذابیت این بخش به خود شخص بستگی دارد.


مدل اسپورت شیرون در مقایسه با نسخه استاندارد 18 کیلوگرم سبک‌تر بوده که دلیل آن استفاده از قطعات فیبر کربنی و رینگ‌های سبک‌وزن است. تغییراتی هم در سیستم تعلیق، فرمان و سیستم هدایت گشتاوری دینامیک اعمال شده تا هندلینگ این خودرو بهبود یابد. البته شک داریم که راننده‌ای به حد کافی شجاعت داشته باشد و بتواند این هیولای 1500 اسب بخاری را در جاده‌ها امتحان کند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

10 دیدگاه

  1. علیرضا
    سوابق: (335 دیدگاه) ,

    به نظر من تضاد خوبی نشده.
    نسخه های معمولی قشنگترن.

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1306 دیدگاه) ,

      مخصوصا داخل بیش از حد رنگ آبی غالبه
      واسه استفاده روزمره قطعا دلزدگی میاره
      منم نسخه های استانداردش رو بیشتر میپسندم

      پاسخ
    2. Reza
      سوابق: (1009 دیدگاه) ,

      18 کیلو لاغر شده. خسته نباشی برادر
      تلاشتون برای همین کاهش وزن با چاقی خود راننده تلافی میشه.
      ولی در کل خوبه

      مشکل اول و آخر بوگاتی مصرف سوختش هستش که هنوز فکری واسش نکردن همین مشکل باعث میشه ماشین باز ها کنیخ زیگ رو به بوگاتی ترجیح بدن.

      پاسخ
      1. علیرضا
        سوابق: (2 دیدگاه) ,

        کسی که این ماشینو میخواد فکر نکنم به مصرف سوختش فکر کنه برادر

        پاسخ
  2. فريد
    سوابق: (147 دیدگاه) ,

    تا سقفش باز نشه از نظر من احترام اضافی نداره این ماشین
    اینا همش تغییرات جزئی و عوض کردن اسم هست

    پاسخ
  3. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1976 دیدگاه) ,

    با این رنگ داخلی ، اگر چند دقیقه بشینی ، سَر درد میگیری .

    پاسخ
  4. Amirferrari
    سوابق: (341 دیدگاه) ,

    تا الان بالای ۲۰ تا شیرون اسپرت سفارشی تحویل مشتری دادن چطور این اولیشه،نسخه سفارشی شیرون اسپرت با رنگ ابی کربنی هم به مناسبت جشن ۱۱۰ سالگی بوگاتی معرفی شده که که ازش ۲۰ دستگاه ساخته میشه و رنگش خیلی جذاب و عالیه…

    پاسخ
  5. MAHDI
    سوابق: (2931 دیدگاه) ,

    توعکس هم این رنگ آبین کابین چشم رو اذیت میکنه انگار چه برسه واقعا توش بشینی.نسخه های عادی چندسروگردن زیباترهستن

    پاسخ
  6. Khosrow
    سوابق: (1143 دیدگاه) ,

    چطور با اون مهندسی پیچیده که کوچکترین جزئیات تاثیر گذاره فقط رو این 18 کیلو کم کردن؟ / رو بقیه نمیشد؟ / گرون در میومد؟ / عجب ..

    پاسخ
  7. حسین
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    هیچ جور نمیتونم کمپانی بوگاتی را دوست داشتم
    (نظر شخصی البته نیایید چیز بگید بهم)

    در ثانی از پشت صفحه گوشی از این رنگ آبی سرگیجه گرفتم فک نکنم بشه تو این ماشین بیشتر از نیم ساعت دووم آورد و اینکه ترکیب رنگ سرد آبی و مشکی اصلا جذاب نشده

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.