بوگاتی

۱۰ نکته مهم درباره بوگاتی شیرون پور اسپورت

افرادی که خواهان یک خودروی پیست محور هستند معمولاً روی وزن پایین، توازن کلی و هندلینگی بسیار خوب تمرکز می‌کنند؛ و اگرچه بوگاتی شیرون یک هایپرکار فوق‌العاده است اما وزن چندان پایینی نداشته و در پیچ‌ها نیز عملکرد درخشانی بر جای نمی‌گذارد؛ اما بوگاتی با تولید نسخه شیرون پور اسپورت نشان داد که می‌خواهد این موضوع را تغییر دهد.

پور اسپورت تغییرات زیادی نسبت به نسخه استاندارد شیرون داشته تا به این ترتیب بتواند از نظر هندلینگ حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. در عملی که غیرعادی جلوه می‌کند، حداکثر سرعت این خودرو نسبت به شیرون کمتر شده اما خب این برای تولید یک خودروی اسپورت، تیزتر و متوازن‌تر بوده است.

در این نوشتار می‌خواهیم ۱۰ نمونه از مهم‌ترین جنبه‌های این خودرو را بازگو کنیم. با ما همراه باشید.

  • کمبر منفی ۲.۵ درجه‌ای

هر چهار چرخ این خودرو از کمبر منفی ۲.۵ درجه‌ای نسبت به شیرون استاندارد برخوردار هستند به این معنی که بالای هر چرخ نسبت به پایین آن اندکی تو رفته تا به این ترتیب پرفورمنس خودرو در عبور از پیچ‌ها بهبود یابد. اگرچه عملکرد خودرو در خط مستقیم اندکی تحت تأثیر قرار گرفته اما از آنجایی که پور اسپورت یک محصول پیست محور است بنابراین این موضوع ارزشش را داشته است.

  • تنظیمات سفت تر سیستم تعلیق

فنرهای پور اسپورت ۳۳ درصد سفت تر شده‌اند. بوگاتی مدعی است این کار با تست‌های زیاد انجام شده و دامپرهای فعال می‌توانند تنها در عرض ۶ میلی‌ثانیه به سطح جاده پاسخ دهند. کمبر منفی یاد شده به همراه فنرهای سفت تر نیازمند بازطراحی جدیدی بوده‌اند که این کار با استفاده از شبیه‌سازی رایانه‌ای و به منظور بررسی ۱۷ نوع طراحی گوناگون انجام شده است.

  • لاستیک‌هایی ویژه

لاستیک‌های میشلین یک‌بار دیگر در شیرون خودنمایی می‌کنند اما نمونه‌های پایلوت اسپورت کاپ ۲ R بکار رفته در مدل پور اسپورت دارای ترکیبات لاستیکی ویژه و نرم‌تر هستند که باعث افزایش ۱۰ درصدی چسبندگی جانبی می‌شوند.

  • حداکثر سرعت پایین‌تر (۳۵۰ کیلومتر در ساعت)

اگرچه شیرون استاندارد سقف سرعت ۴۲۰ کیلومتر در ساعتی دارد اما حداکثر سرعت پور اسپورت تنها به ۳۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. دلیل این امر لاستیک‌های چسبناکی هستند که نمی‌توانند در سرعت‌های بسیار بالا عملکرد خوبی داشته باشند. البته مزیت این کار هم کشش و هندلینگ بهتر است. شاید شیرون استاندارد سرعت بالایی داشته باشد اما پور اسپورت چسبندگی بهتری دارد.

  • نسبت‌های دنده کوتاه‌تر

نسبت هر دنده در گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه این خودرو ۱۵ درصد کاهش یافته تا این امر تضمین کننده شتاب و پاسخ بهتر در پیچ‌ها باشد. نتیجه این کار نیز ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۳ ثانیه‌ای است که بهبود ۰.۱ ثانیه‌ای را نشان می‌دهد. همچنین رسیدن از سرعت ۶۰ به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت در دنده شش تنها به ۴.۴ ثانیه زمان نیاز دارد که بهبود ۳ ثانیه‌ای را نشان می‌دهد.

  • افزایش ۲۰۰ واحدی ردلاین

ردلاین ۷۰۰۰ دور در دقیقه پیشرانه شیرون پور اسپورت ۲۰۰ واحد بیشتر از نسخه استاندارد شیرون است. همچنین پیشرانه ۱۶ سیلندر کواد توربوی بکار رفته در این خودرو قدرت ۱۵۰۰ اسبی را بین دورهای ۶۷۰۰ تا ۶۹۰۰ تولید می‌کند که آن‌هم گسترده‌تر شده است. افزایش ردلاین به همراه کاهش نسبت دنده‌ها باعث ایجاد نقطه‌ای بهینه در زمان تعویض دنده‌ها شده است.

  • افزایش داون فورس

یک بال عقب ثابت در پور اسپورت وجود دارد که هم وزن کمتری داشته و هم باعث افزایش داون فورس می‌شود. این پکیج آئرودینامیک شامل دیفیوزر عقب متفاوت نیز هست که آن‌هم به بهبود داون فورس کمک می‌کند. به این مجموعه باید اسپلیتر جلوی بزرگ، ورودی هوای پهن‌تر، قوس چرخ های تهویه دار و کاهش ارتفاع خودرو را اضافه کرد.

  • رینگ‌های منیزیمی سبک‌وزن

رینگ‌های خاص شیرون پور اسپورت ۴ کیلوگرم سبک‌تر بوده و از طراحی ویژه و منیزیم در ساختار خود سود می‌برند. همچنین این رینگ‌های آئرودینامیک باعث عبور بهتر هوا از زیر خودرو شده و در افزایش داون فورس تولیدی نقش دارند.

  • حالت رانندگی خاص ESC-Sport+

علاوه بر حالت‌های رانندگی EB، اتوبان و هندلینگ موجود در شیرون، نسخه پور اسپورت حالت ESC-Sport+ را نیز به مجموعه اضافه کرده است. این حالت باعث می‌شود راننده کنترل بهتری روی خودرو و دریفت و لغزش داشته و دخالت کمتری را از سمت سیستم‌های کنترل پایداری تجربه کند. بوگاتی می‌گوید توسعه این حالت برای مهندسان کار سختی بوده زیرا گشتاور تولیدی پیشرانه ۱۶۰۰ نیوتون متر است.

  • قیمت بالاتر

با بهای ۳,۵۹۹,۰۰۰ دلاری، بوگاتی شیرون پور اسپورت ۶۰۹ هزار دلار گران‌تر از نسخه پایه شیرون است. این یک افزایش قیمت قابل‌توجه محسوب می‌شود اما معتقدیم این افزایش قیمت ارزشش را دارد زیرا با یک سوپر استار در پیست روبرو هستیم. همچنین پور اسپورت تنها به تعداد ۶۰ دستگاه تولید خواهد شد و می‌توان آن را جزو غیرعادی‌ترین محصولات بوگاتی دانست.

منبع
motor 1
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه

  1. ممد ژانگولر

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (851 ديدگاه)

    چقدر زیبا و خاصه
    یک اثر هنری که هر چی بگذره گرون تر و با ارزشتر میشه

    1. zeg

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (57 ديدگاه)

      بوگاتی هر چقدر زور بزنه به پای کوئنیگ زگ نمیرسه، فقط داره پول یامفت میگیزه!

      1. ممد ژانگولر

        ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (851 ديدگاه)

        داداش زگ
        این دوتا دو خودروی متفاوت هستن
        کسی که بوگاتی میخره لولش با زگ خر خیلی فرق میکنه

        بوگاتی یک ماشین هایپر کار اسپورت کلاسیکه و کاملا سواری نرم تر و راحت تری داره و هر کسی توان خریدشو نداره

        1. zeg

          ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
          سوابق: (57 ديدگاه)

          بایدم فرق داشته باشه، چون بوگاتی خر به عمق هایپریت پی نبرده وگرنه کوئنیگ زگ رو ول نمیکرد و بوگاتی بخره

        2. Saeed

          ۱ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (676 ديدگاه)

          این داشمون خیلی جوگیره ولش
          ولی خدایی زگ خر؟
          ناراحتم کردی داداش:(

  2. SF90 STRADALE

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2454 ديدگاه)

    هیچی برام مثل شیرون استاندارد نمیشه
    با اون ابهتی که داره پادشاه هایپر کارهاست

    1. SRT

      ۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (81 ديدگاه)

      ولی من میگم هیچی ویرون نمیشه(:

  3. MehdiTurbo

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (869 ديدگاه)

    بوگاتی این مدت یه کارایی کرده حسم بهش بد شده به خودروهاش نه ها ولی به خودش چرا همش حس میکنم دنبال پول چاپیدن رفتم امریکا بوگاتی نمیخرم.

    1. CherronPLUS

      ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ای وای

      آیا سقوط سهام بوگاتی و فلکس واگن در پیش است😱

  4. NAVID۰۰۹۸

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3362 ديدگاه)

    احتمالاً خیلی ظاهر بین هستم که بجای این ۱۰ نکته ، مُدام حواسم به عکسها و رُخ این اعجوبه پرت میشد که هرچی خوانده بودم را پَراند .

    یه تبریک هم بگیم به مانی خوشبین که چهارمین بوگاتیش هم خرید ، البته خریدش جالب بود که بیشتر انگاری آبنبات چوبی خرید کرده تا ماشین .

    1. آرش

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (14 ديدگاه)

      خیلی زیبا و پر ابهت
      وقتی میبینمش تمام تکنولوژی خالص
      رو با تمام وجود حس میکنم
      ای کاش میشد
      یه نفر بیاد و اینو میداد بهم
      تا یه روز باهاش رانندگی کنم
      تا دیگه نتونم تو هیچ ماشین دیگه ای بشینم
      مطمئنن هرکی پای این بشینه
      قید ۹۰ درصد ماشینای دیگه رو میزنه
      شاهکار مهندسی….

  5. MASIHA

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (479 ديدگاه)

    کمبر چرخاش جالب بود.
    احساس میکنم با روی کار اومدن شرکتایی مث کوئنیگزگ و… بوگاتی اون ابهتی که قبلا داشت رو از دست داده.

  6. دانیال روشنی

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (159 ديدگاه)

    باید ببینیم گرونترین خودروی پیست محور حال حاضر دنیا ، چه عملکردی رو داره.
    وزن زیادی کم نشده و در حد یه رژیم لاغری برای یک انسانه (۱۹ کیلو گرم). ولی مهمترین تغییرش میتونه ضریب دنده باشه . با توجه به قدرتش دنده های کمی داره .
    در کل بعید میدونم حتی رکورد اوراکان پرفورمانته رو بتونه بزنه

  7. آریا ماشین

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (463 ديدگاه)

    یه ماشین ۱۹۰۰ کیلویی هیچ وقت ماشین پیست نیست
    حتی نمیتونه جلو آگرا rs و ONE:1 کمر راست کنه چه برسه به رگرا و جسکو
    حتی امثال هنسی ونوم gt و f5 و ssc تواتارا از این ماشین سریع ترن بی شک
    چرا باید پول یه لامبورگینی آونتادور SV و هوندا NSX رو بیشتر بدی برا چند تا تغییر جزئی؟

    1. Sina

      ۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (546 ديدگاه)

      اگه اینطوریه ، اصلا چرا باید سوپرماشین خرید درحالی که تیبا ۲ نسبت قدرت به قیمتش خیلی بهتره🤣🤣🤣
      اصلا چرا باید پول برای ماشین داد در حالی که میشه با موتور سیکلت ارزون تر رفت😅
      موتور سیکلت چرا درحالی که با پول کمتر میشه یه دوچرخه خرید،😅
      اصلا چرا باید با دوچرخه رفت در حالی که میشه با پای پیاده رفت😅😅
      اصلا چرا باید به جایی بریم مگه نمیگیم بهترین جای دنیا خونه خود آدمه😁
      قیمت همه چیز رو تعیین نمیکنه، کسی که اینو میخره برای سرمایه گذاری و فروختن گرونتره و سود زیاده

  8. Nikzad

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (67 ديدگاه)

    واقعا هرچی به طراحی این ماشین دقت کنی بازم که هی نگاه میکنی میبینی چیز جدیدتر داره حالا علاوه بر اون کابین نابش و پرفورمنس عالی. بازم دارم میگم برای دوستان که دور موتور و ردلاین بیشتر ملاک نیستش. ماشینی که ۸تارو پر نمیکنه دلیل این نیست که به درد نمیخوره

  9. (suan chwan)امینMAF

    ۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (76 ديدگاه)

    شیرون هرچند یه ماشین جذاب و خوبه
    اما اگه از دیدگاه راننده ببینی
    داخل شیرون که میشینی میبینی که خیلی خالیو عجیبه داشبوردش
    برای همین لذتی که تو نشستن داخل ویرون هستو نداره
    همه چی که سرعتو قدرتو گشتاور نیس که
    کسی که یه همچین ماشینیو میخره دوس داره لذت ببره از سواریشو از اینهمه پولی که داده.

    1. آرش

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (14 ديدگاه)

      جالبه
      خود شما اگه یه بار پشت شیرون بشینی
      میخوام بدونم دقیقا چه مدت بعدش پیاده میشی
      بازم مثل همیشه

  10. آرمین

    ۲ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (78 ديدگاه)

    یکی از دوستام چند سال پیش چند دقیقه داخل یه ویرون که پارک بوده نشسته.میگه واقعا هیچ چیز چشم گیری نداره که متحیرت کنه غیر از کیفیت ساخت لوازم داخلی که میگفت بی نظیره.اگه اشتباه نکنم صاحب ماشین گفت تعویض روغن ماشین ۱ روز زمان میبره و هزینه خیلی وحشتناک.البته کسی که اینجور ماشینا داره فکر هزینشون نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن