بوگاتی

جمع 10 هزار اسبی بوگاتی در گوودوود!

نام بوگاتی با اشرافیت، سرعت و اسب بخارهای زیادی مترادف است. به منظور حضور در فستیوال سرعت گوودوود، بوگاتی ۹۴۰۴ اسب بخار را روانه این رویداد کرده است.


این عدد باورنکردنی حاصل حضور ۸ خودروی ساخت این خودروساز بوده است. بوگاتی که فضای ۷۰۰ مترمربعی را در گوودوود به خود اختصاص داده مطمئناً توجهات زیادی را به خود جلب می‌کند.


۶ دستگاه بوگاتی ویرون با پیشرانه‌های ۱۶ سیلندر ۸ لیتری عظیم خود اعلام حضور کرده‌اند. در میان این مدل‌های گران‌قیمت نسخه‌های فوق‌العاده‌ای چون نمونه پروتوتایپ متعلق به سال ۲۰۰۵، مدل آلومینیوم و کربنی Pur Sang، مدل ۱۲۰۰ اسب بخاری سوپر اسپورت نسخه‌ی رکورد جهانی و مدل گرند اسپورت Vitesse به چشم می‌خورند. مدل آخری رکورددار سریع‌ترین رودستر دنیا می‌باشد.


اما جدای از حضور پرقدرت ویرون ها، مدل جدید شیرون نیز بزرگ‌ترین شرکت‌کننده انفرادی از نظر قدرت خروجی است. پیشرانه ۱۵۰۰ اسب بخاری این خودرو باعث می‌شود شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۲.۵ ثانیه ثبت شود. حداکثر سرعت شیرون به‌صورت الکترونیکی به ۴۲۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.


خریداران ثروتمند شیرون قبلاً دست به کار شده بودند و ۱۸۰ سپرده برای این خودرو حتی قبل از آنکه مشخصاتش اعلام شود دریافت شده بود. ظاهراً یک مشتری تعداد ۶ دستگاه از شیرون ۳ میلیون دلاری را سفارش داده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. asa

    ۱۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (569 ديدگاه)

    با قیافه شیرون مخصوصا جلوش خیلی حال میکنم ولی طراحی عقبش به نظرم برازنده یک هایپر کار لوکس نیست و خیلی ساده هست. از این جهت طراحی عقب ویرون بیشتر اون حس لوکس بودن ماشین رو بیان میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. حمیدرضا

    ۱۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    چقدر گران چقدر قدرتمند و چقدر سریع چرا این همه پول برای سریع تر رفتن در حالی که نمیشه باهاش سریع رفت چون قوانین اجازه نمیدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فرشاد سجادیان

      ۱۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      تقریبا همه کسایی که این ماشین رو میخرن، یا عاشق پز دادن هستن یا می‌خوان کلکسیونشون رو تکمیل کنن و یا دلال آینده نگر هستن وگرنه مطمئن باش حتی اگر قوانین اجازه می‌دادن، بازم ۹۹ درصد این ماشین‌ها هیچوقت به نزدیکی سرعت محدود شده هم نمیرسن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرشاد سجادیان

        ۱۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        در تکمیل حرف بالا بگم که تقریبا کسی برای صرفا لذت بردن از سرعت بالای ۴۰۰ کیلومتر، این ماشین رو نمی‌خره چون خود سازنده هم می‌دونه که این اعداد تو شرایط عادی فقط رو برگه هستن و به درد مصرف ‌کننده نمی‌خورن. تنها چیزی که به کار مشتریا میاد، شتاب بالا، پرستیژ و ارزش افزوده پس از چند ساله، هر چند که رو گزینه آخر شک و تردید زیاده. . .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. morteza

          ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (63 ديدگاه)

          البته تو دبی دست دومش حدود 4000000 دلاره.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. Ahmad

    ۱۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    اونی که 6 دستگاه رو پیش خرید کرده دیگه کی بوده.دمش گرم 18 میلیون دلار گذاشته رو میز آقای مدیر گفته 6 تا برام بذار کنار میگم بچه ها بیان ببرن.
    شاید حاکم برونءی باشه چون عادت داره فله ای سوپر اسپرت بخره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. ماکان

    ۱۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (47 ديدگاه)

    میگم به رییس بوگاتی بگین اگه جا واسه ده هزار تا اسبشون کم آوردن بیارن توی طویله های ویران خودرو و سایبان نگهشون دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Infinite

    ۱۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (452 ديدگاه)

    ویرون سفید رنگی که در تصویر اول، پشت شیرون هست، مدل Grand Sport 16.4 Wei long هست. متعلق به سال ۲۰۱۲
    بی نهایت زیباست… یک عروسک سفید…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا