بوگاتی

تولید و عرضهٔ بوگاتی شیرون سوپراسپرت رسماً اعلام شد

زمانی که بوگاتی با نسخهٔ اصلاح‌شده‌ای از شیرون رکورد سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت را به ثبت رساند، گفته شد که همین نسخه به‌عنوان شیرون سوپراسپرت تولید و عرضه خواهد شد و حالا این خبر رسماً توسط بوگاتی اعلام شده است. در جریان تور بزرگی که به مناسبت ۱۱۰ سالگی بوگاتی برگزار شده است، رئیس شرکت آقای «استفان وینکلمن» در خانهٔ بوگاتی در مولشایم فرانسه پرده‌برداری بزرگی انجام داد. در این مراسم همان پروتوتایپ مشهوری که به سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد به نمایش درآمده و گفته شد که برنامهٔ تولید تعداد محدودی از آن برای خریداران ثروتمند وجود دارد.

از این خودرو تنها ۳۰ دستگاه تولید می‌شود که هرکدام ۳.۵ میلیون یورو قیمت دارند اما علیرغم این قیمت گزاف، همان شب یکی از این سی دستگاه در همان محل خریداری شد. به گفتهٔ خبرنگاران حاضر در این مراسم، خریدار ثروتمند این ماشین قرارداد خرید را دقیقاً روی پروتوتایپ نمایشی امضا کرده است؛ بنابراین هم‌اکنون فقط ۲۹ دستگاه دیگر از این هیولای رکوردشکن برای خرید وجود دارد. این ماشین که رسماً شیرون سوپراسپرت ۳۰۰ نام گرفته، به نسخهٔ قوی‌تری از موتور ۸ لیتری W16 چهار توربوی بوگاتی مجهز است که چندی پیش در مدل چنتودیچی ارائه شده بود. این موتور برخلاف ادعای هنسی، ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد که ۱۰۰ اسب بخار بیشتر از نسخهٔ معمولی شیرون است.

برای اینکه شیرون سوپراسپرت بتواند به سرعتی بیش از سرعت محدودشدهٔ ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت نسخهٔ معمولی دست پیدا کند، بدنهٔ آن اصلاح شده و آئرودینامیک آن بهبود یافته است. یکی از مهم‌ترین تغییرات این نسخه، اصلاح طراحی بخش عقبی آن است که به طول خودرو اضافه کرده و به همین دلیل روی پروتوتایپ آن نام مستعار لانگ‌تیل یا دُم کشیده گذاشته شده است. مشخصات دیگر شیرون سوپراسپرت که وینکلمن در مراسم رونمایی اعلام کرد رینگ‌های منیزیومی و بدنهٔ فیبر کربنی آن هستند. البته خطوط نارنجی‌رنگی که مثل ویرون سوپراسپرت روی نسخهٔ ویژهٔ رکورد زنی شیرون سوپراسپرت کار شده است، در ۲۹ دستگاه تولیدی دیگر الزامی نیستند. علاوه بر این، خودروی رکوردشکن فقط یک صندلی داشت و به رول کیج مجهز بود اما سوپراسپرت ۳۰۰ جاده‌ای از صندلی سرنشین برخوردار خواهد بود.

بااین‌حال برای فهمیدن جزئیات و مشخصات کامل شیرون سوپراسپرت ۳۰۰ باید همچنان صبر کنیم اما در حال حاضر حداقل میدانیم که این خودرو قطعاً به تولید خواهد رسید و صرفاً یک پروتوتایپ آزمایشی نیست؛ بنابراین برخلاف فورد GT تیونینگ‌شده‌ای که اوایل امسال در تگزاس به سرعت ۴۸۳ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد، شیرون سوپراسپرت ۳۰۰ یک خودروی تولیدی خواهد بود پس دیگر نباید بر سر این موضوع که پادشاه سرعت خودروهای تولیدی کیست اختلاف‌نظر وجود داشته باشد زیرا  شیرون لانگ‌تیل نه‌تنها خودرویی تولیدی است بلکه از فورد GT دو هزار اسب بخاری سریع‌تر هم هست.

البته شرکت‌های هنسی، کوئنیگ‌زگ و SSC هم در تلاش هستند تا از مرز سرعت ۳۰۰ مایل بر ساعت عبور کنند؛ بنابراین عنوان سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا که هم‌اکنون در اختیار شیرون سوپراسپرت ۳۰۰ است، در معرض خطر قرار دارد. از سوی دیگر، در کتاب گینس هنوز هم رسماً کوئنیگ‌زگ آگرا RS این عنوان را در اختیار دارد زیرا این خودرو میانگین سرعت ۴۴۷ کیلومتر بر ساعت را در هردو جهت مسیر به ثبت رسانده است درحالی‌که شیرون این کار را فقط در یک جهت انجام داده است. آگرا RS حدود دو سال پیش در بزرگراهی در نوادا این رکورد را به ثبت رساند ولی بوگاتی تخمین میزند که شیرون سوپراسپرت در همان بزرگراه می‌تواند به سرعت ۵۱۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.


رئیس بوگاتی در مصاحبه‌ای با Motor1 فرانسه گفته است تولید شیرون سوپراسپرت ۳۰۰ در سال ۲۰۲۱ آغاز می‌شود و برخلاف پروتوتایپ رکوردشکن که به سرعت ۴۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد، حداکثر سرعت نمونه‌های تولیدی که به خریداران تحویل داده می‌شود به‌صورت الکترونیکی روی ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود. احتمالاً به‌زودی اطلاعات بیشتری در مورد این هایپرکار خارق‌العاده منتشر خواهد شد که امیدواریم در بین این اطلاعات به قیمت لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ که به‌طور خاص برای شیرون سوپراسپرت ۳۰۰ ساخته شده‌اند تا بتواند چنین سرعتی را تحمل کند هم اشاره شده باشد.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه

  1. حسن

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (449 ديدگاه)

    بازم تبلیغ و فرافکنیه . اول اینکه صندلی داره وقتی صندلی داره خبری از کنترل هوشمند و لیزر برای بهبود ایرودینامیک نیست سرعت رو ۴۴۰ تا قفل شده پس فرق دارن و این نمونه ی تولیدی نمیتونه به این سرعت برسه البته فقط وجود همون صندلی کفایت میکنه که سرعت خودشا نزنه و مهمترین مساله لاستیکه که ایا رو ماشینه و تو بازار میاد یا باید مشتری سفارش بده
    سرعتش رو ۴۴۰ قفل شده یا به به علت نداشتن کامپیوترهای کنترل کننده و لیزر جهت کنترل هوشمند خطرناکه و نمیشه بیشتر باهاش رفت
    بهتره سرعتش با همون جی تی مقایسه بشه صدتا تناقض تو همین مطلب هست یه طرفه سرعت را زده تو گینس نیست از جی تی یکی هست از این سی تا اما متفاوت از ماشینی که به این سرعت رسید سرعت رو ۴۴۰ تاست
    جمع نقیضین با تبلیغات ممکنه حتی برا نویسنده های متخصص پدال.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ارش

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1099 ديدگاه)

      غذا ته گرفته بوی سوختگی میاد گاز رو خاموش کنید سوخت.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. حسن

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (449 ديدگاه)

        ۴۴۰ تا مبارک باشه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. ارش

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (6 ديدگاه)

          مچکرم .رکورد ۴۹۰ کیلومتر رو هم به شما تسلیت پیگم غم آخرت باشه.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. حسین

          ۹ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (14 ديدگاه)

          فقط بوگاتی بقیه م زیرشن
          بوگاتیاش لایک
          ضمن تسلیت و صاف شدن کوینگزی های تعصبی عزیز
          بهونه های صد من یه غاز
          مهم اینه ۴۹۰ تا رفته
          تمام
          عشقید عشق

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. حسن

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (449 ديدگاه)

        کدوم ۴۹۰ اسم ماشینش چیه کدوم شرکت ساختش میشه توضیح بدی کدوم ماشین ۴۹۰ زده .

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. ارش

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (1099 ديدگاه)

          شما که توانایی دیدن و شنیدن نداری چطوری می نویسی ؟در تعجبم🤔

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. حسن

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (449 ديدگاه)

          من برات میگم شیرون تیون شده ی ساخت شرکت دالارا.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    2. Amir.ferrari

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (131 ديدگاه)

      کاش ذره ای سواد اینو داشتی که وقتی یه ماشین رکوردشکنی میکنه تو نسخه ی تولیدی محدودیت میزارن، ویرون سوپراسپرت ۴۳۱ کیلومتر رکورد زد ولی رو ۴۱۵ کیلومتر محدود کردن، تو فکر کردی سرعت ۴۹۰ کیلومتر بچه بازیه؟! یعنی هر کی شیرونss خرید پا رو کنه تو گاز تو چند ثانیه برسه به ۵۰۰ تا و دیگه خطرات جاده و حیوانات و مسیر و …. همه کشک؟!! اونیم که شیرون ss رو میخره هر وقت حال کنه میتونه یه مسیر به دلخواه انتخاب کنه و بوگاتی هم محدودیت رو براش برمیداره تا با ایمنی کامل توسط کمپانی رکورد بزنه،بوگاتی کمپانی نیست واسه سر زبون افتادن با جون کسی بازی کنه،چون نیازی به این حاشیه های بچه گانه نداره،الان جوری شده هر روز داره یه خبر خوشحال کننده از بوگاتی تو پدال نشر میشه،تو اگه بخوای اینجوری سر هر پست حرص بخوری سر یه ماه نشده چیزی از خودت باقی نمیمونه،من نمیدونم این حجم از کینه نسبت به یه خودروساز میلیون دلاری که اونور دنیا داره پیشرفتش رو میکنه حتی داشتن محصولاتش تو خواب هم امکان پذیر نیست از کجا نشات میگیره؟!!!!!!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. حسن

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (449 ديدگاه)

        شما کامنتات سطح سوادتا نشون میدن اون برا سدان و خانوادگی وماشین های روزمره است عموووو
        این یه سوپر هایپره با سرعت ۴۹۰ تاست
        از جون مشتری ترسیدن یا از نرسیدن به این سرعت کجا باید معلوم بشه راست میگن
        چرا اینقد بی اطلاعات و عجول جواب میدی مهندس یعنی برا هنسی و کونیک و بقیه هم همین را میگی مگه ۴۴۷ تا را مشتری تو بزرگراه نزد چرا ۴۴۰ برا این خطرناکه برا شما توجیهات مسخره کاربرد نمداشته باشه برا کی داشته باشه بازم بگو ما لذت میبریم از مصاحبت با شما

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. محمد حسین

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (434 ديدگاه)

          شما که با اطلاعات هستی و عجله ای هم نداری بد نبود یه سرچ میکردی ببینی که رکورد سرعت کونیگ زگ هم توسط مشتری زده نشده
          بلکه توسط راننده تست خود کمپانی زده شده
          ولی ما اون موقع بهانه های بنی اسرائیلی نیاوردیم که چون خود مشتری و مالک ماشین نبوده پس رکوردش قبول نیست !

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. حسن

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (100 ديدگاه)

          شما قبول نداری، مشکلی نیست. انقدر خودت رو اذیت نکن! اصلا اونا اشتباه کردن رکورد زدن.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    3. کارلوس کاستاندا

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (63 ديدگاه)

      یادمحصولات مونتاژی سایپا ایران خودرو افتادم . سانروف و کنترل پایداری و و صدتا اپشنا حذف میکنن .
      اینم شرکت دالارا ساخت . الان فولکس مونتاژ میکنه اول سرعتش را برداشت بعد کامپیوتر وئ لزر و پایداری البته برا زیبایی یه صندلی گذاشته
      حراجش کردیم بدو حالشا ببر ۴۴۰ تابرا اسودگیه خیالمون همینم شاید نتونه بزنه البته دست مشتری و تو خیابان و بزرگراه به جاش خودمون تو پیست میزنیم براتون پزشا بدید

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Amir.ferrari

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (131 ديدگاه)

        سرعت برداشتنیه؟!!🤣 کامپیوتر رو برداشت،میخوای این کامپیوتری که مال ثبت داده ها رو پروتایپ نصب میکنن رو بگیم بوگاتی بده به مشتری؟چطوره😂 از الان بوگاتی یه دونه کامپیوتر هم به طرفدارای کونیگ زگ بدهکار شد!! سیستم تنظیمات لیزری شاسی مگه دیدنیه تو توی کابین دنبالش گشتی دیدی نیسته فکر کردی برداشتنش،همین صندلی که تو ماشین میبینی بهش میگن صندلی ایمنی کارش اینه از راننده در صورت واژگون شدن ماشین محافضت کنه،کار رول گیج هم همینه،همین دو مورد وزنشون به اندازه ده تا صندلی استاندارد شیرونه،حالا وزنی که به خاطر افزایش طول و کامپیوتر به ماشین اضافه شده بماند، بوگاتی نه تنها یه تنه رکورد رو جا به جا کرد بلکه این کارو با یه خودرو به مراتب سنگین تر از شیرون استاندارد و با وزن بالای دو تن انجام داد، کاری که رقبا با ۱۳۰۰ کیلوگرم وزن از پسش بر نمیان،فقط به این فکر کن اگه بوگاتی هم وزن اونا بود قرار بود چه اتفاقی واسه رکورد سرعت بیفته!!!فقط بشین ببین بوگاتی رکورد ۵۵۰ کیلومتر رو با نسخه استاندارد و سبک تر زد اونم تو نوادا و ثبت گینس، اونوقت میخوای جه جوری تحمل کنی آقای حسن کارلوس که با دو اکانت ما رو از نظرات گهر بارت بی نصیب نمیزاری

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. کارلوس کاستاندا

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (63 ديدگاه)

          شما کلا لا توجیهی بحث سره سیستم کنترل ماشینه برادر عزیز چرا اینجوری هستی همه جوابات بی ربطن نسبت به کامنتا . کلا کنترل پایداری ماشین و هدایت و هندلینگ ماشین با لیزر و کامپیوتر کنترل میشده برو ۴ تا مقاله قبلی را بخون تا دستگیرت بشه بعد بیا افاضات کن وقتی اون سیستم لیزری و کامپیوتری نباشه ماشین در سرعت بالا با خطر مواجه میشه مثل کشیدن به یک طرف خارج شدن فرمان از دست راننده یا تنغییر فاصله ی ماشین با سطح زمین بر اثر باد و تمام اینا میتونه ماشینا به فنا بده . چی میخونید شما فقط تیترا را میخونید

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. محمد حسین

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (434 ديدگاه)

          قشنگش اینه که رول کیج و تجهیزات اضافه رو بردارن و صندلی معمولی شاگرد رو بذارن و وزن ماشین کمتر بشه و حتی سریع تر هم بره !!
          آخ که منتظر رکورد شکنی تو نوادا هستم
          یعنی به یه سرعتی برسه که باز چند سال برای بقیه طول بکشه تا بفهمن باید چکار کنن

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. Amir.ferrari

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (131 ديدگاه)

        کار من به جایی کشیده کسی که بوگاتی رو با سایپا مقایسه میکنه و همچین کامنتی گذاشته(یادمحصولات مونتاژی سایپا ایران خودرو افتادم . سانروف و کنترل پایداری و و صدتا اپشنا حذف میکنن .اینم شرکت دالارا ساخت . الان فولکس مونتاژ میکنه اول سرعتش را برداشت بعد کامپیوتر وئ لزر و پایداری البته برا زیبایی یه صندلی گذاشته حراجش کردیم بدو حالشا ببر ۴۴۰ تابرا اسودگیه خیالمون همینم شاید نتونه بزنه البته دست مشتری و تو خیابان و بزرگراه به جاش خودمون تو پیست میزنیم براتون پزشا بدید) میاد از من ایراد میگیره،نوشته سایپا و کنترل پایداری!🤣 از کسی که بوگاتی رو میبینه یاد سایپا میفته چه انتظاری میشه داشت 🤣🤣فقط تو همین یه کامنت ببینید چند هزارتا غلط املایی داره،بعد بوگاتی رو هم دیس میکنه، خدایا شکرت

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. sina7

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (361 ديدگاه)

          تو پستای چند ماه پیش راجب دیوو و اون ماشینه که اسم عجیب غریب داره (لاوویره نویر؟!) خیلیا اشاره کردن که بوگاتی سیاست سایپا و ایران خودرو رو در پیش گرفته
          هر سه تاشون میدونن که هرچیزی بسازن بازم مشتری داره
          بوگاتی میاد شیرون رو که واقعا فوق العادس رو میسازه ۲ و نیم میلیون و با توجه به امکانات و ویژگی هاش قیمت خوبیه واسه یه هایپرکار
          ولی وقتی میره سراغ تغییرات جزئی و ۲ و ۳ و حتی ۸ برابر کردن قیمت شیرون، این کارش میشه سایپا بازی
          نمیگم جفتشون در یک سطحن
          میگم طرز فکرشون یه شکل شده
          وگرنه از لحاظ فنی هممون میدونیم داستان چیه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. RoadRunner

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (11369 ديدگاه)

          Bugatti چندین شرکت رقیبش مثل Koenigsegg همگی در یک بازار کاملاً آزاد و ۱۰۰% رقابتی در حال فعالیتن. مطمئناً کسایی که محصولات بوگاتی رو میخرن بیشتر از من و شما نسبت به نقاط قوت و خصوصیات مدل های مختلف بوگاتی اطلاع دارن.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    4. محمد علی فردین

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (17 ديدگاه)

      بحث فایده ای نداره که
      با کسی بحث کن که اولا منطقی باشه دوما بفهمه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. RoadRunner

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (11369 ديدگاه)

        خوب خودتو ریپلای میکنی !
        خودت میگی خودتم جواب میدی !
        یک سال پیش که من فعالیتم رو در این سایت کم کردم این اکانت های چندم (که کاربردشون فقط در بحث هایی مثل اینجا برای تایید خود شخص و فحش دادن به دیگرانه) آفت اصلی سایت پدال و محیط کاربریش بودن. متاسفانه هنوزم هستن .

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. sina7

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (361 ديدگاه)

          اون دوران دیگه تموم شد
          الان چیزی که زیاده، سلبریتیه نیازمند توجه
          حاضرن ۱۰ میلیون یورو پول چیزیو بدن که از من و توی عشق ماشین ده برابر کمتر اطلاع دارن
          حرص مالکیتشون زیاده
          اینا هیچ ربطی به بازار ازاد نداره
          اون سلبریتی که بوگاتی خریده بعدش یه کوینیگزگ هم میخره و عکساشو میذاره اینستاگرام
          الان شما بگو چیشد که اون بوگاتی که اسم عجیبی داره ۱۷ میلیون ارزش گذاری شد؟!!!

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. RoadRunner

          ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (11369 ديدگاه)

          چه دورانی دقیقا تموم شده ؟!!!! 🙂

          یعنی شما میگی بوگاتی مقصره که اون ماشین فروش رفته؟
          شا بگو چرا آخرین آدامس جویده شده ی “سر الکس فرگوسن” ۴۰۰ هزار یورو قیمت داره و در موزه نگهداری میشه اما آدامس جویده شده ی شما و ما رو هر کس میبینه حالش به هم میخوره ؟
          چون فرگوسن یک انسان منحصر به فرد و بی نظیر در دنیای فوتباله و ما یکی مثل ۹ میلیارد نفر دیگه.

          قضیه ی بوگاتی لا ووتیور نوآر هم همینه. هم خودش یادآور یک مدل تاریخ ساز و بسیار منحصر به فرده و هم نشان یکی از خاص ترین خوردوسازان دنیا رو بر پیشانی داره. قیمتش اگر الان ۱۵ میلیون یوروست ۱۰ سال بعد میشه ۱۰۰ میلیون یورو.
          باید به همچین خودروسازی تبریک گفت که میتونه یه عده رو متقاعد کنه پول ۱۰۰ تا ۹۱۱ توربو رو برای یک ماشینش بدن. نه اینکه با بی سوادی مطلق بیای با سایپا مقایسش کنی.

          مشتری های این ماشین ها میلیونر هایی مثل الان ماسک و کریس رونالدو و فردیناند پیج هستن که فشار یک روز از زندگیشون رو محاله شما بتونی برای یک ساعت هم تحمل کنی. پولشون رو مفت به دست نمیارن که برا یک عکس در اینستاگرام چند میلیون دلارش رو خرج یک ماشین کنن. حتی تصور ۱۲۰ ساعت کار در هفته هم واسه من خسته کنندست در حالی که واسه الان ماسک یک عادت چندین ساله حساب میشه.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    5. OMID-LAMBO

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (350 ديدگاه)

      بوگاتی و هنسی و کونیخزگ ارث بابا تونو خورده اینطوری جلز و ولز میکنین یا سهامدارشونین ؟؟

      لذت ببرین ازین که دنیای خودرو و ماشینا اینقدر جذاب و هر روز بر سر رسیدن به سقف سرعت چالش هستش ! تو خود نمایشگاه های خودرویی یه بار کریستین ون کونیخزگ رفت از غرفه بوگاتی دیدن کرد و تحسینشون کرد ! یکی ام نگفت بالا چشت ابروعه ؟
      متاسفم واقعا ! مخصوصا برای این که اولین نظر این مطلب رو نوشته !!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    6. سورنا

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (744 ديدگاه)

      دقیقا بوگاتی دیگه زده جاده خاکی

      انواع و اقسام مدلای شیرون رو تولید میکنه به اسم خاص و فلان و تنها فرقشون چند اسب بیشتر بودن یا یه کم قیافه تغییر دادن ولی چند میلیون دلار بیشتر بودنه !!!!

      خسته نباشی بوگاتی جون : ))))))

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. hamid

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (179 ديدگاه)

        کونیگزگ agera s, agera r, agera rs, one اینام همشون تفاوت جزیی دارن باهم. اره عمو جون

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. OMID

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۸
          سوابق: (1538 ديدگاه)

          وان خیلی تفاوت داره
          اولین خودرو با نسبت قدرت و اسب بخار یک به یکه
          اگرا ار با سوخت اکتان بالا یا e85 کار می‌کنه
          اگرا اس مخصوص بازارها ایه که‌ دسترسی به سوخت اکتان بالا ندارن
          اگرا ار اس دیگه اخر تکنولوژی شرکت بود و همه چیز تموم
          هم برای پیست هم حداکثر سرعت

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    7. کامران

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ویدیو رکورد با اطلعات کامل توسط مجله تاپ گیر منتشر شده و در یوتوب موجود هست اگر ببینی فک نمی کنم سوالی بمونه اطلاعات کامل خودرو هم سایتتاب گیر هست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. ارش

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1099 ديدگاه)

    یک شوک دیگر به مخالفان بوگاتی. مخالفان بوگاتی هنوز از شوک رکورد خارق العاده ۴۴۴۹۹۹۹۰۰۰۰۰ کیییلووومتتررز بیرون نیامده بودن و سعی در کتمان این رکورد با دلایل بی منطق داشتند که با این خبر دیگه رسما نابود میشن .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  3. Amir.ferrari

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (131 ديدگاه)

    هر روز یه خبر خوشحال کننده از بوگاتی ❤
    این چند روز اینقدر صحبت راجب رکورد ۴۹۰ کیلومتر بوگاتی شد که کمتر کسی به جزئیات هیجان انگیز این رکورد گیری توجه کرده،بهتره یه نگاه به شتاب گیری محصول جدید بوگاتی داشته باشیم،شیرون سوپر اسپرت زیر ده ثانیه زمان میبره تا سرعتش رو از ۳۰۰ کیلومتر به ۴۰۰ کیلومتر در ساعت برسونه!!! اگه ما شتاب صفر تا ۳۰۰ کیلومتر رو هم اندازه شیرون پایه در نظر بگیریم که ۱۳/۱ ثانیه ست نسخه سوپر اسپرت تو زمان ۲۳ ثانیه از صفر به ۴۰۰ کیلومتر میرسه! تازه اگه این نسخه شتاب بالاتری تو صفر تا سیصد نسبت به شیرون معمولی نداشته باشه! جالبه بدونید شیرون پایه ۳۲ ثانیه زمان لازم داشت تا به مرز ۴۰۰ کیلومتر در ساعت برسه!!! نکته حائز اهمیت دیگه زمان رسیدن این ماشین از سرعت۴۵۰ کیلومتر به ۴۹۰ کیلومتر در ساعته،کونیگ زگ قبل تر راجب این موضوع گفته بود که (اگر خودرو ما بتواند در زمان کمی به چنین سرعتی دست یابد مشکلی نخواهد بود اما اگر رسیدن از سرعت ۴۵۰ به ۴۸۰ کیلومتر در ساعت ۵ دقیقه طول بکشد آن وقت مشکل خواهیم داشت.) جالبه کونیگ زگ تلاش میکرده خودرویی بسازه که زمان ۴۵۰ تا ۴۸۰ کیلومتر رو زیر پنج دقیقه طی کنه در صورتی که بوگاتی با افزایش ۱۰ کیلومتری سرعت یعنی از سرعت ۴۵۰ تا ۴۹۰ کیلومتر رو تو ۳۰ ثانیه طی کرده!!! جالب تر اینکه از سرعت ۳۰۰ تا ۴۹۰ کیلومتر هم زیر یه دقیقه یعنی تو ۵۵ ثانیه طی میکنه!!! صفر تا ۴۹۰ کیلومتر در ساعت هم زیر ۷۰ ثانیه!!!!!!!! حیرت انگیزه!همچین مشخصاتی تا ۱ ماه قبل دست نیافتنی بودن ولی حالا با وجود بوگاتی امکان پذیر شدن، بوگاتی میتونه تو تمام سرعت ها رکورد جدیدی رو پایه گذاری کنه که کمتر کسی بهش فکر میکرد…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. JDM

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    مگه قرار نیست رکورد شکن باشه،چرا رو ۴۴۰تا قفلش کردن!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. امیر

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    یجوری مخاطب ها بحث میکنن انگار یکی از این ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ماشینا تو پارکینگ خونشون عزیزان وا بدید

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. ارش

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1099 ديدگاه)

    دوستان به جای اینکه از دستاوردهای تکنولوژیکی خوشحال بشن در تعصبات خودشون غرق شدند اگر در پذیرش این واقعیاتی که مربوط به زندگی شما هم نیست چطوری یه سری واقعیتهای زندگی خودتون که خیلی هاشون دشوار و تلخ هم هست قبول میکنید اگه بخوابن اونا رو هم با این منطق نفی و رد کنید که حسابی به مشکل می خورید.مسائلی در زندگی هست که باید بپذیرید و کاریش نمیشه کرد.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. Elmiraj

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1657 ديدگاه)

    چه عجب ماشینی که به زور شش ماه دستکاری و در پیست اختصاصی اونم فقط در یک جهت ۴۹۰ تا رفت را همون جا زود فروختن به یک ناشناس…!!! (( ناشناسی که معلوم نیست از خودشونه یا نه..!!! ))
    اون ۲۹ تا هم چون این تغییراتو ندارن فقط ۴۴۰ تا میرن….!!!!!!!!!!!
    .
    .
    دقیقا مثل ویرون SS که فقط یه دونه ش تونست در یک جهت ۴۳۱ تا بره و بقیه رو ۴۱۷ تا موندن…!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمد حسین

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (434 ديدگاه)

      اون خریدار ناشناس احتمالا یا هنسی هست یا کونیگ زگ
      می خوان ببینن چطوری چنین شاهکاری ساخته شده که برن از روش کپ بزنن
      بخصوص هنسی که می گفت چنین رکوردی با کمتر از ۲۰۰۰ اسب بخار بدست نمیاد !!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Elmiraj

        ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
        سوابق: (1657 ديدگاه)

        هنسی از رو این کپ بزنه…..!؟!؟!
        .
        هنسی خودش ماشینی ساخته که با ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت تنها ۱۳۳۸ کیلوگرم وزن داره…یعنی نسبت قدرت به وزنش در قلمرو فرمول یکه و به راحتی می تونه صفر تا ۳۰۰ کیلومتر را زیر ۱۰ ثانیه بره…!!!
        کل هنر بوگاتی این بود که با شش ماه تیونینگ یک ماشین بسازن که به زور ۶ کیلومتر سریعتر از یک فورد GT تیون شده سال ۲۰۰۶ باشه…و فقط همین…!!!!!! (( اونم در پیست اختصاصی و در یک جهت ))
        بگو شتاب صفر تا ۳۰۰ کیلومتر بوگاتی چنده..؟؟
        تایم ۰-۴۰۰-۰ چنده…؟؟

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  8. Amir Machine

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (718 ديدگاه)

    واقعاً نمیفهمم چرا اینقدر بعضی‌ها علیه بوگاتی جبهه میگیرن
    اول میگفتن این ماشین تیونینگ شده‌س و تک ساخته و رکوردش قبول نیست، حالا که همون ماشین قراره تولید بشه بهونه‌های مسخره دیگه‌ای مثل اینکه چرا سرعتش محدود شده میارن!!!
    خب نابغه‌ها، مگه همه خریدارها میخوان به ۴۹۰ تا برسن؟ اصلاً مگه در شرایط عادی به همون ۴۴۰ تا هم میتون برسن؟
    این کاملاً بدیهیه که سرعت نسخه‌های تولیدی روی ۴۴۰ تا محدود بشه، نمیفهمم چرا اینقدر در برابر فهمیدن موضوعی به این سادگی مقاومت میکنین
    این ماشین نشون داده میتونه به ۴۹۰ تا و حتی بیشتر برسه و حالا دقیقا با همون ویژگی‌ها تولید و به خریدار داده میشه
    یکی دیگشون که واقعاً شاهکاره!! میگه این ماشینو کلاً دالارا ساخته، فولکس‌واگن فقط مونتاژ میکنه!!!!
    وای که با دیدن این حرفا آدم میخواد از شدت خنده زمینو گاز بگیره!!!
    حالا یه پیشنهاد دارم براتون!
    دوستان مخالف! بوگاتی با شیرون سوپراسپرت که تولید هم میشه، به سرعت ۴۹۰ تا رسید، تمام! سعی کنین با این واقعیت کنار بیاین و بیشتر از این با بهونه‌ها مایه خنده نشین

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Amir.ferrari

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (131 ديدگاه)

      یه دو سه نفر هستن با هزار جور اکانت میان زیر پستای بوگاتی از اینجور کامنتا میزارن،یکی نیست بگه همین که شما بال بال میزنید تا رکورد بوگاتی رو زیر سوال ببرید خودش از صد تا طرفدار بوگاتی بهتر عظمت بوگاتی رو نشون میده،مگه میشه من به چیزی که دوس ندارم اینقدر اهمیت بدم و همش زیر پستایه خودروسازی که دوس ندارم وقت بزارم،اگه یه روز دیدی اینا دارن از بوگاتی تعریف میکنن شک نکن بوگاتی یه جا راه رو اشتباه رفته، به قول یه عزیزی که میگفت اگه یه روز ببینم دشمن ندارم شک ندارم یه جا راه رو اشتباهی رفتم…

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. iman

      ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (2 ديدگاه)

      خب ما ایرانیا هیچی. چرا تو خود المان و فرانسه و کانادا و امریکا و استرالیا بر علیه بوگاتی جبهه گرفتن؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. Just bentley continental

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (538 ديدگاه)

    خود پدالم گفت که بوگاتی پادشاه سرعته دنیاست الان بحث نکنید فقط
    هیسسسسسسسسسسسسسس.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. Saeed

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (704 ديدگاه)

    دیوانگی محضه که ۵ میلیون دلار پول بدی…یک بدنه روی چهار چرخ با یک انجین به بزرگی فیل بگیری بدون هیچ آپشنی!!!! شیرون پایه بهتره حداقل….ماشین عملا لخته!!!! واقعا اون کسی که اونو خریده واقعا پیش خودش چه فکری کرده؟؟ میرفتی یک شیرون پایه میخریدی نهایت لذت لاکچری رو میبردی😐😐 گزینه های ارزان تر هم موجود است…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. Ramtin2020

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1917 ديدگاه)

    چیزی که با جمیع اخبار متوجه میشه شد اینه که بوگاتی یک سر و گردن بالاتر از رقباست. بنظرم بعد از ثبت رسمی سرعت، همه چی تموم میشه. فکر نکنم ssc یا هنسی حتی بتونند در پیست فولکس، در یک جهت نه دو جهت، به ۴۸۰ برسند چه برسه به ۴۹۰.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. RoadRunner

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (11369 ديدگاه)

    یه نگاه به عکس های کابین این ماشین بندازین
    کسایی که این ماشین ها رو میخرن فقط به فکر تصاحب یک کالای انحصاری و خاص – هر چند به دردشون نخوره – هستن و اینکه برای ثروتمندان دیگه کلاس بذارن و در آینده قیمت ماشینشون چند برابر بشه و از این سرمایه گذاری سود ببرن
    اصلا پشت این ماشین ها نمیشینن

    اگر هدف سواری و استفاده از ماشین بود هیچ کس شیرون با بهترین متریال داخلی ، چرم اعلا و بهترین چوب و سیستم صوتی رو نمیذاشت بره یه نسخه ی گرون ترش که تقریبا لخت شده و تمام امکانات رفاهیشو برداشتن بخره.
    داخل شیرون معمولی ، حس تخت خواب یک امپراتور رو به آدم میده اما داخل این ماشین چهار تا میله ی آهنی از این ور به اون ور کشیده شدن و هیچ خبری از زیبایی ها و امکانات شیرون نیست. در حالی که داخل ماشین در تمام طول رانندگی جلوی چشم آدم و در تماس با بدن و جسم آدمه و علی القاعده برای کسی که میخواد با ماشین “رانندگی” کنه از همه چیر مهم تره.

    از نهایت قدرت و سرعت شیرون یا آگرا یا هر هایپرکار دیگه ای هرگز استفاده نخواهد شد…. این ماشین ها اگر سقف سرعتشون ۱۰۰۰ کیلومتر هم باشه باز هم روی زمین بیشتر از ۳۵۰ تا رفتن باهاشون مثل جشن تولد گرفتن در انبار بنزینه. در سرعت های ۴۰۰ کیلومتر و بیشتر یک نسیم تند یا برخورد با یک جونده روی جاده کافیه تا ماشین رو منحرف کنه و بعدش بهترین اتفاقی که ممکنه برای راننده بیفته مرگ در همون لحظه ی اوله.

    یاد یه مستند خودرویی افتادم که از ۱۰۰ راننده ی G کلاس نحوه ی فعال کردن سیستم آفرود این ماشین رو پرسیدن و هیچ کدوم نمیدونستن G کلاس همچین سیستمی داره. چون در عمرشون ماشین رو از روی آسفالت های کالیفرنیا بیرون نبرده بودن.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. MAHDI

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (4602 ديدگاه)

    حیف نیست بوگاتی شیرون رو با هنسی مقایسه کنی!!!! طراحی کابین هنسی تقریبا در سطح آلفا رومئو ۴C یا آلپینا A110 هستش که اصلا با کابین باشکوه بوگاتی شیرون به هیچ وجه قابل قیاس نیست.
    تصور کنید راننده بوگاتی شیرون و هنسی در اتوبان دارن با ۳۰۰ کیلومتر در ساعت رانندگی میکنن. آیا احساس هردو در یک سطح هستش؟؟؟ راننده هنسی آرامشی که راننده شیرون داره حس میکنه رو در سرعت ۱۰۰ کیلومتر هم حس نمیکنه.چون کابین هنسی خیلی خیلی سطح پایین تر از بوگاتی هستش. بوگاتی شیرون یکی از زیباترین کابین هارو بین تمام خودروسازان داره.البته کونیخ زگ هم در این زمینه قابل قیاس با بوگاتی شیرون نیست.واما طراحی بیرونی شیرون که فقط یه شیرون دیگه در رنگ جذاب تر میتونه زیباتر ازش باشه بین هایپرکارها!!!!
    (((( شرکت مادرفولکس واگن شاهکار خلق کرده))))

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. farid.k

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (66 ديدگاه)

    من نظراتتون رو خوندم. با احترام به همه نظرات باید بگم کاری به اینکه کدوم یکی بهترن ندارم. من یه تاجر تو دبی هستم و دستم بازه. به فکر تجارت و پول درآوردنم. چند روز دیگه یکی از این بوگاتی ها رو میخرم ۴ میلیون دلار. چند سالی نگه میدارم و بعد تو یه حراجی ۱۰ میلیون دلار میفروشم.
    حالا شما هی با هم دعوا کنین!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Behruz.anzalli

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (3 ديدگاه)

      مبارکت باشه.
      یه موقع خریدی سوار شدی، بیا همین پیج نظرتو بزار ببینیم حق با کیه؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  15. Behrouz. anzali

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (320 ديدگاه)

    دوستمون مهدی درست میگه واقعا این ماشین بینظیره فقط نگاه کنید وقتی تو سرعت ۴۵۰ تا ۴۹۰ تا این ماشین تکون نمیخوره نه صدایی و نه لرزه ای راننده خیلی راحت کارشو میکنه . ولی کونیگ زک وقتی رکوردشو میبینی وقتی به ماشین دنده میده تکانهای خیلی شدید داره حتما تفاوت اینو ببینید و نظر بدید یا صدای کر کننده موتورش که داخل کابینش میاد . هنسی هم یه تیونره و فعلا یه ماکت ساخته نمیدونه باهاش چیکار بکنه !!! یه خورده واقع بین باشید.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Saeed

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (704 ديدگاه)

      وقتی از تکنولوژی فولکس استفاده کنی ۱۰۰۰ کیلومتر هم بری ماشین تکون نمیخوره….کونیگ‌زگ هم به خاطر نیروی داون‌فورس در سرعت بالا باعث میشه کابین یکمی بلرزه نه مثل زلزله!!!! آقا کمتر حرف بزنید در مورد این هایپر کار سوئدی که بی ادعا هم هست و فقط کارشو میکنه…شما یک ماشینی که فقط ۱۰ درصدش مال بوگاتیه رو با ماشین مشتری که رفت رکورد زد مقایسه میکنید؟؟؟!!!

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  16. مانی

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (2031 ديدگاه)

    هر خودرو سازی چند ماه رو صرف طراحی،ساخت و تست میکنه تا یه مدل جدید رو توسعه بده
    اون وقت یکسری میگن ۶ ماه تیون خخخ
    لابد انتظار داشتید شب بخوابن صبح بیدارشن بگن بوگاتی جدید از تخم در اومد
    یسری میگن فقط یدونش رکورد زد
    په نه په ۳۰تاش رو به خط می‌کنیم دورهمی با تک چرخ زدن و خنده رکورد می‌زنیم
    دقت کنین کنیخ زک هم رکورد زد یه دونه نبود خیلی‌ بود ببینین چندتا عکس ازش گرفتن
    اگه یه ماشین بود که یه عکس ازش میگرفتن🙂
    داستان کسی‌ که خودش درجا میزنه اما از پیشرفت سایرین ناراحت و سرخورده میشه
    داستان غم انگیزیه،زیاد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  17. zeg

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (58 ديدگاه)

    بترسید، بترسید ازون روزی که کونیک زگ بخواد کاری بکنه. یعنی دیوار صوتی رو پاره میکنه. ۵۰۰ که شوخیه، ۶۰۰ رو هم پشت سر میزاره!
    اون موقع فقط میخوام ببینم کدوم پیست میتونه تحملش کنه.
    زگ می دره!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا