بوگاتی

چرا هزینه تعویض لاستیک‌های بوگاتی ویرون بسیار بالاست؟!

علاوه بر قیمت خرید هفت‌رقمی، هزینه‌های نگهداری بوگاتی ویرون نیز بسیار بالاست. دو جفت لاستیک این خودرو ۴۲ هزار دلار قیمت دارد ولی می‌خواهیم بدانیم دلیل این قیمت هنگفت برای لاستیک‌های ویرون چیست.

ویرون از لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت PAX استفاده می‌کند، لاستیک‌هایی که به‌صورت سفارشی برای بوگاتی تولید شده‌اند و خودروی دیگری از آن‌ها استفاده نمی‌کند. میشلین این لاستیک‌ها را به رینگ‌ها می‌چسباند و به منظور حفظ موم بندی مناسب باید هر ۱۸ ماه یک‌بار این چسب را تعویض کرد که البته زمان تعویض ربطی به راندن یا نراندن خودرو ندارد. همچنین مالک ویرون باید پس از سه بار تعویض لاستیک‌ها رینگ‌ها را نیز با نمونه‌های جدید تعویض کند.

لاستیک‌های بوگاتی همچنین بسیار بزرگ هستند به‌گونه‌ای که عنوان پهن‌ترین لاستیک‌های استاندارد تاریخ را یدک می‌کشند.

بخشی از نام PAX به سیستم ران فلت میشلین مربوط می‌شود که پلی اورتان و لاستیک را بین لایه داخلی تایر و رینگ قرار می‌دهد. اگر لاستیک پنچر شود این بخش می‌تواند از لاستیک پشتیبانی کرده و راننده همچنان بتواند خودرو را براند.

برای اینکه لاستیک‌های ویرون بتوانند در سرعت‌های بسیار بالا دوام بیاورند باید این تکنولوژی‌ها را بکار برد. هرچه سرعت افزایش می‌یابد اصطکاک بیشتری هم وجود دارد و این امر باعث افزایش دمای هوای داخل لاستیک شده و بنابراین فشار هم بیشتر می‌شود. در حداکثر سرعت، لاستیک‌ها با نیروی ۵.۴ جی روبرو می‌شوند و می‌توانند فقط ۱۵ دقیقه در برابر این فشار دوام بیاورند.

لاستیک‌های ۴۲ هزار دلاری ویرون تنها بخشی از هزینه‌های نگهداری هنگفت این خودروی افسانه‌ای است. تعویض تمامی روغن‌ها و مایعات ویرون هزینه ۲۵ هزار دلاری داشته و اگر بخواهید باک سوخت را عوض کنید باید ۲۲ هزار دلار بپردازید درحالی‌که هزینه خرید باک سوخت خودش ۲۰ هزار دلار است!

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه

  1. amg 63

    ۲۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (109 ديدگاه)

    دیگه خاصه این ماشین. نباید با دید ماشین های معمول بازار مقایسه بشه .

    موافقم ۴۸
    مخالفم ۱۸
  2. SRT

    ۲۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (132 ديدگاه)

    اگه میلیونر بودم،(میلیونر دلاری ن ریالی😂)قطعا این ماشین انتخاب اولم میبود،حتی قبل شیرون.نمیدونم چرا این یه حس دیگه داره.

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۲۱
  3. Maserati

    ۲۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (619 ديدگاه)

    موقعی که میخوان اینو تحویل مشتری بدن صد تا اخطار هم میدن که هزینه هاش بالاس

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۷
  4. محمد

    ۲۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (429 ديدگاه)

    لاستیکاش به اندازه ساخت یک ماشین تکنولوژی داشت

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۱۱
  5. ارشیاSVJ

    ۲۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1087 ديدگاه)

    دیگه ماشینه به این خوفناکی
    به هزینه های خوفناک هم نیاز داره.
    البته کسی که اینو میخره این هزینه ها براش اهمیتی نداره.

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۵
  6. ارش

    ۲۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1140 ديدگاه)

    اینروزها هزینه تعویض لاستیک پراید هم بالاست😅😥

    موافقم ۳۹
    مخالفم ۱
  7. امیر

    ۲۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2444 ديدگاه)

    قطعا این موارد در نوع خودش خاصه و بسیار تکنولوژیک اما برام جالبه ک کویینگ زگ و هنسی و…هم سرعت های بسیار بالارو تجربه کردن اما این داستانارو نداشتن!!! یا حداقل تو رسانه ها اینقد بولدش نکردن ….

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۱
  8. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1211 ديدگاه)

    در اینکه ویرون و کلا بوگاتی انتخاب خاصیه شکی نیست و شاید برای مالک‌ مهم نباشه.
    ولی واقعا هزینه هاش بالاست.
    جالب میشه اگه با رقیب هاش تو هزینه سرویس و نگهداری مقایسه شه تا تفاوت ها مشخص بشه.

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
    1. zeg

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (62 ديدگاه)

      باید بدونید که استهلاک خودروهای کوئنیگ زگ بسیار پایین تر است وقطعات بادوامی دارد. هزینه های نگهداریش هم پایینتر است. به این میگن نهایت مهندسی خودرو.
      بوگاتی که اصلا آبروریزیه! هر ۱۸ ماه چسب لاستیک فاسد میشه و باید عوض کنی!

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
      1. حسن

        ۲۷ مهر ۱۳۹۹
        سوابق: (102 ديدگاه)

        میشه منبع اطلاعاتتون رو ذکر کنید؟ من فکر می کنم ایم موضوع (هزینه نگهداری) در مورد بوگاتی خیلی بلد و تبلیغاتی شده و کلا نگه داری ماشین های خاص و گرون قیمت بالاست! چرا فکر می کنید هزینه تعویض لاستیک کویینگ زگ کم هست؟ اگر هم کم باشه، مطمیینن دوام و ماندگاری لاستیک های خاص رو نخواهد داشت، تنها چیزی که باعث میشه حس کم هزینه تر بودن رو بده استفاده بسیار کم از این ماشیناست. مطمین باش اگه بخوای از هر ماشینی نهایت پرفورمنس رو بگیری هزینه نگهداریش با توجه به شرایط ایمنی خیلی بالا میره! و اینکه شرکتی مثل بوگاتی این موارد رو در نظر گرفته یعنی احترام به مشتری. شما حق انتخاب داری که رینگ و لاستیک دلخواهت رو انتخاب کنی که کم هزینه باشه مثل کویینگ زگ، ولی شرکت پیشنهادش برای حفظ گارانتی و ایمنی خریدار چیز دیگه ای هست که حزینه بیشتری هم بهمراه داره، انتخاب با شماست!

        موافقم ۰
        مخالفم ۱
  9. TOYOTEX

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (37 ديدگاه)

    ولی انصافا خیلی زشته

    موافقم ۵
    مخالفم ۴
    1. مک وال

      ۲۶ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (114 ديدگاه)

      زشت ترین هایپرکار تاریخ!

      موافقم ۶
      مخالفم ۲
  10. سورنا

    ۲۶ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (813 ديدگاه)

    پدال لطفا زحمت بکش یه مقاله هم در مورد هزینه های نگهداری لامبورگینی و فراری هم بزار خیلی دوس دارم بدونم

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا