بوگاتی

نگاهی به روند ساخت یک خودروی شگفت‌انگیز: بوگاتی ویرون

بوگاتی با تولید آخرین دستگاه از ۴۵۰ دستگاه برنامه‌ریزی‌شده از مدل رکوردشکن ویرون با عنوان خاص گرند اسپرت لافینال، پرونده ده ساله و طولانی‌مدت این خودروی شگفت‌انگیز را مختومه نمود.

Bugatti Veyron La Finale
قرار گرفتن در اوج، آن هم طی ده سال و با وجود رقبای قدر، کار آسانی نبوده است. آخرین نسخه ویرون، از موتور ۱۶ سیلندر W شکل با حجم ۸.۰ لیتر و چهار توربوشارژر سود می‌برد که نیروی خروجیان به ۱۲۰۰ اسب بخار و گشتاوران به ۱۵۰۰ نیوتن متر می‌رسد. چنین قوایی، به این خودرو شتاب صفر تا صد ۲.۶ ثانیه ای و بیشینه سرعتی نزدیک به ۴۱۰ کیلومتر بر ساعت اهدا می‌کند.

Bugatti Veyron La Finale
Bugatti Veyron La Finale
تولید بوگاتی ویرون در کارخانه Molsheim فرانسه به پایان رسیده است. اما به‌زودی مقدمات لازم برای تولید جانشین این خودرو که مطابق گزارش‌ها، شیرون نامیده می‌شود، آغاز خواهد شد.

Bugatti Veyron La Finale Interior
Bugatti Veyron La Finale Interior
انتظار می‌رود بوگاتی شیرون دارای یک موتور ۱۵۰۰ اسبی هیبریدی باشد که شتاب صفر تا صدان را به کمتر از ۲.۵ ثانیه کاهش خواهد داد و بیشینه سرعتان نیز بیش از ۴۶۳ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. بیش از ۹۲ درصد از اجزای این خودرو، جدید می‌باشند و یا از نو طراحی شده‌اند. از جمله سرعت سنجی که تا عدد جادویی ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت، مدرج شده است. بوگاتی شیرون تا قبل از پایان امسال رونمایی خواهد شد و تولید آن تا سال ۲۰۱۶ آغاز می‌گردد.

بوگاتی به مناسبت پایان عمر ویرون، ویدئویی از مراحل تولید و مونتاژ آخرین دستگاه از این خودرو منتشر کرده که شما را به تماشای آن دعوت می‌کنیم.


[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. جواد

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    تنها مشکل بوگاتی این بود که بر خلاف فراری این خودرو به جای یک تا دو سال در ده سال تولید کرد برای همین نمونه کارکرده ان کاهش قیمت زیاد داره بر عکس فراریهای تولید محدود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (64 ديدگاه)

      ببینم ده سال دیگه هم همین رو میگی!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mostafa&S

      ۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (318 ديدگاه)

      من طرفدار سرسخت فراریم ولی این ماشین هر عشق خودرویی رو تحت تاثیر قرار میده تاریخ ساز شده…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. SAEED

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (481 ديدگاه)

    خیلی ماشین خوبیه و یه حس خاص هنری داره
    کمپانی که در اول هیچ قدرتی نداشت ولی با تولید ویرون به اوج رسید البته با کمک فولکس واگن
    امیدوارم شیرون هم بیاد و یه رکورد سرعتی بزنه بقیه هم بیان و خودشونو هی اینور و اونور بزنن تا رکوردشو بشکونن !! :D

    فکر میکنم رقیب نزدیک شیرون , کوئنیخ زگ و هنسی ونوم F5 باشه که قراره بزودی رونمایی بشه
    رکورد فعلی سرعت دست هنسی ونوم جی تی هست با سرعت 435 KPH
    باز منتظر جدالشون هستم …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (64 ديدگاه)

      در واقع بوگاتی با ویرون دوباره به اوج برگشت . . .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. k-sh

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    از اون 450 بوگاتی تولید شده 2 دستگاش برای آقای مانی خوشبین(سوپر میلیاردر ایرانی ساکن آمریکا).و یک دستگاهش هم برای مرحوم بیژن پاکزاد طراح لباس صاحب برند معروف و فوقه لوکس بیژن است.خوشحالم که ایرانیاهم سهمی از خرید بوگاتی داشتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SAEED

      ۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (481 ديدگاه)

      اسم اصلیش منوچهرخوشبینه
      مانی اسم مستعارشه
      شاید بخاطر اینکه این اسم (منوچهر) در آمریکا اسم عجیبی بنظر بیاد یا سخت تلفظ بشه !!
      تازگی ها هم یه P1 سفارش داده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. ایمان

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (64 ديدگاه)

      بوگاتی عقبی در تصویر دوم که اولین ویرون تولیدی از 450 دستگاه اون هست متعلق به آقای بیژن پاکزاد بود که پس از فوتش فروخته شد. البته ایشان پس از این ماشین ویرون دیگری نیز به رنگ زرد خریداری کرد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. صادق

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2124 ديدگاه)

      درمورد بیژن پاکزاد یه نکته رو هم اظافه کنم که رولز رویس هم یه نسخه ی خاص از رولز رویس فانتوم رو با طراحی آقای پاکزاد تولید کرد که به رولز رویس بیژن معروفه

      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. SAEED

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (481 ديدگاه)

    یک ایرانی ساکن دوبی هم به اسم سید محی الدین صادقی ماشین فیسکر کارما 2012 و مک لارن P1 داره
    اگه از خواننده های مجله ماشین هستید در شماره ی آخر (فروردین 94) ماشین فیسکر ایشون تست شد و مطالبی ازش در مجله ماشین چاپ شد و آقای مسیح فرزانه (ازنویسنده های مجله ماشین) قول تست و بررسی مک لارن رو هم برای شماره های آینده گرفت .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. 09166654068

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بوگاتی بخاطر طراحی خاصی که داره و از لحاظ آیرودینامیک بعد از جگوار حرف دومو میزنه.پس سرعت 500با 4توربوشارژ چیز غیر محالی نیست نا گفته نمونه ماشینی 64سوپاپ داره سوخت زیادی میخواد اما 0تا 100در 2.5ثانیه زیاد محال نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمدرضا

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    ببخشید دوستان موتور vباw چه فرقی داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SAEED

      ۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (481 ديدگاه)

      درود
      دوست عزیز حروف لاتین که در نامگذاری سیلندر های ماشین استفاده میشه در واقع
      شکل آرایش سیلندر ها در موتور هست
      موتور V یعنی سیلندرها در موتور به شکل V قرار گرفته اند . اصطلاحا به این نوع سیلندرها خورجینی هم گفته میشه .
      موتور W هم که طبق سایر حروف یعنی به شکل دوتا V کنار هم در موتور قرار گرفته اند که
      در بوگاتی ویرون مورد استفاده قرار گرفته و چون تعداد سیلندرها زیاده آرایش این تعداد به شکل V سخته و …
      ضمنا موتور بوگاتی ویرون در اول 18 سیلندر در نظر گرفته شده بود که بعلت ایراد و اشکال در کارکرد به 16 عدد تغییر یافت

      ارادت

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احمدرضا

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1022 ديدگاه)

        بسیار ممنونم سعید جان

        موافقم 0
        مخالفم 0
      1. احمدرضا

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (1022 ديدگاه)

        باتشکر

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. سعید

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    من این رنگشو خیلی دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. CBR400

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (578 ديدگاه)

    بچه ها در برخی مطالب خوندم قدرت واقعی ویرون بیش از 3000 اسب بخاره . و بیش از 2000hp این موتور بصورت گرما و … هدر میره . میخواستم بدونم چقدر این حرف واقعیه ؟ و مهتر از همه اینکه چرا مهندسان vw این پیشرانه را با همون قدرت سه هزار اسبی تولید نکردن ؟ بوست این engine به حدودا 50 پی اس آی میرسه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیررضا سابق

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (161 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز :
      همون طور که فرمودید این ماشین 3000 اسب بخار قدرت داره و این مورد در فیلم مستند بررسی ویرون هم ذکر شده ولی طبق قانون فیزیکی قدرت تولیدی همیشه صرف قدرت نمیشه و بازدهیش کمی هم صرف گرما میشه.
      در این خودرو 3000 اسب بخار تولید می شود که 1001 اسب بخار آن فقط صرف قدرت واقعی ماشین و انرژی مکانیکی میشود و 2000 اسب آن به گرما تبدیل می شود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. honda nsx rr mugen { سی بی آر 400 سابق }

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (578 ديدگاه)

        ممنون آقا امیررضا . دستت درد نکنه .

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. محمد حسین

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (489 ديدگاه)

        البته تا جایی که از برنامه جرمی کلارکسون یادمه ، بخشی از اون 2000 اسب بخار هم صرف انواع سیستم های خنک کننده ماشین میشه ، و در واقع اتلاف حرارتی کمتر از 2000 اسب بوده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. honda nsx rr mugen { سی بی آر 400 سابق }

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
          سوابق: (578 ديدگاه)

          آقا محمد حسین خیلی ممنون .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. hozhabr

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (75 ديدگاه)

    درود بر کسی ک به فکر ساختش افتاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. M5

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (294 ديدگاه)

    ای جون !
    از این شرکتهای غول مطلب بدین این ایران خودرو و اینا ک خودمونم میدونیم چه خبره!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا