بوگاتی

هزینه‌های نگهداری بسیار بالای بوگاتی شیرون پور اسپورت

همه ما به خوبی می‌دانیم که مالکیت یک سوپرکار انتخابی بسیار هزینه‌بر خواهد بود. تنها نگه داشتن یک خودرو فرم ایده آل بدون شخصی‌سازی یا ارتقای پیشرانه چندین هزار دلار هزینه در بر خواهد داشت و گاهی اوقات این مبلغ می‌تواند بسیار بالاتر باشد؛ و اگر درباره بوگاتی و محصولات اخیراً این خودروساز صحبت کنیم شما احتمالاً باید به مبالغ بسیار بالاتر فکر کنید. باور نمی‌کنید؟ خب بهتر است ادامه این مطلب را بخوانید تا ذهنیتتان کاملاً تغییر یابد!

محمد الکوی زمانی که ظاهراً یکی از طرفداران بوگاتی در سنگاپور است اخیراً پستی در فیس‌بوک منتشر ساخته است. او اخیراً به شوروم بوگاتی در سنگاپور سر زده و به اطلاعاتی درباره هزینه‌های نگهداری شیرون پور اسپورت دست یافته است. او سپس این مبالغ را بر اساس دوره زمانی ۴ ساله جمع‌آوری کرده و نتیجه نهایی مبالغ هنگفتی بوده است.

لیست هزینه‌های جمع‌آوری شده کاملاً مفصل بوده و ما تصمیم گرفته‌ایم تا تنها روی موارد مهم‌تر تمرکز کنیم. در نظر داشته باشید که مبالغ موردبحث از دلار سنگاپور به رینگیت مالزی تبدیل شده و ما هم آن‌ها را به دلار آمریکا تبدیل کرده‌ایم. کار را با ترمزها شروع می‌کنیم که دیسک‌های سرامیکی جلو به همراه لنت‌های ترمز قیمت ۵۸۹۵۲ دلاری دارند. همچنین شاید نیاز به تعویض روغن و لوله‌های ترمز داشته باشید که ۵۸۹۵۱ دلار دیگر را به هزینه‌ها می‌افزایند.

در یک خودروی عادی شما معمولاً نیازی به تعویض رینگ‌های آلیاژی نخواهید داشت اما در شیرون پور اسپورت باید هر ۱۴ تا ۱۶ ماه این کار را انجام دهید. یک دست رینگ سبک‌وزن جدید ۴۹۹۵۸ دلار قیمت دارد که قیمت نسبتاً پایینی است زیرا قیمت رینگ و لاستیک‌های ویرون در دو سال پیش ۱۰۰ هزار دلار بوده است.

اما شوکه کننده ترین هزینه نگهداری شیرون پور اسپورت به تعویض توربوشارژرهای گرت در هر ۴۲ تا ۴۸ ماه مربوط می‌شود که چهار توربوی این خودرو حدود ۲۵۹۷۸ دلار قیمت داشته و یک دست خنک‌کننده داکت هوا با قیمت ۲۱۹۸۲ دلار عرضه می‌شود. شما همچنین مجبور به تعویض باک سوخت ۴۳۹۶۳ دلاری خواهید بود. مکانیک‌های بوگاتی نیز توربوهای جدید را با قیمت ۲۸۵۷۶ دلار تنظیم می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. 🔥A.H MOTORS🔥

    ۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (494 ديدگاه)

    هر چقدر که زیاد باشه هزینه نگه دایش به زانت نمی رسه!

    https://dirindirin.com/arzan-va-motmaen/

    وضعیت ما …

    موافقم 13
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      چقدر حق گفت😂😂😂😂

      موافقم 4
      مخالفم 1
    2. اشکان

      ۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (187 ديدگاه)

      😱😱😱

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. محمد امین

    ۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    بوگاتی اصتحلاک خالی هست ، ادمه کونیخزگ یا لافراری داره از چیزی حدود ۱۰ سال پیش با پیمایش ۵۰۰۰ مایل هنوز آچار نیفتاده و فابریک هست ، بعد اینورو باید باک سوخت و توربو و …. عوض کنی ، پول این قطعاتش حدودا اندازه ی یه سوپر کار ۳۰۰ هزار دلاری میشه
    یه مورد دیکه هم در مورد پورشه ی ۹۱۱ ، مگین اگه بخوایم یه فیلتر روغن یا هرچیزی دیگه که مربوط به موتور هست عوض کنی ، باید کل بخش عقب ماشین پیاده بشه و حداقل یه نصفه روز درگیر عوض کردن فیلتر هوا میشه
    اصلا فاز این کارهارو نمیفهمم ، مکلارن یا فراری که پورشه فن ها میگن خیلی زیاده روی میکنن ، خیلی راحت دسترسی کامل به تمام اجزای مصرفی موتور وجود داره

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. M PERFORMANCE

      ۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (8 ديدگاه)

      اتفاقا یه فیلمی دیدم از همین که طرف میخواست فیلتر های ۹۱۱ کررا s رو عوض کنه
      خیلی راحت دو تا پیچ چراغ رو باز کرد و تعویض کرد روهم ۱۵ دقیقه طول کشید این یعنی اصلا دردسر نداره
      این بوگاتی ها هم به نظرم زیادی گرون هستن ولی جذابن
      یعنی جذابه!
      چون تمام بوگاتی های حال حاضر بچه و نوه و نتیجه و خود ویرون هستن 😑😂

      موافقم 1
      مخالفم 5
    2. OMID

      ۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2172 ديدگاه)

      تعویض روغن که بین فراری و پورشه و لامبورگینی تقریبا مشابه هست
      از زیر روغن باید تخلیه بشه و از بالا فقط میشه روغن اضافه کرد که البته توی ماشینای هر سه تا کمپانی دریچه اضافه کردن روغن به راحتی قابل دسترسه
      تعویض شمع هم به طور ذاتی توی موتور های تخت سخت تره و چیزی نیست که مختص پورشه باشه
      توی ۹۱۱ به خاطر ساختار تخت موتور دریچه بالایی موتور عملا کاربردی نداره واسه همین هم باز نمیشه

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. محمد امین

        ۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2167 ديدگاه)

        منظورم این هست که به هر حال سخت هست تعویض قطعات مصرفی پورشه ی ۹۱۱
        و در آخر m پرفورمنس جان ، اتفاق چیزی که من شنیدم این هست که باز کردن فیلتر هوای ۹۱۱ بیشتر از اینها زمان میبره ، اگر همون چیزی که شما میگی و ۱۵ دقیقه باشه ، تعویض فیلتر هوای یه لامبورگینی یا فراری یا مکلارن ، مثلا ۳ دقیقه زمان می‌برد که عملا ۵ بار سریع تره ، پنج عدد بزرگی است برای یه نسبت

        موافقم 1
        مخالفم 1
  3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    این آقا فکر کرده طرفی که این ماشینو میخره با قرض و وام خریده که یه گوشه نگهش داره و تکونش نده! اونی که پول اینو داده پول هرچیزی رو داره،این هزینه های ۴۰هزاردلاری برای اونا هیچی نیست…

    موافقم 8
    مخالفم 1
  4. Reza Waffen SS

    ۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    خوب طبیعیه

    موافقم 7
    مخالفم 1
  5. Aran+Milan

    ۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (280 ديدگاه)

    با این حساب به چه دردی میخوره? همه جای دنیا هم محدودیت سرعت هست

    موافقم 6
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      اتوبان های آلمان چی؟
      پیست‌ها و فرودگاها چی؟

      موافقم 2
      مخالفم 5
    2. Reza Waffen SS

      ۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      به درد کلکسیونرا می‌خوره یه نوع سرمایه‌گذاریه

      موافقم 3
      مخالفم 0
  6. M.K karimi

    ۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (860 ديدگاه)

    خلاصه اینکه فقط باید بگیریش بزاریش گوشه طاقچه…

    موافقم 4
    مخالفم 0
  7. datsun

    ۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    تیغ زدن مایه دارها به روش کاملا محترمانه

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. SS

      ۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (731 ديدگاه)

      وقتی میشه چرا انجام ندن کار نمایندگی ها همین هست
      در مورد ماشینهای اینچنینی چون حتما برای فروش باید سابقه سرویس درست حسابی داشته باشن بدتر هم هست
      اخه کدوم ماشینی هر دو سال نیاز به تعویض رینگ داره
      اون هم بوگاتی که پرکارکردترینش شاید 10 هزار کیلومتر هم تو دو سال راه نره

      موافقم 3
      مخالفم 0
  8. Dna

    ۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (289 ديدگاه)

    خیلی دوست دارم در مورد هزینه نگهداری پاگانی و کونیگزرگ بدونم دوستان اطلاعاتی دارن؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. سهند

      ۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (662 ديدگاه)

      به دلیل پیشرانه کوچکتر کونیگزگ استهلاکش از بوگاتی بیشتر است پس طبیعتاً هزینه نگهداریش کمتر نیست که بیشتره
      «دلیل اصلی بزرگ بودن پیشرانه پس از درنظر گرفتن ۱۶ سیلندر آن، کلیدی ترین عامل شیرون، اطمینان از ماندگاری و دوام آن است. مدل‌های زیادی با قدرت‌های بالای ۱۰۰۰ اسب بخار تولید می‌شوند؛ اما پس از چند دوره سرویس کامل، کارایی خود را از دست می‌دهند. می‌توان پیشرانه‌های V8 با قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار تولید کرد، اما عمر این خودروها بسیار کوتاه خواهد بود.»
      این جمله را خود بوگاتی گفته است.
      در پایین یه لینک میزارم حتما ببینید البته اگر پدال تایید کند. ( معمولا لینک های سایت رقیب را تایید نمی کند.😅)

      موافقم 5
      مخالفم 4
  9. امیر

    ۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    یا حضرت ورشکستگی ، پس این به چه دردی می خوره ؟ مخصوصا اگر
    توی ایران باشی. البته برای کسی که پول این رو داره چیزی نیست.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. datsun

    ۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    ضمنا هزینه تعویض روغن ۲۵هزار دلار ! هنوز تو فکر خریدشی؟ استهلاک بالاست از تو گزینه‌ های خرید حذفش میکنیم😂

    موافقم 3
    مخالفم 0
  11. امیررضا

    ۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (102 ديدگاه)

    بوگاتی خیلی خیلی وقته دیگه یه اتومبیل نیست، صرفا یه اثر هنری محسوب میشه و کاملا برای کلکسیون ساخته شده‌. اصلی‌ترین دلیل خرید یه بوگاتی مخصوصاً در این دوران که دیگه الکتریکی ها دارن باب میشن، فقط بخاطر سرمایه‌گذاری هست که الان ۵ میلیون دلار میدید برای یه بوگاتی و ده سال بعد ارزشش میشه ۲۰ میلیون دلار. فقط و فقط کلکسیون و سرمایه‌گذاری. حالا یه عده هم هستن اینارو میبرن پیست و دور دور و غیره.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  12. ارشیاsvj

    ۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    اونی که ماشین ۵ میلیون یورویی میخره چه اهمیتی داره براش اینجور چیزا.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  13. Achtung

    ۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (420 ديدگاه)

    مرسدس پروجکت وان که باید هر پنجاه هزار تا موتورش عوض بشه هزینش چقدره؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
  14. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    شاید زیاد اغراق شده، چه نیازی به تعویض لوله های ترمز یا بام خودرو هست و یا حتی رینگ ها، حالا دیسک ترمز منطقی تره.
    شاید هم از درک ما خارجه!

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. حسین دهمرد

    ۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    اینها رو که میبینم کوروت برام ارزشمندتر میشه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  16. محمد مختاری آذر

    ۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واقعا چقدر هزینه بالایی داره همه این هزینه ها قیمت یک خودرو هستش !!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. آریا+منش

      ۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (227 ديدگاه)

      تازه هزینه مالیات و بیمه رو حساب نکرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. حسن

    ۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (304 ديدگاه)

    تااحمق درجهان است بوگاتی درنمی ماند

    موافقم 0
    مخالفم 1
  18. آریا ماشین

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    ترجمه متن :
    اگر جزو ۰.۰۰۱ درصد جهان هستید بوگاتی بخرین و بزارین یه گوشه ولی اگه جزو ۰.۰۰۰۰۰۱ درصد جهان هستید باید بگم هر چند سال یه بار از حسابتون یکم پول خرد برمیدارن که خیلی مهم نیس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. آریا+منش

    ۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (227 ديدگاه)

    بوگاتی فکر کنم برای اون دسته افرادی است که عاشق تجملات و تو چشم بودن هستند و گویا آنقدر ثروتمند هستند که نمی دانند چجوری خرجش کنند .

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا