بیوک

بیوک با کراس‌اوور تمام الکتریکی کانسپت Enspire به پکن می‌رود

چین یکی از مهم‌ترین بازارهای بیوک است و به همین دلیل تعجبی ندارد که این شرکت برای رونمایی از کراس‌اوور تمام الکتریکی کانسپت خود که Enspire نام دارد، نمایشگاه خودروی پکن را انتخاب کند. حال پیش از آغاز نمایشگاه پکن، بیوک پس از انتشار یک تیزر، این کانسپت را به‌صورت آنلاین معرفی کرده است. بیوک از این کانسپت برای نشان دادن برداشتی فوق‌العاده از زبان طراحی کنونی خود استفاده کرده است؛ بنابراین در نمای جلویی Enspire درحالی‌که هنوز هم تشابهاتی با مدل‌های انکلیو و لاکراس دیده می‌شود اما جلوپنجره‌ای عریض که با ورودی‌های هوای اسپرتی احاطه شده است به همراه کاپوت عضلانی و چراغ‌های LED باریکی که خطی کرومی از درون آن‌ها تا داخل جلوپنجره کشیده شده، نمایی تهاجمی را ایجاد کرده‌اند.

استایل اسپرت Enspire به دیگر قسمت‌ها هم کشیده شده است چراکه در نمای جانبی نیز بدنه‌ای پویا به همراه خط سقف شیب‌دار و گلگیرهای عضلانی عقب دیده می‌شود. در این قسمت همچنین آینه‌های جانبی دوربینی و رکاب‌های آئرودینامیک هم به چشم می‌خورد. در نمای عقبی اما به جهت هماهنگی با طراحی قسمت جلو، چراغ‌های باریکی با یک خط کرومی سراسری داخل آن‌ها کار شده است. از دیگر ویژگی‌های ظاهری نمای عقبی Enspire هم می‌توان به ورودی‌های هوای عمودی، اسپویلر روی سقف و سپری که در ارتفاعی پایین‌تر از حد معمول قرار گرفته است اشاره کرد.

بیوک فعلاً تنها دو تصویر از داخل کانسپت Enspire منتشر کرده است و آن‌را کابینی جادار توصیف کرده که ترکیبی از مهندسی بدیع را با رنگ‌های ساده و ویژگی‌های ظریف ارائه می‌کند. بااین‌حال هرچند تصاویر داخلی نمای چندان مناسبی از کابین Enspire را ارائه نمی‌کنند اما کاملاً واضح است که این کانسپت از کابین کاملاً پیشرفته‌ای برخوردار است زیرا در آن یک صفحه آمپر دیجیتالی، نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و نمایشگری در بخش پایینی دیده می‌شود که قسمت‌هایی مانند گرم‌کن صندلی‌ها از طریق آن کنترل می‌شود.

علاوه بر این، بیوک در کانسپت Enspire تکنولوژی‌ای را ارائه کرده که کل شیشهٔ جلو را به یک نمایشگر سربالا تبدیل می‌کند. این یعنی برای اطلاع از ناوبری هرگز نیازی نیست که راننده چشم خود را از جاده بردارد زیرا فناوری واقعیت مجازی به‌راحتی مسیر درست را پیش روی راننده به نمایش درمی‌آورد. از سوی دیگر، بیوک در کابین این کانسپت ترکیبی از تریم چوب طبیعی و جیر به همراه نورپردازی داخلی را هم ارائه کرده است.

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، کانسپت Enspire از قوای محرکهٔ تمام الکتریکی استفاده می‌کند که شامل دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۵۵۰ اسب بخار می‌شود. این نیرو به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند و ماشین را ظرف چهار ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. هنوز اطلاعاتی از باطری‌های Enspire منتشر نشده است اما به گفتهٔ بیوک، این کراس‌اوور تمام الکتریکی می‌تواند با یک‌بار شارژ کامل باطری‌هایش مسافتی تا ۶۰۰ کیلومتر را طی کند. قوای محرکهٔ این کانسپت علاوه بر قدرت بالا و بُرد زیاد، از مزیت شارژ بی‌سیم و سریع هم برخوردار است تا جایی که ۸۰ درصد از باطری‌های آن ظرف تنها ۴۰ دقیقه شارژ می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2590 ديدگاه)

    کابینش خیلی خشکله
    ولی هیچ کدوم به داشبورد تیبا و ۴۰۵ جدید نمیرسه??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. فورد

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (852 ديدگاه)

      یادی هم کنیم از دوستان سانتافه باز که الان میان میگن شبیه سانتافه شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. maximus

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    مشخصاتش برای یک ماشین الکتریکی خیلی خوبه

    80 درصد باتری در 40 دقیقه
    600 کیلومتر پیمایش
    0 تا 100 در 4 ثانیه
    550 اسب بخار قدرت

    ماشین های الکتریکی تا اینجا خیلی خوب جلو آمدن … دور نیست اون روزی که شرکت هایی مثل همین بیوک خودروهایی با زمان شارژ زیر 5 دقیقه و سقف پیمایش بالای 1000 کیلومتر رو عرضه کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Sajjad

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    عجب ظاهری
    خداییش کف بر شدم
    فرمونش چقدر خوشگله
    دوران اوج، سلامی دوباره…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. مهران

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (299 ديدگاه)

    بیوک و کادیلاک دارن دوباره به دوران طلایی میرسن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Mercede kaviani

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با سلام به دوست عزیز امیر دهقان
    وتشکر از مطلب عالی شما در مورد اتوموبیل الکتریکی بیوک
    این زمان در سوپر خازن های گرافنی زیر 10 دقیفه است عمر وهزینه بسیار پایین تر نسبت به نسل فعلی باترهای لیتیوم
    باتشکر دوستدار شما مرسده کاویانی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Saman

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (177 ديدگاه)

    با ساخت چنین خودروهای پیشرفته ای دیگه متاسفانه باید کم کم با پیشرانه های دوست داشتنی درون سوز خداحافظی کنیم :-(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. ehsan

    ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خانم کاویانی چی از ابرخازن گرافنی میدونی؟
    وقتی راجع به چیزی اطلاعات کامل نداریم بهتره راجع بهش اظهار نظر نکنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا