دوئل بیوک اِنویژن و آکورا RDX

در قسمتی دیگر از سری رقابت‌های خودرویی پدال، امروز نوبت به گروه کراس‌اوورهای کامپکت لوکس رسیده است. در دور اول دوئل‌های این گروه، ب‌ام‌و X3 و لکسس NX رودرروی یکدیگر قرار گرفتند که این رقابت به یکی از جذاب‌ترین و حساس‌ترین دوئل‌های دور اول تبدیل شد و بیشترین آراء نیز در آن به ثبت رسید. رقابت این دو کراس‌اوور لوکس در سایت بسیار نزدیک به هم پیش رفته است به‌گونه‌ای که X3 با تنها 63 رأی جلوتر از NX است اما نظرسنجی کانال تلگرام پدال کاملاً نتیجه را تغییر داده چراکه در این نظرسنجی لکسس NX با اختلاف زیادی بالاتر از ب‌ام‌و X3 قرار گرفته است. بدین ترتیب NX درمجموع با کسب 3079 رأی توانست بر ب‌ام‌و X3 با 2932 رأی پیروز گردد. در این دوئل جمعاً 6011 رأی به ثبت رسیده که تا اینجای کار یک رکورد محسوب می‌شود و لکسس NX با کسب 51 درصد از کل این آراء پیروز شد. حال در دور دوم رقابت‌های گروه کراس‌اوورهای کامپکت لوکس، آکورا RDX به دیدار بیوک اِنویژن رفته است.

ب‌ام‌و X3

لکسس NX

مرسدس بنز GLC

لندروور دیسکاوری اسپرت

لکسس NX

؟

دی‌اس 5

اینفینیتی QX50

جگوار F-Pace

آلفارومئو استلویو

؟

؟

آکورا RDX

بیوک انویژن

لینکلن MKC

ولوو XC60

؟

؟

آئودی Q5

پورشه ماکان

مرسدس بنز GLC کوپه

ب‌ام‌و X4

؟

؟

آکورا RDX

RDX که برای اولین بار در نمایشگاه خودروی نیویورک 2006 رونمایی شد، نخستین کراس‌اوور برند آکورا محسوب می‌شود. بدین ترتیب RDX آغازگر راه کراس‌اوورهای آکورا بود که بعداً با مدل بزرگ‌تر MDX و چندی پیش با مدل کوچک‌تر CDX ادامه پیدا کرد. نسل دوم این خودرو نیز در نمایشگاه دیترویت 2012 معرفی شد که طراحی آن طبق زبان طراحی جدید آکورا شکل گرفته است. این نسل از RDX پلت‌فرم یکسانی با هوندا CR-V دارد و در انواع چهارچرخ محرک یا دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود. نسل دوم این کراس‌اوور ژاپنی چند وقتی است مورد فیس‌لیفت قرار گرفته که برای اولین بار در نمایشگاه شیکاگو 2015 رونمایی شده و با مدل 2016 به بازار آمد. آکورا RDX در بازارهای بین‌المللی شامل ایالات‌متحده، تنها با یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی عرضه می‌شود که 280 اسب بخار قدرت و 341 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ منتقل می‌گردد؛ اما غیرازاین موتور، یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 هم در لیست موتورهای RDX وجود دارد که البته فقط در بازار چین ارائه می‌شود.

بیوک اِنویژن

بیوک اِنویژن سومین کراس‌اوور در حال تولید بیوک پس از مدل‌های انکلیو و انکور محسوب می‌شود. این کراس‌اوور لوکس آمریکایی برای اولین بار در چین معرفی شد چراکه تولید آن فقط در کارخانهٔ چینی جنرال موتورز انجام می‌گیرد و از آنجا به ایالات‌متحده صادر می‌شود؛ بنابراین بیوک اِنویژن نخستین خودروی ساخت چین جنرال موتورز است که در ایالات‌متحده عرضه می‌گردد. اِنویژن که به‌نوعی جایگزین مدل Rendezvous بشمار می‌رود، برای آمریکایی‌ها نخستین بار در نمایشگاه دیترویت 2016 رونمایی شد و سپس از اکتبر همین سال عرضهٔ آن در چین، آمریکا، کانادا و مکزیک آغاز گردید. این کراس‌اوور لوکس روی پلت‌فرم دلتا D2XX جنرال موتورز ساخته می‌شود که با خودروهایی چون نسل جدید شورلت اکوئناکس و نسل جدید جمس تراین مشترک است. بیوک برای اِنویژن تنها پیشرانه‌های چهار سیلندر را در نظر گرفته که ما برای این رقابت و جهت نزدیکی با رقیب ژاپنی، قوی‌ترین نمونهٔ آن‌ها را انتخاب کرده‌ایم. این یک واحد 2 لیتری 4 سیلندر توربو است که 252 اسب بخار قدرت و 352 نیوتن متر گشتاور داشته و آن‌را از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک یا هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ انتقال می‌دهد.

مشخصات فنی

بیوک اِنویژن آکورا RDX
پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر 3.5 لیتری V6
تنفس توربو طبیعی
قدرت 252 اسب بخار 280 اسب بخار
گشتاور 352 نیوتن متر 341 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد 7.1 ثانیه 6.2 ثانیه
مسافت 400 متر 15.3 ثانیه 14.5 ثانیه
حداکثر سرعت 215 کیلومتر 220 کیلومتر
مصرف سوخت 10.2 لیتر (ترکیبی) 10 لیتر (ترکیبی)
وزن 1845 کیلوگرم 1785 کیلوگرم
طول 4.66 متر 4.68 متر
حجم صندوق بار 765 لیتر 735 لیتر
قیمت پایه 34,990 دلار 36,645 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

28 دیدگاه

  1. فيصل
    سوابق: (352 دیدگاه) ,

    مصرف سوخت ٢ لیتری با ٣.۵ لیتری یکیه یعنی؟

    پاسخ
    1. سامان اذری
      سوابق: (2610 دیدگاه) ,

      تو این مورد بله
      اونم مربوط میشه به تکنولوژی ساخت انجین که هوندا یکی از استادان این کاره
      برای مثال هوندا سیویک Type r با موتور 2 لیتری 315 اسب بخاری مصرف سوختش 7.3 لیتر در 100 کیلومتره

      پاسخ
  2. (ali(CHEVY NOVA
    سوابق: (4241 دیدگاه) ,

    بىوک 4 سىلندر هست و اکورا 6 سىلندر اما تفاوت قدرتشون فقط 30 اسب هست اما گشتاور بىوک بىشتره
    راى من بىوک هست

    پاسخ
    1. سامان اذری
      سوابق: (2610 دیدگاه) ,

      علی جان بیوک موتورش توربو هست
      .
      و استفاده از موتور کوچکتر و توربو بودن بیوک هیچ مزیتی نداشت حتی مصرف سوختشم از اکورا بیشتر شده ولی از نظر استهلاک شتاب و تاپ اسپید اکورا خیلی عالی عمل کرده
      رای منم اکورا بود

      پاسخ
      1. (ali(CHEVY NOVA
        سوابق: (4241 دیدگاه) ,

        درسته سامان جان صحبت شما و حرف حق جواب نداره

        پاسخ
  3. (ali(CHEVY NOVA
    سوابق: (4241 دیدگاه) ,

    دوستان امریکاى بازم امروز مىخوام براتون بازم نظر سنجى بذارم و ىه بحث جالب فنى
    بىن پىلىموت fury مدل 1962 و دوج 330 مدل 1963 کدوم رو انتخاب مىکنىد
    1. پىلىموت fury مدل 1962 لایک
    2. دوج 330 مدل 1963دىس لایک

    پاسخ
  4. (ali(CHEVY NOVA
    سوابق: (4241 دیدگاه) ,

    نظر سنجى بعد بىن 1933 pierce arrow silver arrow و Cadillac 452 1933 هست
    1. کادیلاک 452 1933 لایک
    2. 1933 pierce arrow silver arrow دىس لایک

    پاسخ
    1. (ali(CHEVY NOVA
      سوابق: (4241 دیدگاه) ,

      خوب برسىم به بحث فنى امروز
      رفقا ماشىنهاى .جنرال موتورز از اوایل دهه ى 70 براى ایمنى بىشتر سرنشىنان از جک هاى هىدرولىکى در پشت سپر عقب و جلو بهره مىبردن که همىن باعث مىشد که ضربه ى وارده به اطاق ماشىن رو دفع بکنه
      اىن جک ها تا 2 تن ضربه رو مىتونه تحمل کنه اما اگه ضربه اى رو که بهش مىخوره زىاد از حد باشه بعد اىنکه ضربه رو دفع کرد سپر ماشىن عقب مىره و حدودا 30 دقىقه طول میکشه تا سپر بىاد جاى اولش
      نکته مهم اىنکه اىن جک ها بعد گذشت اىن همه سال خىلىهاشون خراب شدن و کاراىى اولىشون رو ندارن
      حالا باىد چه کار کرد؟
      خوب بهتون میگم شما اول باىد جکها رو در بىارىد و توسط فرچه سىمى تمىىزشون کنىىد و بعد قسمت ته جک رو با فرز ببرید و ىه فنر قوى رو در داخل اون قرار بدید و بعد انتهاى جک رو که بریده بودید با دستگاه جوش متصل کند
      اىن کارى بود که خود من هم انجام دادم و کارکرد جکاها عىن روز اولش شد

      پاسخ
      1. عرفان
        سوابق: (279 دیدگاه) ,

        مرسی
        چن وقتی بود جک سپرمون خراب شده بود!!
        بحث فنیتون بسیار کمکمون کرد :)))

        پاسخ
      2. PaRHaM
        سوابق: (695 دیدگاه) ,

        علی جان ی چندتا سوال داشتم?
        خب وقتی فنر رو عوض کنیم
        کاهش قدرت پیدا نمیکنه جک؟
        و این که وقتی جوش بدیم امکان شکستن جوک وجود نداره؟ و باعث تضعیف جک نمیشه؟
        تو چ ماشینهایی استفاده شده از این جکا؟

        پاسخ
        1. (ali(CHEVY NOVA
          سوابق: (4241 دیدگاه) ,

          پرهام جان فنرى رو که انتخاب مىکنىد نباىد زىار سفت با نرم باشه
          قسمت جوش هم اگه حرفه اى انجام بشه مشکلى نداره
          تو نوا. بىوک. کاپرىس و……… استفاده شده

  5. یاسین
    سوابق: (652 دیدگاه) ,

    مقایسه فنی رو کاری ندارم الان از نظر طراحی طراحی بیرونی RDX بهتره ولی طراحی داخلی Nvision خیلی عالیه رک میگم ولی در مجموع با در نظر گرفتن کلیت قضیه که سر دوئل اکورد و ATS کوپه هم گفتم هردوعالین سلیقه تاثیر گذاره سلیقه من به اکورا نزدیک تره

    پاسخ
  6. (ali(CHEVY NOVA
    سوابق: (4241 دیدگاه) ,

    درسته ىاسىن جان
    هر 2 ماشىن خوبن و فقط سلىقه هاى ما هست که بىن اىن 2 ماشىن ىکى رو برتر مىدونه

    پاسخ
    1. #ali.m#
      سوابق: (1739 دیدگاه) ,

      به این میگن بدون تعصب رای دادن .
      راستی طراحی داخلی بیوک خیلی بهتره .

      پاسخ
  7. Mohamad
    سوابق: (644 دیدگاه) ,

    رای من که آکوراست
    اما نفمیدیم چرا هوندا دوتا مانیتور تو ماشیناش میزاره
    واقعا لزومی داره؟!

    پاسخ
  8. PaRHaM
    سوابق: (695 دیدگاه) ,

    هر جفت ماشین های خوبی هستن
    ولی من کلا از کراس اوور خوشم نمیاد?چ برسه ب کراس اوور کامپکت?
    ب صورت کاملا سلیقه ای نظرم سمت انویژنه (ب خاطر طراحی داخلیش)
    در کمال احترام هم میگم ! :
    مصرف سوخت هاشون هم نمیدونم چرا اینجوری نوشته شده!
    من اینجوری دیدم :
    آکورا :
    شهر : ۱۲.۴
    اتوبان : ۸.۷۱
    ترکیبی : ۱۰.۷

    بیوک :
    شهر : ۱۱.۸
    اتوبان : ۹.۰۵
    ترکیبی : ۱۰.۷
    منبع هم کامنت بعدی(دیر تایید میشه!!!)

    پاسخ
  9. جواد
    سوابق: (24 دیدگاه) ,

    کابین اکورا شبیه اتاق های شکنجه سفیده .ادم توش افسردگی میگیره.

    پاسخ
  10. BENZ&BMW
    سوابق: (183 دیدگاه) ,

    خیلی خیلی خیلی ببخشید که بی ربط میپرسم. آیا تولید رنو فلوئنس e4 متوقف شده؟ قطعاتش پیدا میشه؟مرسی از راهنماییتون

    پاسخ
  11. روزبه
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    دوتا ماشین به جد حوصله سر بر … برام فرقی نمیکنه کدوم بیاد بالا

    پاسخ
  12. Ali
    سوابق: (43 دیدگاه) ,

    فقط بخاطر موتور تنفس طبیعی به آکورا رای میدم
    از نظر ظاهر درونی و بیرونی بیوک بهتره

    پاسخ
  13. شوقی
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    چقدر این بیوک شبیه چانگان CS35 هستش

    پاسخ
  14. حمیدرضا
    سوابق: (1606 دیدگاه) ,

    بیوک رو بیشتر دوست دارم به بیوک رای دادم همین و بس

    پاسخ
  15. Roham
    سوابق: (326 دیدگاه) ,

    اگه قرار بود یکی از این دو رو بخرم آکورا رو انتخاب می کردم چون تکنولوژی فنی قابل تحسینی داره ولی راستش به بیوک رای دادم چون به نظرم خیلی زیباتر از آکوراست، آکورا انگار کوره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.