بیوک

قیمت‌گذاری بیوک لاکراس اونیر و ورود به قلمرو کادیلاک

بیوک به‌تازگی زیربرند لوکس اونیر را تأسیس کرده و قصد دارد با آن به بخش خودروهای پریمیوم وارد گردد. این سازندهٔ آمریکایی تصمیم دارد ازاین‌پس نسخهٔ لوکس‌تری از محصولات خود را تحت زیربرند اونیر عرضه کند و تاکنون نسخهٔ اونیر مدل‌های انکلیو و لاکراس را معرفی کرده است. حال هرچند هنوز قیمت رسمی سدان پرچم‌دار بیوک لاکراس اونیر اعلام نشده است، اما Automotive News گزارش داده که قیمت این سدان لوکس آمریکایی از ۴۵,۷۹۵ دلار آغاز می‌گردد.

این قیمت حدود ۱۴ هزار دلار بیشتر از قیمت نسخهٔ پایهٔ لاکراس است و ۳۷۰۰ دلار هم از مدل پریمیوم (که بالاترین تیپ لاکراس تا قبل از نسخهٔ اونیر محسوب می‌شود) گران‌تر است؛ بنابراین لاکراس اونیر با این قیمت بسیار به قلمروی کادیلاک نزدیک می‌شود چراکه هم‌اکنون قیمت پایهٔ سدان میان سایز کادیلاک CTS و همین‌طور سدان فول سایز XTS از ۴۷ هزار دلار آغاز می‌شود؛ اما لاکراس اونیر هنوز هم با سدان پرچم‌دار کادیلاک یعنی مدل CT6 با قیمت پایهٔ ۵۵ هزار دلار فاصلهٔ زیادی دارد.

بااین‌حال با پرداخت چنین مبلغی برای خرید یک لاکراس اونیر، خریداران مالک خودرویی فول آپشن خواهند شد و بنابراین آپشن‌های چندانی برای آن قابل سفارش نخواهد بود به‌جز سامانهٔ چهارچرخ محرک که قیمت آن‌را تا نزدیک به ۴۸ هزار دلار افزایش می‌دهد؛ اما هرچند لاکراس اونیر سدان پرچم‌دار بیوک است ولی گران‌ترین محصول این شرکت محسوب نمی‌شود چراکه قیمت نسخهٔ اونیر کراس‌اوور فول سایز انکلیو از ۵۴,۴۹۵ دلار آغاز می‌شود که بین کراس‌اوور کوچک‌تر کادیلاک XT5 با قیمت پایهٔ ۴۱ هزار دلار و اس‌یووی بدنه روی شاسی اسکالید با قیمت پایهٔ ۷۶ هزار دلار قرار می‌گیرد.

هرچند شاید این قیمت‌ها برای یک بیوک کمی گران به نظر برسند ولی خریداران نظر دیگری دارند زیرا به گفتهٔ بیوک، ۹۰ درصد از خریداران لاکراس، دو تیپ بالایی آن‌را انتخاب کرده‌اند و از زمان عرضهٔ نسل جدید انکلیو، ۳۵ درصد از خریداران نسخهٔ اونیر آن‌را خریداری کرده‌اند. این همان استراتژی‌ای است که یکی دیگر از برندهای جنرال موتورز یعنی جی‌ام‌سی سال‌ها است با زیربرند دنالی اجرا کرده است؛ بنابراین مطمئناً در آینده نسخه‌های اونیر بیشتری را در محصولات بیوک خواهیم دید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. F۲۲RAPTOR

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2597 ديدگاه)

    ظاهراً بازار لوکس تو امریکا رونق خوبی داره که بیوک به فکر لوکس تر کردن محصولاتش افتاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. me84

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    ویژگیهای بیوک بطور خلاصه:
    بسیار با کیفیت، لوکس، ارزش خیلی بالا در برابر مبلغ پرداختی، کم حاشیه، قابلیت اطمینان و ایمنی بالا. سواری مثال زدنی و سکوت کابین یه آمریکایی اصیل.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۳۰ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      Me84
      کاملا درسته صحبتت در مورد بىوک
      بىوک شرکتى هستش بى حاشىه که چند سالى در رکود بود اما از 4 سال پىش تا حالا واقعا برگشته به اوج
      از برگشت بىوک. کادىلاک و لىنکلن به دوران ا جشون واقعا خوشحالم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. (Ali (Chevy nova

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (6790 ديدگاه)

    ماشالاه بىوک
    بىوک خوب داره حرکت رو به جلوى خودش رو ادامه مىده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. M.us

    ۳۰ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    خیلی دوست دارم یه مدل پرچمدار به اسم ریویرا بسازه ،درضمن امسال سال بیوک بود چند تا از مدلاش خیلی پرفروش بودن و رشد بالایی داشتن این نشون میده بیوک داره کارشو خیلی خوب انجام میده ،از ته دل بیوک دوست دارم و مدلایی چون اسکای لارک gsx،_رگال _، ریویرا ،جاودانه ترین سازه های بیوک بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. اردوان

    ۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (10 ديدگاه)

    متاسفانه من اینجا تست درایوش کردم و با اینکه خودم 10 سال بیوک ایران داشتم کیفیت و سبک اون زمان رو نداشت بد نبود اما با لگزوس وآوالون فاصله داشت هم در کیفیت هم در سواری فقط موتورش تیز تر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا