بی ام و

آلپینا B5 تورینگ، سریع‌ترین استیشن دنیا

هرچند ب‌ام‌و نسخهٔ استیشن M5 را تولید نمی‌کند اما آلپینا با ساخت مدل B5 تورینگ چیزی شبیه به آن‌را ارائه کرده است. این ماشین که نسخهٔ استیشن سدان آلپینا B5 است از همان پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 بای‌توربو استفاده می‌کند که ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. به‌منظور افزایش کشش، این نیروی عظیم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. البته به گفتهٔ آلپینا، امکان انتقال ۹۰ درصد از گشتاور به چرخ‌های عقب وجود دارد.

این قوای محرکهٔ فوق‌العاده، آلپینا B5 تورینگ را به خودروی بسیار چشمگیری تبدیل کرده است به‌نحوی‌که ظرف تنها ۳.۵ ثانیه می‌تواند از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. این در حالی است که شتاب صفرتاصد نسخهٔ سدان B5 معادل ۳.۴ ثانیه است. B5 تورینگ همچنین می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که بنابراین طبق گفتهٔ آلپینا، سریع‌ترین استیشن تولیدی دنیا محسوب می‌شود. البته حداکثر سرعت B5 سدان بیشتر بوده و برابر با ۳۳۰ کیلومتر در ساعت است.

این استیشن عملکرد بالا همانند نسخهٔ سدان برای اولین بار به سیستم فرمان گیری چهارچرخ مجهز شده است که می‌تواند در سرعت‌های پایین چرخ‌های عقب را تا ۲.۵ درجه در جهت مخالف چرخ‌های جلو بچرخاند درحالی‌که در سرعت‌های بالا همین کار را در جهت چرخ‌های جلو انجام می‌دهد. سایر ارتقاءهای B5 تورینگ نیز شامل رول بارهای فعال، فنرهای کوتاه‌تر و سفت‌تر، کمک‌های سفارشی تطبیقی و رینگ‌های آلیاژی فورج‌کاری شدهٔ سبک‌وزن ۲۰ اینچی می‌شود که با لاستیک‌های ویژهٔ پیرلی P-Zero پوشیده شده‌اند.

تودوزی B5 تورینگ تماماً به‌صورت دست‌دوز ساخته شده و می‌توان تقریباً طیف بی‌پایانی از آپشن‌ها را برای آن سفارش داد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به چرم نرم ناپا، تریم سرامیکی یا چوبی و دوخت برجسته اشاره کرد. قیمت نسخهٔ سدان آلپینا B5 در بریتانیا از ۸۹ هزار پوند آغاز می‌شود درحالی‌که این مبلغ برای نسخهٔ استیشن برابر با ۹۱ هزار پوند است؛ اما برای کسانی که به استیشن‌های سریع علاقه‌مند هستند، B5 تورینگ همچنان یکی از بهترین گزینه‌ها است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (225 ديدگاه)

    تریم سرامیکی!!!??
    جلل خالق دنیا کجاست
    ماهم به شیشه برقی و ریموت میگم امکانات

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Kamran

    ۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (919 ديدگاه)

    قدرتمند ترین استشن حال حاظر دنیا
    مرسدس ـ بنز E63S Estate هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایمان

      ۱ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (3880 ديدگاه)

      بود ولی الآن دیگه نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. کوروش

    ۱ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    مگر میشه بیمر ماشین بزنه اونم الپاینا یه دستی روش بکشه بعد نشه سریع ترین ماشین کلاس خودش واقعا با یک استیشن ۳.۴ ثانیه شتاب گیری کنی خیلی حرفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. kazem

    ۲ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    E 63 کلا داره توسط سری پنج نابود میشه با این که E 63 ماشین خوبیه اما سری پنج یه چیز دیگس اینو bmw باز ها میفهمن

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا