بی ام و

استقبال قابل‌توجه از خودروهای الکتریکی شده ب‌ام‌و

از آنجایی که ب‌ام‌و آماده وارد شده به فاز بعدی استراتژی الکتریکی سازی خود است بنابراین در آینده نزدیک شاهد تولید محصولات پلاگین هیبرید و الکتریکی جدید همچون i4 و iX3 خواهیم بود. آمار فروش منتشر شده توسط ژرمن‌ها نشان می‌دهد بازار محصولات الکتریکی شده ب‌ام‌و کاملاً داغ است.

تا به اینجای سال ۲۰۲۰ خودروهای پلاگین هیبریدی یا تمام الکتریکی سهم ۷.۹ درصدی از کل فروش ب‌ام‌و داشته‌اند. داده‌ها همچنین نشان می‌دهند ب‌ام‌و دومین برند محبوب بازار آلمان است که خودروهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی را تولید می‌کند. در بازه زمانی ژانویه تا می ۲۰۲۰، محصولات این برند سهم ۱۲ درصدی از کل فروش خودروهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی در آلمان داشته‌اند. رتبه اول این جدول هم به فولکس‌واگن با سهم ۱۷ درصدی از بازار این خودروها در آلمان اختصاص یافته است.

در رتبه‌های بعدی آئودی (۱۱ درصد)، مرسدس بنز (۱۰ درصد)، رنو (۸ درصد)، تسلا (۶ درصد)، ولوو (۵ درصد)، میتسوبیشی (۴ درصد)، هیوندای (۴ درصد)، کیا (۳ درصد)، اوپل (۳ درصد)، اشکودا (۳ درصد) و اسمارت (۳ درصد) قرار دارند.

BMW X5 eDrive Plug-in Hybrid

البته سهام خودروهای پلاگین هیبریدی ب‌ام‌و از کل فروش این برند در آمریکا ۴.۵ درصد بوده که پایین‌تر از میزان متوسط ۵.۱ درصدی بازار است. ب‌ام‌و در اروپا جلوتر از رقبا بوده و ۱۰ درصد از بازار خودروهای الکتریکی شده را به همراه فولکس به خود اختصاص داده است. این امر به معنی جلو بودن از تسلایی است که ۹ درصد سهم بازار این خودروها را در اختیار دارد، البته این موضوع جای تعجب ندارد زیرا تسلا فقط خودروهای الکتریکی را به فروش می‌رساند. در بحث فروش جهانی خودروهای الکتریکی شده (شامل مدل‌های پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی) تسلا بدون تعجب پیشروی بلامنازع بوده و سهم ۲۲ درصدی را در اختیار دارد. ب‌ام‌و تنها ۷ درصد این بازار را به خود اختصاص داده اما بی‌شک این میزان با عرضه محصولات تمام الکتریکی افزایش خواهد یافت.

ب‌ام‌و i3 همچنان فروش خوبی داشته و ۸ درصد از فروش کل خودروهای الکتریکی کامپکت را به خود اختصاص داده است. البته نیسان لیف و فولکس‌واگن گلف الکتریکی به ترتیب سهم ۱۵ و ۱۹ درصدی از بازار را داشته‌اند. محبوب‌ترین خودروی الکتریکی و کامپکت سال ۲۰۲۰ رنو Zoe است که سهم ۲۸ درصدی از بازار را در اختیار دارد.

اما نروژ محبوب‌ترین بازار خودروهای الکتریکی ب‌ام‌و بوده و سهم ۸۵ درصدی از فروش این محصولات را به خود اختصاص داده است. پس از آن نیز کشورهای بریتانیا، آلمان و آمریکا قرار دارند. به غیر از آمریکا، میزان فروش خودروهای الکتریکی شده ب‌ام‌و در سال ۲۰۲۰ بیشتر از مدل‌های درون‌سوز بوده است. تا سال ۲۰۲۳ ب‌ام‌و سبد محصولات الکتریکی شده خود را به ۲۵ مدل افزایش خواهد داد که بیش از نیمی از آن‌ها از نوع تمام الکتریکی خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. ارشیاsvj

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    نروژیا چه قد الکتریکی بازن ۸۵ درصد??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. MAHDI

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    وقتی خودروهای مورد علاقه ام الکتریکی بشن، عشق به ماشین رو میبوسم میزارم کنار واسه همیشه. چیه آخه!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سینا BMW

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2427 ديدگاه)

      من هنوز به اون حرف ب‌ام‌و درباره تعهد به موتور های درونسوز امید دارم

      موافقم 1
      مخالفم 0
    2. parvaz

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (395 ديدگاه)

      خدارو شکر ما تو ایرانیم و حالاحالاها صدای موتور های xu7 tu5 tu3 ef7 رو خواهیم شنید ??‍♂️

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. مزدا

      ۱۱ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      عین این سلبریتی ها حرف میزنی!!
      گاهی جو میگیره از تلویزیون خداحافظی میکنن بعد چند ماه دیدی دارن تو تلویزیون برنامه اجرا میکنن یا سریال شرکت کردند

      موافقم 0
      مخالفم 1
  3. ماکان

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (761 ديدگاه)

    سلام.انشاالله که از مدل های سری ۷ ،سری ۸ ، سری ۵ ، X6 ، X5 و X7 بی ام و یک نسخه ی پلاگین هیبرید با مجموع قدرت حد اقل ۷۰۰ اسب بخار بسازند و به صورت انبوه تولید کنند .با تشکّر . درسته که حالا شاید خودروهای الکتریکی شده صدای اگزوز یا کلاً موتور شان به اندازه ی خودروهایی که فقط موتور درون سوز دارند جذاب نباشد اما بهتره که بیشتر به فکر این باشیم که یک خودرویی داشته باشیم که تا جایی که می شود آلایندگی کمتری داشته باشد و با این کار کم و زیاد از آلوده شدن بیشتر هوا پیشگیری کنیم و بعد هم حالا هرچقدر هم که بعضی از موارد دیگر مثل مکان های صنعتی و…. هم در آلوده شدن هوا نقش داشته باشند ولی باز هم بهتره که ما با خریدن خودروهای الکتریکی شده کاری کنیم که تا جایی که امکان دارد هوا کمتر از اینی هم که هستش آلوده شود .پیشگیری کردن از آلوده شدن بیشتر هوا بهتر و مهمتر از لذت بردن از صدای موتور خودرو است .هرکسی هم که نمی تواند خودش را به خودروهای الکتریکی شده عادت دهد بهتره که هرجور شده از یه طریقی خودش را به اینجور خودروها عادت دهد . باور کنید که با خریدن اینجور خودروها اقلاً اگر که حالا کمک خیلی زیادی هم به سلامتی خودتان نباشد اقلاً در حد کم یا متوسط را به سلامتی خودتان بیشتر کمک می کنید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. دانیال روشنی

    ۱۱ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (175 ديدگاه)

    بی ام و به خاطر پرفورمنس بالا همیشه هزینه های حیلی زیادی روی دست مشتری میذاره و تنها نقصش همینه .
    تصور کنید بی ام‌و با این پرفورمنس ، خودروهای الکتریکی با هزینه های جانبی و تعمیرات بسیار پایین تولید کنه . واقعا میت نه موفق باشه بی ام و

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا