بی ام و

احتمال ارتقای بی‌ام‌دبلیو i8

با وجود اینکه دو سال از معرفی خودرو بی‌ام‌دبلیو i8 گذشته است؛ اما هنوز هم یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای بازار است. کمتر خودروی پلاگین هیبریدی می‌توان یافت که چنین محبوبیتی میان مردم به دست آورده باشد. موضوعی که شاید انتقادات را به‌سوی بی‌ام‌دبلیو i8 روانه می‌کند، پیشرانه خودرو است. i8 در میان پلاگین هیبریدهای اسپرت، همواره با رتبه اول فاصله داشته است.

BMW i8 formula-e pace car
BMW i8 formula-e pace car
بر اساس اخباری که به گوش می‌رسد، گویا در سال آینده میلادی قرار است بی‌ام‌دبلیو با ارائه آپگریدی برای خودرو، قدرت خروجی آن را هم افزایش دهد.

bmw-i8-formula-e-pace-car_3
در حال حاضر بی‌ام‌دبلیو i8 از یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژر ۳ سیلندر در کنار یک الکتروموتور استفاده می‌کند که ترکیب این دو موتور، خروجی ۳۶۲ اسب بخار را برای خودرو فراهم می‌آورد. بنابر اطلاعات منتشرشده توسط وب‌سایت اتوکار، قرار است نسخه به‌روز شده خودرو از موتوری تقویت‌شده و الکتروموتوری قوی‌‎تر استفاده کند که درنهایت ۴۲۰ اسب بخار خروجی داشته باشد.

bmw-i8-formula-e-pace-car_2
برای اینکه بهتر بتوانیم نسبت به نسخه به‌روز شده i8 اظهارنظر کنیم، بهتر است نگاهی به خودرو i8 اسپایدر داشته باشیم. این خودرو که به‌عنوان خودروی ایمنی قرار است در پیست‌های مسابقات قهرمانی فرمول E مورداستفاده قرار گیرد، از آپگریدهایی نسبت به نسخه اصلی بهره می‌برد که این می‌تواند ما را در پیش‌بینی قدرت پیشرانه i8 جدید، راهنمایی کند. این خودرو قرار است از یک شاسی متفاوت، باتری با گنجایش بیشتر و سیستم شارژ وایرلس استفاده کند.

bmw-i8-formula-e-pace-car 4
گنجایش باتری لیتیومی i8 در حال حاضر ۷.۱ کیلووات ساعت است؛ اما نسخه به‌روز شده قرار است از باتری ۱۰ کیلووات ساعتی استفاده کند و این می‌تواند برد حرکتی خودرو توسط الکتروموتور را افزایش دهد که در حال حاضر ۲۴ کیلومتر است.

BMW-i8-Concours-dElegance-Edition-1

BMW-i8-Concours-dElegance-Edition-3
درهرحال باید منتظر باشیم و ببینم که در اواخر سال آینده میلادی، مدل ۲۰۱۸ بی‌ام‌دبلیو i8 چگونه از آب درمی‌آید. به نظر می‌رسد که رونمایی رسمی i8 اسپایدر با معرفی نسخه جدید i8 باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد خیاط محمدی

دانشجوی مکانیک و نویسنده و مترجم سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Mahmood

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (197 ديدگاه)

    این خودرو همین الان هم به خودی خود از هر نظر یک اعجوبه است حالا چه شود که ارتقا هم پیدا کند بهترتر از بهتر خواهد شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. احمد باقری

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    خودروی خیلی خوبیه، اما به هر حال، هر خودرویی، مشکلات و نواقص خودشو داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بهنام طیبی

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    خیلی خوشگل.فناوری و تکنولوژی خوبی بکار برده شده واقعا افرین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فقط بریتانیا

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    نمی دونم چرا خودروهای برقی طراحیشون اینقدر مسخرست نه فقط المان حتی انگلیسم خودروهای برقیش مسخرس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. خسته شده

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (623 ديدگاه)

      وقتی کسی که طراحی فوق العاده و عالیه i8 و مسخره میدونه و حتی i3 که هر دو ب ام و ست و آلمانیه و به نظر من و خیلی از کارشناس ها طراحی قرنه بی شک و حتما هیچ چیزی در مورد اتومبیل نمیدونه آقای فقط انگلیس انگلیس خودروسازاش کیان که تولید اتومبیل برقی میکنن؟!!!!!!!!!!! آقای پدال استاد پدال موندم چرا میخواد همین چند نفری هم که درست و حسابی نظراتشونو میذارن و از سایت بیرون کنید با چاپ کردنه مزخرفاته یه سری واقعا بعضی ها حق دارن هرچی رویه دستشون میاد بنویسن من تازه دارم درکشون میکنم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. پارسی

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (22 ديدگاه)

      مسخرست مسخره انگلیسه و آدماش این ماشین برترین طراحی قرن و داره اونوقت تو بهش میگی مسخره انگلیس از کی تا حالا ماشین برقی میزنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Parvaz

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (395 ديدگاه)

    در نوع خودش تکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. فقط بریتانیا

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
    سوابق: (1046 ديدگاه)

    من چیزی در مورد اتومبیل نمی دونم یا تو مردخسته تو چه جور ماشین بازی هستی که nemesis سریعترین خودرو برقی جهان رو نمی شاسی اگر چیزی نمی دونی سوتی هم نده تو همیشه وقتی حرف حق می شنوی ***

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا